Letecké společnosti Letectví

ČSA jednají o dalších dvou A220, tentokrát s leasingovými firmami

A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus
A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

Flotila Airbusů A220-300 v Českých aeroliniích bude nakonec s největší pravděpodobností větší, než původně oznámený nákup čtyř letadel.

Kromě čtyř strojů, které bude firma zařazovat do svého majetku, chtějí ČSA ve flotile ještě další dva stroje a mít tak celkem šest A220-300 „Jednáme s leasingovými společnostmi. Součástí flotily ČSA by mělo být 6 letounů Airbus A220-300,“ řekla mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková. Pod Smartwings ČSA patří. Jednání probíhají s Macquarie AirFinance a Air Lease Corporation. Firma plánuje dodávku letadel tak, aby na jaře 2021 měla k dispozici šest strojů.

Ve flotile Českých aerolinií mají A220 nahradit turbovrtulová ATR. Těch mají aktuálně ve flotile pět, postupně příští rok se vrátí zpět leasingovým firmám. Už s nástupem zimního letového řádu a během září firma začala na některých trasách stroje ATR nahrazovat proudovými letadly, nejčastěji A319 nebo 737-700. Příkladem je linka z Prahy do Düsseldorfu či Budapešti. Pro cestující bude znamenat přechod na A220-300 podstatně tišší, příjemnější a rychlejší let.

ČSA počítají s tím, že na A220 přeškolí piloty z ATR, v Praze chtějí ČSA mít i zázemí pro jeho servis. Letadlo bude v konfiguraci pro 149 cestující s takzvanou flexibilní byznys třídou. Takové uspořádání používá airBaltic. V letadle jsou dvě sedačky na jedné straně uličky a tři na druhé v jedné řadě, v případě byznysu je uspořádání 1+2 a prostor od ekonomické třídy se oddělí záclonkami.

A220 mají zamířit hlavně na linky, kde dnes létá ATR. „Cílem je nabízet větší sedačkovou kapacitu na linkách především po Evropě,“ dodala Dufková. S doletem přes 6000 kilometrů ale A220-300 zvládne například i let z Prahy do Dubaje.

K A220-300 přibudou ještě v roce 2025 Airbusy A321XLR, ty chce firma využít i na obnovu transatlantických letů.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ulafme

Zdravím Honzo a spol.,
pokud mažete vulgární příspěvky (s čímž jednoznačně souhlasím), můžete laskavě mazat i ty, ve kterých zdejší uživatelé jiným tykají?
Můžete k tomu napsat nějaké vyjádření?
“ Tykání je v mnoha společnostech považováno za důvěrné, neformální a v mnoha situacích a společenských vztazích nepřijatelné. Tykání se používá především k oslovení dětí, členů vlastní rodiny a blízce známých osob, které s tykáním souhlasily.“ – wikipedia

Děkuji,
L.

Jen tak

😀 ty mas teda starosti…

Ulafme

Tupý bolševický hulvát zemanovského ražení mne urazit nemůže…

Jen tak

od tebe to beru jako kompliment.

#mademyday

DvojiteF

to bude tým že si na internete a nie v spoločnosti.

Jen tak

uz jsem si vsiml na vice diskusich… urcite skupine jedincu, kdyz dojdou argumenty, tak zacnou resit tykani… 😉

tohle je ukazkovy exemplar … homo internetus vykanikus 🙂

Jan_S

Lzete. Ten clovek neni sam, kdo si mysli, že lidi se k sobe maji chovat slusne za vsech okolnosti. Cetl jsem dole ty body, ktere napsal a v necem ma pravdu. Vy jste nebyl od vcerejska schopny reagovat ani na jeden z nich, jen tady neslusne vyskakujete. Zatim jste tu opravdu predvedl jen par smajliku. Kdybyste se choval slusne a pouzival argumenty, nemuselo by se tykani resit. Odpovive aspon mi proc tak oslavujete Simaneho za nakup A-220, kdyz ten samy Simane nechal CSA jeho korejskym zpusobem privatizace vice mene krachnou a jsou to prave Simane s Vikem, kdo udelal z… Číst vice »

Jen tak

proc? protoze je tu porad dost optimistu , kteri nejsou zapskli vecni remcalove? a maji radost i z maleho uspechu a posunu? holt si, temcalove, musite zvyknout, ze ne lazdy je cechacek, podle ktereho je vaechno spatne.

a aeroklub z toho neudelal simane, aeroklub z toho udelal tvrdik, kdyz uz.

