První trať po 15 letech. Ústí soutěží rozšíření trolejbusové sítě

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Stavba trolejí má umožnit náhradu autobusů mezi Krásným Březnem a Doběticemi trolejbusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ústečák

Důležitým detailem je, že se postaví pouze stopa ve směru nahoru, takže bude provoz záviset na parciálních trolejbusech. Škoda, i pro případ uzavření nábřeží při povodních a podobně by se hodila dvoustopá trať sjízdná pro všechny typy trolejbusů.

Zvláštní je taky způsob napojení na Stříbrníky, kdy bude stopa ve směru od Výstupní tu stávající jen křížit, čili nebude možné jet z Výstupní do Důlců, jak se během uzavření nábřeží jezdí.

Ale hlavně že to je konečně a že to vůbec bude na stávající síť napojené, původně se zvažovaly i pěkné koniny.

Jinak na místě už jsou patky pro stožáry.

HonzaEM

Konečně něco pozitivního.

Kuba

Trať na Mojžíř bude snesena? Provoz trolejbusů je pouze do zastavky OD květ?

Marek Kubík

Provoz trolejbusů bude brzké době obnoven. 😉

HonzaEM

Proč by se snášela? Chleba to nežere.

Jan

Proč mezi Krásným Březnem a Doběticema? K tomu není žádný důvod. Ono vůbec, na co v posledních letech Ústecký DP sáhl, to zmrvil! Nejlepší by bylo, kdyby vedení DP nedělalo nic!

Kjubik

Třeba proto, aby místo linek 74 a 75 mohly jezdit kapacitnější trolejbusy než autobusy? Už teď jsou ve špičkách ty autobusy narvané.

Pan průvodčí

Takovou krávovinu může napsat snad jen člověk, který jel mezi těmito sídlišti maximálně prstem na mapě. Velmi vytížené tangenciální linky, které spojují body občanské vybavenosti generující stálý počet cestujících, kteří ušetří cestou mimo centrum skoro polovinu jízdní doby. Po trase linek 74 a 75 je několik zdravotnických zařízení, nemocnice, dvě střední školy, gymnázium, asi deset základních škol v bezprostřední blízkosti stanic, několik hyper a supermarketů a také třeba návaznosti na krajskou linku ZDO, které sváží zaměstnance do průmyslových zón v Krupce. A to si myslím, že není zrovna málo.

Michal Bartoníček

K tomu je dost zásadní důvod. Jednak jde o doplnění sítě o další trať, takže nevznikne hluché místo ani neurální bod, a jednak je to dost kopcovitý terén, kde jsou trolejbusy ideálním vozidlem.

Aussiger

Proč ne..Ale ta zatáčka před ZOO ve směru od Krásňáku bude při hustší sněhové pokrývce docela „spand“..

Honza R.

Takových míst je v Ústí hned několik, zejména na trasách směr Severní Terasa a Stříbrníky. Holt se jako vždy počká na sypač, až ulici zprůjezdní. Do kopce to ještě patnáctky dávaly, ale z kopce by to pustil jen sebe-vrah.

Ladislav

Ano dávaly měli dva motory (dvě hnací nápravy) a také minimum elektroniky tak že tolik nevadila namrzlá trolej jako u nových trolejbusů.