První trať po 15 letech. Ústí soutěží rozšíření trolejbusové sítě
Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group
Stavba trolejí má umožnit náhradu autobusů mezi Krásným Březnem a Doběticemi trolejbusy.
Stavba trolejí má umožnit náhradu autobusů mezi Krásným Březnem a Doběticemi trolejbusy.
A díky tomu ve stoupání ve Výstupní uprostřed ulice u nevyužívané zastávky na znamení Osamělá megaostrůvek, který bude blokovat provoz do doby, než se tam někdo zabije. To mohl povolit jenom totální debil.
Nic tam blokovat nebude, jen tam bude 1+1 pruh (ostrůvek je na úkor stoupacího pruhu navíc, jenž za ním zase pokračuje, zastávky jsou v zálivech), což je kvůli bezpečnosti a zcela v pořádku. Navíc – stavba ostrůvku a vůbec celá rekonstrukce Výstupní je samostatnou stavbou a dělala by se v tomto rozsahu tak jako tak, na vybudování trolejí je fakticky nezávislá.
Důležitým detailem je, že se postaví pouze stopa ve směru nahoru, takže bude provoz záviset na parciálních trolejbusech. Škoda, i pro případ uzavření nábřeží při povodních a podobně by se hodila dvoustopá trať sjízdná pro všechny typy trolejbusů.
Zvláštní je taky způsob napojení na Stříbrníky, kdy bude stopa ve směru od Výstupní tu stávající jen křížit, čili nebude možné jet z Výstupní do Důlců, jak se během uzavření nábřeží jezdí.
Ale hlavně že to je konečně a že to vůbec bude na stávající síť napojené, původně se zvažovaly i pěkné koniny.
Jinak na místě už jsou patky pro stožáry.
Tak to jsem nevěděl..Přijde mi jako docela blbost dělat při jedný akci poloviční profil..
Škoda slov…
Ale taky byla prověřována kusá trolej jen ve stoupání a bez napojení, takže nejhůř to nedopadlo.
Mmch vše bude na výložnících, zatáčka u zoo bude počtem sloupů stát za to.
Asi je to záležitost investičních nákladů na tu stavbu, ale určitě by při ní měly být aspoň vytvořeny co nejlepší podmínky pro snadnou následnou budoucí dostavbu i té trolejové stopy pro opačný směr jízdy.
Konečně něco pozitivního.
Trať na Mojžíř bude snesena? Provoz trolejbusů je pouze do zastavky OD květ?
Proč by se snášela? Chleba to nežere.
Leda že by to snášeli místní. Ale je to stále pod napětím.
Tak to jim opravdu nedělá žádné vrásky… Když zvládají i 25kV…
Proč mezi Krásným Březnem a Doběticema? K tomu není žádný důvod. Ono vůbec, na co v posledních letech Ústecký DP sáhl, to zmrvil! Nejlepší by bylo, kdyby vedení DP nedělalo nic!
Třeba proto, aby místo linek 74 a 75 mohly jezdit kapacitnější trolejbusy než autobusy? Už teď jsou ve špičkách ty autobusy narvané.
Takovou krávovinu může napsat snad jen člověk, který jel mezi těmito sídlišti maximálně prstem na mapě. Velmi vytížené tangenciální linky, které spojují body občanské vybavenosti generující stálý počet cestujících, kteří ušetří cestou mimo centrum skoro polovinu jízdní doby. Po trase linek 74 a 75 je několik zdravotnických zařízení, nemocnice, dvě střední školy, gymnázium, asi deset základních škol v bezprostřední blízkosti stanic, několik hyper a supermarketů a také třeba návaznosti na krajskou linku ZDO, které sváží zaměstnance do průmyslových zón v Krupce. A to si myslím, že není zrovna málo.
K tomu je dost zásadní důvod. Jednak jde o doplnění sítě o další trať, takže nevznikne hluché místo ani neurální bod, a jednak je to dost kopcovitý terén, kde jsou trolejbusy ideálním vozidlem.
Proč ne..Ale ta zatáčka před ZOO ve směru od Krásňáku bude při hustší sněhové pokrývce docela „spand“..
Takových míst je v Ústí hned několik, zejména na trasách směr Severní Terasa a Stříbrníky. Holt se jako vždy počká na sypač, až ulici zprůjezdní. Do kopce to ještě patnáctky dávaly, ale z kopce by to pustil jen sebe-vrah.
Ano dávaly měli dva motory (dvě hnací nápravy) a také minimum elektroniky tak že tolik nevadila namrzlá trolej jako u nových trolejbusů.
Takových fakt ne..z Krásňáku na Dobětice je to nějakých 120 m výšky rozdíl…ty mínusy jsou zjevně od přespolních…