První RegioPanter v barvách PID vyrazil s cestujícími. Je nasazen na lince do Kralup
První nasazení jednotky řady 640.2 RegioPanter pro PID na lince S4 do Kralup. Foto: ČD
Dvacet dva jednotek řady 640.2 je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy.
1) Kdyby byla první třída vždy na místenku, tak ok, ale tohle je hovadina. Vlezu na jeden konec, bude plno, tak budu muset projít celý vlak, jestli není místo tam?
2) Jak už někdo psal – chybějící možnost pověsit bundu u sedadla do uličky.
3) Není ten záklon sedadel zbytečně velký? Pak se akorát zmenšují prostory mezi sedadly a komplikuje cesta z/na sedadla u oken.
Dobrý den, netušíte prosím někdo, jak je to v případě poruchy této jednotky? Lze mechanicky spojit s Elefantem 471 a odtahnout do depa?
Lze spolit s Elefantem,Pesou..
Po dráze jdou tamtamy, že u těchto 640.2 to tak prý není. Spojí se jen dva stejné nebo s nasazeným náhradním spřáhlem na nějaké lv. Pokud se to ukáže jako pravdivé, jde o solidní zoufalost a šlendrián škody a ČD.
Redukci na šroubovku má ve výbavě i Elefant. 😀 Takže kdyby se autospřahla nechtěla kamarádit, nasadí se oběma mašinkám redukce a pojede se.
Nepojede. Ještě se bude muset sehnat mašina se šroubovkou, která bude mezi tím Panterem a Elefantem a ty redukce na šroubovku bude na co pověsit. 🙂
Tak doufám, že to za Kralupy bude jezdit po 60ti minutách i mimo špičku, jako za časů 460. A že odpadne přestupování na 809.
Kdy byly v Kralupech časy 460? Nemyslíte 451/2?
V depu Ústí nad Labem byly 1977-2007
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003155-Elektricke-jednotky-na-nasich-kolejich-rada-460.asp
To byly, ale až na výjimky jezdily Děčín- Roudnice nad Labem, od Prahy jezdily do Roudnice 451/2.
Já je taky pamatuju v Kralupech. Přišlo mi ftipný, že od Prahy přijel narvanej Žabák a pro podstatně méně lidí pokračovalo dál o vagón delší Tornádo…
Jste mi nahrál: Už tehdy je v Praze „fakt chtěli“.
Žabák je nízkej a má dveře, to je pro příměstskou EMU docela podstatné.
Ale někdy v devadesátých letech jezdily 460 až do Prahy.
No ještě vychytat ty dveře. Dneska to byl trošku problém.
Vlak v polepu PID s první třídou, kde tarif PID vůbec neplatí.
Respektive musíte si zaplatit přípatek podle tarifu dopravce.
To je dobrý bizár.
Který nejde koupit v aplikaci, takže šudláte někde s drobnými u průvodčího, nebo musíte na kasu. Opravdu skvěle vymyšlené…
A že to do teď normálně fungovalo?
Za 50 let budou vlaky třeba polepené OLED fólií a nahodí vždycky barvy IDS, kde zrovna pojedou. Do té roby to muíte vydržet takhle.
(Ostatně si myslím, že Kartágo musí být zničeno – a počet IDS v republice podstatně zredukován sloučením. Praha+SČK budiž příkladem, ne jediným.)
Odpustit klidně systém krajských IDS, na naší malou zemi by bohatě stačil jeden celostátní IDS.
Už vidím, jak na Nábřeží objednávají autobusy někde v pohraničí, navíc volič SPD, který by nejradši hranice zavřel, on u nich stejně nebydlí: Když přes hranici nepotřebuje on, tak ani v Těšíně.
Já ale nemluvím o centralizaci objednávání ZDO, ale o tarifních podmínkách, tak abych nemusel řešit, jaké podmínky jsou v Praze, jaké v Ostravě, atd…
Ano. Ať má ten jednotný nebo těch několik málo zbylých IDS svoji pobočku v každém kraji, co vymýšlí dopravu především pro kraj nebo dva, ale ať je systém jednotný, bez jakýchkoli bariér smluvního profinancovávání mezi kraji s různými jízdenkami, bez vytváření „vnitřních periferií“ státu na hranicích krajů, bez konců platnosti karet IDS za hranicí krajů a bez deseti různých a jinak pojatých systémů a tarifů, který by člověk musel nastudovat každý zvlášť.
Přesně tak, jeden státní IDS s krajskými pobočkami, hlavně vyřešit situace kdy dopravní podniky úmyslně vytvářejí černé pasažéry (jako třeba konec časové platnosti při zpoždění, 2 minuty aktivační doba, atd…).
