regio-vlak

První velké vrtání pro Krušnohorský tunel. Zakázku na průzkum získalo česko-bulharské sdružení

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Vrty proběhnou do hloubky až 485 metrů.

Česko-bulharské sdružení firem GeoTec-GS, GEOtest a Geops z bulharského Asenovgradu vyhrálo soutěž na předběžný geologický průzkum pro stavbu Krušnohorského tunelu. Za práce u budoucího nejdelšího českého železničního tunelu Správa železnic (SŽ) zaplatí 68,4 milionu korun bez DPH.

Podpis kontraktu s vítězným sdružením vyplývá z informací v registru smluv. Cena v soutěži výrazně klesla, předpokládaná hodnota byla 91,5 milionu korun. Detaily z průběhu soutěže zatím Správa železnic na profilu zadavatele nezveřejnila.

Práce proběhnou na českém území, německá strana již průzkum provedla. Nový Krušnohorský tunel bude měřit přes 30 kilometrů. Jezdit se v něm bude kvůli smíšenému provozu s nákladními vlaky maximálně rychlostí 200 km/h.

V první fázi vznikne realizační dokumentace projektu hydrogeologických prací, následně budeme komunikovat s příslušnými úřady a také s majiteli dotčených pozemků. První vrty by se mohly uskutečnit ještě před začátkem vegetačního období, tedy do konce února příštího roku. Největší část jich však začne až na podzim,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.

Zakázka nabrala zpoždění, první soutěž musela Správa železnic zrušit kvůli chybám.

Zpoždění pro Krušnohorský tunel. Správa železnic zrušila soutěž na vrty, za chyby dostala pokutu

Odborníci podle projektu plánují 16 vrtů. Ty budou hluboké minimálně 25 metrů, nejhlubší bude měřit 485 metrů. Tyto vrty jsou zásadní pro získání informací o horninovém prostředí a hydrogeologických podmínkách trasy. Data z průzkumu pomohou při rozhodování o nejvhodnějším způsobu ražby tunelu a při stanovení vodního režimu podzemních vod, což je klíčové pro zajištění bezpečnosti a efektivity výstavby a následného provozu.

30,4 km pod Krušnými horami. Nový tunel mezi Německem a Českem bude delší

Průzkum bude probíhat v katastrálních územích Krásného Lesa v Krušných horách, Větrova u Krásného Lesa, Telnice, Stradova u Chabařovic, Chlumce u Chabařovic a Chabařovic. Tyto lokality byly vybrány pro svou strategickou polohu a specifické geologické podmínky, které je nutné detailně prozkoumat před zahájením stavebních prací.

Trasa Krušnohorského tunelu na českém území. Foto: Správa železnicVarianta Krušnohorského tunelu v delší verzi. Foto: DB
Tagy Geops GeoTec-GS GEOtest Krušnohorský tunel
34 komentářů