Bez sendvičů a baget. ČD proškrtaly nabídku v minibaru
Nabídka občerstvení ve vlaku. Pramen: České dráhy

Bagety patřily podle statistik k nejúspěšnějším v nabídce.
Bagety patřily podle statistik k nejúspěšnějším v nabídce.
Měli tam také nějaký hmyz. Tuším, že nabízeli nějaké křupavé cvrčky. To zůstalo? Byl o to zájem?
vždy jsem si sendviče nebo bagety ve vlaku dával.ted to z ekonomických důvodů zrušili.
to vydělávali málo?
A nechtělo by teda konečně už ten minibar nahradit automaty? Ty jsou chlazené, takže nehrozí nějaký problém s kvalitou. Každý si k němu dojde a obsluha se nemusí prodírat vozíkem skrz celý vlak. Všude po Evropě to funguje, tak proč ne u nás.
Evidentně zapomínáte, že se to tak nikdy nedělalo (ironie)
Bageta byla snad jediné rozumné jízdlo z minibaru. Ale je pravda, že když byla ta možnost, raději jsem koupil už na nádraží, protože jestli bude minibar něco mít, to je moc riskantní loterie. Často prázdný i z výchozí stanice. 😀 Asi drážní logistika.
zlikvidovat půl minibaru s bagetami, které byly skutečně dobré, je zvěrstvo a ostuda…..
ale co……holt za se za 14 dní na cestu v EC 141 vybavím vlašákem v papíru…
Zrovna jedeme ze Žiliny Ostravanem a chudý minibar. No opravdu nic moc.
A ty bagety od Libeřských lahůdek byly zrovna dost dobré… Škoda.
Ale jinak je konceptu stravování ve vlaku: v jedné nejmenované zemi koupíte cestou na vlak krabičku s jídlem, klidně ještě ve stánku přímo na nástupišti. Krabičky jsou na výběr všech velikostí a druhů obsahu.
Po vystoupení zase prázdné krabičky vyhazujete do připravených velkých košů.
Proč se nesmí země jmenovat? To je zakázané?
Je to Japonsko, tam je obvykle jist hlavně v Sinkanzenu jídlo z krabičky Bentobox. Na nádraží mají spoustu druhů i v provedení pro děti.
Japonsko?
A vlašák v rohlíku nebude?
Mohli by je zkusit prodávat v Potštejně na nástupišti do oken 🙂
To moc velký zájem nebyl, jestli prodali 100000 baget za celý rok, tak je to bageta a půl na jeden spoj..
No zase nemáte zcela pravdu ty bagety měli tak běžné 4 a na zpáteční obrat už většinou nikdy žádná nebyla, to se pak nedá nic prodat 😁😁
No pak by museli prodat víc, než těch 100k za rok, při množství spojů a dnů v roce..
No jediná malá útěcha pro cestující jedoucí z Prahy je, že na Hlaváku nově otevřela prodejna Libeřských lahůdek, které ty bagety ČD dodávaly.
A kde tam ta prodejna prosím je?
Vedle eskalátorů do Fantovy kavárny
„Chtěl bys bagetku? Smůla, tady máš červy.“ 😂
A to je problém? Jezdím tímto úžasným dopravcem pravidelně déle než hodinu a můžu si objednat velké kulové.
A když jedete třeba v neděli z nějaké víkendové akce, ať už vandru nebo fesťáku, tak bageta a kafe a lá žbrunda dobré.
Kde jsou ty doby, kdy byla možná konzumace na nádražích konzumovat „hórké párky“ ?
Ty doby jsou pryč. Svět se prostě mění. Je to normální. A horké párky jsou v nabídce jídelních vozů ČD – mimochodem velmi dobré – na poctivém talíři, s hořčicí i kečupem.
Od Dolejsich
akorát že jídeláky mizí……raketovým tempem
Jenže né bohužel všude. V Liberci na nástupištích vše zrušeno. Ani v Turnově už není to co bývalo.
