Bez sendvičů a baget. ČD proškrtaly nabídku v minibaru
Nabídka občerstvení ve vlaku. Pramen: České dráhy

Bagety patřily podle statistik k nejúspěšnějším v nabídce.

Bagety patřily podle statistik k nejúspěšnějším v nabídce.
Nabízeli občerstvení, ale kupovali jim ho lidi.
Já teda ne. Já při cestách žiju z vlastních zásob.
Při poměrně častých cestách vlakem Krušnohor jsme využívali služeb minibaru, obzvlášť oblíbené a vynikajícú libeřské sendviče, nebo plněné bagety. Ty byly vyprodané obvykle tak rychle, že nechápu, jaké by mohly představovat zdravotní riziko. Ostatně pokud je prodávané pivo chlazené, proč by tato teplota nemohla být dostačující i pro sendviče? Takže díky nějakým iniciativním trubkám z hygieny byl zrušen prodej plnohodnotného jídla a nahražen pytlíkem červů.😪 Další nepochopitelná změna je vyřazenú 10 stupňového piva Budvar za 45 Kč z nabídky, takže si můžete koupit pouze plzeň za 60 Kč nebo ještě dražší Bobík za 80 Kč. Zřejmě dle hesla ČÍM.HŮŘ, TÍM… Číst vice »
Krušnohor má vozy klimatizované. Horší jsou jiné spoje, které vozy klimatizované nemají. Každopádně, vy byste si v obchodě koupil bagetu či sendvič, který by nebyl v chlaďáku ale jen tak by se válel někde vedle vín?
Kdykoliv jsme si sendviče ve vlaku kupovali, byly vždycky chladné až dost. Jistě by byly řešením i izolační tašky s chladícími vlozkami během průjezdu minibaru vlakem. Za minimálně 10 let, kdy jsme toto službu využívali, nebyl nikdy žádný problém, leda tak, že byly vyprodané dřív, než bylo možné uspokojit všechny zájemce. A ještě bych prosila odpověď, proč byl zrušen prodej 10 st. Budvaru. Není nad iniciativní a nevyžádaně aktivní ouřady.🥲
Bože to jsou neuvěřitelné PR plky 😡
Jakožto zaměstnankyně minibaru mám k tomuto témat možná bližší info. K zrušení baget a sendvičů došlo z důvodu kontroly od hygieny, která uvedla, že chladicí boxy, ve kterých uchováváme zboží nejsou dostačující k tomu, aby uchovaly pečivo v dost velkém chladu. Představovalo by to tedy nejspíše riziko. (Možná jsou za tím i jiné důvody, ale myslím, že toto byl ten hlavní).
Zvláštní, že několik let to fungovalo bez povšimnutí nebo stížností/problémů…
Za mě velká škoda, lidé měli tyto položky rádi (a za mě osobně byly i velmi chutné).
Doufám, že v budoucnu vymyslí něco co toto zboží plnohodnotně nahradí
Už se mi stalo, že jsem po jedné vlakové bagetě proseděl následující den na záchodě, takže možná to tak bezproblémové nebylo. Každopádně doufám, že najdou vhodnou alternativu, jelikož z červíků a tyčinek se člověk moc dobře nenají.
Aha, tak uz víme, kdo na CD minibar poslal hygienu.
Chápu snahu ČD o co nejvyšší ekonomickou efektivitu. Ale cesta od jídelního vozu přes bistro-vůz k minibaru a nyní k minibaru s redukovanou nabídkou není asi nejlepší řešení, zejména z pohledu cestujícího. Myslím že v SRN brzy poznají odklon od čepovaného piva a červíky v minibaru lze chápat jako exotické zpestření, nikoli jako občerstvení. Uvidíme, s čím bude kontrovat konkurence.
Fakt nevím, čím chtějí nahradit bagety a sendviče tak, aby zůstalo zachováno to, že jde o relativně plnohodnotné jídlo (nebo alespoň o svačinu) a zárověň aby to nevyžadovalo lednice. Pokud to nemají být instantní polévky a nudle z pytlíku. Možná by stálo za to, předělat kupé pro minibar podobně, jako to má RegioJet. Ostranit sedačky (nebo alespoň jednu) a dát tam plnohodnotnou lednici. Není nutný žádný výrazný zásah, aby to šlo jednoduše vrátit do původního stavu v případě potřeby.
M.R.E.
Miluju korporátštinu.. „Úprava nabídky je obchodním rozhodnutím Českých drah, kterým reagujeme na organizační a finanční náročnost související se správným uchováváním a distribucí baget,“
Anno, aneb jak říct – „hnilo nám to“
Přeloženo: Nemáme na funkční ledničky a chladící boxy, tak budou cestující bez baget. Podobnou logiku používá i SŽ. Je to nefunkční, musí se to zrušit. Oprava? Nikdy se to tak nedělalo.
Kde je vůle, tam je cesta. A naopak.
Třeba budeme mile překvapeni a začnou nabízet rozkošné a chutné „Bento“ krabičky, jaké mají v Japonsku. Asi utopie, ale bylo to zajímavé zpestření jízdy vlakem a mohl by to být vlastně i jeden z důvodů někam cestovat.
Nabídka svačiny v podobě červů nebo hmyzu nám ukazuje, že se nebojí být inovativní, takže bych se jim nedivila.
Bento krabička taky potřebuje chlazení.
Manažer ČD zodpovědný za tuto zrůdnost by měl být odsouzen k pěti letům stravování výhradně tím, co je na bufetovém vozíku – včetně výpadků sortimentu, Zlaté jídelní vozy.
Pocet komentaru pod timto clankem by mohla prekonat jen Katerina Konecna, kdyby zverejnila vysledek sveho IQ testu. Vsichni by byli mile prekvapeni, ze je to az dvojciferne cislo a v diskuzi by prisla smrst gratulaci.
Gratuluji k prvnímu samostatnému projevu! A… co jste se to vlastně pokoušel říct???
