Dvojité střetnutí s autem na koridoru. Do vozu na přejezdu u Moravan narazily vlaky z obou směrů
Nehoda na přejezdu u obce Moravany. Foto: Policie ČR

Koridor na Č. Třebovou stál, část vlaků jede odklonem.
Koridor na Č. Třebovou stál, část vlaků jede odklonem.
Přejezdy na koridorech je potřeba zrušit. A oplotit. Bez výjimky. Pak se buď najdou peníze na nadjezd/podjezd, anebo se holt bude jezdit oklikou.
Jak přesvědčíte obyvatele kolem takového koridoru že není lepší zrušit trať než z ní udělat neprostupnou barieru?
Není třeba někoho přesvědčovat. Dotčené úseky koridoru jsou tam dýl než ty baráky. On málokdo bydlí v 200 let starým domě…
Tohle jsou přece snímky z filmu Šimon a Matouš jedou na Riviéru. „Za tuhle akci mi ručíš hlavou“. „Spolehněte se, Fru Fru“.
Pokud stihla vystoupit, je sdělení o uvíznutí nejspíš pouze výmluva a mělo by se jednat o pojistný podvod. Tak jako tak , řidiče(řidičku)zavřít, nařídit nucené práce a dokud vše škodu nesplatí, ať maká . Třeba jako horizontální pracovnice, jelikož dle jejich řidičských zkušeností stejně asi nic jiného nepřichází v úvahu. Toť pouze názor nestranného strojvedoucího. Všem fírům volnou trať.
s tímhle v hlavě vás pustili na stanoviště, jo?
Jak by ten pojistný podvod měl vypadat? Auto je na šrot, pojišťovna možná zaplatí nové s amortizací. A bude řada, když povinné ručení pokryje opravu lokomotiv a přejezdu.
Fírům volnou trať a Vám mimořádné přezkoušení psychického stavu s předpokládaným rychlým ukončením kariéry strojvedoucího.
Snad se té ženské pořádně rozsvítilo, když už stačila utéct.
Takže to bylo v Uhersku a ETCS tomu nezabránilo.
A co s tim má ETCS společného? Pleteš jabka a hrušky do kupy.
kdyby aspoň jabka a hrušky, ale tohle je jabko s acetonovou barvou 🙂
Jak prosím ETCS mělo zabránit překážce na trati? Mělo tam teleportovat velkého robota, který by to auto bleskově zvedl a přemístil mimo průjezdný profil?
Přejezd měl detekovat překážku. Otevření přejezdu těsně před vlakem a reakce etcs už byla, třeba před Leem ve Studénce.
Jak měl detekovat překážku? U nás přejezdy žádnou detekci nemají (pokud někdo / něco nezvedne břevno)
A pak se třeba z DC do Ústí a dál nehne ani kolo, protože degesi z Neštěmic budou mít super zábavu ve zvedání břeven, což už dělají teď.
To není pravda. Na některé přejezdy byly zkušebně instalovány tyto „detektory“. Jeden z nich byl i nedávno zrušený přejezd v Olomouci, dalším Pardubice a ještě někde. Jak zkušební provoz dopadl nevím, nikde jsem o tom zprávu nezaznamenal.
Vzhledem k tomu, že je o tom ticho po pěšině, tak asi nic moc.
Přesně tak. Je to zatím dost nespolehlivé. Nedokáže to rozlišit auto od jiné překážky. Nebyl by problém to spustit, ale pak by to zastavovalo vlaky několikrát za den. A navíc by to znamenalo značné prodloužení předzváněcí doby a tím pádem delší čas, kdy by závory byly zavřené.
No právě. Zatímco třeba v Německu či v Británii by přejezd se závorami bez kontroly volnosti přejezdové plochy nikdo ani nezkolaudoval (neb by to bylo v rozporu s EBO – Vyhláška o stavbě a provozu drah).
