První RegioSprintery budou mít ETCS, GWTR získal dotaci pro karlovarské jednotky
RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko
                            
Instalace souvisí s výhradním provozem v Mariánských Lázních.

Instalace souvisí s výhradním provozem v Mariánských Lázních.
Hlavně, že budeme mít zabezpečených 300 metrů v Mariánských Lázních. A to, že zbytek trati se řídí předpisem D3 je úplně v pořádku. 🤦
No dobrá. Bude to mít ETCS, ale jezdit s tím v roli cestujícího déle, než 10 minut, je za trest.
Klasický příklad nesmyslně vynaložené dotace.
Spíše mne zaráží, že GWTR nevybavili ETCS Stadlery RS1, u kterých se předpokládat provoz v delším období a nebyli dočasně přesunuty na Karlovarsko.
Stadlery RS1 jsou zasmlouvané jak v Jihočeském kraji tak v Plzeňském kraji.
ETCS za desítky mil ve vozidlech pohybujících se po trati řízené dle předpisu D3. 🤪 Železniční bizár.
Protože smíšený provoz v Mariánkých by byl kolosální ohrožení bezpečnosti ve srovnání s provozem na trati s D3 😀
Na D3 Chrudim město – Moravany se jezdí pod ETCS, akorát to nikdo nevyužívá, protože ČD ho v 814 nemá nainstalované a ČDC tam jezdí 2x za uherský rok.
Bizár je řízení podle D3 v 21. století
Jsme to ale bohatá země, když můžeme vyhazovat miliardy kvůli pár metrům pod ETCS.
ETCS v Regiosprinterovi považuji už za těžký úlet, protože tahle vozidla jsou fakt už na dožití, neb měla skončit někdy v roce 2018 v Německu, pak se přivezla k nám a jezdí tu. To s prodloužením svého života u nás by stále bylo v pořádku, pokud by cca v roce 2030 dojezdila a byla nahrazena novými a ne aby se do nich rvalo ETCS jen kvůli tomu, aby mohla dojet do Mariánských Lázní, kam bude vjezd vozidlům bez ETCS zapovězen od roku 2027. Aneb český absurdistán s výhradním provozem, který si ovlivněním ministrů dopravy prosadil nikým nevolený státní úředník Jindřích… Číst vice »
Plně s Vámi souhlasím a jen k tomu dodávám…
Jízda na koleje 2 a 4 včetně jejich pokračování je plně zajištěn odvratnými výhybkami…
Tématu ETCS nerozumím a moc ho nesleduju, ale někde jsem zachytil, že takovýto vjezd z lokálky do stanice na hlavní trati bude možný i bez OBU ETCS na lokálkovém vozidle. Je to pravda a pokud ano, znamená to, že zástavba do Regiosprinterů pro tuto trať je totálně zbytečná?
Podle aktuálních map SŽ bude do Mariánských Lázní možný vjezd na vyjímku z bočních směrů. Od 9.12.2029 je plánovaný na trati M.Lázně – Karlovy Vary (a dál směr Potůčky) provoz pod ETCS STOP. Tímto datume mají M.Lážně přejít do výhradního provozu pod ETCS bez vyjímky.
Nicméně od GVD 2026/2027 bude platit výhradní provoz pod ETCS bez vyjímky v Českých Budějovicích. Pokud tedy bude dál GWTR zajišťovat provoz na Šumavě, bude jednotky s ETCS potřebovat tam.
Nakonec se dohodli odložení na příjezdu od jihu. Nedávno se tu o tom psalo. Kvůli GWTR in CityShuttlům.
To samozřejmě nevylučuji. Zatím jsem vycházel z map, které má SŽ na svém Portálu, resp. tyto mapy vycházejí z Prohlášení o dráze (jak uvádí SŽ).
Ta sedla!
ETCS v Regiostrinterech pořád dává větší smysl jak v 842 a 845, které činí nepoužitelnými jakýkoliv požadavek objednatele na nízkopodlažnost.
Tak to zrovna nevím, pohodlí za jízdy mezi 842 a 845 s touto uskákanou tramvají nelze srovnávat.