Tiež sa pýtam. Musoriť diskusiu k úplne apolitickému článku politikou to tiež asi nebude počin hodný člena mensy 🙂
no zaplaťpánbůh … snad vyberou něco poživatelnějšího, ty bagety to byl teda hnus velebnosti 🤢
Až budeš mít hlad, dej si oříšky. 😅
Ke svačině mi stačí pytlík slaných mandlí, které miluji. Jenže to by se nesmělo stávat, že přibližně 2x z pěti jízd prostě nejsou. A to je snad sortiment, který nepotřebuje nějaké extra zacházení.
Máte přece k dispozici červíky, když se Vám bagety hnusí.
To tedy nevím, co jste jedla. Kdoví, na co jste zvyklá z domova? Pravidelně jsme si ve vlaku kupovali sendviče s lososem, tuňákem nebo anglickou a vždycky byly skvělé. Pokud došly, byly výborné i bagety.
Nebo jste chtěla být jen zajímavá.
Evidentně se vedení ČD začalo zabývat mikromanagementem. Výkony ubývají, manažeři zůstávají, tak přicházejí nesmyslná opatření.
Kdyby se raději pořádně připravovali na soutěže. Ale asi na to není kvůli těmto „novým strategiím“ čas. 🤷
Na druhou stranu, některá z těch pojmenování vypadají jako od absolventů pomocné školy.
Což tak zhruba odpovídá.
Tyjo, tak to aby co nejdřív otevřeli ten Izerův fastfood Koloťuk: https://youtu.be/c73h6PRCbwI?si=aRHTu67PCuQpu-Za
Naučil jsem se bagety a sendviče koupit před cestou v Lidlu.Cenově okolo padesátky, chuťově to všude chutná stejně.Přestal jsem kupovat předražené na benzínkách.Jednorázově to člověk neřeší, ale dlouhodobě se to vyplatí.
Dávala jsem si bagetu a kafe. Takže už jej nebudu ani stavět. Sladké nejím.
Tak fajn, no, minibar pro mě víceméně přestal existovat.
To mohli ty ComfortJety objednat nízkopodlažní. A všechny nové rychlíky a expresy také.
Jak ČD minibar souvisí s ComfortJety, kde není nabízen?
I v nízkopodlažním vlaku byste šlapal do schodů.
Měli tam také nějaký hmyz. Tuším, že nabízeli nějaké křupavé cvrčky. To zůstalo? Byl o to zájem?
Jo, to zůstalo. Vždycky. :o)
vždy jsem si sendviče nebo bagety ve vlaku dával.ted to z ekonomických důvodů zrušili.
to vydělávali málo?
A nechtělo by teda konečně už ten minibar nahradit automaty? Ty jsou chlazené, takže nehrozí nějaký problém s kvalitou. Každý si k němu dojde a obsluha se nemusí prodírat vozíkem skrz celý vlak. Všude po Evropě to funguje, tak proč ne u nás.
Evidentně zapomínáte, že se to tak nikdy nedělalo (ironie)
Akorát by jich pak bylo na jednom vlaku 5 a na dalších čtyřech ani jeden.
Chlazené, pokud mají napájení.
Nepochybně by se toho prodalo méně. Určitě bude daleko víc lidí, kteří by ani nevěděli, že si někam mohou něco dojít koupit, a nebo kterým by se nechtělo jít automat hledat nebo k němu prostě dojít – zatímco dnes jim to obsluha minibaru přinese až pod nos. Bylo by jich víc než těch, kteří se dnes nechtějí bavit s obsluhou, ale k automatu by si došli. Automat bude dlouhodobě levnější na provoz, ale je možné, že na západ od nás zvýšené příjmy z prodeje lidskou obsluhou nepokryjí vyšší náklady na ni, zatímco u nás je stále levná pracovní síla, takže… Číst vice »
Bageta byla snad jediné rozumné jízdlo z minibaru. Ale je pravda, že když byla ta možnost, raději jsem koupil už na nádraží, protože jestli bude minibar něco mít, to je moc riskantní loterie. Často prázdný i z výchozí stanice. 😀 Asi drážní logistika.
zlikvidovat půl minibaru s bagetami, které byly skutečně dobré, je zvěrstvo a ostuda…..
ale co……holt za se za 14 dní na cestu v EC 141 vybavím vlašákem v papíru…
Sekaná a vlašák v papíru to bývala klasika… Teď si jako nostalgik budete muset vlašák na papír přendat z kelímku. 🙂 Rozumím. Nadsázka.
Zrovna jedeme ze Žiliny Ostravanem a chudý minibar. No opravdu nic moc.
hladomor padl na českou zem, děs a hrůza!
A ty bagety od Libeřských lahůdek byly zrovna dost dobré… Škoda.
Ale jinak je konceptu stravování ve vlaku: v jedné nejmenované zemi koupíte cestou na vlak krabičku s jídlem, klidně ještě ve stánku přímo na nástupišti. Krabičky jsou na výběr všech velikostí a druhů obsahu.
Po vystoupení zase prázdné krabičky vyhazujete do připravených velkých košů.
Proč se nesmí země jmenovat? To je zakázané?
Je to Japonsko, tam je obvykle jist hlavně v Sinkanzenu jídlo z krabičky Bentobox. Na nádraží mají spoustu druhů i v provedení pro děti.
Japonsko?
Krásné cestování, když ještě fungovali stánky na nástupištích. Jen roznos podél vlaku v nácestných stanicích by už nemohl fungovat, protože klimatizací kelimkáče neprotáhnete. Teplé pivo,limo, studené párky! Drobné si nechte!
A vlašák v rohlíku nebude?
Mohli by je zkusit prodávat v Potštejně na nástupišti do oken 🙂
To moc velký zájem nebyl, jestli prodali 100000 baget za celý rok, tak je to bageta a půl na jeden spoj..
No zase nemáte zcela pravdu ty bagety měli tak běžné 4 a na zpáteční obrat už většinou nikdy žádná nebyla, to se pak nedá nic prodat 😁😁
No pak by museli prodat víc, než těch 100k za rok, při množství spojů a dnů v roce..