Jan_S

Takze stejnou radostnou logikou oslavujete 100M dotaci do Babisova Penamu? Vzdyt je to pro nej uspech a posun, ze si za penize nas vsech postavi novou linku na bagetky! To se potom nedivim, ze kdyz nekdo dokaze videt veci v souvislostech, rikate tomu remcani.
Z tvrzeni, ze aeroklub z toho udelal Tvrdik je jasne videt, ze o historii CSA poslednich dvaceti let a jeji pseudoprivatizaci Simanem a Vikem nevite vubec nic.

Jen tak

narozdil od csa je mi babisovo penam zcela ukradeny.

s tou historii csa (a zejmena jejim pochopenim) mate problem zejmena vy.

napovim – je to naopak – diky simanemu a smartwingsu jeste csa existuje. kdyby ho nekoupili, uz se tu o csa nebavime.

Ulafme

Tak vy jste opravdu „insider jak cyp“; řekli by na ostravsku (pozor, to cyp není sprosté slovo!).
ČSA zachránil Šimáně, Zeman nás zachránil před sudeťáky a potom před imigranty a mandelinku bramborovou tady nasadili zlí američtí imperialisté…
Jste svojí nevědomostí více směšný nebo trapný??
Pro dnešek končím, váš pokus o vtip už nic nepřekoná…

Jen tak

ten zeman ti nejak neda spat. nezda se ti o nem po nocich?

Nekdo

Ty budeš asi z nějakého lepšího oddílu, že? Ani na internetech jsi toho ještě moc neviděl, co?

Vítek

tak a tohle je konec konce ČSA který před několika týdny začal.

Y.K.

Pěkné, tak sand to vyjde.

Karel

Akorát Vlaďka Dufková zapomněla dodat, že je nebude mít kdo obsluhovat, protože od SWG odchází od 1.1. cca 20 techniků a noví nejsou.

Bart

První dva A220 mají dorazit v závěru příštího roku, další dva v prvním a druhém čtvrtletí. přečtěte si tento článek: https://zdopravy.cz/podepsano-csa-poridii-ctyri-airbusy-a220-a-tri-a321xlr-skonci-s-atr-36173/

Karel

Pochopitelně, že budou v barvách SWG s malým logem čsa.

Ulafme

Táááák.
A teď všichni do řady a skákejte radostí jako opičky, jak to ty slavné Smartwings, na které tady mimo jiné všichni permanentně nadáváte, všem ukážou a z té parodie na leteckou společnost bude díky pár A220 ten nej cooool dopravce na celičkým světě…:-)

Jen tak

tvuj zivot musí být neskutečně smutný a temný…

Ulafme

Můj život rozhodně smutný a temný není – nedávejte na „první dobrou“. Já pouze bytostně nesnáším to odporné pokrytecké „čecháčkovství“, které tady většina diskutujících předvádí. A nemám problém se proti tomu ozvat, i když by mi to mohlo být vlastně jedno. Není mi to jedno… Mimochodem, v tom souvětí, které jsem výše napsal, není jediná nepravda. Nemáte šanci vyvrátit žádné z těch tvrzení, které tam jsou napsané: – skáčete tady jako opičky nebo ne? – jsou Smartwing „slavné“ a „proslavené“ nebo ne? – nadáváte tady permanentně (a já dodávám zaslouženě) na Smartwings nebo ne? – jsou ČSA parodie na leteckou… Číst vice »

Jen tak

vzdyt to pokrytecke cechackovstvi tady predvadis ty 😀

Ulafme

Jste schopen mi argumentačně vyvrátit body, které uvádím výše?
A netykejte mi, vy zmrde!

Jen tak

a proc bych netykal? na internetových diskusích je to bezné. a kvuli tobe nejakou vyjimku delat nebudu.

co ti mam argumentance vyvracet? ty ufnukané bláboly člověka plného záště, nepřejícností, zapšklosti? a vis, ze se mi ani nechce?