Ale ETCS nezabrání blbosti řidičů
Nejdříve si zjistěte jak ETCS funguje a pak pište moudra
Vy budete hádám jeden z těch, co si ETCS vykládají jako všespásné zařízení a jakmile se něco na železnici stane, tak máte důvod si nad tím systémem honit triko jak je k ničemu. Byť to s ním vůbec nesouvisí.
I když se necháte očkovat proti covidu, tak vás to stejně neochrání před kapavkou.
Tohle je skoro totéž.
Projedeš se odklonem a hup, je tu Kolín….Cestování vlakem začíná být loterie. Každý den se něco stane.
Kabriolet, to ještě půjde opravit
To se vyvaří a vyklepe. Za Paar měsíců na inzerci
Shrnu si to na základě dosavadních info pro sebe. Dotyčná vjela navzdory červené na přejezd, a protože už červená nějakou chvíli blikala, tak po vjezdu na přejezd spadly šraňky a bylo vymalováno. Technické závadě vozidla (jako z udělání a jako již nesčetněkrát v podobných případech) na přejezdu nemůže věřit ani mimino.
Ještě bych viděl jednu možnost, že dotyčná vjela na přejezd, když za přejezdem byla nehybná kolona. Tak jak tak za to může dotyčná.
Když jim to chcíplo na přejezdu, osádka auta vozidlo opustila, proč to neodtlačili. Teda, pokud nevjeli na červenou a měli čas a odtlačení. 2dospělí auto v poho musí zvládnout.
Řídila žena. Sotva po ní můžete chtít, aby odtláčela auto.
Pokud opravdu uvízla, tak s tím nehnou ani 4 chlapi.
Zařadit jedničku a startér. To nás učili v autoškole.
S kolem ve vzduchu ani tohle.
U starších vozů ano, u novějších nepoužitelné (startér točí jen při sešlápnuté brzdě či spojce)
A pak vám vydali Vůdčí list?
nenutrál, stáhnout okénko u řidiče chytit volant a ostatní tlačit….
Paní cca 55let, zazmatkovala, přejela přejezd. Za přejezdem zjistila že jede špatně . Protože je cesta hubená tak začala covat a vjela na přejezd ve chvíli kdy šli závory dolů. Jediné co ji napadlo tak rychle utekla. Znám ji osobně , cca před hodinou jsem s ní mluvil.
couvat na přejezd? doufám, že už si auto nikdy nekoupí a vrátí ŘP
No lidi co jí známé ji to říkáme také. Ať přestane řídit.
Uz delsi dobu ji to rikate, tzn. ze uz drive byla schopna nekde jinde snadno zmatkovat, nebo se jeji zmatecnost projevila ted, nahodou?
Tihle lidi si zpravidla nedají říct a nic dobrovolně z rukou nedají (a to ani po osmdesáti letech věku).
Možná až takováto událost jim dá za vyučenou.
Myslím, že po zaplacení všech způsobených škod už nebude mít peníze ani na starou Škodovku.
a je to opravdu vymahatelné? vyhlásí bankrot a za pár let je z toho venku. Na důchod si pak může koupit novou zbraň.
Tak prosím paní vyřiďte, ať vrátí papíry a jezdí už jen vlakem nebo busem.
Tak u vás se brzy zastaví PČR, pokud bude paní vypovídat jinak.
Co je to hubená cesta?
Samozřejmě myšleno úzká
Pokud se to dá z fotky poznat, byl to (možná) Ford C-Max a ten má elektrickou ručku. A to neodlačíte.
Ano byl to C.Max a paní jela sama a zazmatkovala. Jela špatně a na přejezd nacovala. A pak šli závory dolů tak raději utekla.
jj Ford C-Max. paní cca 55let, zazmatkovala, přejela přejezd. Za přejezdem zjistila že jede špatně . Protože je cesta hubená tak začala covat a vjela na přejezd ve chvíli kdy šli závory dolů. Jediné co ji napadlo tak rychle utekla. Znám ji osobně , cca před hodinou jsem s ní mluvil.
