První tramvaj Škoda 39T ukončila v Ostravě zkušební provoz

Nová tramvaj Škoda 39T. Autor: Zdopravy.cz/Jan MeichsnerNová tramvaj Škoda 39T. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner

K oficiálnímu převzetí tramvaje Dopravním podnikem Ostrava dojde až po vydání průkazu Drážním úřadem.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš Zikmund

Škoda Plzeň je kvalitní Česká firma s dlouhou tradicí. Tramvaje sice nedělá tak dlouho, ale kolejová vozidla z Plzně najdete skoro na celém světě. Má úspěchy i trakčních systémech. Ty dodává i do výrobků jiných výrobců elektrických vozidel.
Je možné říci, že se někomu Škoda nelíbí, nebo, že nemá rád fotbalové družstvo z Plzně. Můžete místo dohod a diskusí nad řešením raději nakupovat ze zahraničí a budeme za magory. Protože jinde to tak vidí a nechápou.

Karl vB.

Opět jsem si dovolil porovnat neporovnatelné:

Tramvaj Škoda 39T For City Smart pro DPO:
– délka: 26,6 m
– cena: ca. 47,5 mil. Kč
– cena 1 běžného m tramvaje: ca. 1,79 mil. Kč

Dvousystémová el. jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet – DÚK:
– délka: 53 m
– cena: ca. 71,5 mil. Kč (bez ETCS)
– cena 1 běžného m el. jednotky: ca. 1,35 mil. Kč

Petr

Ehm, co tím chtěl pisatel říct?

Jura

A na jakou dobu a za kolik má v ceně RegioJet servis od pesy na tyto vozy?

Karl vB.

Servis tramvají v ceně pro DPO, který mi unikl, vysvětluje nepoměr ceny obou vozidel. Pokud je cena Pesy bez této položky, tak jsou obě ceny naprosto nesouměřitelné a proto byla ode mně hloupost je porovnávat.

Jenki

Kde jste přišel k tomu servisu v ceně???

Lišák

Protože to je ve smlouvě s DPO. Jenže to už se někomu vždycky nehodí do krámu, že cena za jeden vůz naroste, když započítáte servis na 30 let. Je snazší napsat: O můj bože je to tak moc drahé, škodovka odírá Ostravu, když plzeňská 40T vychází jen o málo dráž a je to obousměrný tříčlánek. A přitom by stačilo si ty smlouvy nebo podmínky výběrového řízení alespoň přečíst. Pak by se tady nemusely vymýšlet rozbory jak moc drahý je metr tramvaje na různých projektech.

zdenek

Fakt? Pesa stála jen 70M? A proč ČD teda kupuje ty regio..

qwertz

A není náhodou naprosto logické, že s narůstající kapacitou (velikostí) vozidla dramaticky klesá cena za jedno místo/sedadlo?

Twix

Ona tam dokonce ani není cena za sedadlo, ale za metr délky. Když už tak bych tam dal metr krychlový, když je tramvaj užší a nižší 🙂

SYN

No teda výšku bych do toho vůbec netahal, nad sebou ještě nikdo cestující uspořádané neměl (kromě dosto vlaků) takže to je tak maximálně o „pocitu prostornosti“, ale metry čtvereční podlahové plochy by byly poměrně dobré porovnávací kritérium… s tím souvisí téměř přímou úměrou obsaditelnost (jistě, ještě tam hraje roli jakým poměrem se cestující podělí mezi sedící a stojící, ale to se dá ovlivnit při objednávání)…

Jarmil

A praskající brzdové hadice hydrauliky DU nevadí? Nebo DPO ututlalo noční dodávky hadic a jejich montáž?

vesos

Můžete být konkrétnější? Takhle je to na úrovni agentury JPP…

Jura

To si pletete ze Stadlerem ne?škodovka dle mých informací neměla ani jednu závažnou poruchu,kvuli které by musela být stažena z provozu.

Pom

Ne, praskaly už za doby jízd bez cestujících.

Jura

Teď jen tak bez rypani….stadleru praskali do listopadu 2021…teda mimo jiné…a ted po „mnohaletem“.provozu jim odcházejí řadiče…Stale neumí zkousnout krátkodobé výpadky proudu(zdechnou),konečně byl vyměněn hydraulický odjel v brzdach,který vydrží snad i teploty -3stupne atd atd…mohl bych pokračovat hodinu.a kdyby se to sečetlo,tak je Stadler pomalu stejné cenově jako škoda.

Jenki

Na cenu to nemá vliv, protože Stadler výše uvedené věci odstranil svými silami v rámci záruky.

Uvidíme, jak to půjde Škodovce.