No, nevím. To asi není dobře.
Přejdeme k RegioJ.
Lidi hodně zapomínají, protože na každém vétším nádraží byly nádražní restaurace, kde lidi čekající na další spoj, se mohli najíst v restauraci. Dále zde k přijíždějícím vlakům vybíhali pracovníci k s občerstvením pivo, limonáda a i ty „horké párky“ byly k dostání přes okno vagonu. Proč tyto služby zmizeli?
Tak v první řadě už nejezdíme párou, ve druhém nemáme otevírací okénka a pak do takové nádražky asi moc lidi nechodilo. Respektive já tam nikdy nikde neviděl více jak pět lidi. Navíc většina z nich není úplně místo, kde by člověk chtěl trávit čas
Pamatuju naposledy někdy v 90. v Třebové, že někdo prodával. Byl tam ještě přepřah z dieslu na elektriku. Jak dodělali Blansko tak měl utrum, stihl by prodat tak max 2 piva. A s railjetama už definitivně protože okna.
Jo možná se teď ještě dá stihnout něco koupit ve stánku při úvrati v Jihlavě a Budějovicích.
To spíš na rusko-ukrajinský způsob, že nezávislí prodejci prochází vlakem, někde vystoupí a zase jedou zpátky.
To jste asi byl slepí. Já nadražšky pamatuji plné..
Očividně jste tam trávil hodně času. Určitě více než na hodinách češtiny
Protože se pospíchá a nikdo nebude čekat ani o minutu víc.
Kdy to naposledy fungovalo? Pokud se bude uvažovat tržní nájem, tak se restaurace uživí jen u větších nádraží, kde jsou lidi ochotní strávit aspoň půlhodinu v té restauraci. Jak píše none, dnes se na nádraží moc nečeká, přípoje jsou častější nebo jde člověk hned dál do města. No a provozovna na nádraží pár lidí navíc, kteří budou pobíhat po nástupištích (ne jen u pár vlaků u nádražní budovy) prostě neuživí, to by ty ceny byly ještě větší než u minibaru a kolik lidí si to zaplatí?
Tohle mate v Indii stale, je to super😀
Tak v Indii by chtěl samozřejmě žít a cestovat vlakem každý.
lidi tam vlaky milujou, jezdí i na střeše
Už ne, od těch dob, co mají skoro všude trolej. Zbývá snad jen Pakistán.
Ano, jen to bylo u vlaku většinou teplé pivo a studené párky. 😀
Zkoušel jste v pendolinu nebo v railjetu otevřít okno? Tak to radši nezkoušejte 😂😂
Je to škoda, ale podle diskuse je tady tolik chytrolinů, že se stane určitě blesková náprava a viníci budou potrestáni.
To bych toho musel sežrat,abych zahnal hlad😃
jaroslav.prudka@gmail.com
Je pravda že tady u té služby čd pokulhávají. Čd pořizují nové vozy kde ani nemají oddíl na přípravu jídla třeba pro ten minibar, kde by byla lednice na chlazení nápojů nebo, chlazení baget a nebo rozpékání různých pokrmů. Ale hlavně, že je tam infopoint který je k ničemu. A potom mají čd vůz Bmz 229 který sice má dětský oddíl, ale taky má kupé pro tenhle minibar. Bohužel tento vůz jezdí na rychlíkách do Českých Budějovic, kde bohužel služba čd minibar provozovaná není což je škoda.
No, ono při manipulaci s vozy, kór takovou jako se provádí u ČD, je to velký problém, ten vůz stojí přes sedla často odstavený kde si v kopřivách pak přijde posunovač připojí to na kabel nechá to chvili klimovat aby se to neupeklo, pak to někde vezme dieslová záloha kus s tim popojede, někam vytáhne (nasune) odpojí se, zas to chvíli stojí pak na to najede mašina připojí se, často ještě několikrát vypne napájení a třeba až 15 minut před odjezdem zustane na napájení… Ta lednička by měla velké problémy… Už je to velký problém u těch na HDV…
Suchý led a nějak to vyřešit „offline“. Ale není to problém, co je jednoduchý (furt to doplňovat a hlídat teploty kvůli pár bagetám atd).