No jak kterej, ten můj má ručku mechanickou.
„Osádka auta“ může být třeba i jeden dospělý a malé dítě – a v takovém složení toho s vlastním odtlačením moc nevymyslíte, ač máte času sebevíc… 🙂
Nic jim nechciplo. Řidička zazmatkovala
Aspoň měla dost rozumu, aby tam nezůstala sedět…
Pořád to říkám, na závoře má být na vnitřní straně nápis: jestli to čteš, jeď! A hlavně nemá být výstražně pruhovaná.
Chce to něco návodného i ve značném stresu. Třeba „PRORAŽ MNE !!“ Pro vykuky ještě zepředu doplněné o malé písmo „V případě uváznutí na přejezdu“.
ten nápis by se dal šít i na sukně, byl by to hit….
Prorážení nefunguje. Mnohokrát jsme cvičně s osobním autem projížděli závorami a závora vždy jen volně sklouzla po kapotě a sloupku střechy a auto bez poškození projelo. Pokud chce někdo prorazit, jak doporučují média, je to marná snaha a v tomto případě je opravdu lepší nechat auto na přejezdu a jít pryč.
Nevěřícím Tomášům doporučuji filmy „Závory klamou“ a „Odjeď pryč“ z naší produkce. Nic jsme nesimulovali, jde skutečné záběry.
Pokud se už někdo nevyjádřil k místu nehody, jedná se o přejezd před žst. Uhersko v blízkosti dalničního mostu přes koridor: https://mapy.com/cs/zakladni?pid=106100578&newest=1&yaw=3.507&fov=1.257&pitch=0.086&x=16.0031270&y=49.9898980&z=17&ovl=8
To není hezké, stačí uhýbat protijedoucímu a jste kolem v pasti.
https://mapy.com/s/mahofezobe
Už se dříve stalo, že v takové díře někdo uvízl. Tehdy ale bylo nasněženo, pluhem srovnáno, díru nebylo možné vidět, nakonec SŽ přeskládávala panely na přejezdu.
Takovéhle pasti nemají co existovat, osadit 1 panel navíc je pakatel.
Ok, tenhle přejezd by fakt neměl vůbec existovat.
Smutné ovšem je, že v těsné blízkosti jsou dva další, z toho jeden v obci podobě mizerný.
On kdysi býval tento přejezd trvale uzavřen s pevnou závorou. Ale je to hodně dávno, ještě za socialismu.
Stejné je to mezi Studénkou a Jistebníkem na 2 km jsou dva takové. Dále na Svinov další jeden. Je to pro kolchozníky.
A už zase, říkám si co by se muselo stát, aby lidi dostali rozum. No jak vidím volební preference, tak asi je to stejně nemožné, takže snad jedině exemplární tresty ve stylu deset let bez papírů plus pokuta v řádu stovek tisíc korun a navrch veřejné ohrožení. Jen se bojím, že by to stejně ničemu nepomohlo… 🙁
Vy si raději přečtěte článek než budete vynášet soudy.
Jestli měla technickou závadu, tak … jaký úmysl chcete trestat?
Nic nového pod sluncem, Ivy zase vynáší své pomýlené úvahy bez znalosti věci…
paní cca 55let, zazmatkovala, přejela přejezd. Za přejezdem zjistila že jede špatně . Protože je cesta hubená tak začala covat a vjela na přejezd ve chvíli kdy šli závory dolů. Jediné co ji napadlo tak rychle utekla.
zmatek v hlavě není technická závada na vozidle….
Keby to bolo také jednoduché… https://ocestnejpremavke.sk/zeleznicne-priecestia-v-bezpecnost/
Pořád ten nápad, že tvrdší tresty něco vyřeší.
Vjet na přejezd ve výstraze může znamenat smrt. Kam ještě chcete přitvrzovat?