No ono to jaksi není jen o tom podělit počet pordaných kusů jen počtem spojů. Máme spoje, kde se to nenabízelo, pak okrajové spoje, kde moc lidí nejezdí, dále byl i jiný sortiment mimo bagety (sendviče, rozpékané pečivo, tortilly,….)
No jediná malá útěcha pro cestující jedoucí z Prahy je, že na Hlaváku nově otevřela prodejna Libeřských lahůdek, které ty bagety ČD dodávaly.
A kde tam ta prodejna prosím je?
Vedle eskalátorů do Fantovy kavárny
No tedy já si od nich posledně koupil nějaký linecký koláček a nic moc.
To je dobrá informace, jen v tom vlaku to bylo velice pohodlné a příjemné a ještě měl člověk pocit, že tu službu podpořil.
„Chtěl bys bagetku? Smůla, tady máš červy.“ 😂
A to je problém? Jezdím tímto úžasným dopravcem pravidelně déle než hodinu a můžu si objednat velké kulové.
A když jedete třeba v neděli z nějaké víkendové akce, ať už vandru nebo fesťáku, tak bageta a kafe a lá žbrunda dobré.
Promiňte, nechápu? V prvé řadě, na žádné akce nejezdím. A hlavně, mluvil jsem o pravidelných cestách do práce vlakem, kde si můžu o občerstvení nechat jenom zdát. Ne, že by mně to výslovně vadilo, ale proto mně přijde tento článek absurdní.
Kde jsou ty doby, kdy byla možná konzumace na nádražích konzumovat „hórké párky“ ?
Ty doby jsou pryč. Svět se prostě mění. Je to normální. A horké párky jsou v nabídce jídelních vozů ČD – mimochodem velmi dobré – na poctivém talíři, s hořčicí i kečupem.
Od Dolejsich
akorát že jídeláky mizí……raketovým tempem
Však ty parky mají i v bistru
Bistra snad přibývají?
Jenže né bohužel všude. V Liberci na nástupištích vše zrušeno. Ani v Turnově už není to co bývalo.
V Turnově je naštěstí dost blízko nádraží třeba Billa.
Pokud ovšem jídelní vuz zrovna je zařazen a řádně zásoben
Kolik jídelních vůzů nám zbylo?
co to je „poctivý talíř“?
„Langoše, čerstvé langoše.“ Blé „čerstvá pizza“
Pamatuji. Jenže to ještě byla spoluzavazadla, která se vykládala ze služebního vozu, leckde na sebe spoje čekaly, takže na nádražích bylo pár minut volno. Přesně to už nevím, ale řekl bych, že postáváním na nádražích ten rychlík tratil tak deset – patnáct minut.
Cestou do Bohumína a dál bývaly v šedesátých letech „horké párky“ v Kolíně, Pardubicích, Olomouci, Ostravě (na něco jsem možná zapomněl).
No, nevím. To asi není dobře.
Přejdeme k RegioJ.
Lidi hodně zapomínají, protože na každém vétším nádraží byly nádražní restaurace, kde lidi čekající na další spoj, se mohli najíst v restauraci. Dále zde k přijíždějícím vlakům vybíhali pracovníci k s občerstvením pivo, limonáda a i ty „horké párky“ byly k dostání přes okno vagonu. Proč tyto služby zmizeli?
Tak v první řadě už nejezdíme párou, ve druhém nemáme otevírací okénka a pak do takové nádražky asi moc lidi nechodilo. Respektive já tam nikdy nikde neviděl více jak pět lidi. Navíc většina z nich není úplně místo, kde by člověk chtěl trávit čas
Pamatuju naposledy někdy v 90. v Třebové, že někdo prodával. Byl tam ještě přepřah z dieslu na elektriku. Jak dodělali Blansko tak měl utrum, stihl by prodat tak max 2 piva. A s railjetama už definitivně protože okna.
Jo možná se teď ještě dá stihnout něco koupit ve stánku při úvrati v Jihlavě a Budějovicích.
To spíš na rusko-ukrajinský způsob, že nezávislí prodejci prochází vlakem, někde vystoupí a zase jedou zpátky.
To jste asi byl slepí. Já nadražšky pamatuji plné..
Očividně jste tam trávil hodně času. Určitě více než na hodinách češtiny
Pan Jiří je určitě novinář, tomu bychom to mohli omluvit! 😃
Tábor, Veselí nad Lužnicí….👍
Ja take
Pamatuji si, že v Olomouc byl stánek na každém nástupiščti. Nad podchodem.
Nejenom v Olomouci.
No většinou tam seděli všelijaké existence
Protože se pospíchá a nikdo nebude čekat ani o minutu víc.
Kdy to naposledy fungovalo? Pokud se bude uvažovat tržní nájem, tak se restaurace uživí jen u větších nádraží, kde jsou lidi ochotní strávit aspoň půlhodinu v té restauraci. Jak píše none, dnes se na nádraží moc nečeká, přípoje jsou častější nebo jde člověk hned dál do města. No a provozovna na nádraží pár lidí navíc, kteří budou pobíhat po nástupištích (ne jen u pár vlaků u nádražní budovy) prostě neuživí, to by ty ceny byly ještě větší než u minibaru a kolik lidí si to zaplatí?
Stačí se podívat do Letohradu, kde jsou lidi od rána do odpoledne a v čase obědů si nemáte pomalu kam sednout a ve většině případů to nejsou cestující.
Obdobne to je dle mych zkusenosti i v Pardubicich a Olomouci.
Tohle mate v Indii stale, je to super😀
Tak v Indii by chtěl samozřejmě žít a cestovat vlakem každý.
lidi tam vlaky milujou, jezdí i na střeše
Už ne, od těch dob, co mají skoro všude trolej. Zbývá snad jen Pakistán.
