dkv_obrazok

První tunel na D35 bude proražený do konce listopadu, stavbu provází mírné komplikace

Stavba tunelu Homole. Foto: ŘSDStavba tunelu Homole. Foto: ŘSD

Problémy se týkaly tvrdší horniny a nízkého nadloží.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Překvapivé problémy s nízkým nadložím?
Vždyť dostatečně vysoké nadloží přece bylo hlavním důvodem pro tento (podle mého názoru naprosto zbytečný) tunel. V klidu tam mohl být zářez.

spicer

Špatně to popsala, problém není s tím, že je tam málo nadloží, problém je s malou mocností hornin v nadloží, zbytek jsou zeminy plné vody. Oboje se však vědělo předem a i proto je technicky lepší řešení tunel, byť to je pořád komplikovaná konstrukce.

MICKY

V klidu ta dalnice mohla kopec Homole obejit a tak usetrit miliadru. Jenze kvuli kanalu DOL, ktery uz se odpiskal, se dalnice musela vest d skrz kopec.

BND 30

U zářezu/obchvatu kopce by odpadly náklady na provoz (svícení, větrání, dohled 24/7, údržba), které u dálničních tunelů nejsou úplně nízké.

David

Jo, je to takový vyvstekany… mohlo to byt hloubeny a zahazeny. Ale takhle sw tam bude cpát injektaz a postupovat pomalu.

zlevněme dráhu

A myslíte že by hloubený nebo brutální zářez injektáž nepotřebovaly?

N.N.

Pokud jde o zvodnělé nadloží, tak v případě zářezu riskujete sesuv. Takže inejktáže a to v celé délce. Zářez totiž budete dělat i v příadě hloubeného tunelu, cca po úroveň horní desky.

Démon

Průjezdný profil 02/2026??? … není to 02/2027 když ražba končí 11/2025?

Démon

Ale podle ŘSD půjde tunel do provozu 12/2026

Bespi

Prujezdny stavebni technikou, ne autem.

Ten Ten Ten

Šolcová píše jak hotentot.

Radek

Jj.. je to poměrně zmatečné a nečtivé.