Z hlediska hygienických předpisů tomu rozhodnutí rozumím, nicméně mohlo se to zachovat alespoň ve vlacích, kde je vůz Bmz s kuchyňkou a lednicí.
Nejdřív by se muselo dodržovat řazení.
To by mě vážně zajímalo, čím smysluplným a relativně oblíbeným se dá nahradit bageta. Jistě by teplé jídlo bylo lepší, jenže nic takového se nedá snadno prodávat z minibaru. Takže to je zjevně zrušení bez náhrady. Snad to vedení pochopí a bagety zase vrátí, protože nic jiného stejně nevymyslí.
Pečivem, které se dá koupit na nádraží či cestou na vlak. Může to být i bageta…
Stačí se kouknout do nabídky RegioJet. Tam se snadno inspirovat.
Tím máte na mysli jejich nabídku na de facto expresech, s minibarem je řeč hlavně o rychlících, ve kterých moc nebývá lednice
Myslíte tuhle nabídku?
https://brn-web-strapi.sa.cz/uploads/R23_jeden_pruvodce_2_0cee2fbb5d.pdf
Mno, nevím…
60g croissant za 25 Kč, to se člověk moc nenají. Spíš si zajde na hlaváku o pár minut dřív nakoupit do supermarketu na cestu. A dostane čerstvé i chlazené.
Koupit si jich víc není zakázané.
Ajajaj. To jste píchnul do vosího hnízda. To se tedy nesmí, dávat za vzor RJ. To všechny ty z baget obtloustlé šotouše akorát rozžhavíte doběla a zasypou vás svými hysterickými mínusy 😂😂
Od myšlení jsme tady mi! No ty rozhodně ne Drápale….
V Praze na hlavním chybí automaty na kávu. Není to schválně aby se někdo napakoval ?
Tak určitě. Třeba prodejci termosek a baget?
Nad nádražím je Lidl
Jakože podepíšete smlouvu na nájem prostor kavárny a pak vedle vás postaví automat. Asi to nebudou podmínky, které jste si vyjednal ve smlouvě, že?
Proč ne? Na spoustě nádraží existuje malé či větší občerstvení kde prodávají kávu i automat opodál, akorát ten pražský hlavák to nemá. Hned vedle na Masaryčce je takových několik a uživí se i stánky okolo. Kdo chce koupit kafe v automatu za +-30 tak si stejně v kavárně za dvoj či trojnásobek nekoupí.
Jistě, ale je rozdíl, jestli podepíšete smlouvu bez automatů v okolí a nebo s. Tady se rozhodli, že to bude bez
To je prostě paradox gastronomie Českých drah:
Pokud je ve vlaku jídelák nebo bistro, tak jsou nabídkou nejlepší. Pokud je tam jen ČD Minibar, je to výsměch a beru to tak, že musím mít vlastní svačinu. Stejně ten minibar může bez varování chybět.
Oproti tomu RJ/LE třeba nemá takovou úroveň teplých jídel, ale nabídka na místě je několikanásobně lepší než mannerky a tyčinky. Tady prostě ČD totálně zaspaly a ani není snaha s tím něco dělat.
No, tak ten RJ bych zase tak nechválil. Jednak to občerstvení si nemůže koupit každý, ale jen ten, kdo sedí ve správné „třídě“ a se správným typem jízdenky a navíc na takové R23 je nabídka RJ naprosto tragická…
„Správný“ typ jízdenky je podmínkou jen pro donášku na místo, pokud se správně pamatuju. Sotva bude vydělávat na tom, že jiným neprodá…
V Low-Costu to ani jinak než donáškou nejde. Tak asi tak…
R23 sem fakt netahejme. To je jako tahat sem R12.
