První úzkokolejná jednotka na baterky. Stadler ukázal nový vlak pro jih Itálie
Nová jednotka pro Ferrovie Appulo Lucane. Foto: Stadler Rail

Dopravce si objednal sedm jednotek vyrobených na míru.

Dopravce si objednal sedm jednotek vyrobených na míru.
Šotoušové v diskusi opět nezklamali, a už vidí tyto jednotky v barvách JHMD.
Jestli si chcete hrát s vláčky na baterky, budou vánoce, tak si na pište ježíškovi…
Ona podobných vozidel v barvách JHMD existuje od stadleru řada vizualizací a štos obchodních materiálů. Byla to jedna z alternativ v době nákupu hašišbeden a stadler byl tehdy velmi aktivní. K nahlédnutí dodnes v mnoha kancelářích na JčK
Touto traťou som sa zviezol na začiatku roku z Bari do Matery, úsek do Potenzy bol mimo prevádzky. Je to veľmi zaujímavý región a Matera aj Altamura stoja za návštevu.
Na to, že sa zdanlivo jedná o lokálku, frekvencie sú dosť časté a vlaky v dobrom stave.
Já ne, ale když jsme u těch váletů, pěkná byla trať z Cosenzy do Rogliana. Ale je taky mimo provoz. Letos jsme chtěli ten výlet zopakovat (je to tak 3 roky, co jsme tam byli naposledy) a zjistili jsme to naštěstí včas (ještě že máme ten internet), tak jsme nikam nejeli (o jízdu NAD jsme nestáli).
Na JHMD je to finanční unreal. Vždyť ta jednotka je za cca 200 mil CZK. Navíc je moc kapacitní. Budem rádi, když kraje zadotují turistický provoz…
Je to i technický unreal, protože ta jednotka by to po té trati ani nemohla jezdit.
Ale šotoušové vám řeknou, že ta úzkorozchodná trať by se pak mohla zmodernizovat, alespoň na těch 120km/h.
Třeba by někdo navrhl z toho udělat i UVRT…
Tak těch 120 km/h je na úzkorozchodku opravdu VRT. 😂
Otázka jestli to technicky půjde udělat i na 760 mm kvůli těm baterkám, a co by to udělalo se zatížením atd.
Čudujem sa, že sa ekonomicky aj prevádzkovo vyplatí viac ako natiahnuť trolejové vedenie.
On tyhle otázky u dotačních projektů, najmě v jižní Itálii, někdo zkoumá?
Tak zrovna v Itálii je stavba železnic snad nejlevnější na světě a vyjde tam díky tomu proveditelnost prakticky všemu, takže by se někdo na výhodnost stavebního řešení proti BEMU zeptat mohl
Tak to by ale byl projekt s řádově jinou cenovkou. A pak by stejně museli koupit nový vlaky. Nevím co je tady k divení.
Jestliže je to poměrně dlouhá trať s řídkým provozem, tak se to vyplatit může. Dánské Midtjyske Jernbaner, kde jezdí tak 6 párů vlaků, budou teď jezdit také čistě baterkově.
A vy to trakční vedení, ve složitém terénu, zvládnete vybudovat na tak dlouhém úseku bez dlouhé výluky?
Tak zrovna dlouhé výluky se tam objevují i bez toho, aby se to drátovalo 🙂 Myslím že do Matery je to teď zcela mimo provoz, nebo ještě nedávno bylo. Ale zkrátka pro takovou trať má v dnešní době smysl řešit, jestli se zadrátuje jen kousek nebo vůbec nic.
A pk že to na JHMD nepůjde dotace jsou dotace ale OK
Něco podobného by slušelo i na jindřichohradeckých úzkokolejkách v proložení s nostalgickými vlaky původních vozidel.
Jen ta rychlost bude problém. 120 km/h se tam jezdit nedá
Drobný rozdíl je v tom, že Bari má 320 tisíc obyvatel, Altamura 70 tisíc a Potenza a Matera po 60 tisících. Jindřichův Hradec má 20 tisíc, Kamenice na Lipou 3,5 tisíce, Nová Bystřice 3 tisíce, Obrataň osm stovek a zbytek snad ani není třeba komentovat.
A cena 9 milionů euro za 1 vlak.
Neboli cca 2,7 JHMD.
Tak koupíme jen jeden a bude jezdit kyvadlově.
Koupíme…? Kdo?
Asi my, socialistký lid.. hlavně mu neříkejte, že…
Ta česká Kanada by potřebovala zásadně dosídlit 😁
Tak tam naženeme pražáky, tam by se nemuseli tak mačkat jako v Praze. 🙂
Zásadně se mýlíte, dle mnoha komentářů v jiných vláknech je Praha osídlena příliš řídce a to způsobuje zásadní problémy