On vás někdo nutí tou první třídou jet? Vzhledem k tomu, že smlouvy jsou v režimu netto, platí i tarif dopravce a tak jízdenku do 1.třídy si můžete koupit za tarif dopravce. K tomu ještě existuje 1.třída v rámci SJT, tak v čem je problém? Pokud chcete jízdné v tarifu PID a DÚK, můžete dát podněty na příslušné krajské úřady.
Spíš nechápu proč tam ta první třída v takto zmalovaném vlaku vůbec existuje
Nátěr cellkem agresivně prezentuje, příslušnost tototo vozidla k systému PID, no a přitom v části toho vozidla tarif PID neplatí. To je dost divný ne?
Velké štěstí, že odpadové koše nejsou pod okny. Tam by překážely noze.
Vlak pěkný, to bez debat, ale o těch víkendech by to mohlo někde být trošku za trest. (na „první dojmologický pohled“ to vypadá kapacitně jak na uhelnou magistrálu, ale tam by kapacitně stačil i jeden Btax za Esem, tam je většinou i ten dvojhoneckerovej syslograf moc velkej…) Vzpomínám si jak jsem jednou v sobotu podvečer jel S4kou a slon byl plnej… (Ale tak prý se to dá zdvojit, a to už kapacita o o sto míst přesáhne 471) Myslel bych, že ale i ve všední den budou mít cestující větší radost z dvojice panterů, než ze syslografu… Ale třeba na… Číst vice »
Jezdím tam často a ani z Kralup není v 98% připadů problém. Problém jsou při hezkém víkendu neukáznění a agresivní cyklisté a to říkam z pozice cyklisty občas používajícího vlak.
Je pravda, že sem jel až z Podbaby a že ten den asi někde neco hrálo / dělo nebo cojávim. (Byl to pěkný říjnový víkend, někdy kolem 18h)…
Ale na druhou stranu, teď sem se v pátek v „spíš off-time – cca 14:00“ vezl Podbaby na Masárnu a single slon byl skoro prázdný…
14:00 je před začátkem špičky, navíc v daném případě Podbaba – Masna proti směru špičky. Odpolední špička na S4 vrcholí mezi šestou až sedmou večer.
Tak pokud se jedná o +/- stejné regiopantery jako na lince Přeštice-Plzeň-Rokycany-Beroun, tak kromě více 1.třídy a červených sedaček hlavně vidím na obrázku více sedadel pro dva a méně ty čtyřky. Což je asi úmysl, z praxe vím, že na zmíněné lince na Plzeňsku bývají ty „dvojky“ (je jich tam jen 8) zaplněné jako první. Ale možná se mýlím
A budou je taky mýt a odstraňovat tagy nebo nechají standardní pražskou údržbu jako u CityElefantů, tedy umytí cca 1-2x do roka?
To je podle zdejších v pořádku, můžou si za to sami zákazníci. Železiční matka je nedotknutelná 🤫
Opět se jim nepovedlo udělat uzavřené oddíly. U starších panterů byly příčné poličky s háčky na oděvy zvlášť pro ty, co seděli do uličky. Když dáme na háčky k oknu 2 kabáty, chudák ten, co sedí u okna.
Ve vozidle by měla být nastavena taková teplota, ab nikoho nenapadlo odkládat kabát. Pokud dojde k tomu, že je třeba odložit kabát, je ve vozidle přetopeno a je teplotu třeba snížit. Není žádoucí, aby lidé někteří lidé ve vlaku byli pouze ve spodním prádle.
Tak a teď bez nesmyslného přehánění. Odkládání kabátu je naprosto v pořádku. Sundavání svetru je už zbytečné.
Jako že když bude venku mínus 10, tak ve vlaku má být do plus pěti, abych nemusel odkládat bundu?
To zamrzne voda v nádrži a vlak bude bez záchoda.
Bramovi někdo ukradl účet? Co píše obvykle je logické a dává smysl, ale toto je úlet/trolling.
Nepoznáte pustý žert?
Přiznám se, že já tedy leckdy ne.
Nedávno jsem se jím konečně svezl na jihu Čech a byl jsem celkově mile překvapen. Interpantery moc nemusím, ale regio bylo na Os příjemné svezení. Motory tiché, jen to hučení na střeše by si zasluhovalo větší péči co se týče hluku. Jízda však svižná a klidná.
Máte pravdu, i na 10-15 let starých Regiopanterech „šelma“ je to hučení ze střechy velice intenzivní a nepříjemné. A jestliže je to i na fungl nových soupravách, tak to není dobře, tam se někde udělala chyba, která nás bude provázet další léta letoucí.
