První RegioSprintery budou mít ETCS, GWTR získal dotaci pro karlovarské jednotky

Instalace souvisí s výhradním provozem v Mariánských Lázních.
Jednotky řady 654 RegioSprinter budou dalším typem drážního vozidla, které budou jezdit po české železnici s palubní jednotkou ETCS. Společnost GW Train Regio již získala od Státního fondu dopravní infrastruktury dotaci ve výši 48,9 milionu korun na instalaci evropského zabezpečovače, příští týden plánuje podpis smlouvy se zhotovitelem.
Půjde o celkem čtyři jednotky, které dopravce nasazuje v Karlovarském kraji na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně. Od prosince 2027 bude v Mariánských Lázních výhradní provoz pod ETCS, proto musí být jednotky vybaveny mobilní částí zabezpečovače.
Získání dotace vyplývá z registru smluv. Dopravce se ucházel o dotaci na vozidla používaná v provozním souboru Šumava, ale s žádostí neuspěl.
Už na jaře GW Train Regio vypsal veřejnou soutěž na instalaci ETCS, rozdělenou na dvě části. Jedna řešila Karlovarsko, druhá Šumavu. Aktuálně podle předsedy představenstva Petera Bosáčka finalizuje výběr zhotovitele ETCS pro Karlovarsko. Přihlásil se jediný uchazeč, společnost ČMŽO – elektronika. „Ladíme aktuálně podpis smlouvy, aby mohly práce na první jednotce začít ještě letos,“ uvedl Bosáček.