Ano, jen to bylo u vlaku většinou teplé pivo a studené párky. 😀
Zkoušel jste v pendolinu nebo v railjetu otevřít okno? Tak to radši nezkoušejte 😂😂
Protože je dnes cestování daleko rutinnější záležitostí a spoje jezdí každou chvíli, takže málokdy má člověk reálně potřebu někde čekat hodinu na nádraží.
Velká nádraží jsou ale stále obchodů a gastro podniků (včetně restaurací) plná, jen se změnil koncept a styl.
Hodinu člověk i dnes čeká běžně, stačí ujetý přípoj.
Někdy i několik hodin i ve vlaku. Stačí utržené vedení.
O tom ale toto vlákno nějak není, co?
Je to škoda, ale podle diskuse je tady tolik chytrolinů, že se stane určitě blesková náprava a viníci budou potrestáni.
To bych toho musel sežrat,abych zahnal hlad😃
jaroslav.prudka@gmail.com
Je pravda že tady u té služby čd pokulhávají. Čd pořizují nové vozy kde ani nemají oddíl na přípravu jídla třeba pro ten minibar, kde by byla lednice na chlazení nápojů nebo, chlazení baget a nebo rozpékání různých pokrmů. Ale hlavně, že je tam infopoint který je k ničemu. A potom mají čd vůz Bmz 229 který sice má dětský oddíl, ale taky má kupé pro tenhle minibar. Bohužel tento vůz jezdí na rychlíkách do Českých Budějovic, kde bohužel služba čd minibar provozovaná není což je škoda.
No, ono při manipulaci s vozy, kór takovou jako se provádí u ČD, je to velký problém, ten vůz stojí přes sedla často odstavený kde si v kopřivách pak přijde posunovač připojí to na kabel nechá to chvili klimovat aby se to neupeklo, pak to někde vezme dieslová záloha kus s tim popojede, někam vytáhne (nasune) odpojí se, zas to chvíli stojí pak na to najede mašina připojí se, často ještě několikrát vypne napájení a třeba až 15 minut před odjezdem zustane na napájení… Ta lednička by měla velké problémy… Už je to velký problém u těch na HDV…
Suchý led a nějak to vyřešit „offline“. Ale není to problém, co je jednoduchý (furt to doplňovat a hlídat teploty kvůli pár bagetám atd).
A jak by jste chtěli dodržet hmotnostní limit beden, který už tak je překračován, kdyby jste do boxů narvali ještě suchý led?
Je to ČD, takže se asi nebudu snažit navrhovat vznik zázemí pro minibar s nezávislými lednicemi a vedle stojícími automaty na nápoje a občerstvení.
Z hlediska hygienických předpisů tomu rozhodnutí rozumím, nicméně mohlo se to zachovat alespoň ve vlacích, kde je vůz Bmz s kuchyňkou a lednicí.
Nejdřív by se muselo dodržovat řazení.
Ano a chtít, ale ČD.
To by mě vážně zajímalo, čím smysluplným a relativně oblíbeným se dá nahradit bageta. Jistě by teplé jídlo bylo lepší, jenže nic takového se nedá snadno prodávat z minibaru. Takže to je zjevně zrušení bez náhrady. Snad to vedení pochopí a bagety zase vrátí, protože nic jiného stejně nevymyslí.
Pečivem, které se dá koupit na nádraží či cestou na vlak. Může to být i bageta…
Stačí se kouknout do nabídky RegioJet. Tam se snadno inspirovat.
Tím máte na mysli jejich nabídku na de facto expresech, s minibarem je řeč hlavně o rychlících, ve kterých moc nebývá lednice
Není pravda.
Velká část Ex1 pořád žádné stravovací služby nemá, stejně tak Ex6/Ex36. A dlouhé rychlíky typu R15/R18 mají taky smůlu.
Myslíte tuhle nabídku?
https://brn-web-strapi.sa.cz/uploads/R23_jeden_pruvodce_2_0cee2fbb5d.pdf
Mno, nevím…
60g croissant za 25 Kč, to se člověk moc nenají. Spíš si zajde na hlaváku o pár minut dřív nakoupit do supermarketu na cestu. A dostane čerstvé i chlazené.
Koupit si jich víc není zakázané.
Ajajaj. To jste píchnul do vosího hnízda. To se tedy nesmí, dávat za vzor RJ. To všechny ty z baget obtloustlé šotouše akorát rozžhavíte doběla a zasypou vás svými hysterickými mínusy 😂😂
Od myšlení jsme tady mi! No ty rozhodně ne Drápale….
V Praze na hlavním chybí automaty na kávu. Není to schválně aby se někdo napakoval ?
Tak určitě. Třeba prodejci termosek a baget?
Nad nádražím je Lidl
Jakože podepíšete smlouvu na nájem prostor kavárny a pak vedle vás postaví automat. Asi to nebudou podmínky, které jste si vyjednal ve smlouvě, že?
Proč ne? Na spoustě nádraží existuje malé či větší občerstvení kde prodávají kávu i automat opodál, akorát ten pražský hlavák to nemá. Hned vedle na Masaryčce je takových několik a uživí se i stánky okolo. Kdo chce koupit kafe v automatu za +-30 tak si stejně v kavárně za dvoj či trojnásobek nekoupí.
Jistě, ale je rozdíl, jestli podepíšete smlouvu bez automatů v okolí a nebo s. Tady se rozhodli, že to bude bez
O vysši level, automaty za roletou 21-9 se asi snažit nebudou, bo SŽ…
To je prostě paradox gastronomie Českých drah:
Pokud je ve vlaku jídelák nebo bistro, tak jsou nabídkou nejlepší. Pokud je tam jen ČD Minibar, je to výsměch a beru to tak, že musím mít vlastní svačinu. Stejně ten minibar může bez varování chybět.
Oproti tomu RJ/LE třeba nemá takovou úroveň teplých jídel, ale nabídka na místě je několikanásobně lepší než mannerky a tyčinky. Tady prostě ČD totálně zaspaly a ani není snaha s tím něco dělat.