Dá se přitvrzovat dost. Třeba škody (i zpoždění cestujících) platit z dědictví.
Jestli zastavíte koridor na několik hodin a způsobíte desetitisíce člověkohodin ztraceného času, tak to je jen v minimální mzdě milióny. A když je něco čas dražší, tak daleko více.
Kolega, co odjel po půl jedné z Prahy (a potřebuje být v Brně v šest), už tam visí dvě a čtvrt hodiny. Stav podávaných informací se prý limitně blíží nule. Stažení zpátky do Pardubic, kterého se prý řada cestujících domáhá, se nekoná, prostě tam nechávají několik set lidí hnít.
Podstatná otázka samozřejmě je, co dělají na koridorové trati, kde se jede 160, v 21. století, přejezdy.
Řekněme 4 stovky lidí, 2,5 hodiny, průměr těch lidí, třeba 200 na hodinu. To je krásných 200 tisíc jen na jednom vlaku a to nejspíš tu mzdu dost podstřeluji.
Je čas, aby se cestující začali domáhat svých práv na odškodnění na viníkovi dané události.
Bude zajímavé, jak dnes dispečeři vyřeší soupravu na pendolino 591 Praha – ČB, protože 507 je teď v Týništi směrem na Ostravu.
Pojede Comfot Jet.
A to stihne jízdní doby?
Tak bude mít sedm minut zpoždění. Kéž by to bylo něco nezvyklého.
Z Ostravy jako 500 jede naproti Kvatro s řídícím vozem. To už je taková tradiční náhrada
Z Košic jezdila naproti (obvykle do Margecan) 460.
Snad se to dotklo jen jedné koleje a nebude se tam vyšetřovat půl dne.
Při aktuálním pohledu na grapp je to opravdu dopravní masakr :-(. Pokud se nikomu nic nestalo, odtáhnutí vraku je otázkou cca 30 min., stačí nejbližší MUVka s rukou. Řidič se dá vyslechnout okamžitě nebo kdykoli. Také nerozumím, proč to trvá tak NESKUTEČNĚ dlouho.
Vyšetřovatelé tam ovšem musejí nejdřiv dojet: PČR sídlí téměř v každé větší vesnici, ale GI ČD to kus cesty má, i když je to v pracovní době a ne z pohotovosti.
GI ČD neznám, že by nějaká nová instituce?
Máte pravdu, už dlouho je to „Drážní inspekce“ – žiji ještě v nějaké ranné postbolševické minulosti před rozkulačením českých železnic. Ale je to fakticky totéž, jen to má šéfa i úřad s jinými pravomocemi, ale pořád jsou to historičtí revizoři bezpečnosti ŽD.
Ano, Globální inspektoriát českých detektivů.
U PČR je to taky trochu složitější. Nejdříve se tam pošle nejbližší hlídka, dopravka a výjezd z vyšetřovatelem ( z okresního města ). To taky chvíli trvá, ohledání místa činu ( může být klidně několik set metrů ), video dokumentace ( dneska i z dronu ). Zjišťuji se okolnosti nehody, zranění osob, poškození věcí a podle toho se stanoví kvalifikace trestného činu. Do toho nepočítám hasiče, záchranku, evakuaci vlaku. Prostě to chvíli trvá a ty ůkony se musí udělat. Závisí to i na místě události i době.
Slovy Š+G: „… A teď mi řekni proč!“
Nehoda na prejezdu bez zranění a vykolejení…oOdtlacit, zaevidovat, odjezd.
Policie jede autem. Ti od dráhy vlakem 😀
Chachá, cestující jsou obtížný hmyz. To SŽ nezajímá…
Četl jste článek?
Oba směry dvěma vlaky.
Jo a ona nemůžu přijet mašina na „prdel“ vlaku a odtáhnout vozy pryč a zůstaly by tam jen mašiny?
Nikdy se to tak nedělalo.
