První vlak do Lovečkovic. Zubrnická museální železnice začala s obnovou trati, shání peníze

Obnova trati ze Zubrnic do Lovečkovic. Pramen: Zubrnická museální dráhaObnova trati ze Zubrnic do Lovečkovic. Pramen: Zubrnická museální dráha

Ve čtvrtek v poledne se na hranici severočeských obcí Zubrnice a Lovečkovice (a tedy okresů Ústí nad Labem a Litoměřice)

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Kdyby přispěli oligarchové, mohli by se svézt i oni. Takto je to pomalý a upachtěný, ale přesto záslužný proces. Snad lepší řízení by pomohlo.

Zbyněk

Určitě bych rád přispěl, ale z jejich stránek ani v muzeu sem neviděl konkrétní řízený systém, který by mohl oslovit mnoho lidí, institucí a firem. Když si na rozhlednu můžu koupit schod, tak tady by například koupit třeba pražec na obnovovaném úseku…. viz. malá cedulka na něm, na tento pražec přispěl…. Určitě by to mnoho lidí oslovilo mít svůj pražec. Aby se to i s výrobou cedulky vyplatilo, mohl by být jeden za 500 nebo 1000Kč.

Zbyněk

Omlouvám se, kampaň začala, ale pražec si bohužel nekoupím. 🙂

železničář v důchodu

No, nevím – při pohledu na nabídku „dárků“ za poskytnuté příspěvky mě napadlo, že tu „kampaň“ asi neuchopili za právě ten nejlepší konec …

skolak

Naopak se mi jejich aktivita líbí. A pana Železničáře v důchodu, který kritizuje všechno a všude, zvu na brigadu k nam na Mladějov. Ať ukáže že umí sundat ruce z klávesnice a pomoc s pražcema.

Lukáš Borovec

Pánové,já bydlím přímo v Zubrnicích,kousek od nádraží.Vláček mi jezdí přímo za chalupou a mám opravdu radost že se klukum povedlo obnovit provoz o víkendech,svátcích atd.Tahle lokálka je jednak unikát a pro hromadu lidí srdeční záležitost.Vůbec nezáleží na návaznosti jiných spojů nebo na tom jestli se vyplatí cpát peníze do obnovy dalšího úseku trati.Jedná se prostě o zachování něčeho opravdu hezkého a neopakovatelného.Hromada lidí jezdí do Zubrnic buď kvůli akcím ve skanzenu a nebo se jen toulat po okolní krajině(zaniklé obce pod bukovkou,Levín Úštěk a spousta malých vesniček v okolí).Lokálka je jen jedním z korálku na náhrdelníku ale bez ní by… Číst vice »

železničář v důchodu

„Lokálka je jen jedním z korálku na náhrdelníku ale bez ní by náš kraj byl o hodně ochuzený.“
To je nesporně pravda – jen by se kvůli tomu „korálku na náhrdelníku“ nemělo „kanibalizovat“ vybavení jiných podobně „muzejních“ lokálek v Ústeckém kraji („Doupovka“, atd.) …

„Vůbec nezáleží na návaznosti jiných spojů“
To je pěkný nesmysl – když bude lokálka například ve Velkém Březně ujíždět o pár minut přípojům od Děčína a nestíhat přípoje na Děčín, tak to rozhodně žádnou logiku nemá a do i ze skanzenu pojedou potenciální další zákazníci stejně autobusem.

KPL

Skvělé , gratuluji a přeji mnoho úspěchů a hlavně podpory do další práce. Třeba se jednou našinec sveze opět z Ústí do Úštěka přes malebné Východní Středohoří.