To ale nejsou vlaky západního typu. Regiopanteři se hodí tak někam na Ukrajinu, nebo do Rumunska.
Ani tam by o takový krám zřejmě nestáli.
Ale ne. Prodávají se i do zahraničí, i když rozhodně ne po stovkách.
Jo, kam? Na Slovensko kde mají taky své lidi obtočené kolem prstu, jako u nás.
Slovensko, Lotyšsko, Estonsko, Uzbekistán.
Také Britové chtěli jezdit v Bavorsku a chtěli na to Pantery, ale nakonec zakázku vzdali nebo co, a tím padla i objednávka Panterů.
Není to nic, co by člověku vysloveně vyrazilo dech, ale nedá se říct, že by za hranice neprodávali.
A pak se o tom píše všude …
A co je na nich tak špatně? Včera jsem měl tu čest jet novým RegioPanterem v Olomouckém kraji a naopak jsem byl mile potěšený. Ať už kvalita zpracování interiéru, jízdní vlastnosti. Osvětlení se zlepšilo (byť tady se stále místo na posun). Jediné, co je možná trochu špatně, je pozdní reakce otevírání dveří. Ale jinak je to výborný vlak.
Nebo co je na nich špatně podle Vašeho názoru?
Ta prodleva v otevíraní je daň za pohyblivý schůdek. Čeká se, než se vysune.
Asi jedno, co by se tomu opravdu dalo vytknout, je hlučnost, hlavně zvenku a v první třídě. Byť to trochu i považuji za featuru, už se z toho dá odhadnout, jak rychle vlak jede (ne bo že mu to klouže). 🙂
Jinak si myslím, že místní obsazenstvo nadává na Škodu z principu, a protože RegioPanter je postaven Škodou…
Největší nevýhodou škodováckých výrobků je jejich relativně vysoká poruchovost. To samo o sobě způsobuje nepravidelnost dopravy a kvůli častějšímu odstavování k opravám jsou dražší, i když jsou na pořízení kusu třeba o něco levnější. Pro stejné úkoly jich musí být prostě víc. Srovnéjte si nasaditelnost CityElefantů a Leošových Flirtů. Zčásti se to dá aspoň zmenšit tím, že se do ceny ve výběrovém řízení rovnou započítá i mnohaletý servis. Pro cestujícího je druhá generace panterů pocopitelně znatelně lepší, než ta první. I Škodovka se vylepšuje. Nicméně poruchovost je taková, že jim pořád nestojí za to zakrytovat techniku na střeše (včetně konektorů),… Číst vice »
Zkuste se popídit po technických důvodech nazakrytování el. zařízení na střeše. Já se nedivím a mám to za odůvodněné.
Platí to i pro aerodynamiku při 160 km/h, nebo když to stojí v noci venku a pak zaprší na zmrazený povrch? Nebo zachumelí, sluníčko nataví a pak to zas přimrzne?
Nevím, hlupáci to nejsou, tak jistě podnikli nějaká protiopatření, když s tím takhle vylezli, ale jsou v praxi opravdu účinná?
Klidně popídím. Zpřístupňuje Škodovka tyhle důvody někde?
Tak jestli je vlakem západního typu třeba namačkaný Talent 2, nebo podobně hustá Coradia Continental s malými okýnky, nebo spartánské Desiro Mainline nasazené na IC Lucemburk – Lutych co jede 3 hodiny, není potřeba ten západ dohánět ve všem 🙂
Motorák řady 811 nemají šanci dohnat!
Je to český národní vlak jediného správného dodavatele. Co se Vám zase nelíbí?
Pro neznalého: v čem se po technické stránce nebo v uspořádání pro cestující liší od předchozích RegioPanterů?
Řekl bych že kromě červených prkének na záchodech v ničem.
Má dvě první třídy
První třída není průchozí.
…což ovšem v RegioPanteru nebyla nikdy. Průchozí první třídu má InterPanter.
Take maji lepe reseny prostor pro kola a kocarky, v te starsi serii je za kazdymi dvermi hak a kolo pak dost prekazi, tady na fotkach vidim oddil se sklopnymi sedackami podobne jako v city elefantu, to je urcite lepsi. I kdyz i tak jsem zvedavy, jak v takovy pekny letni vikend budou zvladat napor z labske cyklostezky zpatky na prahu. Ale snad se to nakonec vejde.
