První procházka po zceleném Dvoreckém mostě. Nejvíc zklame automobilisty
Kontrolní den na dokončovaném Dvoreckém mostě v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.cz

Stavba míří do finále, otevře se na začátku příštího roku.
To že tam nebude jezdit běžná autodoprava bylo jasné už od začátku. Takže jaképak zklamání. A tak je to správně, když mají vedle Barranďák. Naopak vzhledem k poloze je to ideální právě pro ty tramvaje, aby se člověk dostal na druhou stranu řeky, což byl v této části dost velký problém.
Autaři mají své silnice ucpané, ale rádi by ucpali silnice i pro MHD a tramvaje. Proto je potřeba striktně komunikace dělit na ty, kde si mohou autíčkáři tvořit kolony a zbytek nechat normálním lidem, aby se s pomocí MHD a tramvají zavčasu dostali k lékaři, do práce a do škol.
Teď už jen zbývá posílit 118 natolik aby
1) nebyla úplně přecpaná
2) odlehčila metru C Budějovická – Florenc
3) svým výfukem přesvědčila obyvatele Jeremenkovy že chtějí tramvaj
Matiku a fyziku jsem uz dlouho nemel, ale myslim, ze porad plari, ze kdyz auto pojede kratsi vzdalenost (diky mostu), tak ze vyprodukuje mene emisi. Takze zklamani budou i obyvatele nabrezi, kterym tam budou zbytecne jezdit auta pod okny.
Jo a odpovedi zahrnujici oblibene slovo indukce ocekavam za 3, 2, 1….😃
Obyvatelé kterého nábřeží? Lidi budou rádi, když se dostanou rychleji na druhý břeh pomocí efektivní MHD, která nebude zdržována auty.
Bych radši rychlý a frekventovaný s-bahny … z Kačerova se nějak i dalo jezdit na Smíchov.
Ale ja nikde nerikam ze by nemela byt i rychla a kapacitni kolejova doprava. Treba metro E by se tady hodilo. Ale kdyz nekdo neumi zacit stavet ani metro D, tak je to tezky. Cela dopravni infrastruktura je v Praze uz nekolik let tezce bojkotovana ze strany neschopnych aktivistickych politiku. To prohlaseni o omezeni autobusu na Barandaku je toho dukazem.
Proc metro, kdyz je na povrchu mista dost?
Rekl bych, ze nabrezi na obou stranach Vltavy. Protoze pokud z nekterych oblasti ma ridic potrebujici se dostat na druhou stranu reky moznost jet pres Barandak nebo pak az Palackeho most. Takze kdyz sjede rekneme Jeremenkovou a jede treba nekam na Smichovske nadrazi, tak vzdycky pojede nekomu pod okny. Treba na Rasinove nabrezi. Pokud by mohl pres most, tak usetri kilometry, emise… A ne, to ze ma jet tramvaji neni odpoved. Staci se podivat treba na Pariz, tam maji mosty pres Seinu kazdych par set metru, u nas mame klidne 4 km… Kdyz je kvalitni sit (coz je dano nejuzsim… Číst vice »
Jistě, ale pokud nepojedete autem vůbec jsou emise nulové, pane ekologu. 😉
Jj, tipuju vas na ekologa bez auta, ktery si ale necha vsechno vozit rozvazkovou sluzbou. Protoze tahle auta se prece nepocitaji😃
jenze jedno auto u rozvazkove sluzby za den obslouzi treba 50 lidi, auto bezneho obcana rano jede z domu do kanclu a vecer z kanclu domu, sem tam o vikendu vylet, to neni moc efektivni vyuziti auta
Podívejte se, kam a jak je ten most napojenej na Smíchovský straně. Do ulice Na Zlíchově, nedá se na něj rozumně dostat ani z Dobříšský, ani ze Strakonický. A moc ani z něj na ně. A zkuste si navrhnout to napojení a křižovatku u Lihovaru níž (a bacha přitom na podjezdnou výšku pro lodě a prostor pro povodňovej průtok), v prostoru, kterej je tam k dispozici tak, aby ten most mohl být pro auta a zároveň vám zdržování Strakonický na tý křižovatce negenerovalo řádově víc emisí, než ty auta, který pojedou o chlup dál, ale po kapacitních komunikacích. Jo a… Číst vice »
Bude na most povolen vjezd motocyklů, jako je tomu standardně u všech pražských buspruhů? Formulace článku naznačuje, že ne, což by byla škoda.
Jazykové okénko: mám za to, že správně je scelit (aspoň teda v případě pozemků, směr dohromady). U mostu mi taky přijde, že je to synonymum spojení, tak bych použil s. Nebo je tam nějaká významová odlišnost jako spravit/zpravit?