Bjorn

Přidám se rád s gratulací a přáním všeho dobrého pro tuto lokálku, která ač už dnes nemá předpoklady na veřejnou ZDO, tak zcela jistě má velký potenciál sezónní turistický, trať vede opravdu krásnou krajinou a zajímavými lokalitami. Nabízí se trochu srovnání s již zde zmiňovanou lokálkou na úpatí Krušných hor na německé straně tzv.Weisseritztalbahn, která také vede souběžně se silnicí a plní dnes již jen svou turistickou funkci. Tahle německá lokálka byla těžce poškozena povodní a sesuvy půdy a přesto tam zvítězil zdravý rozum a snaha o zachování dědictví předků. V kauze 097 se stále ještě jedná o možnosti co… Číst vice »

Souprava

Ale jo,fandim jim,nadsencum. Narozdil od treba drahy do Vejprt a Moldavy,ktera dokaze generovat do budoucna jen dalsi a dalsi stamilionove castky za opravy (az doslouzi mosty napr.),tahle draha pro turistiku dokaze mit celkem slusne vykony za rozumnou castku. Jsem zvedav,kolik vyberou od fyzickych osob a kolik bude muset dosypat kraj. Kdyz vyberou aspon milion,tak poslu litrik taky. 🙂

xyz

„Kdyz vyberou aspon milion,tak poslu litrik taky. 🙂“
Proč až potom? Proč ne hned?

Souprava

Protože mě ta samotná trať příliš nezajímá (což se nevylučuje s tím, že mi nevadí jako jiné tratě) a beru ten příspěvek jen jako motivaci pro šotoušky, aby místo natahování ruky do státní kasy, šáhli projednou do vlastní. Když předvedou, že umí víc než pištět o státní prachy, tak jim něco za odměnu pošlu na jejich zábavu. Aby se neřeklo, že umím jen kritizovat. 🙂

Lech Malý

A že by pumpičkáři někdy taky vyrazili na brigádu na stavbu cyklostezky, co? 🙂

mocanita

Souprava opět napadá vlaky. Copak asi mají Němci na druhé straně Krušných hor ?? Že by tam měli jen cyklostezky, VRT, hyperloopy a samořídící auta ?? Či malé minibusy a taxíky na zavolání ?? Žádné koleje, žádné lokálky ??? Omyl, pane SOUPRAVO, omyl !!! I tu lokálku naprosto souběžně vedoucí se starou silnicí E55 poničenou těžce povodněmi si ti Němci dokázali opravit a opět zprovoznit v turistickém sezónním modu a tady u nás stále dumáme co s poničeným malým úsekem 097.

Souprava

Malý úsek, ale s odhadovanou cenou opravy ve stovkách milionů, až několika miliardách.

Zrušených lokálek na druhé straně Krušných hor je spoustu, z některých jsou i ty stezky. Třeba z Eibenstocku do Aue je krásná stezka. A co takový Bavorský les? Tam se vám taky líbí? Od tratě Schwandorf-Cham až po Marktredwidz-Cheb dokonale v příhraničí s ČR vyčištěno a zcyklostezkováno.

mocanita

Zase demagogie a uhýbání, já mluvím o straně Krušných hor směrem na území bývalé NDR, nikoliv o Bavorsku.

xyz

Navíc, Souprava si vybral trať, jejíž smysluplnost a „průjezdnost“ zanikla „z jiných příčin“ – kvůli výstavbě velké přehrady. Ta cyklostezka namísto tratě totiž nevede do Aue z městečka Eibenstock, ale z obce Blauenthal, v níž trať byla utnuta po výstavbě zmiňované přehrady. Tzn. význam této trati (která pak byla v onom „pahýlovitém“ úseku Aue – Blauenthal zrušena v 90. letech 20. století) upadl z oněch „jiných“ či „vnějších“ příčin.

Lech Malý

… Narozdil od treba drahy do Vejprt a Moldavy,ktera dokaze generovat do budoucna jen dalsi a dalsi stamilionove castky za opravy…
Přece víte, že takhle to nefunguje – střídají se období hojnosti, kdy se sypou prachy do všeho, bez ohledu na to, zda to má smysl, s léty hubenými, kdy se škrtá hlava nehlava – ve kterých zařve semtam nějaká lokálka (a samozřejmě se oddálí potřebné projekty).

Přemek

A což takhle poslat litřík bez ohledu na to, co jiní? Buďte sám sebou 🙂

Tomáš Záruba

No já bych tu případnou pravidelnou dopravu úplně jako blbost nezavrhoval. Jistě by nemělo smysl jezdit na přípoje v Březně k vlakům na Střekov, proto taky chápu, proč se to v minulosti zavřelo. Ale pokud skutečně v rámci VRT dojde k vytvoření cenrálního nádraží v Ústí i se zapojením pravobřežky a doplní se triangl mimo Střekov, tak bude zcela rozumné základ dopravní obslužnosti směr Velké Březno dát na železnici. Nějaký proklad linek do Ústí od Boletic a Lovečkovic by klidně mohl dávat dobrý smysl – záleželo by prakticky jen na dosažitelných jízdních dobách.

