První RegioPanter v barvách PID vyrazil s cestujícími. Je nasazen na lince do Kralup
Dvacet dva jednotek řady 640.2 je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy.
Na středočeské tratě vyjel ve zkušebním provozu první RegioPanter PID. První nový regionální vlak RegioPanter v barvách PID od pondělí vozí ve zkušebním provozu cestující na lince S4 Praha – Kralupy nad Vltavou.
Do konce letošního roku zamíří na tratě v Praze, ve Středočeském a Ústeckém kraji celkem 22 nových jednotek, které navýší kapacitu příměstských elektrických vlaků o 4 950 míst.
Jednotky jsou plně klimatizované, bezbariérové a vybavené palubní wi-fi sítí. České dráhy soupravu prezentovaly nedávno v Benešově v rámci Dne PID.
Jednotka číslo 640.234 vyjela z pražského Masarykova nádraží v 09:12.
České dráhy převzaly první RegioPanter pro Prahu a okolí. Cestující začne vozit v květnu
Zkušební provoz slouží podle drah především pro seznámení personálu s novou jednotkou přímo v provozu. RegioPantery dle aktuální provozní potřeby obslouží denně až tři páry spojů mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou.
Od prosince 2024 budou nové RegioPantery nasazeny na linku S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, kde budou spoje ve špičce v úseku mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou vedeny ve dvojité trakci s kapacitou až 450 míst k sezení a v méně frekventovaném úseku z Kralup nad Vltavou do Ústí nad Labem a zpět bude pokračovat jen jeden RegioPanter.
Druhou linkou obsluhovanou novými vlaky bude spojení R 41 Praha – Kolín – Kutná Hora, která v novém konceptu nabídne celodenní cestování ze všech měst a obcí mezi Poříčany a Kolínem do hlavního města.
Nová páteř regionálních vlaků
Dvacet dva jednotek řady 640.2 RegioPanter pro PID je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy. Jejich maximální rychlost je 160 km/h, výkon 2 040 kW, hmotnost více než 150 tun a délka 79,4 metru.
Od jednotek pro jiné regiony se středočeské pantery odlišují v interiéru, kde je na přání objednatele vyšší počet míst 1. třídy. U RegioPanterů PID se nachází na obou koncích vlaku v oddílech za stanovištěm strojvedoucího a nabízí ve vyšší kategorii dohromady 16 míst k sezení, což je dvojnásobek oproti ostatním jednotkám stejné řady. Celkem pak nabízejí RegioPantery PID 225 míst k sezení.
RegioPantery budou představovat novou páteř regionální flotily Českých drah. Celkový počet jednotek CityElefant a RegioPanter v PID překročí 90 kusů a nabídnou celkem skoro 27 tisíc míst k sezení.