No, tak ten RJ bych zase tak nechválil. Jednak to občerstvení si nemůže koupit každý, ale jen ten, kdo sedí ve správné „třídě“ a se správným typem jízdenky a navíc na takové R23 je nabídka RJ naprosto tragická…
„Správný“ typ jízdenky je podmínkou jen pro donášku na místo, pokud se správně pamatuju. Sotva bude vydělávat na tom, že jiným neprodá…
V Low-Costu to ani jinak než donáškou nejde. Tak asi tak…
R23 sem fakt netahejme. To je jako tahat sem R12.
Když se ale vezu Praha-Ostrava, tak RJ i LE válcují ČD minibar úplně šíleně. Jo a v lowcostu a standardu to samozřejmě jde přes aplikaci. To JLV v pendolinu dávno vzdaly.
Ale tahejme stejně jako R8. Minibar ČD se vyskytuje i na rychlíkovych linkách (R18). Ovšem nabidka servisu u RJ rychlikovych linek je naprosto tragická a ceny rozdílné podle třídy do nebe volajicí
Rychlíky v komerci jsou víc než v pohodě. V závazku je logické , že pokud jedeš na lítačku máš jiný servis než u jízdného platícího přímo dopravci. Minibar je něco jako umytí čistých oken špinavou vodou při čeání na křižovatce. Leo je taky někde jinde, RJ je už standart.
https://brn-web-strapi.sa.cz/uploads/IC_RELAX_web_d4e23593e5.pdf
Sorryjako, ale to je fakt vlastní gól.
Posledně jsem si v R8 dával batátovou polévku a burrito. Oboje super, oboje jiná liga než ČD minibar.
Schválně: https://brn-web-strapi.sa.cz/uploads/R8_STANDARD_web_f5964ce6ac.pdf
R23 je takový lepší spěšňák a podle toho tam vypadá i nabídka.
R12 nemá ve smlouvě podmínku prodeje občerstvení.
Pokud se vam nestane, ze obcerstveni je vyzrane. Nejo z duvodu nedostatku personalu smolik i v businessu. Oboje zazito a to se mu vyhybam
V RJ si objednať môže každý, rozdiel je len ten, že v low coste to ide len online.
Čo niekto môže dokonca považovať za výhodu.
Právě že každý nemůže. S IDS jizdenkou nabo OneTicket si v aplikaci neobjednáte. S jizdenkou RJ taky ne, pokud neplníte podmínku délky jízdy. To u minibaru nehrozí.
A ty na jednu blbou kávu objednanou za Ostravou čekáte do Vyskova…
Objednat jde ve všech třídách. Jen někde je to postaru s osobním kontaktem, a v low costu přes neosobní aplikaci.
Ale už se mi párkrát stalo, že nebyl personál, nebo nefugoval kávovar, nebo bylo vyjedeno. Takže nákup bagety na nádraží je jistota napříč dopravci.
To není paradox, to je důsledek přítomnosti konkurence v jednom segmentu trhu, respektive nepřítomnosti konkurence v druhém segmentu trhu…
Paradox je v tom, že mezi dvěma vlaky, klidně na stejné lince (Ex1) může zákazník potkat buďto restauraci, nebo špatný vtip.
Člověk by čekal, že s cateringovým zázemím ČD půjde vymyslet něco mnohem lepšího i pro minibar.
I s tím jídelákem to není žádná jistota kvůli společným linkám se zahraničními dopravci. Koupím lístek od ČD s tím že se přijatelně najím ve vlaku a přijede rakouský, maďarský nebo kdo ví jaký jídelák…
Nebo vůbec žádný, či vyjedený. Od několika prohladověných cest si raději jídlo koupím před cestou
Maďarský i Rakouský mají dobrou nabídku.
Stejně jako český. Ale raději svačinu s sebou 🙂 Nepravidelnost a nepředvídatelnost je jedinou jistotou 🙂
ČD už neví jak si zakázníky rozhněvat a zbavit se jich.
Jo protoze CD jedu vzdycky jen proto, abych si mohl koupit bagetu z minibaru..
Celkový dojem dělají i doplňkové služby. Proto je RJ stále u některých tak oblíben, káva „zdarma“ je lákadlo.
Tak párky rohlíku o to by byl zájem. Nabízeli je v letadle proč ne ve vlaku.
Už byly i v Pendolinu
https://www.zelpage.cz/story/scsprinter/sprinter_dsc_4279.jpg
V pendolinu se párek v rohlíku podával :)) https://ctrlv.link/jsr0
Koukám, že se toho hned chytl i LeoExpress. Viz jejich post na FB: Od 10. září jsme se rozhodli přistoupit k ukončení rozdávání balené vody, kterou od nás členové věrnostního programu Smile Club doposud dostávali zdarma. Díky tomu společně ušetříme statisíce plastových lahví ročně. 💧♻️ Kromě podpory ekologicky udržitelné dopravy nám toto rozhodnutí umožňuje i optimalizaci procesů a poskytovaných služeb napříč našimi jednotlivými provozy. Úspory, které nám tento krok přinese, můžeme vložit do implementací nových řešení nebo nižších cen jízdenek.🧡 Současně analyzujeme nová řešení, jak cestujícím umožnit snadno si doplnit vodu na palubě vlaku. V následujících týdnech představíme naše plány,… Číst vice »
Jako ta voda je celkem zbytečná. Kolik procent lidí ji nutně potřebuje? A kdo má na to zaplatit si u nich lístek, to pití si může zaplatit.
Dřív dávali kofolu v plechovce, ne? Jednou otevřeš, nikdy nezavreš…
Dřív dávali kofolu, ale to je uz hodne let zpatky
ti co ji nepotřebují si ji prostě nevezmou, to přece nemůže být problém
Nekolkrat jsem jela Luhacovice -Praha….z 25 nabízených věci byli jen 3….at to zruši úplně….neni to k ničemu….
Když zbyly pouze 3, tak to znamená, že se zbytek vyprodal. To je naopak dobře.