Když se ale vezu Praha-Ostrava, tak RJ i LE válcují ČD minibar úplně šíleně. Jo a v lowcostu a standardu to samozřejmě jde přes aplikaci. To JLV v pendolinu dávno vzdaly.
Ale tahejme stejně jako R8. Minibar ČD se vyskytuje i na rychlíkovych linkách (R18). Ovšem nabidka servisu u RJ rychlikovych linek je naprosto tragická a ceny rozdílné podle třídy do nebe volajicí
R12 nemá ve smlouvě podmínku prodeje občerstvení.
V RJ si objednať môže každý, rozdiel je len ten, že v low coste to ide len online.
Čo niekto môže dokonca považovať za výhodu.
Právě že každý nemůže. S IDS jizdenkou nabo OneTicket si v aplikaci neobjednáte. S jizdenkou RJ taky ne, pokud neplníte podmínku délky jízdy. To u minibaru nehrozí.
To není paradox, to je důsledek přítomnosti konkurence v jednom segmentu trhu, respektive nepřítomnosti konkurence v druhém segmentu trhu…
Paradox je v tom, že mezi dvěma vlaky, klidně na stejné lince (Ex1) může zákazník potkat buďto restauraci, nebo špatný vtip.
Člověk by čekal, že s cateringovým zázemím ČD půjde vymyslet něco mnohem lepšího i pro minibar.
I s tím jídelákem to není žádná jistota kvůli společným linkám se zahraničními dopravci. Koupím lístek od ČD s tím že se přijatelně najím ve vlaku a přijede rakouský, maďarský nebo kdo ví jaký jídelák…
Nebo vůbec žádný, či vyjedený. Od několika prohladověných cest si raději jídlo koupím před cestou
Maďarský i Rakouský mají dobrou nabídku.
ČD už neví jak si zakázníky rozhněvat a zbavit se jich.
Jo protoze CD jedu vzdycky jen proto, abych si mohl koupit bagetu z minibaru..
Tak párky rohlíku o to by byl zájem. Nabízeli je v letadle proč ne ve vlaku.
Už byly i v Pendolinu
https://www.zelpage.cz/story/scsprinter/sprinter_dsc_4279.jpg
V pendolinu se párek v rohlíku podával :)) https://ctrlv.link/jsr0
Koukám, že se toho hned chytl i LeoExpress. Viz jejich post na FB: Od 10. září jsme se rozhodli přistoupit k ukončení rozdávání balené vody, kterou od nás členové věrnostního programu Smile Club doposud dostávali zdarma. Díky tomu společně ušetříme statisíce plastových lahví ročně. 💧♻️ Kromě podpory ekologicky udržitelné dopravy nám toto rozhodnutí umožňuje i optimalizaci procesů a poskytovaných služeb napříč našimi jednotlivými provozy. Úspory, které nám tento krok přinese, můžeme vložit do implementací nových řešení nebo nižších cen jízdenek.🧡 Současně analyzujeme nová řešení, jak cestujícím umožnit snadno si doplnit vodu na palubě vlaku. V následujících týdnech představíme naše plány,… Číst vice »
Jako ta voda je celkem zbytečná. Kolik procent lidí ji nutně potřebuje? A kdo má na to zaplatit si u nich lístek, to pití si může zaplatit.
Dřív dávali kofolu v plechovce, ne? Jednou otevřeš, nikdy nezavreš…
Nekolkrat jsem jela Luhacovice -Praha….z 25 nabízených věci byli jen 3….at to zruši úplně….neni to k ničemu….
Když zbyly pouze 3, tak to znamená, že se zbytek vyprodal. To je naopak dobře.
PS: Na Luhačovice se to prý stává často.
Jako protikrok navrhuji zrušit kantýnu na GŘ.
Správně! Beztak se tam „nakupuje“ na režijky.
