První tři měsíce provozu akutrolejových jednotek. Vlakem jezdí o 15 % více cestujících, hlásí ČD

Akutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhyAkutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhy

Efektivitě provozu pomáhá rekuperace při brzdění.

119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

A nešlo by je vést z Veřovic až do Valmezu?

David

Šlo, ale to by SŽ musela chtět vyměnit SZZ Test ve Veřovicách za něco lepšího.

Pavel

ValMez už je jiný kraj a to může být problém. Ale bylo by to dobré spojení.

David

Ta trať by si zasloužila nějakou rekonstrukci. Obzvlášť příšerný je ten tankodrom od Štramberka do Veřovic.

Black

V zadávací dokumentaci pro dobíječku Štrambek jsem narazil na podmínku řešení nevyhovujícího vedení jakýchsi kabelů vzhledem k budoucí uvažované elektrizaci stanice Štramberk. Takže bych odhadl, že součástí pak bude i kultivace úseku Štramberk – Veřovice.

Jirka

Nojo, to by nebyli elitni odbornici na dopravu z kraje ve spolupraci s CD, aby nestihli vydat PR clanek o narustu cestujicich drive, nez se to ustali zpet na puvodnich cislech – az si ten novy aku vlak vyzkousi vsichni dedeckove s vnouckama a tatinci s detmi, kteri by tam jinak vubec nejeli 😉

Michal M

Pozor, počet cestujících je trochu matoucí název. Ve skutečnosti je to počet jízd.
Můj soukromý odhad by byl že stejná skupina používá častěji vlak, protože vlak je teď rychlejší, bez přestupu a pohodlnější. Jedná se o drobný organický nárůst.
Nepodezíral bych odborníky na kraji že by začali vlak nějak propagovat v místech, kudy jezdí, jako civilizované spojení do Ostravy…

vrjos

Dle popisu me zaujalo, ze pod troleji dobiji jen pri stani. Podle vseho nedobiji pri jizde pod troleji ( samozrejme se zvednutym sberacem). Nevite, jak to je a proc?

Michal M

Proč by nedobíjel při jízdě pod trolejí?

Primářek

Zdroj „Podle vseho“ se plete. Při jízdě pod trolejí dobíjet samozřejmě umí.

Leinad

Jaký je max proud přes sběrač vs kolik potřebuje na rozjezd a kolik je max nabíjecí proud?
(Tipuji že Panter je několirát lehčí než 500m náklad, takže v tom nebude problém)

Tom Matto

Vzhledem k tomu, ze uz existuji i 8 MW lokomotivy, tak bych se o max proud pres sberac opravdu nebal. Zvlast u Pantera s jeho vykonem. Konec koncu ma stejny pocet sberacu jako ta lokomotiva.

rušnovodič Peter

Presne tak, obmedzujucim faktorom bude skôr maximalny nabijací prud batérií.

Kolejový doktor

Za nárůstem cestujících nejsou jen “eko” vlaky, ale cestování bez přestupu, dobré přípoje a hlavně dobře promazané výhybky!

Primářek

To je jasné asi všem, že cestující láká rychlejší a pohodlnější vlak bez přestupu a ne zelený polep na skříni.

kopr

Procenta jsou super, ale kolik je ten narust v poctu prepravenych osob? Ma to ekonomicky smysl, nebo tam ted v prumeru misto 100 osob jezdi 115 a je z toho super PR?
Neznam to tam, tak se ptam.

František

Snad to není z 20 na 23 :'(

graylag

Nižší čísla by byla ještě strašidelnější 😀

Jirka

100 lidi v tom vlaku neni ani nahodou ani o vikendu, kdy tudy jezdi plno turistu…

Tomas

Konkretni zkusenost. 18.3. odpoledni vlak 15:00 ze Svinova narvany uz pri prijezdu z Ov hl. n. Ze Svinova uz se i stalo.

Swarrior

Ano většinu zákazníků zajímá aby to jezdilo načas, nebyly tam schody jak do mlýnice pro ty starší apod, nesedělo se jako v honeckeru, bylo tam a nesmrdělo WC a také aby šlo jezdit za krajský tarif………..akutrrolejový pohon je jen způsob jak to platit z dotací na diesel nejdou, že…

asfalter

Pozor, to není je pár minut na přestupu, ale také vyšší rychlost na koridoru. Pokud se nemýlím, tak motoráčky dávalo 120 a bemu od Studénky drčí 160, ale raději mě opravte

El Barto

Motoráčky jak které, 810 a deriváty jen 80 km/h, 842 maximálně 100 km/h, fox nebo žralok by mohly 120.

