První snímky nových jednotek RegioJetu pro Ústecký kraj. Vyjedou příští rok
Výroba elektrických jednotek pro RegioJet v barvách Dopravy Ústeckého kraje. Foto: Tomáš Rieger

Do kraje zamíří 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek.
Jak to bude s případnou údržbou a zázemím vozidel?
A je to teda RegioPanter? Nejak to v texte nevidím.
Samozřejmě, že ano, co jiného by to bylo 🙂
Nevím, třeba jednopatrový Elefant? 🙂
„Vyjedou příští rok“
Hahahaha, to je dobrý vtip! RegioJet není schopný vyjíždět ani dneska, natož za rok! To není týden aby neodřekli vlak bez náhrady. „Člověče třeba se potento a jeď si jak chceš, s námi ale ne“
A budou ještě v provozu přímé osobní vlaky mezi Prahou a Ústím nad Labem, a kdo je bude provozovat?
S4/U4 koordinuje PID, takže tam zůstávají ČD s novými pantery.
Nejsou fungl nové vlaky škoda pro tak beznadějný kraj?
Zrovna „krajská doprava“ jim funguje velmi dobře. A ještě nikomu ke zlepšení situace nepomohlo permanentní srážení typu Babišova „nejhorší úplně ve všem“. Ústecký kraj léta sloužil pro všechny jako zdroj levné energie, posléze jako odkladiště Romů a chudiny vůbec, takže teď je na čase mu pomoci. Ovšem dopravu si řeší ze svého rozpočtu.
Víc beznadějný je Karlovarský.
Taky si myslím. Ústecký kraj ještě šanci má. Blízkost Prahy, postupný rozvoj infrastruktury, dobře organizovaná krajská doprava, přítomnost univerzity, jejíž alespoň někteří absolventi v kraji zůstanou a mohou ho posouvat dopředu, to všechno dává i přes četné problémy určitou naději do budoucna. Ale Karlovarský kraj se svou dopravní odřezaností od zbytku republiky, absencí kvalitního školství a totálně nekompetentním vedením je fakt ztracený.
Oba kraje mají blízko do Německa.
Karlovarský zčásti do (bohatšího než Sasko) Bavorska.
To ano. Jenže za čárou leží Waldsassen, Selb, Marktredwitz a podobná „velkoměsta“, která sice vypadají jako ze škatulky, ale jinak se vylidňují snad ještě rychleji než Cheb, Aš nebo Sokolov. I díky tomu tam Češi poměrně snadnou mohou získat místo servírky, pokladní v supermarketu nebo obsluhy výrobní linky. Nebýt toho, ani nechci domýšlet, v jakém ještě větším loji by kraj dnes byl. Ale stále to není nic, co by v kraji udrželo mladé a ambiciózní lidi.
Pořád jsem si ještě nezvykl na vaše beznadějné komentáře.
Ale pohonné hmoty a další ropné produkty vyráběné v jednom z největších chemických závodů v Evropě a naše uhlí a naše elektrárny pro vaši pohodlnou zadnici se vám hodí, že jo?
Petrův příspěvek je samozřejmě blbost, ale do „jednoho z největších chemických závodů v Evropě“ má Chemopetrol, či jak tomu budeme říkat, dost daleko.
Pro ty prsata, co vlakama jezdí po celý republice stačí dobytčáky. Nejen v tomhle UL Chánově. Všichni by chtěli hypermodernu, ale chovat se k tomu, to už jim v hlavičkách moc netankuje. Toť bohužel realita
Ústecké Pantery jsou po 13 letech v interiéru v lepším stavu, než pražské po 2 letech.
Já si zase myslím, že je se nevyplatí pořizovat nové vlaky pro Prahu, stejně je za chvíli někdo posprejuje. Měli tam nechat žabotlamy, těch by škoda nebyla. 😀
No beznadějnosti nic nevím, ale částečně si tou větou i odpovídáte, ano, jsou to vlaky Škoda, jen jste asi omylem napsal místo velkého Š jen malé š.
Docela by mě zajímalo, jak to bude v případě převzetí R9, na to že tam mají za rok a půl jezdit soupravy, tak mám obavy zda se to vůbec stihne, nebo jestli Jančura nasadí něco prozatimního jako na R23?
A z čeho jsi usoudil, že ti na tohle je někdo dnes schopen odpovědět?
Docela by mě zajímalo, v jakém stádiu je to u souprav pro R9? Na to že tam za ani ne necelý rok a půl mají převzít linku, tak
Během jara příštího roku by měly být na testech ve VÚZ. Myslím, že to bude hodně na hraně, ale zatím by to Pesa měla stihnout.