Tak pokud se jedná o +/- stejné regiopantery jako na lince Přeštice-Plzeň-Rokycany-Beroun, tak kromě více 1.třídy a červených sedaček hlavně vidím na obrázku více sedadel pro dva a méně ty čtyřky. Což je asi úmysl, z praxe vím, že na zmíněné lince na Plzeňsku bývají ty „dvojky“ (je jich tam jen 8) zaplněné jako první. Ale možná se mýlím
Nevíte, zda budou jednotky na trati do Kutné Hory vyjíždět z hlaváku nebo z Masaryčky?
Podle aktuálně platného návrhu z Masarykáče.
Z hlavního. Netuším, co je „aktuální platný návrh“, ale vzhledem k výlukám na Masaryčce pojedou z/do Wilsonu…
Aktuální je dle mě tento:
https://vhd.kutnahora.cz/wp-content/uploads/2023/04/R41-jizdni-rady-dle-dodatku.pdf
Tenhle rok starý že je aktuální? To bych se divil.
Ten asi akutálni nebude. Protože z Čáslaví se už bohužel nepočitá.
Není aktuální. Jízdní doba mezi Prahou a Kutnou Horou bude v praxi o cca 15 minut delší a obsluhovány budou i Tatce a Poříčany. Takže veškeré časy vyjdou jinak.
Pokud vím, tak k této změně se SŽ vyjádřila dost rezervovaně, takže se obávám, že reálně nikdo neví, která verze nakonec bude platit. Ve hře je prý i verze, že by S1 jezdila do Nymburka přes týden a o víkendu, kdy nebude jezdi R41, tak by S1 jezdila do Kolína.
Ale ví. To, co z čeho vycházíte neplatí už asi od ledna
Co jsem pochopil tak mezi Prahou a Kralupami zdvojeně ve všední dny, jinak sólo. Mám poněkud obavu, jak to bude vypadat v sezóně za Kralupami – už jsem tam zažil stání v CityElefantu na jedné noze (cizí). Aby to nedopadlo tak, že se v tichosti o letních víkendech vrátí 471.
Tak když to bude potřeba, může se jezdit zdvojeně (panterama) i o víkendu.
Jako že plný ešus někde u Vraňan? Sem tam se to stát může, ale praidlem tam asi bude, že ten panter sólo bude stačit.
To bylo slávy. I nejvyšší pan železničář se přišel podívat na tu krásu.
Ale pan Borecký nedojel – MU na koridoru.
Však taky všichni plakali (smíchem).
Zajímavé, všichni přece věděli, že Borecký vlakem nejezdí.
3 nebo 4 vozovy?
Podle fotky třívozový.
Regionální dvouvozové jednotky – řada x50
Regionální třívozové jednotky – řada x40
Regionální čtyřvozové jednotky – řada x30
Diky…
Postřeh jako já, přesně! Celkem zásadní informace chybějící v textu. Ale bližším zkoumáním se jedná o 3-vozové soupravy.
Ony ani ČD nikdy neobjednali jiný než 2 nebo 3 vozový regio pantery. 4 vozové jsou jen některé jednotky JMK a pětivozové jsou jen inter pantery, žádné delší (jak 3 vozy) už v ČR nejsou.
Ano, ale jde o nahradu za 3-vozove mamuty,…
Žádní mamuti tu nejsou. Ale třeba se to jednou ujme pro EMU400, kdoví.
Přeji mu co nejméně tegů uvnitř a grafity vně.
Na fotkách jsou vidět kamery, tak snad budou odrazovat.
Co udělá kamera? Prd, velebnosti. A policajti se kvůli přestupku angažovat nebudou.
Pepane. Kamera samotná sprejera nevypátrá a ani policie neodhalí vše. Ale ne každý zneuznaný umělec si na ty čmáranice pod kamerou troufne.
Tak to potkáváme jiné sprejery.
To bez diskuse. Já jen nejen nepotkávám, ale ještě se mi k tomu ani žádný nepřiznal.
Tu zkušenost máte odkud? Prostě i blbá atrapa kamery dokáže pár jedinců odradit a o to jde.
Kvůli trestnému činu. Jde o trestný čin, bez ohledu na výši škody. § 228 odst. 2 tr. zák.
No tak jednoduché to taky není, zároveň platí subsidiarita trestní represe – „Trestní odpovědnost pachatele a trestněprávní důsledky s ní spojené lze uplatňovat jen v případech společensky škodlivých, ve kterých nepostačuje uplatnění odpovědnosti podle jiného právního předpisu.“ (§ 12 odst. 2 TZ)
Tzn. i přes to, že TZ speciálně myslí na pomalování, tak to zase nelze vykládat tak, že když uděláte 2 cm čárku na cizí věc, tak je to automaticky TČ.