Igor

Na Sp byly motory s max 100, nyní 160

asfalter

Děkuji, dokonce, vycházel jsem z novějších sharků

Ondřej

Škoda toho kolotočářského polepu. Představte si v podobném polepu ostravský Big ben, Štramberskou Trúbu, sousedův dům nebo svůj automobil. Konstruktéři se s tím vozem moří a pak to provozovatel zabije tímhle, tohle nemá žádnou kulturu.

asfalter

Co si na to polepí dopravce, je jeho věc. A auta bych raději nezmiňoval….Občas mě šokuje, co tam kdo za samolepky má

El Barto

To je subjektivní věc, někomu se to tak může líbit, a taky to není nic co by nešlo časem změnit a ani ty jednotky tady nebudou tak dlouho, jako třeba právě Trúba nebo ostravská radnice. Co si dá soused na dům nebo já na automobil může být ostatním jedno.

Ondřej

Soukromý majetek je věc majitele, pochopitelně. Někdo to zde ale již zmiňoval, cestujícím jde především o to, dostat se z místa A do místa B, rychle a pohodlně. Polep je pak čistě věc navíc, která žádnou přidanou hodnotu v těchto ohledech cestujícím nepřináší. Proto spíše pozvedávám obočí nad ekonomickou smysluplností celoplošného polepu v případě, kdy to platí kraj nebo státní dopravce, tzn. veřejné prostředky nás všech. Vlastní design má ten vůz již z výroby.

nedulezite

Ono to asi jde v duchu zákonů profesora Parkinsona, co asi mohou radní ovlivnit? Tak holt vnutí krajský polep a pak je těší se na něj dívat

Cestujici

No, a protože potřebujeme ušetřit pár minut, tak vynecháme Polanku, za to si zajedeme na výlet do Mošnova – přes léto…prostě přímo argumentační bomba jak odstřihnout jih města od jediného spoje ….. no a k tomu …když si vzpomenu, jak byly argumenty, že na ValMez nemůžou zůstat cyklovozy, protože by to bylo vožení mrtvé váhy, tak prima, tak teď vozíme x tun mrtvé váhy v baterkách. Lidem je navíc úplně jedno, jestli to jede na metylester řepky olejky, nebo to táhne párek volů. Běžné nešoto lidi zajímá, kdy tam budu a jestli tam opravdu budu, zbytek je úplně irelevantní, aneb… Číst vice »

XP3

,,Dráha“ se řídí tím, co chce objednatel, takže svoje nářky směřujte na KÚ Moravskoslezského kraje.

Lukyn

Zastávka Polanka nad Odrou se má cca do 5 let rušit takže asi taková příprava že lepší to už nebude.

Black

Ten „výlet“ do Mošnova chválím. Dosud se tam nebylo možno vlakem ze směru Štramberku dostat, přestože triangl existuje řadu let.

Pezos

Ty tady z jihu do Polanky jsou tam ohromné, že se tam už X let (ne)zastavuje na znamení.

Pezos

*Ty davy…

graylag

Výborně. A teď by se měl honem přestavět Suchdol. Že Nový Jičín nemá přímé spojení s Ostravou je vyloženě ostuda.

Cestujici

To je sice pravda, ale má to několik podmínek – zcela překopat Suchdol, na úkor kapacity nákladních kolejí, takže toto nejdříve až bude VRT, a zároveň nutnost spojovat jednotky bo protože kapacita…nebo´t pokud bychom chtěli Ostrava- Jičín/Veřovice/Budišov/Fulnek napřímo, tak nám tam chybí alespoň dvě koleje…aby projelo i něco jiného…

graylag

Nemusíme mít takhle maximalistické cíle, úplně by stačilo přímé spojení Nového Jičína. Je to přece jen okresní město, a vzhledem k tomu, že nemá s Ostravou ani pořádné silniční spojení, stojí dlouhodobě tak trochu mimo prostor a čas.

Ohledně vlivu na nákladní dopravu, to záleží na celkové koncepci. Myslím si, že udělat to tak, aby to náklad neomezovalo by šlo. Otázka je samozřejmě jestli na to existuje vůle.

