První rychlovlak přijede do Ostravy v polovině 30. let. SŽ ukázala vysokorychlostní Svinov

Svinov odbaví oproti ostravskému hlavnímu nádraží už dnes dvojnásobek cestujících.
Železniční stanici Ostrava-Svinov čeká rozsáhlá modernizace. Připraví ji na požadavky budoucího provozu vysokorychlostních vlaků. Železničáři přichystají svinovské nádraží jak na zapojení připravované vysokorychlostní trati z Prosenic (VRT Moravská brána), tak na modernizaci Železničního uzlu Ostrava.
Jak bude stanice po modernizaci vypadat, ukázala Správa železnic (SŽ) ve videu s vizualizací. Ta ukazuje i takové detaily úprav, jako například nový podchod v ulici Bratří Sedláčků či rozšířený most přes potok Porubku. Už dnes prochází Svinovem oproti hlavnímu nádraží dvojnásobek cestujících.
„Nové zastřešení ostrovních nástupišť s moderní vzdušnou konstrukcí nabízí více prostoru pro cestující. Na 3. a 4. nástupišti se prodlužuje, aby odpovídalo standardům pro zastavování vysokorychlostních vlaků. U druhého je zastřešení dostatečně dlouhé i pro odjezd dvou vlaků z jedné koleje současně,“ popisuje modernizaci ve videu Správa železnic.
Úpravami má podle SŽ projít i 1. nástupiště, odkud odjíždějí vlaky do Opavy. Celé nádraží má získat moderní informační systém. Modernizace zahrne i vybudování nové třípodlažní dispečerské budovy, určené pro řízení železničního provozu na Ostravsku. Pro tu současnou má být nalezeno komerční využití.
„Na severní straně stanice přibude třetí kolej a počítá se s rezervou pro kolej čtvrtou,“ dodává SŽ, podle které umožní rekonstrukce železniční stanice napojení na síť VRT, která přinese s rychlostí až 320 km/h zrychlení cestování nejen v Česku, ale i do zahraničí.
Modernizace do konce 20. let, rychlovlaky později
Nádraží projde podle SŽ rekonstrukcí do konce 20. let, a to tak, aby do příjezdu prvního vysokorychlostního vlaku v polovině 30. let bylo v Ostravě vše připraveno.
Jak již deník Zdopravy.cz informoval, Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil před nedávnem na žádost SŽ řízení o povolení komplexní modernizace a přestavby celé železniční stanice Ostrava-Svinov.
Podle dokumentace bude součástí stavby změna konfigurace obou zhlaví, modernizace vybraných výhybek a staničních kolejí, optimalizace užitečných délek kolejí a optimalizace délek nástupištních hran nebo modernizace zabezpečovacího zařízení.
Nádraží Ostrava-Svinov čeká obří proměna, připraví jej na rychlovlaky