Gejza

1. Kam umístíte spojku na Střekově?
2. Víte kolik lidí bydlí mezi Velkým Březnem a Úštěkem?

Záměru fandím, ale na základní dopravní obslužnost to tam opravdu nevidím. Soudruzi dobře věděli, proč to tam zavřeli…

Tomáš Záruba

1. To není to zásadní. Pokud bude rozumný dojezd do centra Ústí, tak možná i ta (jedna) úvrať by se dala. Akorát je to o nějakých 4 minutách navíc. 2. To je celkem jedno, jistě to nebude méně než kolem jiných „tak nějak využívaných“ lokálek. Pokud by byla šance mít stejně rychlý (nebo o chlup rychlejší) vlak s přijatelnou dostupností, tak to těch lidí do VHD asi opravdu dostane více. Zase která lokálka by pak měla přímou vazbu na VRT do Prahy a Německa, že ano. A pozor – psal jsem, že ten smysl vidím za právě tohoto předpokladu, zavření… Číst vice »

VRT

Tohle je v podstatě jediná šance, jak zachránit/nezrušit pár lokálek. Pokud povedou někam, kde bude rychlé, kvalitní a časté spojení. Bohužel fanoušci lokálek považují rychlé koleje za úhlavního nepřítele. Bohužel to vypadá tak, že než tu budou RS, lokálky už nebudou.

František

Mně to přijde spíše naopak – zastánci VRT proti místním tratím, přestože největší objemy dopravy dělá pravidelná dojížďka do nejbližšího centra. Tak jako tak jde o to, zda z velké části již vylidněné vesnice pomůže udržet jen spojení do Prahy a Drážďan. Myslím, že mnohem významnější dojížďka zůstane ještě dlouho do Ústí a okolí, což by se na VRT nemuselo vůbec fixovat. Záleží hlavně na tom, jaké návaznosti v tom Ústí budou nabídnuty. Střekov je pořád jaksi odříznutý.

VRT

Ne, je to naopak.

Souprava

Frantisek potvrdil, ze nejspis nikdy nic racionalniho nenapise. VRT ma samozrejme pravdu.

Strojvůdce Příhoda

Tomáši, nasáklost neznalostí daného prostředí NENÍ vhodným předpokladem pro rozvíjení teorií o dopravní obslužnosti. Malé Březno, Leština, Zubrnice mají daleko lépe dostupnou autobusovou zastávku, nemá smysl tam dělat jakékoliv pokusy s vlakem v rámci ZDO. Ta lepší dostupnost autobusové zastávky oproti vlakové není jen v rovině horizontální, ale i v rovině vertikální, což je dost podstatná záležitost. Turistický provoz v dnešním rozsahu plus jeho prodloužení do Lovečkovic za několik let a v dalekém výhledu možná až do Úštěku je právě to, co oblast potřebuje, ne nějaké zrušení autobusové linky, která obce obsluhuje výrazně lépe. Vzhledem k počtu lidí, které v… Číst vice »

Tomáš Záruba

Psal jsem o stavu, kdy už ta trať nebude končit „u Zubrnic“ a nepsal jsem o rušení autobusu. Ale jinak tato debata stejně tak ještě 20 let nedává smysl, není ani centrální Ústí, ani lokálka, natož lokálka na nějakou trochu akceptovatelnou rychlost, o ZZ nemluvě… Berme to jako takový zajímavý akademický námět, který zejména může ilustrovat vliv staveb na páteřní infrastruktuře i na širší okolí.

Strojvůdce Příhoda

Jenže tady autobus a železnice spolu koexistovat v rámci ZDO nemohou, protože v okolí trati bydlí tak málo lidí, že je vůbec div, že tu existuje hodinový takt autobusů.

