První SMART zastávky na české železnici jsou hotové, začne pilotní provoz
Nový přístřešek SMART zastávky Louny střed. Foto: Město Louny![Nový přístřešek SMART zastávky Louny střed. Foto: Město Louny](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/lounysmart1.jpg)
![Nový přístřešek SMART zastávky Louny střed. Foto: Město Louny](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/lounysmart1.jpg)
O dalších zastávkách bude rozhodnuto po zkušenostech s prvními.
O dalších zastávkách bude rozhodnuto po zkušenostech s prvními.
Lovosice zastávka? To prostě udělali celoroční wifi hotspot a zásuvky pro pokročilé bezdomovce či?😂
Dneska na městě v Lounech, už tam chrápal bezdomovec…
Pardon, Louny střed.
Prostě SMART bezdomovec, ne obyčejný.
pevný jízdný řád, odjezdy vlaku, aktuální informace hlásí reproduktor…. To zní jako kdyby SŽ znovuobjevila kolo. Pardon, chtěl jsem říct SMART kolo.
Jedna z nich máme i na trati 310, ve Velké Bystřici na zastávce. Moderní přístřešek v kombinaci s výškou nástupiště 250mm nad TK. Takže až se jednou bude to nástupiště upravovat na 550mm, tak jej asi zbourají, aby tam pak mohli vybudovat novej.
…anebo to tam osadili právě proto, že tam v dohledné době s peronem nic dělat nebudou.
Konečně průhledná pro strojvedoucí. Ty neprůhledné jsou zlo.
SŽ by v prvé řadě mělo pochopit, že železniční doprava je o cestování a ne o zastávkách. Jistě, nikomu se nechce čekat na rozpadající zastávce. Na druhou stranu, pokud je zastávka na úrovni 21. století, ale trať půl století pozadu, tak je něco hodně špatně.
Toto mi přijde jako falešné dilema.
Lepší tratě a lepší zastávky se vzájemně nevylučují a není pravda, že jedno je na úkor druhého.
Každé zlepšení služby pro cestující je objektivní plus.
Neřekl jsem, že se to vylučuje, ale že samotná trať má prokazatelně větší váhu, protože když rekonstruuji zastávku, jak to pomůže cestujícím v ostatních stanicích narozdíl od toho, když modernizuji celou trať? Rekonstrukce zastávek by měla jít ruku v ruce s modernizací tratě, poněvadž rekonstrukce některých zastávek na trati, která dávno zaspala dobu, dnes působí jako vyhozené peníze, které šli investovat mnohem lépe.
Tak si pojďme ty moudra vyzkoušet v praxi:
S jakým cílem a jak by se měla zrekonstruovat trať Dolní Lipka-Hanušovice, abychom na ní mohli s klidným srdcem opravit zastávky?
Vypadá to dobře. Vždy trpím a krvácí mi oči když vidím ten hnus typu provedení „antivandal“ (viz např. Praha – Kačerov).
Palec nahoru…
Golčův Jeníkov zastávka? Snad Golčův Jeníkov město.
Pro redakci (Jan Sůra):
Asi zase řádili redakční šotci. Perex je shodný, až na poslední chybějící slovo, s prvním odstavce. To asi nebyl úmysl. 🙂
Nechci být škodolibý, ale mám pocit, že i vám v tom příspěvku řádil nějaký zlý skřítek: Viz: „s prvním odstavce“. Píšu to jako srandu, ne kritiku.
Proč je na dráze (nejen u nás) taková všeobecná posedlost rozhlasem? Na takovéhle zastávce s informačními panely zobrazujícími informace v reálném čase rozhlas zbytečný a je to jen zdroj akustického smogu.
Na lidi s omezeným zrakem jste pomyslel. 😉
Lidé se zrakovým omezením nosí vysílačku, kterou si můžou pustit různé akustické majáky, nebo třeba hlášení u tramvaje i z venku. Ve větších stanicích už se rozhlas úplně utrhnul ze řetězu, třeba v Praze na hlavním nádraží jede v podstatě kontinuálně.
Jenže ta není univerzální. A ne všichni ji mají. 😉
Zrakové omezení může být i babička bez brejlí.
Však to tam lze hlásit kulturně a přiměřeně nahlas velikosti zastávky. Není nutné, aby to tam řvalo, jako před 30 lety někde na seřaďovacím nádraží.