První úřad omezil provoz A220 kvůli jejich motorům, musí létat na nižší výkon
Série incidentů s motory PW1500G od Pratt & Whitney vedly první úřad k mírnému omezení provozu letadel Airbus 220. Kanadský
Série incidentů s motory PW1500G od Pratt & Whitney vedly první úřad k mírnému omezení provozu letadel Airbus 220.
Kanadský úřad Transport Canada, který v Kanadě zastává funkci úřadu pro civilní letectví, vydal příkaz k zachování letové způsobilosti (airworthiness directive), podle kterého nesmí provozovatelé letadel A220 s dvěma typy motorů létat na plný výkon. Vyplývá to z oznámení na stránkách Evropské agentury pro bezpečnost letectví EASA.
Podle příkazu nesmí piloti při letu nad letovou hladinou 29 tisíc stop (zhruba 8 800 metrů) přesáhnout 94 % výkonu motoru. Jde zejména o reakci na problémy těchto motorů u letecké společnosti Swiss, která dokonce na více než den uzemnila v říjnu všechny A220 poté, co došlo k třetímu výpadku motoru. Podle kontrol jsou ale motory v pořádku. Piloti při stoupání nad 29 tisíc stop musí vypnout automat tahu (autothrottle). Vyšetřování příčin mimořádných událostí zatím pokračuje.
Opatření se týká většiny dopravců, které mají A220 ve flotile. Stejné letadlo pořizují i České aerolinie, do flotily zařadí celkem šest těchto letadel.