Dobrý den.Můžete mi někdo osvětlit , proč má Ex 507 Pendolino v detailu jízdy v Grappu příjezd do Pardubic ve 14:27 a odjezd z Pardubic ve 13:41 ? Děkuji .
Náhradní souprava?
Protože to jede odklonem, tak se rychle udělal JŘ po odklonové trase a jede to jako adhoc, takže ve zbývající kapacitě.
Takže čas příjezdu pochází z odklonové trasy a čas odjezdu je podle pravidelné trasy? To by dávalo smysl, ale proč u toho není odhad zpoždění?
Po nedělní dvoustovce vzrostl pendolínu apetit a nyní SŽ+ČD testují meze relativistické fyziky.
Patafyziky!
Nechápu, proč máte tolik minusových hodnocení. Kdysi mě zajímalo to samé a je to asi takto: – doba příjezdu je podle pravidelného jízdního řádu – v bodě, kde začíná odklon (v tomto případě Pardubice) se napočítá jízdní řád tak, aby v navazujícím bodě, kdy se vrací na svou původní trasu (tady Choceň) byl vlak v čase svého pravidelného odjezdu – zpětné se pak dopočítá, že aby to ten vlak přes Hradec stihl, musel by vyjet z Pardubic už v 13:41 – a to je ten čas na odjezdu – zpoždění se pak počítá od těch časů, kdy „by vlak měl… Číst vice »
Kolik ještě bude muset být nehod na koridorových přejezdech, aby se začaly systematicky nahrazovat něčím mimoúrovňovým?
Hned jak po konsolidaci veřejných financí zbydou prostředky.
Takže na svatého Dindy -nebude to nikdy
To tomu ovšem sakra fandíte – pro Stanjuru není dráha ani zdaleka (nebo spíš není vůbec) žádná priorita a státní úřednícj i politici přece musejí dostat přidáno (prý když učitelé, tak oni také a víc, jak dnes nenápadně naznačil rozhlas v nějakém komentáři).
Můžeme přestat stavět dálnice, a stavět tohle ze silničního rozpočtu. Beztak se zlepšují parametry silniční dopravy.
Další věcí je souhlas vlastníka sousedních pozemků. U nás na koridoru byl přejezd polní cesty, která za přejezdem končila, na obou stranách pozemky jiných vlastníků. Ani jeden neměl důvod a potřebu přes přejezd jezdit . Navíc na příjezdu té polňačky byla trvale zamčená brána, kterou uzamkl jiný majitel, protože ta cesta v tom úseku oficiálně neexistovala . Nebyla v katastru. Ale souhlas nikdo z dotčených ke zrušení přejezdu nedal. Trvalo to více jak dvacet let, než se podařilo přejezd zrušit. A to jen díky budování silničního obchvatu, vedoucího v tomto úseku souběžně s koridorem. 😃😂
Však se na tom postupně pracuje. Jen to není hned a stojí to nemalé miliardy.
Možná by spíš do té doby bylo dobré, kdyby lidi nebyli idioti… Ať se za neoprávněný vjezd na přejezd desetinásobně zvednou tresty (a dvacetinásobně v případě neproražení závor jako zde).
Že by si někdo nechal jen tak zbytečně zničit auto? Nebyly to Vraňany a pojišťovny se už sakra snaží, aby se nenechávaly napálit pojistnými podvody – jsou to jejich peníze.
Nemohlo by se stejně ušetřit i na ETCS? Že by se místo zavedení ETCS desetinásobně zvedly tresty strojvedoucím za projetí stůj. Když by to pomohlo na silnici, proč ne na železnici?
V tomto případě by ty 20násobné tresty němy zabránit uvíznutí vlaku.
Ještě nevíme příčinu uvíznutí, ale lom kolejnice nebo i lom nápravy k uníznutí vlaku vedou.
Co kdyby se vám detinasobne zvedly pokuty za spatne vykonanou práci?