Ale zase se z je to změna stavu.
Četl jsem nějaké zvěsti, že zrušily oddělenou stezku pro cyklisty a bude tam pouze stezka pro chodce s poloveným vjezdem kol. Ví o tom někdo něco? Za mě je to hrozná hovadina a snad je to jen nějaký hoax.
Pro mě je zklamání, že tam nebudou oddělené cyklostezky jako na vizualizacích. Bude tam chodník s povoleným vjezdem cyklistů. Takže se tak budou lidi motat dohromady a cyklisté můžou jet max 20 km/h. To je zase matlákov
Praha skutecne nema rada cyklisty.. podobne nedostatecna je HolKa, prujezd mezi mnozstvim chodcu je od zacatky velmi problematicky az nebezpecny. Tady to snad nebude tak vyrazne diky mensimu mnozstvi chodcu – ostatne na Barandaku se i pres smiseny rezim da na kole projet v pohode, protoze tam chodci nejsou temer vubec.
Stejně Trojské lávka a především sjezd… ty konfliky mezi jezdci v dresech a rodinám a kočárky co jdou na pohodu do zoo tam jsou.
Měly by tam být jasně zakreslené pruhy pro chodce a cyklisty. Zase odfláknutá práce.
Ono to moc nejde (ani na Trojské, ani na Štvanické), protože jsou ty lávky na to moc úzké. Jenže stavět něco pro lidi jdoucí pěšky a pro lidi na kolech velkoryse, s kapacitní rezervou na desítky let dopředu? To v Praze nejde. On třeba u tý Štvanický byl boj prosadit i tuhle, už od otevření velmi nedostatečnou, šířku. Spousta lidí zpochybňovala vůbec potřebu tý lávky.
Tak to je škoda, čekal bych aspoň barevně odlišené pruhy. Protože se pak chodci budou motat všude a bezpečnosti to nepřidá. Že bych kvůli nějakým matlákům měl, kdybych jel tam náhodou na kole zpomalovat, to naprosto neexistuje.
Ten most je krásny, vždy naň zízam, keď idem okolo, a to je ešte vo výstavbe. Až nečakane štíhly oproti tomu, ako pôsobil na vizualizáciach.
Som zvedavý, ako bude vyzerať po dokončení – so stĺpami a zábradlím.
Jsem zklamán z úrovňového křížení vyústění mostu a cyklostezky na podolské straně. Cyklostezka je nyní již tak na hranici kapacity, tohle tomu rozhodně nepřidá… Přitom řešit přímý směr cyklostezky Podolí – Modřany mimoúrovňově by jistě nebyl problém, nerozumím tomu, proč to tak nešlo.
Když kouknu na katastr, tak možná pozemky severně od předmostí. Jsou soukromé a pokud soukromník neprodá, tak bohužel. Vyvlastnění by zde asi neprošlo.
Vyvlastnit ve veřejném zájmu. Nechápu, proč se to nedělá a rozhoduje zvůle nějakého majitele spekulanta.
Je krásné, jak i v titulku článku o dokončování nového mostu přes Vltavu v Praze je uvedeno, koho most (především) zklame.
To je ještě ok, ale ta Hřibova argumentace, že se uvolní místo na barrandovském mostě? Protože zmizí autobusy 😁
To je takový rýpanec. Ve skutečnosti není potřeba, aby výstavba (třeba) tramvajové trati byla nějak explicitně obhajována právě před motoristickou obcí. Každá investiční akce přinese někomu užitek, ale nemusí nutně přinést užitek úplně všem. Například kdyby město postavilo novou porodnici, já osobně bych z toho nijak neprofitoval, ale to neznamená, že taková porodnice není užitečná a potřebná (prosím nebrat za slovo, nevím, jestli Praha potřebuje ausgerechnet porodnici, byl to jen příklad).
Souhlas. Ale ten rýpanec byl zcela zbytečný a spíše to něco vypovídá o autorovi. U výstavby např. železničního mostu (ať tam jsou také koleje) jsem zde nikdy nečetl, že „zklame nejvíce automobilisty“. A přitom po něm za normálních okolností též nikdy auta neprojedou. Prostě most má nějakou koncepci a určení, pro koho je. Zklamat může jen uživatele (např. těmi neoddělenými cyklostezkami). Ale automobilisty nemá v čem, když na něj nemůžou.
Nevím, proč by mě to mělo zklamat. Víc zklame nevýstavba okruhů, než jestli nějaký most je pro auta nebo ne. Tahle pasivní agresivita v titulku a vaše je přesně to, co akorát způsobuje agresivitu na silnicích. Ale tak co čekat od vyhrocených stran, zde té levicové.
