První razítko pro rychlejší silnici Mělník – Mladá Boleslav. Obchvat Bezna má územní rozhodnutí
Silnice I/16 v Bezně. Foto: Pavel Hrdlička / Wikimedia Commons
ŘSD počítá se stavbou obchvatu Bezna v roce 2026.
ŘSD počítá se stavbou obchvatu Bezna v roce 2026.
Já normálně zírám… ŘSD taky umí postavit obchvat bez aspoň jednoho kruhového objezdu? 🤔 😁
Podle mě se nejedná o jihozápadní vedení obchvatu Bezna, ale o jihovýchodní!
Nechápu, jak tohle může projít korekturou…
Nerozumím tomu, proč se v textu píše o obchvatu Mělnického Vtelna, když komunikace obchází tuto obec:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6976573&y=50.3498026&z=15
To bude obchvat obchvatu?????
Nemá to být Vysoká Libeň a Radouň????
Je to Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň i Radouň: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/466/infoletak_s16-melnicke-vtelno-obchvat.pdf?t=2021-12-05%2015:26:18.017
Spíš si myslím Jizerní Vtelno
Ten třípruh je super, doufám, že je to nastávající trend při výstavbě silničních obchvatů. Pořád mi ovšem není jasné, proč Znojmo – Lechovice zůstane jako dvojpruh, když jsou tam oproti Beznu dvojnásobné dopravní intenzity. Že by starý projekt?
Na rovině nemá 3 pruh smysl, protože všichni jedou maximální rychlostí, nemáte tak koho předjíždět. (Tedy alespoň ne, pokud z toho uděláte něco jako silnici pro motorová vozidla, tedy bez traktorů a cyklistů). Největší smysl má 3 pruh ve stoupání, kde především nákladní vozy té maximální rychlosti nedosahují. U Lehovic se 3 pruh ve stoupání právě teď staví.
Prý by se třípruh ekonomicky neobhájil. https://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/po-letech-slibu-zacina-stavba-obchvatu-lechovic-ve-dvoupruhove-variante-20170318.html
Celkově je ta modernizace I/53 do Znojma dost zpackaný projekt 🙁
Tady by byl zajímavý údaj, jaký podíl na zatížení I/16 mezi Mělníkem a Zámostím mají kamiony. Byli bychom velice překvapeni, co ty obce zakouší. (To je tak, když Praze chybí okruh, a zároveň skutečný aglomerační okruh Středočeským krajem – II/101 je spíše parodie pro něco takového.)
A kolikrát nejen v Bezně máte ve zpětném zrcátku kamion, nejčastěji PL, jehož nastavenému tempomatu (a tudíž jeho řidiči) se úplně nezamlouvá, že přes ty obce jedete 60 tacho. Největší mistři světa i vyblikávají.
Dle sčítání ŘSD 2016 tvoří těžká vozidla mezi 20 a 30 % v závislosti na úseku. Po celé trase to znamená zhruba 1 200 vozidel (+-100 dle úseku), celkové intenzity jsou od 3 800 do 5 700.
Tady si to můžete proklikat: http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
V roce 2020 pak celkové intenzity vzorstly o nějakých 10 až 15 %, lze dohledat zde: https://www.rsd.cz/web/guest/silnice-a-dalnice/scitani-dopravy#zalozka-celostatni-scitani-dopravy-2020
Nějak nám to Voda z Tetčic, Děti země a další paka poslední dobou flákaj.
Ti jsou hlavně na Moravě a protestují hlavně proti dálnicím.
Bez kruháků a 2+1, je to vůbec u nás?
Jo, ale se dvěma stykovými křižovatkami.
Intenzity jsou tam 6 tisíc. Co byste tam chtěl, MÚK?
Kdyby to bylo na mě, obě křižovatky zruším a vytvořím jednu mimoúrovňovou tam, kde silnice II. třídy překonává po mostě tento obchvat.
Jenže pak by byla cesta do obce Bezno od MÚK příliš úzká. Navrhované řešní je vyhovující , pokud tam budou pruhy pro odbočení do leva, což budou.
Jen ze to by 1) dávalo smysl 2) bylo levnější 3 bylo bezpečnější ! Ani jeden ze tři bodu není v zájmu nás všech řidičů 😉 když už tam ten nájezd je , tak proč ho nevyužít . Intenzita dopravy do obce bude mizivá , tedy argument o šířce je takový .. no proč to neudělat lépe , když to jde levněji :))
Na to Jizerní Vtelno jsem hodně zvědavý. Ale jinak supr že šestnáctka bude mít statut kulturní silnice i mezi Mělníkem a Boleslavi. Že Slanyho hodně slabá hodďka do Bolky to už je rozumný.
Ano, postupné úpravy na I/16 rovněž kvituju. Ona totiž do určité míry supluje neexistující severní část pražského okruhu, a když se na ní přesune část dopravy, která by se jinak motala Blankou, tak za mě jednoznačně palec nahoru.
Jen teda škoda, že v Mělníku se s žádným obchvatem nepočítá. Momentálně se staví jen lehce vylepšený průtah.