Tomas

Po silnici D48 a pak 1/58, nebo pres 1/57 a D1, nebo po D48 pres FM az do Ov. To je malo?

graylag

Na okresní město? Ano. Všechny ostatní okresní města v MSK jsou s Ostravou spojena přímou silnicí (s drobnou výhradou Bruntálu kam vede I/11 okolo Opavy). Jinak konkrétněji: D48 + I/58 – celkem fajn pokud jedete na Jih, jinak žádná výhra. Průjezd Plzeňskou hlouběji do města trvá. I/57 + D1 – pomalý průjezd Šenovem a Kunínem, který zabere stejné množství času, jak celý zbytek jízdy D48 + D56 – vzhledem k chybějícímu sjezdu na Ostravu buď průjezd Místkem, nebo krkolomná otočka na kruháči exitu 48 Tohle opravdu nejsou trasy, které byste chtěl dojíždět denně a taky těch denních dojíždějících mezi NJ… Číst vice »

Tomas

A tu nova prima cesta by se jako vedla kudy? Staci si otevrtit mapy. D48 a 1/58 je uplne v pohode. Nemuze byt z kazdeho mesta asfalt primo rovne do OV….

Žuwač Hôrny

Pane Sůro, zapoměl jste zezelenat vrchni pruh u tohoto clanku. (Asi tedy… klidne smazte tento koment, jestli se mylim)

JirkaJJ

Já to stejně nechápu to zezeleňovaní. To jako akutrolejové jednotky jsou jako víc eko než elektrické?

Kubrt

Jsou (přinejmenším potenciálně) víc eko, než dieselové, které nahrazují.

JirkaJJ

A když se někde natáhnou dráty, tak je to míň ekologické než akutrolejove jednotky?

Kubrt

Ty BEMU nahrazují motorové vozy na ne zcela elektrifikovaných ramenech. Takže nemá smysl je srovnávat s EMU (které by tam jezdit nemohly), ale právě s DMU, které byly nahrazeny.

JirkaJJ

Většině zákazníků je úplně jedno jestli jsou ekologické, ale řeší pár minut ušetřené na přestupu a také pohodlí ve vlaku, které jim 810 nebo jiný „motoráček“ nenabídne… Ale jako jo, kdyby jen udělali přímou linku a poslali tam regiofoxy, tak by to asi vyšlo na stejno…

Tomas

Chceme, aby jel diesel z 50 km 30 pod draty?

Jarda

to nikdo neříká, jen říká, že ten efekt není kvůli baterce, ale kvůli jízdě bez přestupu a moderním vlakem..takže stejného efektu by dosáhl i přímý fox.. i když panter je přecijen za mě přijemnější na svezení, ale proti 811 je to takový rozdíl obojí, že mezitím nějaké procento nehraje roli

Tomas

Souhlas, ale je treba se divat dopredu a kupovat diesel na takovy vykon, jeste kdyz se uvazuje o elektrizaci na Stramberk je kratkozrake. Naopak s prodlouzenim dratu se otviraji dalsi moznosti jak tu baterku posunout dal.

Uvazuje se o beskydskem kolecku (Ov – Studenka – Koprivnice- Verovice- Frydlant n.O. – FM – Ov, obousmerne)…. Nebo prodlouzeni smerem do ZLK, jiz nekolikrat zminovany ValMez, muze to jet i na Vsetin (spojeni ZLK s letistem)….

Na koridorovych trati az 160, bez vyssich poplatku za diesel, ktery i diky nizsi rychlosti a dynamice prece jen vice ucpava trat…

Tomáš

V regionu východních Čech by tohle dávalo smysl například v relaci Chrudim – Hradec Králové, kde spousta lidí jezdí z Chrudimi do Hradce, ale přestupování / čekání v Rosicích to dost prodlužuje a zneefektivňuje. Nejlepší by bylo kdyby jednotka od Havl Brodu se v Rosicích napojila na jednotku od Pardubic a opačně zase v Rosicích odpojila.

Kubrt

Ale to zas naruší vazbu Chrudim – Pardubice hl. n. Takže ideálně by se v Rosicích provedla dvojitá výměna, aby vznikla přímá spojení HK-PC, HK-CR a PC-CR 🙂 To je asi nereálné, takže nezbývá než nějaká verze nemošické spojky. Což je bohužel taky dost vzdálené realizaci.

Michal M

A taky to, že to není smradlavý předpotopní regiošuk.

El Barto

Kdyby regiošuk, zatím bateriové pantery nahradily hlavně 811 a odpovídající přípojné vozy.

Michal M

🙄

Jan Hřebíček

A pročpak to pořád ještě nezajíždí těch 20 min do Meziříčí, nevíte někdo? Původně to měl být plán, že to nastane.