PS: Na Luhačovice se to prý stává často.
Jako protikrok navrhuji zrušit kantýnu na GŘ.
Správně! Beztak se tam „nakupuje“ na režijky.
Chodily stejně do Koutku nebo na Ministersvo zemědělství.:-D
Moravan a Svitava jsou vedeny jednotkami InterPanter, tam určitě není minibar 😀
Tam jsou prodejní automaty.
Nevím jak aktuálně, ale ještě nedávno to nebylo pravidlem.
Nahradil bych to fotkou vysmátého generálního ČD a SŽ s podpisem.
Je to lehké, nekazí se to a při pohledu vás třeba i přejde chuť na jídlo.
Česká tradice, sednout do vlaku a začít se cpát!😁
Hele jako jel jsem nedávno z Liberce a přestupoval v Pardubicích na Ostravan – na teplé jídlo bych po tom zpoždění nestihl a smutně jsem se díval přes vitrínu na čerstvé bagety (bylo zavřeno bo byla paní zrovna v těch 15 minutách co jsem tam byl na obědě). Takže, vzhledem k tomu, že bylo cca 13:30 a já měl už celkem hlad, jsem byl donucen si koupit něco v tom jejich vozíku – kvalita hrozná a cena přemrštěná.
Bageta za 70 nebo 2 bohatě obložené sendviče za 75 Kč se vám zdá přemrštěná cena???
Jj, s čekáním na nástupišti, neb obrat soupravy, nabrany zpoždění pro spadlý TV, úplavice cukrová, trasy na Moravu, občas s omladinou, mně poté bláboly expertu, přinejmenším z MZV, na etiketu stolování vyloženě naplňují povznášejícím prozřením.
To bude asi tím, že ve vlaku je chvíle klidu. Přece se nebudu cpát, když běžím na nádraží!
Nejlepší zboží na hlad, bagety s rostbifem byly nejchutnější, zmizelo z nabídky. Havlíkovy tyčinky opravdu nezasytí…
Obchodní rozhodnutí, tak jistě, akorát že pravým důvodem je že se hygieně nelíbilo jakým způsobem se to ve vlacích skladuje
Bylo to v chladících bednách certifikovaných dle HACPP s chladícími elementy. Ono by asi stálo za úvahu vyměnit ty minibarové vozíky za takové, co mají chlazený prostor, jako mají ty od JLV.
No, tak včera tu někteří obhajovali, jak je jedno, že člověk jede o hodinu nebo dvě dýl, důležité je, že to má jiné výhody. Takže sice auta jsou zlo, máme se přesunout na koleje, ale nebude to levnější, rychlejší, pohodlnější, jídlo už taky nebude. Ještě wifi by mohli zrušit a zajistit zpětně, aby nešel ani mobilní internet. Ještě aby tak lidi dělali něco jiného než koukali z vokna.
Budoucnost železniční dopravy…
Ale koukat z okna jen do protihlukové zdi.
No ještě aby cestující vykoukali krajinu okolo ne? 🙂
Co by koukali z okna? Skoro všude jsou podél trati protihlukové stěny.
Takže jeden z mála použitelných artiklů minibaru zrušit…geniální.
Srandovní na tom je, že bagety kvůli teplu přestali prodávat zrovna když léto skončilo 🙂
…to je normální rozhodovací proces….než to proběhne přes všechny ty kanceláře,tak je léto pryč…(hořká ironie a sarkasmus)
Ve vlacích se v zimě netopí?
Chudáci ty zaměstnanci s vozíkem, zpravidla asi ženy, co si v následujícím období budou muset od hladových cestujících, nepřipravených na toto bleskové opatření, asi tak vyslechnout…
Neviděl bych to tak dramaticky. ČD Minibar je natolik nespolehlivá služba, že málokterý cestující na něj vyloženě vsází. Spíš je milé překvapení, když se zrovna objeví, není vyprodaný a funguje terminál.
Na chebech je naprosto spolehlivá.
To stejný jsou i jídelní vozy. Jejich nezařazení či nezasobování je oblíbená činnost českých drah
To není kolikrát vina ČD, ale nedostatek personálu JLV.
Se vůbec nevidim, ze to rusi, kdyz jim to zaměstnanci kradou 😆😆
Nevím,jestli sušenkami zaženu hlad a sušeným masem taky ne.Takze ČD ať jde do rici
Ty seš teda wostrej. Wostrej krutopřísnej Láďa 😂
Ekonomická optimalizace výnosů…
Některá slovní spojení by si odborníci v PR měli zakázat a raději komunikovat otevřeně.
Ani gramaticky správně to neumí napsat.
Bylo by to fajn, kdyby komunikovali otevřeně, ale maskování pravých důvodů za slovní spojení je podstatou newspeaku, ve kterém vynikají zvlášť politici. A jen tak mimochodem, kdo kdy naposledy mluvil otevřeně? Havel se svým „Naše země nevzkvétá“? 😉
A protože se to moc dobře prodávalo, tak to v rámci ekonomické efektivnosti zrušíme.
To by tak hrálo, ještě by to ukázalo, že se dá na cestujících vydělávat nějak jinak, než jen jízdenkou nebo povinnou místenkou.
Aneb drážní otřepané klišé. Kde chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.
Upřímně, já bych raději než minibar viděl nějakej automat na bagety, automatickej kávovar výdejník sodovky jak v IKEA. A nějakej plácek vedle, kde si to může člověk zblajznout, aniž by dělal chutě hladovejm sousedům…
Já bych tedy minimálně v Minijetech viděl nejradši maďarskou verzi, kdy místo infopultu je tam malé občerstvení-lednice, mikrovlna na rozpékání, kávovar (skutečné preso). To skutečné preso bych tedy rád i na minibarech – když to umí na Slovensku, tak asi zjistili, že to jde.
Espresso v minibare má aj OeBB
Další šoto blázen. Člověk už ani nesmí ve vlaku jíst, protože okolí psychicky trpí.