Chodily stejně do Koutku nebo na Ministersvo zemědělství.:-D
Moravan a Svitava jsou vedeny jednotkami InterPanter, tam určitě není minibar 😀
Tam jsou prodejní automaty.
Nevím jak aktuálně, ale ještě nedávno to nebylo pravidlem.
Nahradil bych to fotkou vysmátého generálního ČD a SŽ s podpisem.
Je to lehké, nekazí se to a při pohledu vás třeba i přejde chuť na jídlo.
Česká tradice, sednout do vlaku a začít se cpát!😁
Hele jako jel jsem nedávno z Liberce a přestupoval v Pardubicích na Ostravan – na teplé jídlo bych po tom zpoždění nestihl a smutně jsem se díval přes vitrínu na čerstvé bagety (bylo zavřeno bo byla paní zrovna v těch 15 minutách co jsem tam byl na obědě). Takže, vzhledem k tomu, že bylo cca 13:30 a já měl už celkem hlad, jsem byl donucen si koupit něco v tom jejich vozíku – kvalita hrozná a cena přemrštěná.
Jj, s čekáním na nástupišti, neb obrat soupravy, nabrany zpoždění pro spadlý TV, úplavice cukrová, trasy na Moravu, občas s omladinou, mně poté bláboly expertu, přinejmenším z MZV, na etiketu stolování vyloženě naplňují povznášejícím prozřením.
Nejlepší zboží na hlad, bagety s rostbifem byly nejchutnější, zmizelo z nabídky. Havlíkovy tyčinky opravdu nezasytí…
Obchodní rozhodnutí, tak jistě, akorát že pravým důvodem je že se hygieně nelíbilo jakým způsobem se to ve vlacích skladuje
Bylo to v chladících bednách certifikovaných dle HACPP s chladícími elementy. Ono by asi stálo za úvahu vyměnit ty minibarové vozíky za takové, co mají chlazený prostor, jako mají ty od JLV.
No, tak včera tu někteří obhajovali, jak je jedno, že člověk jede o hodinu nebo dvě dýl, důležité je, že to má jiné výhody. Takže sice auta jsou zlo, máme se přesunout na koleje, ale nebude to levnější, rychlejší, pohodlnější, jídlo už taky nebude. Ještě wifi by mohli zrušit a zajistit zpětně, aby nešel ani mobilní internet. Ještě aby tak lidi dělali něco jiného než koukali z vokna.
Budoucnost železniční dopravy…
Ale koukat z okna jen do protihlukové zdi.
No ještě aby cestující vykoukali krajinu okolo ne? 🙂
Takže jeden z mála použitelných artiklů minibaru zrušit…geniální.
Srandovní na tom je, že bagety kvůli teplu přestali prodávat zrovna když léto skončilo 🙂
…to je normální rozhodovací proces….než to proběhne přes všechny ty kanceláře,tak je léto pryč…(hořká ironie a sarkasmus)
Ve vlacích se v zimě netopí?
Chudáci ty zaměstnanci s vozíkem, zpravidla asi ženy, co si v následujícím období budou muset od hladových cestujících, nepřipravených na toto bleskové opatření, asi tak vyslechnout…
Neviděl bych to tak dramaticky. ČD Minibar je natolik nespolehlivá služba, že málokterý cestující na něj vyloženě vsází. Spíš je milé překvapení, když se zrovna objeví, není vyprodaný a funguje terminál.
Na chebech je naprosto spolehlivá.
To stejný jsou i jídelní vozy. Jejich nezařazení či nezasobování je oblíbená činnost českých drah
To není kolikrát vina ČD, ale nedostatek personálu JLV.
Se vůbec nevidim, ze to rusi, kdyz jim to zaměstnanci kradou 😆😆
Nevím,jestli sušenkami zaženu hlad a sušeným masem taky ne.Takze ČD ať jde do rici
Ty seš teda wostrej. Wostrej krutopřísnej Láďa 😂
Ekonomická optimalizace výnosů…
Některá slovní spojení by si odborníci v PR měli zakázat a raději komunikovat otevřeně.