182-097

Protože to neumožňuje zabezpečovací zařízení ve Veřovicích

Chronosphere

Takový plán v realitě nikdy neexistoval.
Šotosny.

Žaty

Tady Vás musím poopravit. Prodloužení z Veřovic až do ValMezu je v plánu MSK i ZK. Bohužel to kvůli návěstidlu ve Veřovicích zatím nejde

Matt

u štramberských koleji je návěstidlo pouze ve směru Štramberk a to skupinové odjezdové,na Valachy není odjezdové ani jiné návěstidlo

Žaty

Protože ve Veřovicích je na Štramberské koleji pouze posunovací návěstidlo směrem na ValMez. SŽ plánuje výměnu….ale kdy toť otázka.

Michal M

Neuvěřitelný skanzen. Dávno tam měl být DOZ a posun do normálního standardu…

182-097

Jestli tam je nebo není návěstidlo je úplně jedno, podstatné je, že tam není zabezpečovací zařízení, které by umožňovalo stavět vlakové cesty od Hostašovic na malé nádraží a zpět. Ono to samozřejmě prakticky jde udělat aby tam vlak přímo odjel, ale v dnešní době si to už asi nikdo netroufne.

Matt

hlavně odpadá přestup ve Studénce což taky přispívá k nárustu cestujících(krom některých spojů)

Frantisek X

Nebo naopak přestávají ‚růst‘ z možnosti ujetí přípoje. 🙂 Což je dobře, musely by být nasazovány čím dál vyšší vozy. 😉 Otázkou je, zda současně ubývají počty cestujících po silnici, nebo rostou i tam, a jak mnoho. Podstatný je podíl vlaků na celkových počtech.

Matt

primárně jezdí lidi Ostrava-Veřovice
to že baterka selže nebo se stane jiny průser a nestihnou připoj na hranicky osobak je už jiné,stejnak přestup Studénka/Hranice je minimální,výjimku tvoří školní vlaky kde jen přestup kolem 15-20 lidi to samé Veřovice/Frenštát,Veřovice/ValMez
a kapacitně pojme baterka ve špičce dostatek cestujících

jan táborský

Se zmiňovanou rekuperací bych to zase nepřeháněl.

Kubrt

Proč?

Honza1

Máte vlastní výpočet?

Apollo 17

Pantery v Děčíně na linkách do Kadaně a Litvínova narekuperují zpátky asi 17 procent odebrané el. energie. Jenže na stejnosměru není vždy možnost odběru a proto se pálí tato energie v brzdovém odporníku. U bateriového vozidla by to mohlo být ještě větší procento, protože nabíjet při brzdění půjde téměř vždy.

Michal M

To je otázka, přece jen do těch drátů – když to není stejnosměr – pošlete celý výkon a nějak se to vstřebá.
Baterie asi nemá předřazený nějaký kondenzátor a její nabíjecí charakteristika nemusí být schopná pojmout všechno.

Jan Tichavský

Nějak se to vstřebá spíš do těch baterií než do drátů. Moderní baterie zvládnou rekuperaci v pohodě, pokud je na to elektronika dimenzovaná, což by být měla, když je součástí dobíjecí obvod ze sítě. To byste musel vyloženě vyjíždět od nabíječky na 100% fyzické kapacity, z kopce a bez topení a svícení, abyste to neměl kam dávat.

Kicruj

Mají k tomu docela dobré data, vidí, kolik mají energie v akumulátorech ve veřovicích a kolik pak, když dorazí do studénky. Je tam docela převýšení.
Myslím, že první ohlasy jsou docela pozitivní ze všech stran, tohle bude pro Škodu dobrá reference.

XP3

Fuj, jak můžete toto napsat. Vy nevíte, že Škoda je ten největší hnus, i kdyby to stokrát nebyla pravda?? 😄

O.K.

A já jim to přeju, škoda jen, že se to zas muselo udělat takovym šmejdskym způsobem a ne normálním výběrkem. A pak se tady pořád někteří diví, že se tu se Škodovkou lidi nemazlí…

Žaty

Data ukazují následující: Vlak do Veřovic příjede s cca 45-50% baterky. Díky tomu, že to je do Studénky prakticky z kopce, dokáže Panter rekuperovat tak, že ve Studénce má 60% baterky. Toto jsou přímo data od ČD.

Michal M

A co je důležité je že to jsou data ze zimního provozu.
Teda -30 nebylo, ale -10 věřím, že pár dní ano.

mic

Nemělo to mít dojezd 80km?