Ohleduplnost se tomu říká. To stejné s telefonováním…
A nebude někomu vadit osoba v saku, protože na sako nemá?
Osoba v saku sama o sobě vadit nebude, osoba v saku, s laptopem, meetingující přes Teams, vadit pravděpodobně bude. Definici ohleduplného chování si jistě najdete ve svém volném čase…
Tomu se říká dělat bussiness, od toho je bussiness třída.
já toho taky nejsem příznivcem, ale upřímně, jaký je rozdíl, kdyby ten člověk seděl vedle něj a mluvili spolu z očí do očí?
Dobře, ale jíst přece, minimálně v naší společnosti nepovažujeme za neslušné nebo neohleduplné. Jí ve se městech na veřejnosti, jí se ve školách, v práci, na společenských akcích, jí se v letadlech, ve vlacích jsou jídelní vozy od bůh ví kdy, balit si s sebou svačinu na cestu, výlet, atd. je snad naprosto běžné, minimálně pokud se podíváme na literaturu nebo i staré filmy.
Ale vy, protože máte asi mentální problémy, tak já budu ve vlaku tři hodiny o hladu, abyste se nemusel ovládat? Jste tady lidi opravdu při smyslech?
Tak pokud jste schopen potichu konzumovat nearomatickou stravu tak, abyste kolem sebe nenasvinil, budiž vám přáno. Bohužel, valná část substrátu své schopnosti v tomto směru značně přeceňuje, což ve velkoprostoru není zrovna ohleduplné…
beru vás za slovo…..zcela bez ironie…. odpříště do Ostravanu chilli romadur budiž pravidlem
HOWGH
To udělejte. S každou cestou člověka jako jste vy, přibyde několik desítek lidí, jako jsem já. Kuřáci taky dofajčili…
Jste netolerantni jedinec s pochybnou argumentaci. Srovnavat snezeni cehokoliv z voziku ci automatu s kourenim a mudrovat o bezohlednosti k hladovemu spolucestujicimu…je dost nepovedena mentalni gymnastika
Dovoluji si podotknout, že při rozměrech naší země je umrtí hlady během cesty vlakem prakticky vyloučeno a i ty teoreticky možné případy padají na vrub hypoglykemického stavu, který se ovšem řeší sladkým nápojem, nikoliv chilli romadurem…
V tom případě nevím, proč se zde řeší ukončení prodeje baget ve vlaku, když úmrtí hlady nehrozí.
Cpát se česnekovou pizzou nebo dobře kořeněnýma nudlema…
Na druhou stranu, když si někdo poblíž objedná kafe, to je jiná 🙂
Nevím, kde bych v minibaru vzal česnekovou pizzu nebo kořeněné nudle. Taková blbá sušenka je taky jídlo. A tvrdit, že sníst tohle ve vlaku je bezohledné a poukazovat a společenské normy je snad až mentální porucha.
Bezohledné je obtěžovat okolí hlukem (křup – mlask – srk – říh – p*d – smrk), zápachem (výše zmíněný chilli romadur a nejen ten) a znečišťováním prostor (drobky z vašich sušenek)…
Vy jste ten typ člověka, kterému vadí úplně všechno…
Už někdy v době založení Uruku, před 6000 lety, lidé pochopili, že v civilizaci nemůže panovat stejná svoboda jako v divočině. Že lidé musí dodržovat nějaká pravidla. Je smutné, že ani v roce 2025 myšlení některých lidí dosud nedospělo ani do doby bronzové a zůstávají v duši peleolitickými lovci a sběrači…
Tak to má Westbahn v AT. 4x v jednotke Stadler KISS
Dobrý příklad. Automaty vyhovují, ale tu jídelní zónu bych tam udělal na stojáka…
To, že je něco nejprodávanější položka ještě neznamená, že je výdělečná. Zejména když je to položka nejnáročnější na skladování, objemná, s krátkou trvanlivostí, vyžadující spolehlivé chlazení…
Tak to bychom zabředli do hodně dlouhé diskuze, co je na ČD, vyjma prodeje majetku zpět státu, vlastně výdělečného.
Člověk by to málem bral jako službu pro cestujícího 🙂
Větším množstvím křupavých červíků bych ty bagety nahradil. Cestující si rádi dají.
Nahodou ty cervici chutnaj a sytejsi nez nejaka bageta. Nekdy je kupuju.
Akorát jsou dvakrát tak drahý, plus to chce ještě pajsku na pivo…
Není to špatný, ale nemá to chuť, a tak se to dochucuje velkorysou dávkou MSG.
Ty gramy Vás nasytí.
Škoda, Libeřské lahůdky dělají dobré bagety a sendviče.
U R10 by to nemusel být problém Apee je v řazení vždycky. Vykuchat jednu čtyřku v Apee a instalovat automat by tedy neměl problém. Takto by to šlo udělat i v Bdpee.
Problém to není, ale stojí to peníze a vyžaduje další údržbu.
Kolik by stála údržba na jednu otočku linky a kolik stojí živá obsluha? Domnívám se, že by automat byl dlouhodobě výhodnější. O servis by se také mohl starat v rámci smlouvy dodavatel produktů. Zároveň by lednice/automat vyřešila HACCP. Ty bagety v létě musely být ve vozíku fakt lahůdka…
Aby se k tomu automatu dalo dostat přes lidi stojící v uličkách.
Furt snáz než přes ně projet s minibarem…
A když jsou v uličce lidi, jak tam jako projede ten minibar?
Jako, že by se do toho Apee trousili pro bagetu a kafe cestující z celého vlaku, jo??? Kdo by v té jedničce asi chtěl cestovat???? A ještě za to připlácet a přitom sedět v průchoďáku???
Jak dlouho vydrží bageta mimo chlaďák? Mohli by jich pár přihazovat ve stanicích.
To už máte dneska v InterPanterech, nebo jak se tomu nadává.