Ani gramaticky správně to neumí napsat.
Bylo by to fajn, kdyby komunikovali otevřeně, ale maskování pravých důvodů za slovní spojení je podstatou newspeaku, ve kterém vynikají zvlášť politici. A jen tak mimochodem, kdo kdy naposledy mluvil otevřeně? Havel se svým „Naše země nevzkvétá“? 😉
A protože se to moc dobře prodávalo, tak to v rámci ekonomické efektivnosti zrušíme.
To by tak hrálo, ještě by to ukázalo, že se dá na cestujících vydělávat nějak jinak, než jen jízdenkou nebo povinnou místenkou.
Aneb drážní otřepané klišé. Kde chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.
Upřímně, já bych raději než minibar viděl nějakej automat na bagety, automatickej kávovar výdejník sodovky jak v IKEA. A nějakej plácek vedle, kde si to může člověk zblajznout, aniž by dělal chutě hladovejm sousedům…
Já bych tedy minimálně v Minijetech viděl nejradši maďarskou verzi, kdy místo infopultu je tam malé občerstvení-lednice, mikrovlna na rozpékání, kávovar (skutečné preso). To skutečné preso bych tedy rád i na minibarech – když to umí na Slovensku, tak asi zjistili, že to jde.
Další šoto blázen. Člověk už ani nesmí ve vlaku jíst, protože okolí psychicky trpí.
Ohleduplnost se tomu říká. To stejné s telefonováním…
A nebude někomu vadit osoba v saku, protože na sako nemá?
Osoba v saku sama o sobě vadit nebude, osoba v saku, s laptopem, meetingující přes Teams, vadit pravděpodobně bude. Definici ohleduplného chování si jistě najdete ve svém volném čase…
Tomu se říká dělat bussiness, od toho je bussiness třída.
Dobře, ale jíst přece, minimálně v naší společnosti nepovažujeme za neslušné nebo neohleduplné. Jí ve se městech na veřejnosti, jí se ve školách, v práci, na společenských akcích, jí se v letadlech, ve vlacích jsou jídelní vozy od bůh ví kdy, balit si s sebou svačinu na cestu, výlet, atd. je snad naprosto běžné, minimálně pokud se podíváme na literaturu nebo i staré filmy.
Ale vy, protože máte asi mentální problémy, tak já budu ve vlaku tři hodiny o hladu, abyste se nemusel ovládat? Jste tady lidi opravdu při smyslech?
Tak pokud jste schopen potichu konzumovat nearomatickou stravu tak, abyste kolem sebe nenasvinil, budiž vám přáno. Bohužel, valná část substrátu své schopnosti v tomto směru značně přeceňuje, což ve velkoprostoru není zrovna ohleduplné…
beru vás za slovo…..zcela bez ironie…. odpříště do Ostravanu chilli romadur budiž pravidlem
HOWGH
To udělejte. S každou cestou člověka jako jste vy, přibyde několik desítek lidí, jako jsem já. Kuřáci taky dofajčili…
Cpát se česnekovou pizzou nebo dobře kořeněnýma nudlema…
Na druhou stranu, když si někdo poblíž objedná kafe, to je jiná 🙂
Vy jste ten typ člověka, kterému vadí úplně všechno…
Už někdy v době založení Uruku, před 6000 lety, lidé pochopili, že v civilizaci nemůže panovat stejná svoboda jako v divočině. Že lidé musí dodržovat nějaká pravidla. Je smutné, že ani v roce 2025 myšlení některých lidí dosud nedospělo ani do doby bronzové a zůstávají v duši peleolitickými lovci a sběrači…
To, že je něco nejprodávanější položka ještě neznamená, že je výdělečná. Zejména když je to položka nejnáročnější na skladování, objemná, s krátkou trvanlivostí, vyžadující spolehlivé chlazení…
Tak to bychom zabředli do hodně dlouhé diskuze, co je na ČD, vyjma prodeje majetku zpět státu, vlastně výdělečného.