Vážený pane, než budete zvedat tresty 20násobně, tak si napřed zjištěte příčinu nehody.
Dokážete vy sám odtlačit nepojízdný automobil?
Na takovýchto tratích je dobré heslo: Žádný přejezd dobrý přejezd.
A z mého pohledu se na tom nepracuje, nic systémového v zákoně a rozpočtu není, aby se daly postupně nahradit přejezdy na koridorech. I na Slovensku mají zákon, že nad 140? musí být už mimoúrovňový křížení.
Dokud budou po silnici jezdit hlupáci kteří na přejezd vjedou ve chvíli kdy bliká červené světlo
nesuďte tak rychle – Vám nikdy nic nezdechlo? – bohužel, s dnešními moderními auty nouzově na startér ze špatnýho místa neodskáčete – (zařadíte dvojku a otočíte klíčkem)
To jsou ti, kterým je zatěžko přečíst článek, ale už by soudili.
Nenastartujete bez sešláplé spojky
Ti budou vždy, ať z neznalosti nebo omylem nebo pro nějakou neovlivnitelnou závadu.
Prostě by se mělo eliminovat riziko na nezbytné minimum.
Otázka znie inak – koľko ešte bude musieť byť nehôd na všetkých prejazdoch, než pokuta za prejazd na červenú bude 10 000 Kč a štát bude konečne vymáhať právo?
i pri pokude půl mega se najdou hlupáci kteří to budou mít u…
Možná by měla vzniknout možnost pro cestující hromadně vymáhat škodu po viníkovi. Však by to šlo z POV. A pak do malusu.
Prvně budete muset prokázat zavinění. Přičemž takový paragraf bude platit i v případě, že cestující vymáhají škodu a zavinění bylo na straně „dráhy“, v posledních týdnech typicky stržený sběrač.
No, ono by to možná i nestačilo. Vynásobte si ztracené člověkohodiny mzdou (minimální když není). Dostanete se někde na cca 200 za hodinu. A ve špičce to mohou být klidně statisíce lidí.
A máme na to, abychom na každý (ale spíš nějakou polovinu) přejezd dosadily policajta, aby se ta pokuta dala vymáhat? Nebo kamery?
Pokud je můj odhad správný, tak … určitě máme na to, aby byl přejezd o něco širší, panely na přejezdu měly bezpečnostní rezervu 30 cm za bílou vodící čárou. Zde by to znamenalo osadit 4 panely cca v ceně toho zničeného vozu. Ten prostor navíc mohou např. používat chodci.
To sou ty panely tak drahý nebo počítáte cenu šrotu po nehodě?
Obecně se osazením dalších panelů prodražuje následující údržba, protože je to další plocha navíc. Ale z hlediska projekce mě je to jedno.
já bych spíš řekla kdy konečně řidiči přestanou jezdit jak ****
Dlouhé povolování jakékoliv stavby s nejistým výsledkem.
Aspoň se cestující v odklonových vlacích podívají do míst, kam by je jejich kroky nikdy nezavedly 🙂
I zvenku, před pár minutami jsem byl svědkem Vindobony v barvách ÖBB na železném nýtovaném mostě přes Labe v HK. Přímo surreálný pohled.
Skvělý,říkám pořád ,že na koridoru by přejezdy být vůbec neměly!!
to nejste sám, je to marný, marný marný
Stojím v uhersku již hodinu… tři vlaky vedle sebe… nepříjemné…
a budete stát další 2
Jedu zrovna v R871. V Pořínanech jsme uhnuli vlevo směr Sadská a teprve před Nymburkem se ozvalo, že v úseku Poříčany Choceň bude odklon. Zpoždění prý dosáhne 15 minut.
Buďte rád, mně se projet úsek Hradec – Choceň rychlíkem dodnes nepovedlo.
Ok, budu to tak brát!
