První retro „brejlovec“ řady 750.7 je hotový. Má za sebou zkušební jízdu, zamíří do Brna

Lokomotiva 750.707 v retro nátěru. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOLokomotiva 750.707 v retro nátěru. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO

Motorová lokomotiva ještě prochází instalací ETCS.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

V tomto nátěru ,,v minulosti “ nyní jezdí třeba 754 075, to jen tak pro autora. Konečně se i z ,,katra“ udělala koukatelná mašina, doufám, že návrat normálních nátěrů nekončí u tohoto jediného kusu.

Happy

No nevím jestli považovat za normální nátěr něco, co bylo původně celo červeným nezajímavým unifikem, který byl následně opatřen žlutým výstražným pruhem, jako ostatní lokomotivy všech trakcí…

Daniel Jablonecký

Ne, není to normální. Prosadil to někdejší ministr FMDS soudruh František Podlena, lodník a komouš.

Pavel Skládaný

Unifikovanému žlutému pruhu se říkávalo „čára ponoru“.

Os5600

Retro Kundál! To svět ještě neviděl. 🤣

noerf

Jaké provozní náklady má brejlovec (750) v porovnání s bisonem (753).

El Barto

Jak se to vezme. Tento modernizovaný brejlovec 750.7 má velmi podobné „vnitřnosti“ jako 753.7 a 753.6, patřící mj. ČD Cargo. Bizon se liší hlavně jinými kabinami pro strojvedoucího, ale ve strojovně je skoro stejný. Vlastně asi největší rozdíl 750.7 oproti jiným rekonstrukcím brejlovců je topný alternátor.

noerf

Děkuji.

Jarda

753.6 se neliší jen designem

Happy

A kde to má blesky? 😁 A on to kundál…

Bram

Žádný kundál neexistuje, na výběr je: Brejlovec, Okuliarnik, Nurek a Occchialuto. To je málo a je třeba používat další název, navíc naprosto debilní?!?

JanO

Tak pokud bude napsáno, že jede „kundál“, tak pro šotouše je info nezajímavá. U „brejlovce“ je šance, že nebude v najbrtu a nebude mít „kundál“.

Nemel

To víte, jsou holt mezi námi takoví, co mentálně zamrzli ve svých 13 letech a dle toho vypadá i jejich smysl pro humor, respektive názvy, které používají 🙂

Happy

Tak se tomu stroji ale říká. Můžete oběhnou strojvedoucí, co s tím jezdí, a sdělit jim že jsou mentálně zamrzlí. Doporučuji se něčeho přidržovat…

Happy

To není můj výmysl…

Happy

Jo podle toho by se pak nemělo říkat bastardům bastard, rakvím rakev, žabotlamům žabotlam, kredencům kredenc, šukafonům šukafon… Atd. Vždyť to je přeci taky hanlivé ne?…

Vendelín

Je třeba jednodušší mezi firy říct:

„dnes vezu Jihlavu kundálem“

než říct:

„dnes vezu Jihlavu reko bejlovcem s Caterpillarem“

Happy

Přesně. Každej fíra minimálně ty od Brna ví, co to je kundál.

Ondra K.

Nejen fírové. Přezdívka Kundál se pro 750.7 používá i mezi brněnskými šotouši.

vladki

Jak k té přezdívce přišel?

JanO

Na čelníku má takový ochoz. Někteří fírové si ho chválí, jiní nadávají a šotoušům cloní tabulku s číslem lokomotivy. 750.7 ho měly jako první, proto se přezdívka chytla pro ně.

Daniel Jablonecký

Brno bylo vždycky nemocné mesto.

v

Město?? VesnicA to je

Jakubxtv

Myslím si, že povedená obměna, tyto barevné nátěry, ať už retro nebo né lokomotivám sluší, místo korporátních. Co se mě však nelíbí je informační panel který je umístěn v čelním okně.

El Barto

Nevím, jak to je v jiných krajích, ale v MSK ten panel přímo vyžadují. A to platilo i v době před příchodem souprav Push-pull, kdy lokomotiva byla jediným vozidlem s infopanelem v soupravě.

vbb

Máte lepší nápad, kam ho dát?
(Předpokládám, že ze šotopohledu je ideální odpovědí „Nikam“ 🙁 )

Michal M

Ano, mám. Tuhle předpotopní popelnici poslat do šrotu a infopanel dát na čelo jednotky.

Ondřej Koudelka

Sám jsi popelnice 😉 momentálně není hezčí ani lepší motorová lokomotiva.
A jestli myslíš, že foxy je dokážou nahradit, …. Nemám slov

vbb

Takže za sklem brejlovce infopanel vadí, ale za sklem jednotky nevadí?

Aleš

Vzhledem k tuposti části cestující veřejnosti je třeba každý vlak obalit infopanely že všech stran…

Václav Petrů

Aby se pak cestující stejně zeptal průvodčí, kam to jede 🙂 na nádraží to tak funguje – na vagone svítí „Plzeň“, na vagonu je cedule „Plzeň“ …a cestující se má stejně potřebu zeptatkohooliv, kdo se namane, kam to jede 🙂

jmrenka

Pokud Vás obtežuje práce s lidmy, asi byste měl zvolit jiné zaměstnání. Modrá banda prvně mrčí, když jí chcou v JMK zrušit průvodčí, že nebude mít kdo radit zmateným cestujícím, ale když se jich na něco zmatený cestující zeptá, tak je to velice obtěžuje. Zrušit a nahradit infopanely ze všech stran, těm snad nebude vadit, že se na ně lidi dívají.

