První rychlovlak přijede do Ostravy v polovině 30. let. SŽ ukázala vysokorychlostní Svinov

Nádraží Ostrava-Svinov po úpravách. Zdroj: SŽNádraží Ostrava-Svinov po úpravách. Zdroj: SŽ

Svinov odbaví oproti ostravskému hlavnímu nádraží už dnes dvojnásobek cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Tak jo. Přestanu si myslet, že se toho dožiju.
Naštěstí tu máme ty vizualizace.

N.N.

Pokud se jedná o rychlovlak samotný, tak ten už v Ostravě byl, Pendolino PKP. Otázkou zůstává, po čem přijede.

Igor

Napadlo někoho u SŽ že když přidají koleje bude třeba i mít nástupiště kde zastavovat? Už nyní Svinov kapacitně nestačí a často se stojí u vjezdu a čeká na volné nástupiště. Další koleje a více vlaku to pouze zhorší.

NightmareFreddy

Takže 2050…

Pezos

Nikoliv, opravdu v polovině 30. let. O století se zatím nebudeme bavit.

V. K.

Jestli to nakonec dopadne tak, že jediná VRT na našem území bude výběžek Polské vysokorychlostní sítě, tak to bude největší česká blamáž 21. století.

Marťas

Století teprve začíná…

duch

No, už jsme ve čtvrtině 🙂

jan.potucek.2831

Reálně cca 2 km od hranice do Dolní Lutyně a pak Krušnohorský tunel, který postaví Němci.

Franta Jetel jr.

Trochu jsem doufal, že s příští modernizací dojde k posunu nástupišť až pod Svinovské mosty, aby se na peron člověk dostal přímo z tramvaje/autobusu a nemusel absolvovat ten otravný přechod vskutku krásnou, nezastřešenou částí svinovského přednádraží.

No nic, tak třeba za dalších 30 let. 🙂

Lukyn

Ono tam není zase tolik prostoru jak se může na první pohled zdát, poloměru oblouků by se musely zmenšit s tím pádem i rychlost, to stejné platí o výhybkách. Co by to chtělo je parkovací /obchodní dům s travelátorem jako na letišti, ideálně se zastřešením, tak abybse člověk dostal od podchodu k travelátoru a až na nástupiště bus/tram. Na hlavním nádraží je ta docházková doba taky relativně dlouhá (i když je tak jako na Svinově), jenom to člověku nepřijde protože jde celou dobu pod střechou.

Zlámalík

Místa je tam dost – pokud vytáhnu peróny k mostu, pak mám pořád dost prostoru na zhlaví, seskládané do oblouku severně od mostu. S tou obchodní galerií souhlas. Škoda tohle nevyužít. Zrovna tady, kde stanice stojí skoro na zelené louce.

Kolejový doktor

Jak bude stanice po modernizaci vypadat, ukázala Správa železnic (SŽ) ve videu s vizualizací.
A tady bych asi skončil. Sny jsou moc hezké, ale to tak všechno. VRT nebude

Zapa

Třeba to spadne do modernizace těch asi 70 kilometrů sítě na 200…. 😛

Punkz

Nechápu ty mínusy. VRT nebudou, prachy je potřeba použít na uplácení důchodců a slobobyslných.

Lukyn

Než se ti důchodci co volili dočkají nějakých peněz tak už se budou válet dva metry pod zemí.

Jaromír

Ta nová vláda tu stejně dlouho nevydrží, maximálně jedno volební období. Takže bych to neviděl tak tragicky, pokud je tedy nenapadne zastavit projektování a přípravy projektů.

FrenkyUL

Budou se snažit jako Orbán, ten měl taky jednu pauzu a potom už nikoho nepustil.

Jaromír

Vítězná strana z posledních voleb stojí a padá s jedním člověkem a panu B je 71 let. Maďarského scénáře bych se neobával.

Marťas

Budou součástí rekonstrukce i nějaká protipovodňová opatření? Aby to zase neplavalo jako teď…

Kolejový doktor

Tak koleje byly u nástupiště na suchu a zachránilo to myslím dva vlaky a zbytek je asi neřešitelný. To je jen můj osobní názor.

MaC

To je sice hezké, ale podchod byl zaplaveny až po strop.

Lukyn

U Porubky tam to je přímo zmíněno, zbytek je na povodí Odry, nádraží už tomu moc nepomůže, retenční nádrž by tomu v tom místě taky už moc nepomohla.

Marťas

Já upřímně taky netuším, co by s tím šlo vyvádět… Co mě napadá – třeba to kolejiště zvednout na nějakém náspu třeba o půldruhého metru, to samé vstupy do podchodů, k nim udělat jak pár schůdků, tak nájezdy… Hala je asi dostupnými prostředky neřešitelná…

Roman

Ano, přehrada nové Heřminovy, bohužel její stavba se neustále odkládá

Stráťa

Když plave město tak nádraží je ten poslední problém který je potřeba řešit…

Marťas

U města je potřeba vyřešit komplexní protipovodňovou ochranu, jako třeba v Praze… Nádraží se bude rekonstruovat TEĎ, takže by se to mělo sfouknout najednou. Ostatně platit by to měla SŽ a ne kraj…