Zase ten zkorumpovaný Metrostav.Jak daleko už mohl tunel být?Pro zakázku je schopen udělat vše.Tak třeba Kralovec- Trutnov.Uvidíme o kolik to tam bude stát víc a o kolik měsíců se to protáhne.
Jan Hřebíček
3 hodin
Kolik dáváte procent, že tunel dopadne jako necelých 10 km vzdálený železniční tunel Choceň a udělá se z něj nakonec hluboký zářez? Tunel Choceň měl nadloží až 30 m, tento má maximálně 24 m. Nebylo ekonomičtější udělat rovnou hluboký zářez s širokým zeleným mostem?
Něco takového se nazývá hloubeným tunelem. Tipnul bych si, že prováděcí firma si umí vybrat metodu, které je ekonomicky nejvýhodnější, aby se splnily požadavky projektu.
Ten železniční u Chocně odstřelili ustupující Němci, odpálili v něm vagon s municí. Sice se nepropadl, ale poškození bylo příliš velké.
Dost záleží na geologických podmínkách v místě. V Chocni je skála a zářez má prakticky kolmé stěny. Ovšem když by zářez byl zbudován v zeminách, musel by mít podstatně větší šířku, což je problém z hlediska krajiny. Tady navíc je kopec Homole, takže je otázka, zda by i ten nepadnul za oběť, což už by bylo asi nepřijatelné.
Samozřejmě samotná dálnice taky narušuje krajinu, ale má své přínosy, tak se to nějak vyvažuje. Široký zářez proti tunelu už z hlediska krajiny žádnou výhodu nemá. Projektanti určitě zvážili pro a proti obou možných řešení.
Urcite se bude cast cesty prekladat do noveho profilu aby se udelal prostor
JirkaK
4 hodin
Tak držím palce a doufám že to skutečně koncem roku 2026 bude a nedojde k nějakým velkým problémům a posunům termínu.
Ondra
6 hodin
Vzdy kdyz jedu kolem si rikam, proc tam ten tunel vubec je, dalnice by Homoli mohla vcelku pohodlne obkrouzit od severu bez nutnosti stavby tunelu. Nevite nekdo proc tomu tak je?
Odhaduji, že by to pak vedlo příliš natěsno k vesnici a navíc by místo mostu museli možná dělat estakádu nad mokřadem nebo jina složitá opatření… (alespoň to tak odhaduji z turistické mapy)
Zase ten zkorumpovaný Metrostav.Jak daleko už mohl tunel být?Pro zakázku je schopen udělat vše.Tak třeba Kralovec- Trutnov.Uvidíme o kolik to tam bude stát víc a o kolik měsíců se to protáhne.
Kolik dáváte procent, že tunel dopadne jako necelých 10 km vzdálený železniční tunel Choceň a udělá se z něj nakonec hluboký zářez? Tunel Choceň měl nadloží až 30 m, tento má maximálně 24 m. Nebylo ekonomičtější udělat rovnou hluboký zářez s širokým zeleným mostem?
„hluboký zářez s širokým zeleným mostem“
Něco takového se nazývá hloubeným tunelem. Tipnul bych si, že prováděcí firma si umí vybrat metodu, které je ekonomicky nejvýhodnější, aby se splnily požadavky projektu.
Ten železniční u Chocně odstřelili ustupující Němci, odpálili v něm vagon s municí. Sice se nepropadl, ale poškození bylo příliš velké.
Dost záleží na geologických podmínkách v místě. V Chocni je skála a zářez má prakticky kolmé stěny. Ovšem když by zářez byl zbudován v zeminách, musel by mít podstatně větší šířku, což je problém z hlediska krajiny. Tady navíc je kopec Homole, takže je otázka, zda by i ten nepadnul za oběť, což už by bylo asi nepřijatelné.
Samozřejmě samotná dálnice taky narušuje krajinu, ale má své přínosy, tak se to nějak vyvažuje. Široký zářez proti tunelu už z hlediska krajiny žádnou výhodu nemá. Projektanti určitě zvážili pro a proti obou možných řešení.
Jo, korečkový rypadlo by tu trasu pro oba tunely asi dalo rychleji než za rok a pak už objekty a zasypat…
Dela mi radost jezdit kolem. Sice se jezdi krokem, vecne tam nekdo boura ale posuny jsou vylozene skokove. Dokonce jsem uz videl finischer.
Videl – ve snu?
To klidně mohlo být. Dělá se tam přeložka silnice na Malejov.
Urcite se bude cast cesty prekladat do noveho profilu aby se udelal prostor
Tak držím palce a doufám že to skutečně koncem roku 2026 bude a nedojde k nějakým velkým problémům a posunům termínu.
Vzdy kdyz jedu kolem si rikam, proc tam ten tunel vubec je, dalnice by Homoli mohla vcelku pohodlne obkrouzit od severu bez nutnosti stavby tunelu. Nevite nekdo proc tomu tak je?
Odhaduji, že by to pak vedlo příliš natěsno k vesnici a navíc by místo mostu museli možná dělat estakádu nad mokřadem nebo jina složitá opatření… (alespoň to tak odhaduji z turistické mapy)
taky plácám … místo tunelu ne mostu… Ale jiné alternativy možná existují jen jak to tak bývá každá má své proti…
Mám pocit, že trasa vede skrz kopec kvůli projektu DOL, který měl vést nedaleko.
Jezdím tam běžně. Budou mít odstřely nějaký vliv na provoz po stávající silnici I/17?