Konečně zmizí to hnusné velké parovodní potrubí. Ale protože v Brně už několik let probíhá přeměna na horkovod (menší trubky, menší ztráty), tak bych spíše očekával nějaké jeho provizorní přemostění a v mostě vést už nové trubky horkovodu.
Obráceně, na horkovod musí být větší trubky, množství energie se musí zachovat, ale na jednotku objemu je médium s nižším množstvím tepla. Úspora je v nižších ztrátách, nižší teplota nosného média oproti oproti okolí. Jednou jsem na to narazil, do stejných trubek šla místo páry jen horká voda a ono to netopilo. Spíš mne zarazilo to, že se při přestavbě ŽUB budou zvedat koleje na mostě do vyšší úrovně. V dobách referend proti přestavbě taky padl argument, že při srovnání nivelet v uzlu by koleje měly vést v úrovni prvního patra současného hl. nádraží. Bojovníci proti to považovali za blbost.… Číst vice »
Tak nevím teda. Na všech početných stavbách, co jsem zatím v Brně viděl, byly nové trubky horkovodu výrazně tenčí, než původní parní. Leda, že by vždy na začátku ulice byl nějaký rozdělovač s redukcí průměru, ale nic takového jsem neviděl.
Takže nejprv drbačka s Königem a pak drbačka s tímhle nesmyslem. Kdyby to udělali jako komplexní akci podsmyku a rovnou kopli do Židenic (nádraží), tak neřeknu ani popel, ale takhle je to strašná ptákovina. A souhlas se Zlámalíkem, šalina uprostřed nemusela být klidně až po Šámalku. Ale tak žijeme v automěstě s ODSÁNO v čele, takže co chtít víc.
Na druhou stranu to znamená, že teď v koordinaci s dopravními omezeními vyvolanými přestavbou křižovatky Bubeníčkova x Šámalova, bude realizována část, která bude mít nejzásadnější dopady na okolní dopravu. Zbylé části žst Židenice včetně podsmyku a nutných návazností do okolních úseků budou už leží víceméně mimo hlavní ulice a lze je teoreticky provést kdykoliv.
Zlámalík
2 měsíců
Tohle je polovičatá ptákovina a v celém okolí to jen zabetonuje tristní stav, co tam dnes od výstavby paneláků panuje. Od smyčky na Staré Osadě mohly vést tramvajové koleje samostatně mimo silnici (místo tam je), tady pod mostem mohly být zastávky taky mimo silnici s přímým přestupem na vlak a celá ta šílená plocha Bubeníčkovy se mohla doplnit stromy nebo něčím, co ten prostor zlidští. Tak ne a bude tam dál průtah odnikud nikam.
Viz https://mapy.cz/s/casutaraha
Koperníkova, vjezd ke Kauflandu, nebo kterýkoliv vjezd. Teď se většina provozu odehraje bez přejetí kolejí, jenom odbočením doprava. Po té úpravě se na koleje dostane každé auto, které tam bude potřebovat odbočit. Takže každý odbočení doprava od Osady by znamenalo i zastavení provozu v tim jízdním pruhu. A každej autobus MHD, nebo IDS by musel přes koleje . A to jak při vjedu na konečnou, tak i při výjezdu na Osadu. Aktuálně to kříží jen jednou. Nehledě na to, že by ta společná zastávka pro tram i BUS znamenala dost velký znevýhodnění pro autobusy. A to nemluvím o tom vrácení… Číst vice »
Pres koleje musi autobusy uz ted. Kdyz jedou ze Starky na nadr tak ji krizuji, i kdy z jedou opacne. Akorat pri ceste zpet je to krizeni spojeny s odbocenim doleva – semafory. Takze pro cestu z nadrazi by se nic moc nezmenilo, pro cestu na nadrazi by to krizeni bylo jen posunuty o par set metru do mesta.
Jak už bylo řečeno, posunutím trati by přibyly přes koleje pravá odbočení Bubeníčkova -> Koperníkova, Koperníkova -> Bubeníčkova a Bubeníčkova -> ke Kauflandu směr Lazaretní. Plynulosti tramvajové dopravy by to jednoznačně uškodilo.
