První tunel na D35 bude proražený do konce listopadu, stavbu provází mírné komplikace
Stavba tunelu Homole. Foto: ŘSD

Problémy se týkaly tvrdší horniny a nízkého nadloží.
Problémy se týkaly tvrdší horniny a nízkého nadloží.
Překvapivé problémy s nízkým nadložím?
Vždyť dostatečně vysoké nadloží přece bylo hlavním důvodem pro tento (podle mého názoru naprosto zbytečný) tunel. V klidu tam mohl být zářez.
Špatně to popsala, problém není s tím, že je tam málo nadloží, problém je s malou mocností hornin v nadloží, zbytek jsou zeminy plné vody. Oboje se však vědělo předem a i proto je technicky lepší řešení tunel, byť to je pořád komplikovaná konstrukce.
V klidu ta dalnice mohla kopec Homole obejit a tak usetrit miliadru. Jenze kvuli kanalu DOL, ktery uz se odpiskal, se dalnice musela vest d skrz kopec.
U zářezu/obchvatu kopce by odpadly náklady na provoz (svícení, větrání, dohled 24/7, údržba), které u dálničních tunelů nejsou úplně nízké.
Jo, je to takový vyvstekany… mohlo to byt hloubeny a zahazeny. Ale takhle sw tam bude cpát injektaz a postupovat pomalu.
A myslíte že by hloubený nebo brutální zářez injektáž nepotřebovaly?
Pokud jde o zvodnělé nadloží, tak v případě zářezu riskujete sesuv. Takže inejktáže a to v celé délce. Zářez totiž budete dělat i v příadě hloubeného tunelu, cca po úroveň horní desky.
Průjezdný profil 02/2026??? … není to 02/2027 když ražba končí 11/2025?
Ale podle ŘSD půjde tunel do provozu 12/2026
Prujezdny stavebni technikou, ne autem.
Šolcová píše jak hotentot.
Jj.. je to poměrně zmatečné a nečtivé.