El Barto

Ano, což při započítání nutnosti překonat stoupání do Veřovic odpovídá.

Dave

Konečně i dobrá zpráva o železnici v poslední době. A je vidět, že kvalita dopravního spojení a vozidel samotných, přilákat cestující umí.

Frantisek X

Ano, kvalita spojení jako celku (tratě, návaznosti a příjemná vozidla dohromady). Teď ještě, aby to nebyly jen úplně nové přepravy.

Jan

Na trati Praha – Vrané – Čerčany by zájem vzrostl ještě víc počítám a hlavně kdyby konečně zkrátili jízdní doby a odstranili nesmyslná čekání

Z. Lapil

Jenže tam to nemáte kde nabíjet. Na čerčanské straně dráty nejsou vůbec a za těch pár kilometrů v Praze se toho moc nestihne.
Takže píšete o docela velké rekonstrukci trati plus částečném zadrátovaní.

Grossák

Se kterým se počítá. Mimochodem na čerčanské straně lze dobíjet v Čerčanech.

Robert Šalda

Tak to při tom obratu rozhodně dobijete…😆

Leinad

Pokud bude mít smysl dlouhý pobyt v Čerčanech.

platamond

Dlouhý pobyt v Čerčanech budete mít až bude výhybna Svárov, do té doby si to odstojí v Týnci. Současné „powebanky“ to sjedou, ale pro turnus jich potřebujete (právě díky neexistenci Svárova) o 2 více než motoráků

Michal M

Nedal by to elektrický a plně nízkopodlažní vlak rychleji než líné regiošuky, do kterých se pomalu nastupuje?

Mirek/

Totéž na Dobříšské větvi. Dnes mě překvapil poměrně vysoký počet cestujících v 7,30 i přes to, že je to pořád jen ten žlutý plevel.

Swarrior

JJ ty rozjezdy regionov jsou šílené. A přitom trať v rozsahu Braník – Zbraslav již částečně na zdvojkolejnění je připravená.

Bez přezdívky

Škoda že se to muselo provést tou černotou při nákupu. Byl bych daleko raději, kdyby byly akutrolejové jednotky férově vysoutěženy.

XP3

Akorát by jezdily ještě za x let…

Olin

Tady plný souhlas a nechápu ty zápory. Paní domácí s kolegyněmi chytá panika, účetní nespí, já ji doma pomáhám jak vykoumat z. 134/2016 Sb. a související se zakázkami, aby byly trochu v peří a v zásadě jde o nějaký nákup spacích postýlek a nábytku (do školek nestačí to co dá IKEA, protože „atesty“), spolu se stavebními úpravami (spíše dostavba dřevěných prvků) atd., atd. Oni nemají peníze na experty s agentur a právních kanceláří. Co s tím? Správa, ani samospráva nepomáhá. Ta jen čeká jak trestat, až to rozjedou. K tomu tam potřebují dostat místního truhláře „Tondy Maškovýho“, který má ve… Číst vice »

Black

Tak, v zásadě máte pravdu, s tou férovostí, podvádět se nemá. Jen prosím sdělte jak by se to konkrétně Vás dotklo, pokud by soutěž proběhla férově. A prosím fakta. P. S. I já souhlasím s komentářem přispěvatele XP3, že: „Akorát by jezdily ještě za x let…“

Kubrt

A když někdo cizí 100 km ode mě někoho cizího zabije, a mě osobně se to nijak nedotkne, bude to OK?
Korektní nakládání s veřejnými prostředky se samozřejmě dotýká všech občanů tohoto státu (případně EU, pokud se jedná o evropské peníze).

Black

Použil jste docela hloupý příměr.

Kubrt

Nemyslím si. Pravidla se mají dodržovat. Všechna. Bez ohledu na to, jestli se jejich porušení dotkne všech, mě, někoho jiného.

Black

Nerozumíte psanému textu? Psal jsem o hloupém příměru, nezpochybňoval jsem dodržování pravidel. Mimochodem, ve svém textu výše jsem jasně zvedl, že „…podvádět se nemá“. Čemu na tom nerozumíte?

Kubrt

Vadí mi ten důraz na „jak se to dotkne vás osobně“ – a myslím si, že jednak je úplně jedno, zda se něco dotkne mě, nebo někoho jiného, a dále – nakládání s veřejnými prostředky, což tedy nákup vozidel pro závazkovou dopravu je, se týká všech občanů.