Kolem roku 1998-2000 (musel bych zapátrat, možná bych i našel jízdenku) jezdíval z Prahy večerní rychlík Bohemia, který z Prahy do Chocně nejel po koridoru, ale přes Nymburk, Hradec Králové a Týniště nad Orlicí. Dal jsem to s ním z Prahy až do Chocně. 🙂
Mezi lety 2005 – 2008 jezdil rychlik Praha – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň – Brno. Jezdíval jsem s ním domů když jsem tam jezdil do Hradce Králové na učňák.
Asi bude lepší koupit si lístek, než čekat na něco takového.
Na grappu už žádné omezení nevisí. Ale koridory dnes nemají svůj den, ráno se zastavil provoz (střet vlaku s osobou) mezi Hrušovany u Brna – Vranovice.
U Moravan vím jen o dvou přejezdech, jeden je na polní cestě, druhý na okresce. Oba betonové a pro běžná vozidla dostatečně široké. Pokud posádka v autě nebyla, tak zjevně měla dost času vůz opustit. Opravdu bych rád věděl, jak se jim podařilo uváznout na takovém přejezdu.
Dle fotky jde o tento přejezd:
P4898 – žst. Uhersko, u býv. St. 2
49.9898425N, 16.0030514E
https://mapy.com/s/ferunutuvo
Ten ovšem není u Moravan, jak uvádí mluvčí SŽ, ale na konci zhlaví stanice Uhersko. Ale taky je to nepříliš frekventovaná okreska a přejezd je dostatečně široký a v dobrém stavu.
Také úsek se zastaveným provozem nesedí.
Nesedí k těm Moravanům, ale k přejezdu ano. Je-li to informace jen podle nějakých prvotních zpráv, může ke zmatení klidně dojít – navíc je „krizový mluvčí SŽ“ zřejmě původem mluvčí drážních hasičů, takže úplně detailně celou síť možná nezná.
Dle fotky se jedná o přejezd v obci Turov. Číslo 4898.
Silnice je využívaná jako zkracovací alternativa ze směru od Moravan a Slepotic do obce Uhersko.
Podívejte se na mapy.cz kde končí katast obce Moravany. Stanice Uhersko neleží vůbec na katastru obce Uhersko, ale větší části na katastru obce Chroustovice . Zhlaví stanice Uhersko, kde se stala nehoda, leží na katastru obce Moravany. Proto ten informační šum.
Je to v katastru obce Moravany.
Jj souhlas
Výše jsem poslal odkaz na panoramu na Mapy.com.
Polní přejezd na koridoru??úžasná kombinace
Vzhledem k tomu, že musíte při nahrazování přejezdu počítat nějakou ekonomiku, tak to jsou bohužel ty poslední přejezdy, které se nahrazujou.
Přejezd u Moravan, o kterém jsem se výše zmínil, je ukázkový případ. Význam má jen pro obyvatele bývalého strážního domku, dál už jsou jen louky a řeka. Jenže jeho zrušení by znamenalo nutnost postavit novou příjezdovou cestu, což by byl půlkilometr nové silnice z Platěnska, a ta cesta by byla pro 1-2 auta denně. Plus jednou za čas traktor, co jede sekat trávu. https://mapy.com/s/lebozehuha
Máte sice pravdu, že prvotní investice do cesty pro místní obyvatele, by vedení SŽ ležela v žaludku, ale myslím, že by se ušetřením za údržbu přejezdu na koridoru něco ušetřilo.
Zrovna tady by se mohlo dát nahradit 2 přejezdy (tenhle a ten další směrem na Uhersko) jedním nadjezdem. Ale stále tam jezdí auta v poštu „nula, nula, prd“ jak sám píšete.
Ale jsou tam celkem 4. Tedy usek Moravany – Uhersko.
No a také je vtipné že trať z Chocně do Hradce je elektrufikovaná ale na většině spojů jezdí trija (814.2)
Pokud vlak pokračuje od Týniště směrem na Častolovice a dál, musí jet diesel.