Ulafme

Chudáčkovi došly argumenty (jako vždy, jak tady ty debaty sleduji), tak se mu ty moje vyvracet nechce. Prostě typický čecháček – hrdina internetových diskusí…

Jestli si myslíte, že to, co vás rodiče naučili, je slušné chování, tak se dost mýlite – vy i oni.
Že by příslušnici Zemanovsko-ANOistické sekty? Tykají si soudruzi a fízlové. A ano, v tom máte pravdu. U téhle spodiny společnosti je tahle parodie na etiketu normální…

Jen tak

ty jsi blb… 😀

Tom

Měl byses víc ovládat, a pokud chceš argumentačně něco vyvracet, měl bys umět přijmout i názory jiných bez toho že bys je tady takto tituloval. Nicméně o něčem to o Tobě vypovídá!

Ulafme

příspěvek smazán pro vulgární termíny

Jen tak

argumenty? jake argumenty? vzdyt tu od tebe zadne nezaznely.

Jan_S

Od vas nejake argumenty zaznely? Ulafme se vas ve stredu slusne zeptal, co je fajn na tom, ze Smartwings kupuji nova letadla. A vase odpoved je:
„treba to, jak ti tady z toho praska cevka“
Opravdu argument jak vino.

Jen tak

ja netvrdím, že ja necim argumentoval .. ja si tu z toho mamlasa delam celou dobu nepokryte legraci a kralovsky se bavim tou jeho zapsklostí a nenávistí celého sveta .)

Jan_S

Aha, ja myslel ze je to tady misto k diskutovani a treba i obcas drsne vymene nazoru.
A ono je to zatim neco, co vam slouzi k tomu, delat si z nekoho legraci a kralovsky se bavit. Nejsem si uplne jisty, kdo z nas dvou je tu spatne, ale myslim ze vy.

Bart

Uspořádání v byznysu 1-2? tak to mě fakt překvapilo. vždycky měli A320 i 737 v byznysu 3-3, v A330 2-2-2 a v ATR 2-2 a najednou v A220 1-2? Sláva, konečně zapojily mozek.

Adrian

V A220 jsou sedačky 2-3, tak předpokládám, že se tím myslí vyblokovaní prostřední sedačky na trojsedaččce, případně krajní sedačky na dvojsedaččce.

Bart

Takže se v případě, že byznys nebude obsazený, se to bude moci změnit na economy?

Lukáš

Takhle funguje „flexibilní byznys třída“

Jen tak

takhle funguje vetsina aerolinek … nektere (treba klm) mají v predni casti navic o pár cm větší pič, takze to, co neprodaj jako C, prodavaj jako economy comfort… a je to cesta jak za tri kila sedet o dost pohodlneji.

ono se to nezdá, ale tech cca 10 cm je tam fakt znát.

Ulafme

Jak vidím, tak pán „když nemám argument, tak alespoň budu za hovado“ vymyslel nové české slovo – „pič“…

Jen tak

ses naucil ve slovniku novy slovo „argument“? 🙂

a jaky mas ty argument, proc bych nemel pouzivat slovo pič? a just budu .. kdyz vidim, jak ti z toho praská cévka 🙂

Petr

Buď česky rozteč nebo anglicky pitch , ale pič je nesmysl

Martin R

Paráda, tento týden samé dobré zprávy z ČSA.

Jirka

Taky bylo na čase. Vůbec nemluvím o evropských společnostech, ale podívejte se na flotily společností z tzv. rozvojových zemí, jako třeba Keňa, Etiopie, Vietnam apod. Např
https://www.planespotters.net/airline/Kenya-Airways
https://www.planespotters.net/airline/Ethiopian-Airlines

Jen tak

Njn … inu aerolinkám na regulovaném a monopolním trhu se vždycky podnikalo líp 🙂

hedonism.bot

Na druhou stranu do našich přirozených ekonomických center dojedete i patnáct let starou fábií, zatímco do Londýna nebo Johannesburgu se z Keni nebo Etiopie jinak než letecky na dálkovém Widebody nedostanete…

Tom

Už se tesim. Lepší než Ryan!

Lukáš F.

Lepší než Ryanair je snad i letět v An-2

Petr

Nevím jak An-2, ale třeba do Budapešti teďka preferuju Ryanair, protože ta rozhrkaná ATRka ČSA je vážně zážitek.

Jakub

Večer litá 737 už.