Člověk by to málem bral jako službu pro cestujícího 🙂
Větším množstvím křupavých červíků bych ty bagety nahradil. Cestující si rádi dají.
Nahodou ty cervici chutnaj a sytejsi nez nejaka bageta. Nekdy je kupuju.
Akorát jsou dvakrát tak drahý, plus to chce ještě pajsku na pivo…
Není to špatný, ale nemá to chuť, a tak se to dochucuje velkorysou dávkou MSG.
Ty gramy Vás nasytí.
Škoda, Libeřské lahůdky dělají dobré bagety a sendviče.
U R10 by to nemusel být problém Apee je v řazení vždycky. Vykuchat jednu čtyřku v Apee a instalovat automat by tedy neměl problém. Takto by to šlo udělat i v Bdpee.
Problém to není, ale stojí to peníze a vyžaduje další údržbu.
Kolik by stála údržba na jednu otočku linky a kolik stojí živá obsluha? Domnívám se, že by automat byl dlouhodobě výhodnější. O servis by se také mohl starat v rámci smlouvy dodavatel produktů. Zároveň by lednice/automat vyřešila HACCP. Ty bagety v létě musely být ve vozíku fakt lahůdka…
Aby se k tomu automatu dalo dostat přes lidi stojící v uličkách.
Furt snáz než přes ně projet s minibarem…
A když jsou v uličce lidi, jak tam jako projede ten minibar?
Jako, že by se do toho Apee trousili pro bagetu a kafe cestující z celého vlaku, jo??? Kdo by v té jedničce asi chtěl cestovat???? A ještě za to připlácet a přitom sedět v průchoďáku???
Jak dlouho vydrží bageta mimo chlaďák? Mohli by jich pár přihazovat ve stanicích.
Důvod je celkem jasný: bagety a sendviče potřebují chlazení a občas ty přenosné chladicí boxy příliš nechladí. U nápojů to není až takový problém, holt si cestující dají teplé pivo nebo colu, ale nápoje se v teple nezkazí. U baget a sendvičů, které jsou zalité dresinky, je pár hodin ve vyhřátém kupé bez chlazení důvodem, aby skončily v odpadu.
Tak tyhle průmyslově vyráběné bagety se neskazí ani za pár hodin, ale formálně hygienicky závadné už být mohou.
Kdysi v ČD minibaru mívali výborný řecký kompot. Ten chlazení nevyžaduje a byť to není bageta, občas přišel vhod. Ale z nabídky ho vyřadili, neznámo proč…
V Ostravanoch sú už JLV reštauraky a minibary, ČD je v Kysučanoch
At se tedy na cely minibar vykaslou. Ten, kdo tohle vymyslel, je komediant neschopny uspesneho rizeni i verejnych zachodku.
pivko musi byt
Konzumace alkoholu by měla být mimo jidelák zakazána.
Vám určitě ano…
rozdíl je bohužel pro Vás v tom, kdo, co a kolik „alkoholu“ během jízdy konzumuje a jak přitom respektuje spolucestující……..to Vám asi maminka doma nevysvětlila
Mě je těch zaměstnanců s tím vozíkem vždy tak nějak líto tak se s tím musí pohybovat skrz vlak. Ten prodejní automat by byl opravdu ideál. Ale to by se museli asi objednávat v budoucnu vlaky kam by se s tím už počítalo
Jasně, jenom ať skrz vlak prodírají cestují a hledají automat. Proč jim to ulehčovat, ještě by si mohli myslet, že někdo je tady pro ně.
Přesně, cestující ve vlaku jenom překážejí.
Pořád lepší cestující co jde do automatu, než zaměstnanec ČD vláčícíí přes plný vlak tam a zpátky vozík minibaru
JJ, proč bych měl mít možnost dojít si do automatu, kdykoli mám chuť. Pěkně si počkám na místě, jestli se až ke mně dostane minibar a jestli nebude do tý doby úplně vybranej…
Automat je fajn, ale jeho umístění v panterech přímo proti WC je občas dost velká chuťovka. 😁
Chybí tam automat na kávu.