1435

Vidím, že jihomoravském kraju je práce s lidmY tvrdá robota!!!

Tomas K.

Ale Václav není zaměstnanec žádného “železničního podniku”, jeho postřeh je čistě z pozice uživatele služby. A je pravda, že dnes je hodně lidí z pohledu schopnosti užívání VHD oproti minulosti prostě jaxi “dementní”…

Michal M

Oproti jaké minulosti? Mladší době bronzové?
Tahle povídka vyšla v Leacockově Literárních poklescích v roce 1910:
https://en.wikisource.org/wiki/Literary_Lapses/Hints_to_Travellers (český překlad k mání v knize)

Jirka

Stará známá otázka: Símvás, jede ten vlak na Písek? Nikoli mladý muži, na páru …

N.N.

Chytrému napověz … pokud nenapovíš, tak se nediv, že se ptají. Je lepší být za hlupáka na peroně, než ve špatném vlaku za chytrého.

Pavel

Cokoliv je lepší než najbrt. I reklamní polepy jsou lepší než některé firemní nátěry. Hlavně žádné hvězdy – symbol ideologie.

Chleba Nakup

471.081 má na sobě hvězd! Taky vadí?

Daniel Jablonecký

Samozřejmě, že to vadí. To už tam můžete dát rovnou Hakenkreuz. Mezi oběma ideologiemi není žádný rozdíl.

Joe

Možná by bylo fajn si ten elefant nejdřív vyhledat a až potom psát politické školení mužstva.

petr

Škoda že to o té 27 už neplatí.holt se nahoře vyměnili lidí🥲

Pedro

Musí to být hodně bohatá firma, když pořád dokola rekonstruuje starý krámy.

Tbcko@centrum.cz

Jenže ona ta bohatá firma žádné reko nedělala. To jsi člověče nic nepochopil a možná ani nečetl, jen jsi měl tu potřebu napsat cokoli i nesmysl.

David

Tohle zrovna není ten případ, kdyz pro ETCS dělají reko nějaký starý popelnice, aby ušetřili 20% proti nový mašině.

Jarda

úplně tady nevidím ten význam, retro brejlovců (těch původních) je docela dost a zrovna na tuhle řadu se to úplně nehodí, už mi přijde, že se to s tím retrem začíná až přehánět a bude to ztrácet na exluzivitě

M152

Kastle brejláka jako kastle brejláka i když je v ní místo motoru ČKD Caterpillar.

Vtipný je jak hromadu let muselo být vše v korporátním laku, často i celolak nebyl nutný, sem tam se povedlo udělat nějakou výjimku. A teď je to na brejlácích jeden retro lak za druhým.

Jan

Asi hloupost, ale neplatí se nějakej poplatek autorům za najbrtí vzhled lokomotiv? Že tak kvapem přibejvaj retro nátěry nebo prostě jinačí než modré barvy.

Michal M

Ne, to jen slabší povahy vnímají čitatele a nemají Ahnung o jmenovateli…

petr

A dyt je to pěkný!co pořád samá modrá,to je nudný

Nikdo

V jakých letech ti bylo? Jestli v posledních deseti tak ne – regonovy

Jarda

kdyby nebylo hromada retro čtyřek a nulek, tak by to bylo jedno, nejsem háklivka, ale prioritně bych to nechal spíše na původní

55p

Protože Brno nebude mít výkony pro retro 754, musí mít retro 750.7 😉

Karel M

I pro 754 mít bude. Z Brna do Zastávky nemá být prý provoz ETCS výhradní, ale smíšený.

M 474 003

Když bude jezdit v čele vlaku, tak nemusí umět komunikovat s řídícím vozem.

Jan

A když bude ve fázi tlačení. Tak si strojvedoucí asi stoupne do okna s dalekohledem….

miraSt

Jezdí i na postrku.

petr

Proč by nemusel umět??to je jedno jestli ještě tan nebo tam

petr

Jestli jede tam nebo tam

N.N.

… kdyby byla točna, tak by ušetřili celou jednu kabinu.

Honza

Neasi, v každé stanici postavit povinně točnu a je po problémech

N.N.

Neříkal někdo, že chybí volné koleje pro objíždění soupravy?

Ivan

Jenže ten vlak pojede i zpátky, pokud vám to nedošlo. A na objíždění už dnes není čas (a často ani koleje).

N.N.

Navíc to není potřeba dělat, už od dob Žabotlamů je to technicky vyřešené: Zadní hlava s pohonem se ovládá zepředu. Plus fíra nemusí promoknout na kost, když zrovna při odvěšování a svěšování přijde liják.

M 474 003

Jste to dobře nepochopili. V článku byla věta, že se bude objevovat v čele vlaku.

Jan

U popisku fotky máte chybu, nejedná se o lokomotivu 750.707, ale o 750.705.

javr

To bude u některých jedinců infarktů…

Nikdo

Proč?

fous55

Proč to množné číslo? Myslím, že u žádného jedince nebude víc než jeden!

David

A pak, že to bez rudý hvězdy nejde! Krásná práce, ať slouží!

Milivoj Niklíček

Už jsem se bál že to nepřijde 😀

Mechanik z Budějc

No, tak jste se přece jen dočkal🤪.