První pumpa na horní Vltavě, stát ji instaluje v přístavu Hluboká za čtyři miliony
Vůdcům rekreačních plavidel na horní Vltavě by už toto léto mohlo přinést výraznou úlevu od starostí o pohonné hmoty. Ředitelství
Vůdcům rekreačních plavidel na horní Vltavě by už toto léto mohlo přinést výraznou úlevu od starostí o pohonné hmoty. Ředitelství vodních cest se rozhodlo napravit jeden z velkých nedostatků nové vltavské vodní cesty mezi Českými Budějovicemi a Orlíkem a vypsalo tendr na dodávku přístavní čerpací stanice.
Ta totiž na více než stokilometrovém úseku mezi Budějovicemi a orlickou hrází chybí. První směrem ku Praze je až před hrází na Slapech. Nová pumpa bude instalována v přístavu Hluboká nad Vltavou, který byl otevřen před sezonou 2015 a s kapacitou 74 rekreačních lodí je největší svého druhu v tuzemsku.
Ředitelství vodních cest poptává kontejnerovou čerpací stanici s benzinem a naftou, s hadicí o délce 11 metrů, bezúkapovými pistolemi a platebním terminálem. Předpokládaná cena činí čtyři miliony korun.
„Tato čerpací stanice je pilotní, budeme se snažit, aby byla do léta letošního roku uvedena do provozu. Kdy se tak přesně stane bude ještě záviset na vydání územního souhlasu, o nějž požádáme na základě specifikace konkrétního vysoutěženého výrobku. Věříme, že se pro letošní rok tato akce podaří,“ uvedl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.
ŘVC zároveň pracuje na projektování další čerpací stanice se servisním centrem v Týně nad Vltavou, tam bude její výstavba reálná asi za tři roky.
Vedle absence čerpacích stanic má vodní cesta na horní Vltavě i další „mouchy“. Na odstranění té hlavní v podobě malé hloubky pod plavební komorou Kořenskou (na hraně vzdutí Orlíku) se aktuálně pracuje, dno se prohlubuje. Další překážkou je nízký historický most v Týně, který by měl být do budoucna částečně zdvihací, uvažuje se i o plavební komoře na Jiráskově jezu v Českých Budějovicích, která by vpustila lodě do historického centra města.