První turecký trolejbus pro Prahu zahájil homologační jízdy. Vyrážet bude z Palmovky

Trolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: RopidTrolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: Ropid

Navzdory lobbystické kampani v některých médiích má Praha s tureckými vozidly už řadu zkušeností.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v

Dnes v 1057 jsem ho potkal na zkušení jízdě v Letňanech , směr Palmovka. Měl řidiče a jednoto teenagera/šotouše(je to železniční vozidlo/youtubera v jednom

Kuba1

K tomu, kdy Turecko vadí a kdy ne, by se hodilo přidat taky ten prototyp trolejbusu Škoda 36Tr, který DPP po pronájmu nakonec odkoupilo.

Horst

Vzhledem k tomu, že je již rozhodnuto nezbývá tedy než doufat, že třeba dodávky náhradních dílů nebudou v řádech měsíců jako je tomu u autobusů Streetway. (Jestli je to způsobeno neschopností dodavatele, nebo toho, kdo smlouvy podepisoval nevím. A pokuty za nesplnění včasného dodání jsou jen slabou náplastí).
Je možné, že u Bozankaye to bude smluvně lépe ošetřené.
Co se týče techniky, zatím bych si nedovolil ji jakkoliv hodnotit. Až samotný provoz ukáže kvalitu.

Radek

Tohle už se trochu vyzkoušelo – povedlo se vysklít okno a náhradní došlo zhruba do týdne.

Horst

Tak u tohoto konkrétního trolejbusu je určitě v zajmu výrobce, aby nebyl někde odstavený na ploše.

Jan Sůra

Tak pan Staněk je známý odborník na dopravu a průmysl:-)

MP22

No „jde“ mu to podobně jako humor nebo hudební novinařina. Jestli byl někdy někdo opravdový brouk pytlík, je to rozhodně Luděk Staněk…

Karl vB.

No, bylo by zajímavé pozorovat reakci, pokud by se uvedenými zásadami pana Staňka o lokalizaci výroby začala řídit například německá města při vyhlašování soutěží na dodávky tramvají. 🙂

Sheriffko

Z venku jako asi v pohodě ale ten interiér teda vypadá děsivě.

Kuba1
Twix

Zkušební trolejbus není součástí dodávky a jeho interiér neplní požadavky Ropidu.

Pacicka

Aha, takže děsivý interiér teprve přijde 🙂

Jan Karda

Vsechno lepsi nez ty zrudne trolejbusy co tam jezdi ted. A to hlucne nasazovani troleji, proti tomu by se lidi bydlici kolem meli ozvat… Trolejbus do Cakovic je jeden velky pruser… Libit se to muze jen nejakym uchylnym sotousum

Jan T.

Zrůdného je tam teda konkrétně co, jen to nasazování sběračů? To se děje na pár místech a většinou není kolem hustá zástavba. Pokud by se na Palmovce nebáli výhybek, tak by bylo zas o jedno nasazování míň.

Libeňáci

Na Palmovce hustá zástavba je a nenajdete tu nikoho, kdo by o této novince řekl něco pozitivního. Je tak těžké postavit nájezdovou výhybku? A vymyslet to celé tak, aby dobíjení nebylo tak hlučné? Připomínám, že dobíjení probíhá nonstop, asi proto, aby to cele dojelo do Miškovic. Nebo to možná není nutné?

Tom

Je libo balíček kapesníků?

Libeňáci

Obyvatelé Palmovky se ozvali, ale bohužel žádné zlepšení. Nejde jen nasazování trolejí, ale hlavně o neustálé dobíjení, hluk je tu jak v továrně.

Gouba

Autobusová část trolejbusu předpokládám už všechny homologační razítka má. Takže teď se musí najezdit 10 000 kilometrů bez cestujících, aby se ověřilo že turecké sběrače jsou kompatibilní s pražskými trolejemi. Bylo by už vážně potřeba změnit legislativu pro trolejbusy, ale pro politiky jsou takové problémy pod jejich rozlišovací schopnosti.

Karl vB.

Coo, zjednodušit schvalovací proces?
Vy jste se asi zbláznil, víte kolik lidí se tím tady živí?

Kubrt

To ale vskutku není politické téma, ale čistě technické. Čekal bych lobbystickou iniciativu od Sdružení dopravních podniků, ale ti mají zjevně jinou agendu než usnadňovat vstup na trh dalším výrobcům.

Vojtěch

Agenda SDP se zpravidla zabývá podporou ziskovosti JSV, viz vyloučení Cegelecu.

panda

Je to pod rozlišovací schopnost odboru drah MD:) tam jak něco nespadne z unie nebo od ministra, to nedělají. Viz studie na vlakotramvaje, ticho po pěšině.

Karel

Vlakotramvaje (tak jak si je mnozí představují) jsou z legislativních důvoů neprůchodné

Kubrt

No však ta pandou zmíněná studie měla být o tom, jak je v ČR legislativně umožnit.

Jan T.

Když ty kilometry vozidlo najezdí za nějaké dva měsíce a pak jde schválení poměrně rychle tak je to ještě dobré. Vedle v Německu je to o dost horší, nový typ tramvaje (mimo jiné i naše Škdovky) tam zkouší a schvalují přes rok od dodání fyzického kusu do vozovny.