Mimochodem, přestavba trati Velké Březno – Zubrnice – Lovečkovice – Úštěk na vyšší rychlost, by znamenalo jí totálně přestavět a tedy i nenávratně zničit. Přitom jde v jejím případě o cennou technickou památku.

Čili akademická diskuse je v tomto případě akorát koncertem neznalosti a nebude tedy dávat smysl NIKDY.

železničář v důchodu

„Berme to jako takový zajímavý akademický námět, který zejména může ilustrovat vliv staveb na páteřní infrastruktuře i na širší okolí.“ Myslím, že v tomto případě a právě v tomto prostředí (terénu) je taková úvaha „úplně mimo“ – ta trať má a vždy bude mít smysl skutečně jedině pro turisticko-výletnický provoz (a to ještě především díky zubrnickému skanzenu a železniční expozici), a pak také pro cyklisty (které vyveze „nahoru na kopec“), protože ani těch nemnoho obyvatel Lovečkovic, kteří snad budou mít železnici opět ve snadném dosahu, nemůže její pravidelný provoz „uživit“, což nezmění ani napojení lokálky na seberychlejší „VRTku“. I tak… Číst vice »

anonym ze severu

Gejza: 1) Odbočení od V. Března na Západ by stal vešlo

Přemek

Co jste dokázal Vy? Zubrničtí zatím toho nikoli pouze pro sebe, ale především pro veřejnost dělají cekem dost. Škarohlídy bych tam nevozil.

libor

to je pěkná šotoušovina… proč ne, někdo jezdí na chatu, jiný na chalupu a další do vechtru. Ale čerpat dotace na takové projekty, to není společensky správné! to bych mohl chtít každý chalupář nějakou dotaci na víkendovou radost…

Gejza

No jestli je potřeba necelé 4 mil. Kč na obnovu do Lovečkovic, tak to není na dotační zvyklosti až taková darda. To si dovedu představit spoustu příkladů dotací v obdobné výši směřujících na zájmovou činnost party nadšenců. Různí čutálisti v kraji by mohli vyprávět…

Pako

Dotujeme řepku, dotujeme nepřizpůsobivé občany a spoustu dalších zbytečných věcí… Takže tohle je úplně v pohodě…

Kylchap

Trať mého dětství (pionýrský tábor u Levína). Tehdy zde jezdila českolipská 423.0 se služebním vozem a jedním Bai (osmidveřák).

Ondra

Obdivuhodná odvaha, jen škoda, že pro dopravní oblužnost trať zřejmě nikdy nebude mít význam i kdyby se podařilo propojit až do Úštěku, jelikož prakticky v celé délce souběžně s tratí vede silnice. A spoléhat se s financováním údržby na turistický provoz je vždy nejisté.

boro

Poradili si s 6-ti kilometry, zvládnou i dalších pět.

Vladimír

Na silnici se může udělat náledí, můžou tam bourat kamióny nebo cokoli, silnice se může ucpat – a pak bude najednou trať dobrá!

Joska

No právě! Taky může kus silnice sežrat kamenožrout zelený! Mám přidat ještě tu „O červené Karkulce?“

Anonym ze severu

Situace, kterou zde líčíte, se tam již několikrát stala – přišla ledovka, několik nehod -> zpoždění autobusů a mnoho na*raných lidí. Akorát nám nehraje do karet to globální oteplování. 🙂

AAA

Jinde zase na koleje popadají stromy a jsou v perdeli úplně stejně. Pak se ještě NAD hodí 🙂

Zapa

Kolikrát do roka se tohle stane? Pro turisty dobré, ale nevěřte tomu, že se tam někdy vrátí pravidelný provoz.

anonym ze severu

,,Nikdy neříkej nikdy“ 😉

František

Viděli jste tu silnici? Víte, kolik čeho tam jezdí, a v jakém je stavu? Kdyby existence souběžných silnic vylučovala dopravní obslužnost po kolejích, dala by se zrušit celá síť. Význam kolejí je v tom, že šetří menší souběžné silnice od násobně většího opotřebení těžšími vozidly. Jiná věc je, kolik lidí tam vlastně ještě jezdí anebo by jezdit mohlo. Mám za to, že největším pravidelným zdrojem a cílem, byť zřejmě již jen osobní dopravy, jsou odříznuté Verneřice. A pak už jen Úštěk směrem do Ústí. Jedinou možností, pokud by se mělo zatím přestupovat z autobusů, je přímé spojení právě do krajského… Číst vice »