Black

Ano, toho jsem si všiml již v mnoha diskusích. Minusové body dávají zpravidla (uznávám, že ne vždy), přecitlivělé sněhové vločky, které si nevšímají toho, co se v článku píše, tedy obsahu, ale zda se tón příspěvku nedotkl jejich jemnocitu. A tím bych ukončil svou účast v naší debatě.

Vesper

Baterky dobré, ale za cenu nižší flexibility. Chystá se výluka na dva týdny mezi Sedlenicemi a Příborem a předpokládám že úsek za výlukou se bude muset jezdit v dieselu, protože BEMU to pouze s jednou nabíječkou ve Štramberku nezvládnou. A pokud by dopravce diesely k dispozici neměl, skončí to NAD v celé délce.

Kubrt

S tímhle přístupem by se vlastně nemuselo nic elektrifikovat, protože vozidla závislé trakce jsou vždy – závislá a nějak omezená. Přínosy BEMU pro tenhle typ vozebních ramen jednoznačně převažují jejich omezení (pokud na straně infrastruktury se nedá čekat – z jakéhokoliv důvodu – v dohledné době kompletní elektrifikace).

Vesper

A nebo naopak elektrizovat (skoro) všechno. Elektrizace by na železnici měla být defualtní stav a ne něco extra.

Kubrt

Jistě. To ovšem naráží na řadu limitů – ekonomických (kolik km se v ČR ročně elektrifikuje?), technických, kapacitních.

Motýl Emanuel

Tak všechno nemusí být hned. A kolik se elektrifovalo v minulosti kje taky irelevantní, většinou je to přímé úměře stim kolik se toho připravuje.

Twix

Naopak, spíš bych řekl že s rozvojem BEMU přestává budoucí elektrizace mnoha tratí dávat smysl. Určitě je toho i tak ještě dost potřeba zadrátovat, ale vidíme jak dlouho to celé trvá, a to i v jiných zemích. Zatímco o nasazení BEMU se tu rozhodlo „včera“ a už tady máme 15% nárůst.

Motýl Emanuel

Nemyslím si v dlouhodobém horizontu se v naprosté většině vyplatí elektrizace. Od nižší nákupní ceny , přes levnější údržbu a provoz, kratší životnost. Jakmile je tam celodenní a celotydennni provoz, tak se elektrizace vyplatí.

Twix

A než ten dlouhodobý horizont nastane (kromě Švýcarska k tomu mají i všichni ostatní dost daleko), můžeme na vhodných relacích z fleku nahrazovat diesely baterkami.

Vesper

A elektrická vozidla by nebyla v takovém případě tolik omezující. U baterií je problém že infrastruktura i vozidla musí být na míru pro konkrétní linku. To platí i pro elektrobusy.

182-097

A ono už je ve Štramberku nějaký nabíjecí bod postavený? Nedávno jsem tam byl, ale ničeho podobného jsem si zatím nevšiml.

Michal M

To je vážně míněný příspěvek? Co z toho plyne?
Že tam měly dál jezdit diesely a měly se honit po hlavní trati do Ostravy?

Matt

v případě výluk dráhy nasadí regíny

J.K.

Kdyby nebyla nekompatibilita spřáhla, tak vlastně bateriové jednotky i v tomto případě – výluky napájení, by mohly být super v tom, že by se mohly zapojit za dieselovou lokomotivu a i tak mít výhodu v možnosti rekuperace, spotřeby paliva, lepší dynamiky a adheze, a vyššího komfortu oproti lokomotivě s vagony

Motýl Emanuel

V předchozích letech to končilo NAD v celém úseku, předpokládám že to dopadne stejně na tom typ vozidla nehraje roli. Každý přestup navíc je opruz pro cestujícího a zbytečné náklady pro dopravce.

Pavel

A proč stojí celý den dvě Regíny ve Studénce? Jako záloha?
Kolik by jinde nasazením místo 810 potěšily cestujících. Další tři čekají jako náhrada až vypadne Push-pul. Ostravsko je příklad špatného hospodaření s nízkopodlažníma Regionovama.

Igor

Noční spoje, kdy ještě není hotová dobíjecí stanice ve Štramberku a nemohou tam BEMU nocovat a záloha na Bílovec protože není od ledna jednoduché poslat další regionovu po koridoru kvůli ETCS.

PetrD

Ta nabíječka : https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_15054.html
Reálně tam bude kus trolejí, nebo jak se to bude připojovat?

Black

Ano, napájecí trolej v délce 55 m, viz zadávací dokumentace.