A teď si představte, že by řidiči zklamali a odmítli navážet materiál na stavbu.
Clickbait, no. Vždycky je zábavné, jak v každé diskusi k mostu někde na FB a podobných místech se objeví názory, že „má být pro auta“, je to přece tak jednoduché a „dopravě by to pomohlo“ a „může za to Hřib“ od expertů na dopravu s řidičským průkazem.
Když jsem to takhle někde napsal, byl jsem obviněn, že těm s ŘP závidím…
Vizualizace se mi moc nelíbili, návrh mi připadal masivní. Ovšem v reálu je most krásný a kubistický nádech mu sluší a zapadne do této části Prahy. I provedení betonu je povedené, čisté.
Přesně tak, v reálu ta konstrukce působí mnohem lépe, lehce, elegantně. Někdo jistě bude namítat, že by se to dalo pojednat jednodušeji, levněji, z prefabrikovaných prvků. Ano, ale dle mého mínění výsledek za to stojí, unikátní konstrukce. A krásná betonařina; fotky výztuže před vybetonováním jsou vyloženě krásné. Kdyby to nezprofanoval jeden oranžový pán, chtělo by se říct big beautifull bridge 🙂
Tady může průjezd aut prosazovat jen člověk s volantem místo mozku. Kapacita je ve srovnání se sousedním Barrandovským mizivá, napojení na břehy složitější. Takže reálně by se stalo jen to, že ve chvíli, kdy by se ucpal Barranďák, ucpal by se do pár minut i tento most. Úleva pro IAD na Barranďáku by byla prakticky nepostřehnutelná, cenou by bylo zablokování MHD.
To by fakt nebylo o zlepšování podmínek pro lidi v autech, ale čistě jen o zhoršování podmínek pro všechny ostatní. (ne, že by to neplatilo často, ale obvykle je to aspoň skrytější, tady to fakt bije do očí).
Souhlasím. Navíc tento most pomůže i autům – uvolní se prostor na Barrandovském mostě, ať už kvůli fyzickému úbytku počtu autobusů na něm, tak efektem toho, že pro někoho bude nově výhodnější jet MHD a nebude zabírat místo v autě na Barranďáku, tedy zbývající automobilisté projedou plynuleji.
No, výhodnější… Pokud nepojedu ze Zeleného pruhu na Barrandov, nebo pokud nebudou ve Dvorcích přestupovat přes ten úzký tramvajový ostrůvek. Vyústění přímo do Dvorců, s oddělením zastávek pro směry přes most a mimo něj, by bylo lepší. Holt zvítězily ústupky. A v původní poloze paradoxně zůstává v územním plánu – extra most pro automobily, jimž přestup navíc na jednu zastávku (s čekáním) ani 800m pěší přestup nevadí. I tak jsem rád, že se nebude objíždět přes Braník či Nové Město.
Dost mě taky baví tvrzení Prahy 2, že zpřístupnění tohoto mostu pro IAD by zbavilo Ječnou/Žitnou kolon. To jako jak?
Mě to přijde, jako univerzální argument… ale abych nebyl za vidláka, možná proto, že by auta nejezdili po Jiráskově mostě?
Taky to nějak nechápu…
Ječná/Žitná je i argument proti zákazu tranzitu na Smetanově nábř. a Křížovnické 😛
Ve skutečnosti by v Ječné a Žitné zůstal stejný počet aut a přibyla by auta v trase Vyskočilova – Olbrachtova – Jeremenkova. Praha 2 by si nepomohla a dopadlo by to na Prahu 4.
Už aby to bylo. Nicméně jsem velmi zvědav a trochu se bojím, že takovým linkám 196 a 197 směrem ze Smíchova tohle spíš uškodí. Dosud je ten průjezd přes Barranďák tímto směrem relativně plynulý, ale po převedení na most budou muset po Modřanské. Jen můj názor a obava, třeba se pletu. 🙂
Když to nepůjde, tak se na Modřanské udělá buspruh. Ovšem je potřeba ho hlídat, protože v opačném směru sice byl a moc nefungoval.
V useku mezi mostem a krizovatkou do Branicke bude oddeleny BUS pruh, takze MHD bude v klidu.
Buspruh tam nebude, ale snad pomůže procesovaná změna řazení od Molky k Branické.
Budu zvědavý, kam nacpou zastávku Přístaviště zc, nebo jak se ty kloubáky budou kroutit po sjezdu z mostu ve směru SN.
Modřanská u Dvorců bývá někdy hodně zaštosovaná, tam to bez bus pruhu nepůjde.