Nutně nemusí – pod dráty může to klidně jezdit vedené elektrickou lokomotivou jako „vlečená mrtvola“, tomu nic nebrání.
Kdesi kdysi v pravidelném provozu jezdilo 460 + 814. (Akorát protože se nekamarádily, musela jet 460 v čele, případně se jezdilo s dvěma strojvedoucíma)
Já vím, že by to bylo „šetření, ať to stojí, co to stojí“, a z toho jsme snad už vyrostli – já jsem jen reagoval na tvrzení, že pokud vlak z Týniště n/O. pokračuje po neelektrifikované trati, MUSÍ jet v dieselové trakci už z Chocně – v praxi totiž nemusí ani když jde o motorák.
Na Valašsku.
Ale i tak zajišťují 814 spoje které jedou celou dobu pod dráhy.
A co to má společného s udalosti na prejezdu
A ve městech, kde je trolejové vedení pro tramvaje či trolejbusy, tak zakážeme jízdu autobusy ?
Mezitím SŽ na nádraží v Pardubicích stále natahuje zpozdeni vlaků o 5 minut z důvodu mimoradne události na trati :)) to je tak těžké říct na rovinu, že to chvíli potrvá (sami moc dobre znaji rozsah nehody) a že si lidé mohou třeba odskočit? Takhle pořád čekají na nástupišti.. to lhaní a mlžení ma SŽ zřejmě hluboko zakořeněno ve svém DNA.
Otevřu si apku můj vlak a jdu vyčkávat do hospody 😛
Ale bacha na překvapení v podobě nenápadné aktualizace mimořádnosti, kde se najednou objeví informace, že vlak jede odklonem přes Hradec. 🙂
Ta teda dlouhodobě ukazuje mnohem větší blbosti
Ona ještě na nějakém nádraží hospoda je? 🙂
Tak zrovna v Pardubicích je snaha mít nanádraží něco na ten způsob – Momento: https://www.imomento.cz/pardubice/
To myslíte ten stavební přílepek ve směru od města v podobě skleníku? Ale vaří tam jakž takž, to ano.
To není stavební přilepek ale restaurace která tam je od otevření nádraží. A je suprova dobře tam vaří a I pivo mají dobré
Ten přílepek tam byl od postavení nádraží…
Pardubice, Česká Třebová, Letohrad….
V Pardubicích snad pořád ještě je – tam by si ji SŽ asi zrušit nechtěla, když okupovala ten bývalý hotel – navíc to tam nebýval nikdy žádný pajzl, aby to někoho zbytečně až příliš dráždilo.
Spíš mít infosystém a obsluhu připravenou a nacvičenou na to, že smažu všechny spoje do postiženého úseku a napíšu tam hlášku od xx:yy mimořádná událost, provoz zastaven asi do xx:xx.
To stačí k tomu, aby se cestující řídili predpokladanymi odjezdy vlaků do ostatních směrů.
Odklonění vlaků je ovšem zrada největšího kalibru, protože místem meprojedete třeba ještě hodinu, ale odklon může odjet třeba 5 minut po jeho vyřízení.
Čili to přihazování po pěti minutách není vždy chybou.
Tahle lumpárna je relikt ještě z dob unitární železnice – a nejlepší to bylo v Holešovicích, když informaci o zpoždění upravovali až podle skutečného odjezdu vlaku z hlavního nádraží, a pokud cestující nečekal trpělivě na (3.) peronu, tak než tam došel, často viděl už jen konce.
Modrogumí reakce na žádosti o vrácení jízdného, když vlak zkrátil zpoždění a ujel někomu chlastajícímu v nádražce. Vracet neprojetá jízdenka se nebude, raději budeme kecat o zpoždění. (Dneska má dopravce jiný přístup ke klientům, ale Sprželi to zůstalo)
To je zcela normální. Naskáká to na dvě hodiny a pak vlak odřeknut. Ale přece si nevyženou lidi pryč.