Adrian

Dobrá zpráva! Kdyby jich bylo víc bylo by to skvělé, ale tak člověk nemůže chtít přece všechno hned 🙂

Jakub

K čemu tam jsou dobrý ty záclony na to oddělení?

Jakub

To jo, ale přijde mi to dost zbytečný.

Prngr

Není to zbytečné.
Ten pocit menšího – a tedy útulnějšího prostoru je opravdu reálný (u většiny letadel).
Ano, zamezí se procházkám „těm zezadu“.
A tehdy můj malý syn kdysi prohlásil „Já už vím, proč je tam ta záclonka! Aby neviděli, že nám pořád něco dávaj!!“
Uvítací drink, ručník, oříšky, pití … :-)))

Prngr

a ano, jak už někdo napsal – aby nedělali frontu na záchodech :))

Jakub

Proč myslíte, že by měl být problém, že vám někdo něco dává? Když si připlatíte, tak vám mohou dát třeba jídlo i v ekonomické třídě a nikdo kolem nic nedostává. Jak už jsem psal, ta záclona je podle mě zbytečnost u těchto krátkých letů.

Y.K.

Za byznys sezení si připlatíte o dost víc než za žvanec v Economy. 🙂 Proto je snaha alespoň předstírat, že to je extra oddíl.

Jen tak

a ze vám to tak vadí, nebo ze to tak resite ? 🙂 nechte to na aerolinkach.. maj to vsichni, je z toho zvyk, „forichtung“ na tu posouvací záclonu (kolejnicky , zarazky, zaclona atd) tam dávaj uz vyrobci, takze proc to nevyuzit 🙂

aspon se v tom Cčku muzeme citit jako panstvo 😀 (no a jak uz jsem psal, i nekteri dalsi .. aspon tam lidi necouraj na zachod… ono ta zaclona naprostou vetsinu lidi odradi 🙂 (ale par extra vlezlych jedincu ne, a ty pak velmi rychle rychtuje posadka zpatky ven)

Prngr

Psal jsem, že to řekl můj malý syn :)))

Jen tak

oddeluji business od economy.

tenhle myslis?

Jakub

To já samozřejmě vím, že se to tím odděluje. Jen nechápu příliš ten smysl.

Jen tak

hlavni duvod je aby tam lidi necourali na zachody.

Nekdo

protoze kdyz si nekdo kupuje dobry pocit za takovy ranec penez – rozdil mezi Y a C je na intra-european daleko mensi nez odpovida rzozdilu v cene, tak se aerolinky bezne snazi doprat alespon ten pocit, aby jim to lide kupovali i priste…

vojta

Mega!!!

Jirka

Je vidět, že trable s MAXy přivedly SW k zásadní změně. Před rokem uvažovali úplně jinak.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/csa-aerolinky-boeing-airbus-letadla-flotila-piloti-vycvik.A180921_162649_eko-doprava_ane

Jen tak

objednavka na ty airbusy existovala davno pred tim clankem…

ne vse,co napisou noviny, je nutne pravda. navic, uroven novinaru na idnesu je dost zoufala, takze kdo vi na zaklade ceho si to vybasnili

Janina

Tak já bych i většině z toho článku věřila. Zřejmě reflektuje tehdejší postoj vedení SW.

Jen tak

a jak víme, tak nálady managementu (nejen) leteckych spolecnosti se meni cca co kvartál, na základů grafíku za kvartál předchozí … lufthansa by mohla povídat mnohokrát (eurowings, germanwings, pak zase eurowings … za rok to zas bude germanwings … to same cirkus s prejmenovanim kdysi ohledne lufthansa city line, lufhtansa neco jineho) … a to same cirkus s provozním modelem eurowings X brussels … atd atd …) je to stejné, jako soucasne nadseni ohledne dalkovek – ted sice jásáme (a proč ne, aspon neco ted konecne vypada u CSA dobře) , ale za tech sest let .. to bude uplne… Číst vice »

Martin

Já jsem v té době někde četl, že SW plánovaly tu opci nevyužít a pořadí prodat. Začátkem roku 2019 chtěly převést pod ČSA starší B 737-800 a to včetně přelepu ny livery ČSA. Nakonec to stihly jen s jedním kouskem, pak přišel stop pro Maxy a tak byl dalším přesunům osmistovek pod ČSA konec.

Jen tak

dobře oni 🙂