Myslím, že se to dá pojmout jinak, než nejhorším scénářem. Výjezd tramvají ze smyčky na Osadě – bez semaforu jak pro tramvaje, tak pro auta, jen přechod přes silnici na tlačítko. Koperníkova – světelná křižovatka, současně nájezd/výjezd busů MHD na tramvajový pás Vjezd ke Kauflndu zezadu – zrušit (to tam do budoucna stejně nebude, až se tam začne doopravdy stavět a oživé se to tam) Zastávky BUS + TRAM pod mostem, mimo silnici Kuldova – přechod přes silnici na tlačítko Šámalova – světelná, současně s preferencí MHD pro nájezd/výjezd Neříkám, že je to ideální, ale je potřeba to území pojmout… Číst vice »
Ten přechod na Osadě by stejně musel být krytej semaforem. A jakpak by se autobusy dostaly na konečnou ? To by se veškerá doprava hnala skrz Koperníkovu a Lazaretní ? I s vytvořením místa pro otáčení kloubáků ? A jakpak by se obsluhovaly ty zastávky autobusem v protisměru ? Že by autobus přejel přes oba pruhy, zařadil se na tram pás a po něm jel až na Osadu ? Totéž v opačném směru ? Nebo divokej nájezd někde na křižovatce ? Kuldova: Ok, tedy další semafory ? Bez nich nelze přechod pokrýt. Navíc se nic neušetří pro zeleň. jen by… Číst vice »
Tak kdyby ti brněnští pacienti za volantem se naučili že do pravého pruhu je dodělat kolizi až těsně před odbočením a ne že se tam nacpu kilometrů předem a pak vše zastavím…
Prostě v Brně se jezdí stejně jako v Praze v devadesátkách, akorát že v Praze už to dávno všichni pochopili a dáváme si přednost
Tramvajovou trať Stará osada – Táborská po ulici Gajdošova.
xyz
2 měsíců
Jak vlivem toho (ne)projedou vlaky směr Blansko a směr KrPole? (jedno omezení druhým jmenovaným směrem je psáno do jara, ale takto to vypadá, že se to poněkud protáhne co do omezeného počtu vlaků, které tím směrem projedou/neprojedou)
To se dozvíme tradičně 2 dny před začátkem výluky, do té doby budou případné dotazy odbývány protiotázkou „proč by to mělo ty vlaky nějak ovlivnit?“. A mimochodem – co se týká aktuálního omezení vlaků směr Kr. Pole – na stránkách Kordisu je tato výluka momentálně psána do 1.6. (takže do jara je bohužel prakticky do konce jara). Mám pocit, že před koncem roku byla uváděna do konce dubna. Ale ono je to celkem jedno, protože to, že jedna výluka skončí, ještě neznamená, že v tu samou sekundu nezačne nová a pak další a další. Je to běžný postup, který byl… Číst vice »
Jako tam se nechutně flákají… za necelý rok, strhli budovu, udělali obvod jednoho nastupiště, a slavně opravili jednu kolej do Kuřimi. Řečkovickou zastávku nesmyslně půl projížděli a ani nebyli schopni je během té doby opravit, ta nekompetentnost a neschopnost ze SŽ jen čiší
Konečně zmizí to hnusné velké parovodní potrubí. Ale protože v Brně už několik let probíhá přeměna na horkovod (menší trubky, menší ztráty), tak bych spíše očekával nějaké jeho provizorní přemostění a v mostě vést už nové trubky horkovodu.
Spíš bych předpokládal, že technické řešení přeložky parovodu bude připraveno na budoucí konverzi z páry na horkou vodu.