Důvod je celkem jasný: bagety a sendviče potřebují chlazení a občas ty přenosné chladicí boxy příliš nechladí. U nápojů to není až takový problém, holt si cestující dají teplé pivo nebo colu, ale nápoje se v teple nezkazí. U baget a sendvičů, které jsou zalité dresinky, je pár hodin ve vyhřátém kupé bez chlazení důvodem, aby skončily v odpadu.
Tak tyhle průmyslově vyráběné bagety se neskazí ani za pár hodin, ale formálně hygienicky závadné už být mohou.
Kdysi v ČD minibaru mívali výborný řecký kompot. Ten chlazení nevyžaduje a byť to není bageta, občas přišel vhod. Ale z nabídky ho vyřadili, neznámo proč…
V Ostravanoch sú už JLV reštauraky a minibary, ČD je v Kysučanoch
na 141/140 je minibar
At se tedy na cely minibar vykaslou. Ten, kdo tohle vymyslel, je komediant neschopny uspesneho rizeni i verejnych zachodku.
pivko musi byt
Konzumace alkoholu by měla být mimo jidelák zakazána.
Vám určitě ano…
rozdíl je bohužel pro Vás v tom, kdo, co a kolik „alkoholu“ během jízdy konzumuje a jak přitom respektuje spolucestující……..to Vám asi maminka doma nevysvětlila
Pravda, v Polsku tomu tak je.
A měli bychom to zavést taky. Není nic horšího než cestovat s partou ožralců
Mě je těch zaměstnanců s tím vozíkem vždy tak nějak líto tak se s tím musí pohybovat skrz vlak. Ten prodejní automat by byl opravdu ideál. Ale to by se museli asi objednávat v budoucnu vlaky kam by se s tím už počítalo
Jasně, jenom ať skrz vlak prodírají cestují a hledají automat. Proč jim to ulehčovat, ještě by si mohli myslet, že někdo je tady pro ně.
Přesně, cestující ve vlaku jenom překážejí.
Pořád lepší cestující co jde do automatu, než zaměstnanec ČD vláčícíí přes plný vlak tam a zpátky vozík minibaru
JJ, proč bych měl mít možnost dojít si do automatu, kdykoli mám chuť. Pěkně si počkám na místě, jestli se až ke mně dostane minibar a jestli nebude do tý doby úplně vybranej…
Automat je fajn, ale jeho umístění v panterech přímo proti WC je občas dost velká chuťovka. 😁
Chybí tam automat na kávu.
No berte to pozitivně. Při jedné cestě navštívite záchod a nakoupíte si v automatu 😀
spíš v opačném pořadí
Nebojte, ti stevardi v tom umějí chodit a kdyby jim to nevyhovovalo.
No jistě, až moc dobře se to prodávalo fo musíme zatrhnout
Otevřel si hospodu a chodili mu tam lidi. To nevymyslíš.
Stát nemá co podnikat, říkám to furt, stejně to neumí.
Jestli to není příliš odvážná myšlenka, nebylo by v rámci téhle péče o zákazníka lepší nejdřív najít náhradu a rušit pak?
Já jako chápu, že to jsou položky s nejkratší trvanlivostí, ale že bych ve zbytku nabídky viděl něco, čeho se dá aspoň přibližně najíst…
Údajně došla šťára z hygieny a nařídila okamžitý zákaz prodeje těchto produktů, z důvodu absence ledniček…
A jak ma lednicky resene zluty carodej? Ze by se neslo inspirovat?
Ve služebním oddíle jsem nebyl, ale není to jen uzamčené kupé. Ledničku bych tam čekal už jen proto, že pití mají chlazené.
Ten zatím nedostal šťáru od hygieny…
Že o tom nevíte, neznamená, že se to nestalo. Nikdo z nás není vševědoucí.
Tak to bych se hodně divil, v zemi, kde se olejují kolejnice a pro teplý bonz se nejde nikdy daleko…
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_ABmz.php
Má ledničku, kde chadí nejen bagety ale i chlazené nápoje
Tam to nesou jen z ledničky ve služebním oddíle na místo, to je v pohodě. Problém je, když to z ledničky ve služebním oddíle přendaj do minibaru a v tom to může teplat dlouho.
IMO je v dnešní době celej minibar přežitek a zrušit a nahradit automaty by vůbec nebyl špatnej nápad.
Ten vozík je docela malej. Ale třeba by se nějaká termotaška vešla.
Nemáš ho rád, viď?
Kupoval jsem si koláč a občas měl tak 2 stupně…
To by asi dávalo smysl.
Úplná absence asi ne (snad, doufám :)), ale nějaké mrzení v udržení chladícího řetězce by za tím být mohlo.
ČD mají v Bmz 229 kupé pro minibar s ledničkami (pokud je ještě někdo neodstranil), ale obavám se, že se používaly pouze ze začátku. Takže by stačilo rozšířit tento koncept, a bagety by mohli prodávat dále.
Nepouzivaji se
Jsou i v Bmz224. Ale v naprosté většině vozů zcela zbytečně – nepoužívají se (pokud vůbec se aspoň na slováckých využívají…).
Pravda, na ty jsem úplně zapomněl. Ale jde taky o to, jak dobře je jde v reálu používat. Když se vychladí na nějakou určitou teplotu (nevím, jak dlouho to trvá u dané lednice) a potom se někde vůz odstaví bez napájení, tak tam může být taky pěkná potopa (pokud nejde o beznámrazové), což určitě ztěžuje jejich nasazení.
Dává jednoznačně smysl nahradit prodejním automatem. Jestli je reálné automat instalovat do starších vozů.
S tím, jaká loterie je skutečné řazení vozů, byste na některých spojích nepotkal automat jak je rok dlouhý a v některých vlacích by byly pro jistotu hned 4.
Bbdgmee Jezdí vždycky jenom jeden
To je škoda, ty bagety byly vždycky výborné a čerstvé.
Přesně. Budou chybět. Když mám hlad, nechci se cpát sušenkami či brambůrkami. Chci jídlo 😔
Hygiena měla zřejmě opačný názor.
snad je z toho bude aspoň bolet v podbřišku