Nebojte, ti stevardi v tom umějí chodit a kdyby jim to nevyhovovalo.
No jistě, až moc dobře se to prodávalo fo musíme zatrhnout
Otevřel si hospodu a chodili mu tam lidi. To nevymyslíš.
Stát nemá co podnikat, říkám to furt, stejně to neumí.
Jestli to není příliš odvážná myšlenka, nebylo by v rámci téhle péče o zákazníka lepší nejdřív najít náhradu a rušit pak?
Já jako chápu, že to jsou položky s nejkratší trvanlivostí, ale že bych ve zbytku nabídky viděl něco, čeho se dá aspoň přibližně najíst…
Údajně došla šťára z hygieny a nařídila okamžitý zákaz prodeje těchto produktů, z důvodu absence ledniček…
A jak ma lednicky resene zluty carodej? Ze by se neslo inspirovat?
Ve služebním oddíle jsem nebyl, ale není to jen uzamčené kupé. Ledničku bych tam čekal už jen proto, že pití mají chlazené.
Ten zatím nedostal šťáru od hygieny…
Že o tom nevíte, neznamená, že se to nestalo. Nikdo z nás není vševědoucí.
Tak to bych se hodně divil, v zemi, kde se olejují kolejnice a pro teplý bonz se nejde nikdy daleko…
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_ABmz.php
Má ledničku, kde chadí nejen bagety ale i chlazené nápoje
Tam to nesou jen z ledničky ve služebním oddíle na místo, to je v pohodě. Problém je, když to z ledničky ve služebním oddíle přendaj do minibaru a v tom to může teplat dlouho.
IMO je v dnešní době celej minibar přežitek a zrušit a nahradit automaty by vůbec nebyl špatnej nápad.
Ten vozík je docela malej. Ale třeba by se nějaká termotaška vešla.
Nemáš ho rád, viď?
Kupoval jsem si koláč a občas měl tak 2 stupně…
To by asi dávalo smysl.
Úplná absence asi ne (snad, doufám :)), ale nějaké mrzení v udržení chladícího řetězce by za tím být mohlo.
ČD mají v Bmz 229 kupé pro minibar s ledničkami (pokud je ještě někdo neodstranil), ale obavám se, že se používaly pouze ze začátku. Takže by stačilo rozšířit tento koncept, a bagety by mohli prodávat dále.
Nepouzivaji se
Jsou i v Bmz224. Ale v naprosté většině vozů zcela zbytečně – nepoužívají se (pokud vůbec se aspoň na slováckých využívají…).
Pravda, na ty jsem úplně zapomněl. Ale jde taky o to, jak dobře je jde v reálu používat. Když se vychladí na nějakou určitou teplotu (nevím, jak dlouho to trvá u dané lednice) a potom se někde vůz odstaví bez napájení, tak tam může být taky pěkná potopa (pokud nejde o beznámrazové), což určitě ztěžuje jejich nasazení.
Dává jednoznačně smysl nahradit prodejním automatem. Jestli je reálné automat instalovat do starších vozů.
S tím, jaká loterie je skutečné řazení vozů, byste na některých spojích nepotkal automat jak je rok dlouhý a v některých vlacích by byly pro jistotu hned 4.
Bbdgmee Jezdí vždycky jenom jeden
Někdy ani to ne, viz R18 a Ex2 a náhrady především vozy BDs, ale i BDbmsee nebo obyčejným Bmz.
To je škoda, ty bagety byly vždycky výborné a čerstvé.
Přesně. Budou chybět. Když mám hlad, nechci se cpát sušenkami či brambůrkami. Chci jídlo 😔
Hygiena měla zřejmě opačný názor.
snad je z toho bude aspoň bolet v podbřišku