První statistiky neomezené jízdenky za 49 eur. V Německu si ji koupilo za měsíc 10 milionů lidí

Jednotka Coradia Continental pro dopravce ENNO ve Wolfsburgu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Coradia Continental pro dopravce ENNO ve Wolfsburgu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zhruba polovina zákazníků si poprvé koupila časovou jízdenku do veřejné dopravy.

Novou jízdenku Deutschland-ticket, se kterou je za 49 eur možné neomezeně cestovaní městskou a regionální dopravou v Německu, si za první měsíc existence koupilo 10 milionů lidí.

Oznámil to německý ministr dopravy Volker Wissing, podle kterého jde o obrovský úspěch. Zdůraznil přitom, že polovina lidí dosud neměla žádnou časovou jízdenku pro pravidelné cestování veřejnou dopravou. Zhruba polovina jsou cestující, kteří již měli předplatnou jízdenku a nyní ji vyměnili za nový doklad. Dalších 700 tisíc jsou pak podle německého svazu dopravních podniků VDV cestující, kteří dosud veřejnou dopravu nepoužívali.

Jízdenka začala platit 1. května. Za 49 eur na měsíc umožní lidem přestat řešit různé tarify a má pomoci dostat do veřejné dopravy více lidí namísto individuální automobilové dopravy. Odhady o zájmu se před startem pohybovaly mezi 6–17 miliony prodaných jízdenek za měsíc. Jízdenka neplatí v dálkových vlacích (až na pár výjimek).

Jízdenka se prodává jako měsíční předplatné s možností zrušení. Na rozdíl od devítieurorové jízdenky v loňském roce se nečekají podobně přeplněné vlaky. Velká část cestujících za jízdenku zaplatí ještě méně. Zaměstnavatelé mohou uplatnit příspěvek na jízdenku jako daňově uznatelný náklad, cestující tak zaplatí jen 34,30 eur.

Spolková vláda bude poskytovat až do roku 2025 na jízdenku ročně 1,5 miliardy eur (35,2 miliardy Kč), stejnou částku pak doplatí spolkové země. O platbách na další roky rozhodnou vláda a regiony později, až fungování lístku vyhodnotí.

Tagy D-Ticket Deutschland-Ticket Deutschlandticket jízdenka za 49 eur Německo
70 komentářů