První týden bez výpadků. Spolehlivost ETCS na Uničovce se zlepšila
Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ
Správa železnic chystá pokračování zátěžových testů na koridorových tratích.
Správa železnic chystá pokračování zátěžových testů na koridorových tratích.
Tento týden už to zase sem tam spadlo. Třeba v pátek 9.2. u vlaku 3824.
Výborne. Ale šlo by to aj bez hystérie niektorých miestnych diskutérov pre ktorých bolo ETCS číre zlo.
Neměl se ten článek nazývat 7 dní NAD na Uničovce?
Dobrá práce. Ať to tak pokračuje i nadále
Nevím, co přesně se počítá jako výpadek, ale k plynulé jízdě mají vlaky na „Uničovce“ pořád daleko.
Výpadek je, že vlakový zabezpečovač ztratí spojení a musí proto nouzově zastavit.
A víte co to znamená? Že jsme zase o krok před ními!
A bude to stačit, mysliš?
Jen tak dal. Je treba vytrvat a dotahnout to k dokonalosti.
Zlatý autoblok,pořád lezeme někomu někam a balí se AŽD
Málo mrtvých strojvedoucích pro projetí Stůj?
Kolik z toho na AB při funkčním přenosu kódu…?
Třeba Slon v Českém Brodě. (Tam se i uvažovalo o tom, že by kód mohl projít pod krátkým pošťákem, to se neprokázalo, zůstalo jenom to, co se může stát i s ETCS)
Dobře, tak to máme jedna. Dal?
Kdyby naše zabezpecovacka neměla konstantni zabrzdne vzdálenosti nýbrž pracovala s nimi dynamicky podle dovolené rychlosti, tak je těch projetych stuj o desítky procent méně. Bylo by totiž mnohem jasnější, kde ta červená je a nevznikaly by nevhodné automatismy tam, kde na jednu a tutéž výstrahu muže být stůj i přes 800 m blíže, než obvykle (zdravím například toho blba, co prosadil 1000 m ZV na celém Wilsonu včetně záhlaví od Vyšehradu).
Dál? Třeba: 3. 12. 2023 ráno v 5:48 hodin v České Třebové minul nákladní vlak Pn 54812 návěstidlo zakazující jízdu 4.08.2023 00:15 Popis události: Výhybna Dluhonice, nedovolená jízda vlaku Nex 61010 kolem návěstidla s návěstí zakazující jízdu a vjetí do postavené vlakové cesty vlaku Pn 53446 10.10.2022 17:06 Popis události: Poříčany, nedovolená jízda vlaku Pn 55098 za hlavní (odjezdové) návěstidlo L4 s návěstí zakazující jízdu, srážka s betonovým zarážedlem kusé staniční koleje č. 4a a následné vykolejení 27.6.2022 Srážka vlaku Ex (SC) 516 s posunovým dílem v železniční stanici Bohumín (podle ZZ se v Bohumíně na hlavních kolejích kóduje, nicméně… Číst vice »
Případy 2 a 3 byly na funkčním přenosu kódu? V případech (1) a (4) by ETCS něco změnilo?
3 určitě bez kódu, 4 taky bez kódu (jak víte, že by fíra mačkal? To je jen fabulace), 1 skoro určitě s jinou příčinou než projetí stůj. To ten váš seznam moc kvalitní není.
Co si pamatuji z poslední doby, tak nehody po nerespektování návěstidla s přenosem kódu byly Vranovice 2006, Slon v Ústí 2010, jinak nevím.
Zrovna Slon v Českém Brodě nebylo projetí stůj, ale dovolená jízda kolem permisivního Stůj (na zodpovědnost strojvůdce, podle rozhledových poměrů). To je něco úplně jiného.
Napadají mě ještě Nové Kopisty v r. 1989. Ale je fakt, že ten barvičkovač je lepší, než nic a spoustu projetí zachránil…
Tam právě to bylo pokud vím o tom, že to zhlaví (plus záhlaví?) tehdy NEkódovalo.
Zlaté jeskyně a stromy, ty dnešní zateplené byty vůbec pro našince nejsou.
Ale tímhle se autoblok neruší.
A proč ne běžec s praporkem ?
To by bylo lezení do zadku Anglii, tím pádem taky EU a USA.
Navíc běžec s praporkem od AŽD by byl jistě dražší než ten silniční, považte, že by musel znát předpis!
Rozhodně, povolení k pohybu v kolejišti…
To mi tedy vysvětlete, proč Švýcaři, Němci, Francouzi, Rakušané anebo třeba Australané zavádějí ERMTS a potažmo ETCS a nezvolili raději ten váš zlatý autoblok?
S jeho logikou je to přece jasné – aby nám sem natlačili sht!
Je fajn, že to reaguje na poruchy přejezdů. Tohle má rekační čas opravdu krátký.