Souprava

A mame tu dalsi Farskeho hystericky sotovylev o tom,ze uz vcera bylo pozde a obnova teto lokalky je pro tuto zemi naprosto zasadni a silnicni sit bez ni bude uplne znicena… Nekteri lidi to musi mit fakt tezky. 🙂

Ušatá

Kdo u takových silnic nebydlí, neví, co je to za slast. Věčně hluk, prach, emise, otřesy, nemožnost bezpečné chůze, odpočinku. Takže díky za každé vozidlo, které na takové silnici ubude a převede se na koleje. Já to vidím docela optimisticky, protože budoucnost bude dost jiná, než jsou současné představy. Jinak na přelomu 80. a 90. let se dělaly výzkumy o vlivu silniční dopravy na okolní domy a obyvatele a dopady takové dopravy. Tehdy z toho vyplynulo, že lze tolerovat pro zajištění snesitelného bydlení a prostředí zátěž do cca 1800 vozidel denně, navíc k tomu lehčích, bez těžké dopravy. Čili i… Číst vice »

Martin Hanzal

V zásadě s vámi souhlasím. V rámci objektivity je třeba ovšem dodat, že od dob 80. a 90. let jsme se z emisních norem EURO 0 dostali na EURO 6, kterou splňuje dnes již téměř polovina provozovaných silničních vozidel. Situace s otřesy a prašností samozřejmě zůstává nezměněna a je o to horší, o kolik narostl provoz od zmíněné doby (tedy o stovky až tisíce procent)

noerf

Ušatá: Od silnice bydlím dál, protože jsem si vybral vhodný pozemek, protože to záleží na individuální volbě. Železnice je dobrá, pokud je efektivní. To platí z hlediska osobni dopravy o dálkových trasách a příměstské dopravě u velkých měst. S nákladní dopravy je to o uhlí, autech, dřevu, obilí. Bohužel samotné zprovoznění této trati si vyžádá x milionů a další peníze bude stát provoz a údržba. A upřímně cpát peníze na železnici na spojení dvou malých obcí, které se zavřeli v době, kdy na železnici cestovalo o 30 až 50 % více lidí, než dnes a státu chybí dobudovat páteřní železniční… Číst vice »

Souprava

Proc zcela vazne odpovidate trollovi? Vzdyt Usata jen paroduje nejcastejsi sotovyroky, prehani je do extremu a bavi se tim,kolik sotousu to presto nadsene hlta a mysli si,ze je Usatej na jejich strane. Prectete si vic jeho prispevku a porovnejte je s prispevky jinych lokalkovych nadsencu a ten rozdil mezi vazne pisicim nadsenci lokalek a trollem, co to jen paroduje,tam bije do oci. Vsimejte si toho,jak moc Usatej pise to,co by se vam libilo cist,vyziva se v konspiracnich ekologickych teoriich a pritom nikdy to nicim nedoklada… Jako brat vam to nebudu,ale nechavate se vytrollit. Usata se totiz nesmeje reakcim Soupravy a… Číst vice »

železničář v důchodu

Jak typické: „Zloděj volá: chyťte zloděje !!!“ …

Ušatá

Už nevíte, co si vymyslet? Máte jinak ještě nějaké problémy?

Souprava

A když to nevyjde, tak zatloukat, zatloukat, zatloukat?

Ondra

Pokud by se zprovozněním trati byly zároveň zrušeny autobusy, tak fajn, ale to by asi bylo nesouhlasného řevu od obyvatel místních obcí… A při souběžném provozu autobusů zůstane vlak jen turistickou atrakcí (s nákladní dopravou se vzhledem k chatrnosti a sklonovým poměrům tratě zřejmě vůbec neuvažuje).

Jarek

Ale oni to snad obnovují jako turistickou trať a o zrušení autobusů mluví leda tady šotouši v diskusi. (Samozřejmě s nezbytným folklorem největšího šotouše, že nejlepší bude navázat tenhle „kapacitní napaječ“ přímo na VRT, bez toho to nejde).