Obráceně, na horkovod musí být větší trubky, množství energie se musí zachovat, ale na jednotku objemu je médium s nižším množstvím tepla. Úspora je v nižších ztrátách, nižší teplota nosného média oproti oproti okolí. Jednou jsem na to narazil, do stejných trubek šla místo páry jen horká voda a ono to netopilo. Spíš mne zarazilo to, že se při přestavbě ŽUB budou zvedat koleje na mostě do vyšší úrovně. V dobách referend proti přestavbě taky padl argument, že při srovnání nivelet v uzlu by koleje měly vést v úrovni prvního patra současného hl. nádraží. Bojovníci proti to považovali za blbost.… Číst vice »
Tak nevím teda. Na všech početných stavbách, co jsem zatím v Brně viděl, byly nové trubky horkovodu výrazně tenčí, než původní parní. Leda, že by vždy na začátku ulice byl nějaký rozdělovač s redukcí průměru, ale nic takového jsem neviděl.
„Přestavba mostu má být hotová do 32 měsíců od zahájení.“
Tj. 2028.
Tady píšou, že přechod na horkovod v celém Brně bude dokončen v roce 2027. Předpokládám, že obě akce budou koordinované.
https://cobude.brno.cz/projekt/prechod-na-horkovody/
Takže nejprv drbačka s Königem a pak drbačka s tímhle nesmyslem. Kdyby to udělali jako komplexní akci podsmyku a rovnou kopli do Židenic (nádraží), tak neřeknu ani popel, ale takhle je to strašná ptákovina. A souhlas se Zlámalíkem, šalina uprostřed nemusela být klidně až po Šámalku. Ale tak žijeme v automěstě s ODSÁNO v čele, takže co chtít víc.
Na druhou stranu to znamená, že teď v koordinaci s dopravními omezeními vyvolanými přestavbou křižovatky Bubeníčkova x Šámalova, bude realizována část, která bude mít nejzásadnější dopady na okolní dopravu. Zbylé části žst Židenice včetně podsmyku a nutných návazností do okolních úseků budou už leží víceméně mimo hlavní ulice a lze je teoreticky provést kdykoliv.
Tohle je polovičatá ptákovina a v celém okolí to jen zabetonuje tristní stav, co tam dnes od výstavby paneláků panuje. Od smyčky na Staré Osadě mohly vést tramvajové koleje samostatně mimo silnici (místo tam je), tady pod mostem mohly být zastávky taky mimo silnici s přímým přestupem na vlak a celá ta šílená plocha Bubeníčkovy se mohla doplnit stromy nebo něčím, co ten prostor zlidští. Tak ne a bude tam dál průtah odnikud nikam.
Viz https://mapy.cz/s/casutaraha
Tím by se jen vytvořila hromada kolizních míst navíc.
Dovolím si nesouhlasit. Ale budiž – která místa myslíte?
Koperníkova, vjezd ke Kauflandu, nebo kterýkoliv vjezd. Teď se většina provozu odehraje bez přejetí kolejí, jenom odbočením doprava. Po té úpravě se na koleje dostane každé auto, které tam bude potřebovat odbočit. Takže každý odbočení doprava od Osady by znamenalo i zastavení provozu v tim jízdním pruhu. A každej autobus MHD, nebo IDS by musel přes koleje . A to jak při vjedu na konečnou, tak i při výjezdu na Osadu. Aktuálně to kříží jen jednou. Nehledě na to, že by ta společná zastávka pro tram i BUS znamenala dost velký znevýhodnění pro autobusy. A to nemluvím o tom vrácení… Číst vice »
Jak oni jen to v té Vídni dělají, že to mají jinak a funguje jim to…
Řidiči ve vídni a pacienti řidiči v Brně jsou velký rozdíl. Brně nedá někde přednost
Pres koleje musi autobusy uz ted. Kdyz jedou ze Starky na nadr tak ji krizuji, i kdy z jedou opacne. Akorat pri ceste zpet je to krizeni spojeny s odbocenim doleva – semafory. Takze pro cestu z nadrazi by se nic moc nezmenilo, pro cestu na nadrazi by to krizeni bylo jen posunuty o par set metru do mesta.
Jak už bylo řečeno, posunutím trati by přibyly přes koleje pravá odbočení Bubeníčkova -> Koperníkova, Koperníkova -> Bubeníčkova a Bubeníčkova -> ke Kauflandu směr Lazaretní. Plynulosti tramvajové dopravy by to jednoznačně uškodilo.