Z hlediska Op rozkazů na přejezd v poruše, závadě je přínos ETCS velmi efektivní. ETCS zastaví vlak automaticky nebo zajistí jeho jízdu 10 km/h. Bohužel je ještě nutné aktualizovat předpisy SŽ, aby odpadly rozkazy na tento úkon. Pak to bude ještě větší přínos také pro řízení provozu.
Velmi efektní a zrychlující je brzdění na rychlost na jízdu do odbočky k začátku krajní výhybky včetně možnosti automatického zastavení vlaku u nástupiště (někteří strojvedoucí se ještě bojí a nedůvěřují – časem si zvyknout a rozjezdí).
Ještě stahovačky, alespoň jako upamatováka.
Ty spíš raději zrušit. Možná by to bylo i levnější než SW adaptace ETCS na to. 🙂
ETCS umí stahovačky.
Ano umí
Předpis D2, kde se píše o přejezdech pro tratě s ETCS neplatí
Otázka zněla: „A je na to předpis?“ A ne: „A je na to platný předpis?“ Rozkaz zněl jasně – rozjet ETCS. Není čas na to ptát se co platí a co ne. 🙂
To, co neplatí, neexisuje.
Ano, ale ETCS funguje a vlaky u přejezdu řeší při problému. Je to jeho vlastnost jako zab. zař. Bohužel ještě ty rozkazy…
Menší nevýhodu to má když vlak dojíždí na nástupišti k návěstidlu se stůj (dělené nástupiště) například jak vidím pantera s vypnutým ETCS tak brzdí z celkem vysoké rychlosti na nulu 10m před návěstidlem, ale pod ETCS jede už 10km/h 200 metrů před a desítku udržuje až k tomu návěstidlu. Ale jasně je to bezpečnější vůči projetí.
Spíše jede s ETCS skoro tak rychle, jako by jel za nejhorších podmínek (velmi kluzké koleje).
Tyhle „uvolňovací rychlosti“ mohou mít různé hodnoty (10, 15, 20,…km/h) záleží na délce a charakteru (zarážedlo, dynamické zarážedlo,…) ochranné dráhy za koncem oprávnění (návěstí Stůj).
Přejezdník už znají předpisy Spržele docela dlouho.
Je dobře, že se našla jedna z hlavních příčin včetně řešení v podobě úprav polohy antén na Panterech. Je to zkušenost také pro dopravce.
Nesmíte věřit všemu. Aneb SŽ pečlivě zamlčuje jak na Uničovce několik měsíců ladí antény na stacionárce. To by se jim nehodilo do příběhu : problém je na straně vozidla:/
Jedinou výraznou modifikaci antén má 640 218. Zbytek zůstal beze změn. Jsou 3 verze antén na střeše. Primární problém hledejte na straně SŽ, kdy jejich Vectron měl identické problémy s rozpadem vlakové cesty. Další věc je ta.ly že problém od Bohuňovic se přesunul do Dluhonic. Tam to krásně vychází přímo pod stahovačku to nouzové brzdění.
Kvuli ceske republice se budou upravovat anteny na vsech hdv co sem zajizdi. To musi mit v Siemensu radost. Nebylo by lepsi dostatecne zahustit sit vysilacu?
Testovací Vectron Správy železnic potíže neměl, takže u Símensů mohou v klidu spát. Problém mají především Pantery.
Toto vaše tvrzení, že Vectron SŽ problémy neměl, je poněkud NEpravdivé.
Takze koridor u Stepanova a vsude jinde se bude ETCS znovu zapinat kdy? Kdyz za to mohou pouze anteny na panterech.
Při té noční zkoušce na Uničovce ho to jednou zastavilo. SŽ psala, že zkouška proběhla bez problémů.
Ne, ať se snažej
Zdroj? Upravovala se pouze poloha antény na Panterech
Ano, ale zastavovan byl i vectron SŽ. Včetně vectronu jezdicich po koridoru pres Stepanov, nez ETCS v useku vypnuli. A je ve vyluce do dnes.
To zas bude speciální předpis na ETCS CZ a jiní sem smět nebudou. 😀
To je tak, když se používají zastaralé a nevhodné technologie.
Jakou _moderní_ technolgii navrhujete z těch, které jsou v Evropě v provozu, abychom se nezdržovali testováním a vychytáváním chyb?
OneWeb.
A z terestrických LTE.
Rekl bych ze mel na mysli GSMR, ktere u nas stale vyuziva vytacene pripojeni.
To se teď slaví každý týden bez výpadků? Tak jo, je pátek, stejně bych pil…
Ale, ale ….Suchej únor nic ? Davide, Davide, zklamal jsi mě !
Stacit pit suche vino a je to tam! Drink smart not hard!
Já se o oslavách nic nedočetl. Beru to jako konstatování faktu.
Klidně to oslavit můžete, jen to nepřežeňte