První rychlovlak přijede do Ostravy v polovině 30. let. SŽ ukázala vysokorychlostní Svinov
Nádraží Ostrava-Svinov po úpravách. Zdroj: SŽ

Svinov odbaví oproti ostravskému hlavnímu nádraží už dnes dvojnásobek cestujících.

Svinov odbaví oproti ostravskému hlavnímu nádraží už dnes dvojnásobek cestujících.
Tak jo. Přestanu si myslet, že se toho dožiju.
Naštěstí tu máme ty vizualizace.
Pokud se jedná o rychlovlak samotný, tak ten už v Ostravě byl, Pendolino PKP. Otázkou zůstává, po čem přijede.
Napadlo někoho u SŽ že když přidají koleje bude třeba i mít nástupiště kde zastavovat? Už nyní Svinov kapacitně nestačí a často se stojí u vjezdu a čeká na volné nástupiště. Další koleje a více vlaku to pouze zhorší.
Takže 2050…
Nikoliv, opravdu v polovině 30. let. O století se zatím nebudeme bavit.
Jestli to nakonec dopadne tak, že jediná VRT na našem území bude výběžek Polské vysokorychlostní sítě, tak to bude největší česká blamáž 21. století.
Století teprve začíná…
No, už jsme ve čtvrtině 🙂
Reálně cca 2 km od hranice do Dolní Lutyně a pak Krušnohorský tunel, který postaví Němci.
Trochu jsem doufal, že s příští modernizací dojde k posunu nástupišť až pod Svinovské mosty, aby se na peron člověk dostal přímo z tramvaje/autobusu a nemusel absolvovat ten otravný přechod vskutku krásnou, nezastřešenou částí svinovského přednádraží.
No nic, tak třeba za dalších 30 let. 🙂
Ono tam není zase tolik prostoru jak se může na první pohled zdát, poloměru oblouků by se musely zmenšit s tím pádem i rychlost, to stejné platí o výhybkách. Co by to chtělo je parkovací /obchodní dům s travelátorem jako na letišti, ideálně se zastřešením, tak abybse člověk dostal od podchodu k travelátoru a až na nástupiště bus/tram. Na hlavním nádraží je ta docházková doba taky relativně dlouhá (i když je tak jako na Svinově), jenom to člověku nepřijde protože jde celou dobu pod střechou.
Místa je tam dost – pokud vytáhnu peróny k mostu, pak mám pořád dost prostoru na zhlaví, seskládané do oblouku severně od mostu. S tou obchodní galerií souhlas. Škoda tohle nevyužít. Zrovna tady, kde stanice stojí skoro na zelené louce.
Jak bude stanice po modernizaci vypadat, ukázala Správa železnic (SŽ) ve videu s vizualizací.
A tady bych asi skončil. Sny jsou moc hezké, ale to tak všechno. VRT nebude
Třeba to spadne do modernizace těch asi 70 kilometrů sítě na 200…. 😛
Nechápu ty mínusy. VRT nebudou, prachy je potřeba použít na uplácení důchodců a slobobyslných.
Než se ti důchodci co volili dočkají nějakých peněz tak už se budou válet dva metry pod zemí.
Ta nová vláda tu stejně dlouho nevydrží, maximálně jedno volební období. Takže bych to neviděl tak tragicky, pokud je tedy nenapadne zastavit projektování a přípravy projektů.
Budou se snažit jako Orbán, ten měl taky jednu pauzu a potom už nikoho nepustil.
Vítězná strana z posledních voleb stojí a padá s jedním člověkem a panu B je 71 let. Maďarského scénáře bych se neobával.
Budou součástí rekonstrukce i nějaká protipovodňová opatření? Aby to zase neplavalo jako teď…
Tak koleje byly u nástupiště na suchu a zachránilo to myslím dva vlaky a zbytek je asi neřešitelný. To je jen můj osobní názor.
To je sice hezké, ale podchod byl zaplaveny až po strop.
U Porubky tam to je přímo zmíněno, zbytek je na povodí Odry, nádraží už tomu moc nepomůže, retenční nádrž by tomu v tom místě taky už moc nepomohla.
Já upřímně taky netuším, co by s tím šlo vyvádět… Co mě napadá – třeba to kolejiště zvednout na nějakém náspu třeba o půldruhého metru, to samé vstupy do podchodů, k nim udělat jak pár schůdků, tak nájezdy… Hala je asi dostupnými prostředky neřešitelná…
Ano, přehrada nové Heřminovy, bohužel její stavba se neustále odkládá
Když plave město tak nádraží je ten poslední problém který je potřeba řešit…
U města je potřeba vyřešit komplexní protipovodňovou ochranu, jako třeba v Praze… Nádraží se bude rekonstruovat TEĎ, takže by se to mělo sfouknout najednou. Ostatně platit by to měla SŽ a ne kraj…