Můžeme se začít sázet, jak dlouho bude trvat, než se přes něj začnou fanatičtí motoristé prohánět. Týden? Nebo ještě méně? V Praze je totiž dodržování dopravních předpisů v podstatě dobrovolné.
A Hlavně jak budou brečet, že vymáhání zákazu vjezdu na most je buzerace…
Tak hlavně aby to někdo skutečně vymáhal, že by tam třeba hned od začátku byla nějaká videodetekce, která by rozpoznala vozidla, co tam nemají, co dělat, o tom asi můžeme jen snít.
První to vezme někdo s formulí. Lidi jsou dnes jak lázeňské veverky. :-(((
Nechápu to množství minusu. V Praze se opravdu dopravní předpisy téměř nevymáhají a arogance tohoto typu řidičů je bezbřehá.
Protože to zní, jako by Praha byla nějaký silničně předpisový armagedon ve srovnání se zbytkem světa. Což není pravda.
To není místem, ale uživateli. Stačí se podívat na oblibu ačkových SPZ/RZ a to kolik jejich uřivatelů má samolepku „Nejsem z Prahy“. 😀
Taky bych rad vedel, jak ma ridice v BMW, dodavkare a lidi z ruznych istanu zastavit nejaka znacka … protoze jinde v Praze se to nejak nedeje.
Tak se po něm neprohánějte a je to.
Super. Nové tramvajové prpojení té oblasti moc pomůže a aspoň ty tramvaje a autobusy nebudou muset na mostě stát v koloně s auty. Tak budou časově budou konkurenceschopnější.
Jsem z Modřan a na tramvaj to mám 300 metrů. Hodně se těším, jelikož ty busy na Smíchov jsou někdy komfortem přepravy nedůstojné. Samozřejmě pro lidi dál od tramvaje to tak vítaná změna nebude. V tomhle směru je smutné sledovat, jak město prováhalo kvalitní přestupní body mezi autobusy a tramvají. Třeba nová tramvajová zastávka Hodkovičky je stále jen na papíře, zrovna dnes vypršela lhůta pro podání nabídek na inženýrskou činnost, to bude ještě trvat …
Zejmena nechapu novy prestupni uzel na Dvorcich – misto slouceni TRAM a BUS zastavek se postavi nova BUS zastavka na nejfrekventovanejsi cyklostezce v Praze, navic primo pred vstupem do Zlutych lazni. Myslim ze konfliktni situace tam budou na dennim poradku. Pritom prestupni bod na Pristavisti diky posunuti zastavky do Branicke prakticky ztrati vyznaml
Ten náměstek Hřib na mě působí velmi arogantně. Třeba je to jen můj názor.
Čím konkrétně?
Asi proto, že pravdivě říká, že se situace pro řidiče aut zlepší, díky úbytku autobusů na Barrandovském mostě.
Způsobem vyjadřování. Dlouhodobě.
Informace nerozporuji.
Vjezdu aut bude bránit pouze značka?
To nemůže dopadnout špatně!
Bohužel modální filtr propustný pro IZS a nepropustný pro auta neznáme
Známe – zasouvací sloupky. Akorát tady to zde samozřejmě nejde kvůli tramvajím. Četnost těch zasouvání by tady byla tak velká, že by to bylo každouchvíli rozbité…
Ono to jde, když se chce a je důvod. Oddělit tramvaje od silničních vozidel je jednoduchý, na to stačí metr dva tratě bez pojezdnýho krytí. A v tu chvíli může být vedle, klidně na předmostí, vozovka se sloupkem filtrující různý druhy silničních vozidel podle užití. Pravda, tady by ty sloupky byly v permanenci často kvůli busům, ale to už jsem určitě někde v zahraničí viděl a ty sloupky bez problémů fungovaly. Otázka je, jestli je to tady potřeba, on to asi dost „ochrání“ ten pro většinu IAD komplikovanej nájezd z Na Zlíchově. Dostat se tam z Dobříšský nebo ze Strakonický… Číst vice »
Právě že tam bude tolik busů, že auto snadno projede přes sloupek těsně za některým z nich. Možná by busy šlo filtrovat podle jejich rozchodu (nezakryté kolejové těleso s dvěma pojízdnými pásy jejichž rozteč odpovídá šířce busu), ale asi by zbytečně občas padaly. Mnohem lepší smysl má prostě kamera na jednom konci mostu
Myslíte, že jsou ty lidi v autech tak zlotřilí, že budou značku ignorovat? Já ne. Sluníčkářsky věřím, že nikdo zákaz neporuší, autaři jsou svatoušci. Největší zločinci přece jezdí na kolech, motorkách a elektrokoloběžkách.