O Regiopantery strach nemám, ale spíš Pesy na R9, necelý rok a půl do startu a je ticho po pěšině, začíná to trochu smrdět, že z toho bude opět fiasko…
Ano, tohle bude ještě velmi zajímavé.
bude
Si Jančura dočasně pronajme od ČD současné soupravy R Vysočina. 🤡
Ticho po pěšině? 🙂
https://zdopravy.cz/rychlost-200-km-h-a-ceske-sedacky-jak-budou-vypadat-polske-vlaky-pro-rychliky-regiojetu-praha-brno-241825/
Výsledky dubnového kontrolního dne MD známé ale nejsou.
Vizualizace a sliby vždycky žlutému pánovi šly 🙂
Vizualizace je z Bydhoště. 🙂
Některým nevysvětlíš…
si pamatuji jak Jančur@k ukazoval vizualizace souprav alá ICE3 a tvrdil že jeho společnosti nikdy nebude jezdit se zastaralými soupravami klasické lokomotivy a samostatných vagonů a hle… zatím jedine soupravy jsou Pesy a jinak krom pár novych vagonů je to všechno šrot ze západu, a lokomotivy teda naopak všechny nové. Jezdím s nimi celkem rád ale tak ve vagónu Astra, jinak nic moc komfortní to není. Bohužel tenhle pán hodný svého jména toho hodně napovídá a skutek často utek. a radši jezdí na Ukrajinu kvůli byznysu než normální linky pro Čechy. Neříkám že vlaky k Jadranu byl nějaký zázrak ale… Číst vice »
Já jsem teda ničím pohodlnějším než Relaxem, alias rakouskou jedničkou, na našich kolejích nejel. Druhá věc je, že je to teda šmucik a některý vagony obutý. Ale zase koláč za 10 🙂
Vizualizace je pořád jenom papír. Budou to nové jednotky na 200km/h, testování na VÚŽ taky nějakou dobu zabere, schvalování, nějaké ty km bez lidí.
Opět: linka U2 není minimálně do roku 2029 součástí smlouvy.
Bohužel
Budou dvouvozové jednotky kapacitně stačit ?
Budou jezdit na U2 a spěšných vlacích, tam si myslím že stačit budou, otázkou je linka na Lysou. Zbytek pokryjí až na výjimky tři vozové.
Budou stačit. Holt nebude mít každý cestující pro sebe dvě sedačky jak bylo doteď zvykem. Optimalizace kapacity.
Tady duležité podotknout že do toho mluví i kraj samotný který ma kapacitní požadavky na každou linku. Podle spekulací stejnou dodávku od Škody měli dostat ČD pokud by to vyhrali oni. Škoda prostě jen vzala co měla připravený a upravila to pro Regiojet.
Tyhle soupravy pro RJ-UK se nějak liší od dosavadních 650.2/640.2 dodávaných k ČD?
úplně stejně to bude u soutěže na EMU 400 pro PID, bude to nabídka od jednoho výrobce pro tři účastníky a za stejnou cenu a záleží kdo zrovna vyhraje. Výrobci se nevyplatí dělat tři různý varianty. Jen teda ten Panter už je staršího data a chtělo by to nový vývoj. Jak designově tak i technicky už to pomalu začíná zastarávat. Nějaká novější generace by určitě neuškodila.
Ale ti tři potenciální zákazníci EMU400 mají rozdílné požadavky, takže i ceny se liší.
Ale noták, panter není EMU400. Naopak škodovácký krakenovský kandidát na EMU400 tu už na určitých obrázcích proběhl.
Je někde ten obrázek k dispozici?
Taky je rozdíl v papírové a reálné kapacitě Bdtmee.
A tyto informace odkud? Co píšete je absolutní nesmysl.
V zadávací dokumentaci, jsou ÚK požadovány dvouvozové jednotky na většině spojů. Pouze špičkové spoje mají být posílené.
Radimovi se však vyplatí místo spojování jednotek koupit několik třívozových.
Není pravda, je tam kapacita uvedena ktera mixuje 180 a 120 kapacitu
Když už tak 120 a 200.
Kraj např. definuje zvýšenou kapacitu jen v části úseku a záleželo na dopravci jaký model zvolí, spojovat-nespojovat jednotky. RJ se nějak rozhodl a vyšel mu počet 15 EMU120 a 8 EMU200.
Do Lysé většinu času stačí jeden bymák
Bymák, také zvaný Honecker. Ano, tímhle lidi jezdit nechtějí: Nástup špatný, místa na sedačkách není ventilace prachbídná – na pěstování rajčat je zase lepší skleník.
Na U2 to jezdit nebude. Minimálně dokud nedojde k nějaké dohodě s Karlovarským krajem.
Mělo by docházet ke spojování dvouvozových jednotek ve špíčkách.
Zelený panter, to bude podívaná!
Ale chápu, že je chtějí mít sjednocené, ať jsou barevně jak pesy.
Panter by byl zelený i kdyby to vyhrály ČD..
Tu zelenou si diktuje DÚK úplně stejně jako kolem Prahy jezdí nové soupravy všech dopravců v pidžamu.
A proč mají Pesy v DÚK žluté čelo?
To si vyjednal Regiojet jako svůj designový prvek.