kmax

První RegioSprintery budou mít ETCS, GWTR získal dotaci pro karlovarské jednotky

RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ LokoRegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko

Instalace souvisí s výhradním provozem v Mariánských Lázních.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Podle mě jde na tom vidět ta absolutní neefektivita liberalizace.

L.P.

Nijak, samozřejmě.

Ra

Hlavně, že budeme mít zabezpečených 300 metrů v Mariánských Lázních. A to, že zbytek trati se řídí předpisem D3 je úplně v pořádku. 🤦

Pavouk

No dobrá. Bude to mít ETCS, ale jezdit s tím v roli cestujícího déle, než 10 minut, je za trest.
Klasický příklad nesmyslně vynaložené dotace.

noerf

Spíše mne zaráží, že GWTR nevybavili ETCS Stadlery RS1, u kterých se předpokládat provoz v delším období a nebyli dočasně přesunuty na Karlovarsko.

JirkaK

Stadlery RS1 jsou zasmlouvané jak v Jihočeském kraji tak v Plzeňském kraji.

Marty

A kdo by zaplatil provoz, kraj nemá zájem

Happy

ETCS za desítky mil ve vozidlech pohybujících se po trati řízené dle předpisu D3. 🤪 Železniční bizár.

55p

Protože smíšený provoz v Mariánkých by byl kolosální ohrožení bezpečnosti ve srovnání s provozem na trati s D3 😀

M152

Na D3 Chrudim město – Moravany se jezdí pod ETCS, akorát to nikdo nevyužívá, protože ČD ho v 814 nemá nainstalované a ČDC tam jezdí 2x za uherský rok.

Nose Peak

Bizár je řízení podle D3 v 21. století

babilon

Jsme to ale bohatá země, když můžeme vyhazovat miliardy kvůli pár metrům pod ETCS.

L.P.

ETCS v Regiosprinterovi považuji už za těžký úlet, protože tahle vozidla jsou fakt už na dožití, neb měla skončit někdy v roce 2018 v Německu, pak se přivezla k nám a jezdí tu. To s prodloužením svého života u nás by stále bylo v pořádku, pokud by cca v roce 2030 dojezdila a byla nahrazena novými a ne aby se do nich rvalo ETCS jen kvůli tomu, aby mohla dojet do Mariánských Lázní, kam bude vjezd vozidlům bez ETCS zapovězen od roku 2027. Aneb český absurdistán s výhradním provozem, který si ovlivněním ministrů dopravy prosadil nikým nevolený státní úředník Jindřích… Číst vice »

Petr Šimral

Plně s Vámi souhlasím a jen k tomu dodávám…

Jízda na koleje 2 a 4 včetně jejich pokračování je plně zajištěn odvratnými výhybkami…

Kubrt

Tématu ETCS nerozumím a moc ho nesleduju, ale někde jsem zachytil, že takovýto vjezd z lokálky do stanice na hlavní trati bude možný i bez OBU ETCS na lokálkovém vozidle. Je to pravda a pokud ano, znamená to, že zástavba do Regiosprinterů pro tuto trať je totálně zbytečná?

František Plášek

Podle aktuálních map SŽ bude do Mariánských Lázní možný vjezd na vyjímku z bočních směrů. Od 9.12.2029 je plánovaný na trati M.Lázně – Karlovy Vary (a dál směr Potůčky) provoz pod ETCS STOP. Tímto datume mají M.Lážně přejít do výhradního provozu pod ETCS bez vyjímky.

František Plášek

Nicméně od GVD 2026/2027 bude platit výhradní provoz pod ETCS bez vyjímky v Českých Budějovicích. Pokud tedy bude dál GWTR zajišťovat provoz na Šumavě, bude jednotky s ETCS potřebovat tam.

_mm

Nakonec se dohodli odložení na příjezdu od jihu. Nedávno se tu o tom psalo. Kvůli GWTR in CityShuttlům.

František Plášek

To samozřejmě nevylučuji. Zatím jsem vycházel z map, které má SŽ na svém Portálu, resp. tyto mapy vycházejí z Prohlášení o dráze (jak uvádí SŽ).

Marty

Nebude, odloženo 2029

F. K.

Ta sedla!

Ondra K.

ETCS v Regiostrinterech pořád dává větší smysl jak v 842 a 845, které činí nepoužitelnými jakýkoliv požadavek objednatele na nízkopodlažnost.

Nádražák

Tak to zrovna nevím, pohodlí za jízdy mezi 842 a 845 s touto uskákanou tramvají nelze srovnávat.