Myslím, že se to dá pojmout jinak, než nejhorším scénářem. Výjezd tramvají ze smyčky na Osadě – bez semaforu jak pro tramvaje, tak pro auta, jen přechod přes silnici na tlačítko. Koperníkova – světelná křižovatka, současně nájezd/výjezd busů MHD na tramvajový pás Vjezd ke Kauflndu zezadu – zrušit (to tam do budoucna stejně nebude, až se tam začne doopravdy stavět a oživé se to tam) Zastávky BUS + TRAM pod mostem, mimo silnici Kuldova – přechod přes silnici na tlačítko Šámalova – světelná, současně s preferencí MHD pro nájezd/výjezd Neříkám, že je to ideální, ale je potřeba to území pojmout… Číst vice »
Ten přechod na Osadě by stejně musel být krytej semaforem. A jakpak by se autobusy dostaly na konečnou ? To by se veškerá doprava hnala skrz Koperníkovu a Lazaretní ? I s vytvořením místa pro otáčení kloubáků ? A jakpak by se obsluhovaly ty zastávky autobusem v protisměru ? Že by autobus přejel přes oba pruhy, zařadil se na tram pás a po něm jel až na Osadu ? Totéž v opačném směru ? Nebo divokej nájezd někde na křižovatce ? Kuldova: Ok, tedy další semafory ? Bez nich nelze přechod pokrýt. Navíc se nic neušetří pro zeleň. jen by… Číst vice »
Tak kdyby ti brněnští pacienti za volantem se naučili že do pravého pruhu je dodělat kolizi až těsně před odbočením a ne že se tam nacpu kilometrů předem a pak vše zastavím…
Prostě v Brně se jezdí stejně jako v Praze v devadesátkách, akorát že v Praze už to dávno všichni pochopili a dáváme si přednost
Možná by to zkomplikovalo výhledové prodloužení přes Gajdošovu.
Prodloužení čeho?
Tramvajovou trať Stará osada – Táborská po ulici Gajdošova.
Jak vlivem toho (ne)projedou vlaky směr Blansko a směr KrPole? (jedno omezení druhým jmenovaným směrem je psáno do jara, ale takto to vypadá, že se to poněkud protáhne co do omezeného počtu vlaků, které tím směrem projedou/neprojedou)
To se dozvíme tradičně 2 dny před začátkem výluky, do té doby budou případné dotazy odbývány protiotázkou „proč by to mělo ty vlaky nějak ovlivnit?“. A mimochodem – co se týká aktuálního omezení vlaků směr Kr. Pole – na stránkách Kordisu je tato výluka momentálně psána do 1.6. (takže do jara je bohužel prakticky do konce jara). Mám pocit, že před koncem roku byla uváděna do konce dubna. Ale ono je to celkem jedno, protože to, že jedna výluka skončí, ještě neznamená, že v tu samou sekundu nezačne nová a pak další a další. Je to běžný postup, který byl… Číst vice »
Jako tam se nechutně flákají… za necelý rok, strhli budovu, udělali obvod jednoho nastupiště, a slavně opravili jednu kolej do Kuřimi. Řečkovickou zastávku nesmyslně půl projížděli a ani nebyli schopni je během té doby opravit, ta nekompetentnost a neschopnost ze SŽ jen čiší
Projížděli, aby se to na té dlouhé jednokolejce aspoň nějak vyjezdilo. A do Řečkovic se v současné stavbě zasahovat nemá, ty se dělaly v minulé.
A co se tam dělalo? Pořad to má stará nastupiště a podchod a byvalou budovu jako sprejerské doupě…
Klasický Kordis. Všechno šité horkou jehlou. Ostatně ETCS na hodonínsku s Arrivou ukázalo své, jak je ředitel Horský neschopný.
Hlavně že ČD věude stíhá a tady by taky neměli co nasadit.
ČD by si to pohlídali, aby si takovou ostudu neurvaly
Asi jak teď v pardubickým kraji ? Jakpak by to asi ČD dělaly, když zatím nemaj dost vozidel ani pro vyhraný výkony ?