První turecký trolejbus pro Prahu zahájil homologační jízdy. Vyrážet bude z Palmovky

Trolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: RopidTrolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: Ropid

Navzdory lobbystické kampani v některých médiích má Praha s tureckými vozidly už řadu zkušeností.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba1

K tomu, kdy Turecko vadí a kdy ne, by se hodilo přidat taky ten prototyp trolejbusu Škoda 36Tr, který DPP po pronájmu nakonec odkoupilo.

Horst

Vzhledem k tomu, že je již rozhodnuto nezbývá tedy než doufat, že třeba dodávky náhradních dílů nebudou v řádech měsíců jako je tomu u autobusů Streetway. (Jestli je to způsobeno neschopností dodavatele, nebo toho, kdo smlouvy podepisoval nevím. A pokuty za nesplnění včasného dodání jsou jen slabou náplastí).
Je možné, že u Bozankaye to bude smluvně lépe ošetřené.
Co se týče techniky, zatím bych si nedovolil ji jakkoliv hodnotit. Až samotný provoz ukáže kvalitu.

Jan Sůra

Tak pan Staněk je známý odborník na dopravu a průmysl:-)

MP22

No „jde“ mu to podobně jako humor nebo hudební novinařina. Jestli byl někdy někdo opravdový brouk pytlík, je to rozhodně Luděk Staněk…

Karl vB.

No, bylo by zajímavé pozorovat reakci, pokud by se uvedenými zásadami pana Staňka o lokalizaci výroby začala řídit například německá města při vyhlašování soutěží na dodávky tramvají. 🙂

Sheriffko

Z venku jako asi v pohodě ale ten interiér teda vypadá děsivě.

Kuba1
Twix

Zkušební trolejbus není součástí dodávky a jeho interiér neplní požadavky Ropidu.

Pacicka

Aha, takže děsivý interiér teprve přijde 🙂

Gouba

Autobusová část trolejbusu předpokládám už všechny homologační razítka má. Takže teď se musí najezdit 10 000 kilometrů bez cestujících, aby se ověřilo že turecké sběrače jsou kompatibilní s pražskými trolejemi. Bylo by už vážně potřeba změnit legislativu pro trolejbusy, ale pro politiky jsou takové problémy pod jejich rozlišovací schopnosti.

Karl vB.

Coo, zjednodušit schvalovací proces?
Vy jste se asi zbláznil, víte kolik lidí se tím tady živí?

Kubrt

To ale vskutku není politické téma, ale čistě technické. Čekal bych lobbystickou iniciativu od Sdružení dopravních podniků, ale ti mají zjevně jinou agendu než usnadňovat vstup na trh dalším výrobcům.

panda

Je to pod rozlišovací schopnost odboru drah MD:) tam jak něco nespadne z unie nebo od ministra, to nedělají. Viz studie na vlakotramvaje, ticho po pěšině.

Karel

Vlakotramvaje (tak jak si je mnozí představují) jsou z legislativních důvoů neprůchodné