Bez nafty z Prahy do Čerčan nebo na Mělník. Zastupitelé schválili nasazení BEMU první tratě
Testovací jízda jednotky 690.2 (BEMU) na trati Praha - Čerčany. Foto: Petr Borecký

Už příští rok mají vyjet na obě tratě modernější jednotky RegioFox, skončí hydry a regionovy.
Dobrý den, mám 2 otázky
1. Odhady v roce 2026 budou nasazeny 847?
2 Zůstanou víkenkové “ patráky “ na S8?
Děkuji za odpověď.
Vidim tam malinkou chybičku… jedná se o vozy Bdtn a ne Btn… 😉
Ještě pr7osím na tratě Masaryčka – Kladno
a
Masaryčka – Kladno – Rakovník – to je vážně šrot!!!!
Věděl by někdo zainteresovaný, jaká škatulata proběhnou s Regínami, které jezdí na dolním Pacifiku teďka? Jelikož jde o mix dvoučlánků a tříčlánků, předpokládám, že dvoučlánky budou plně dedikované na horní Pacifik a trojčlánky půjdou na Praha – Kladno? Jinde by ty tria už asi využití neměla a do pecí to ještě několik let nemá smysl vzhledem k roku rekonstrukce.
By je ČD mohly nabídnout do Maďarska – myslím že MÁV by je k nahrazení Bzmotů (810) braly všemi deseti.
Kolik těch Bzmotů ještě MÁV vypravují? Oni ty lokálky dost seškrtali.
Dokonce více než dříve, přednostně se odstavují Marfuši (snad žerou 4x tolik). Navíc stále probíhá „IPicizace“ Bzmotů v malém. Nová sedadla, klima v různých provedeních, nová okna, také různá.
opravdu hodně, případně na Slovensko aby si t7o předělali na „Bagety“
zkráceně: prostě na východ, stejně jako to dělají Němci
Pořád jich (lokálek i 810) mají vcelku dost v různých částech země.
Navíc na některých spojích na těch samých tratích jezdí věci typu velká lok. + 1 – 2 vozy, což taky není nic moc (namátkou Komárom – Veszprém).
Luxusní Interpiči
Nebo na Kubu. Někdy okolo 2010 tam dodal alternativu 810 nějaký ruský Drezíno-strojitělnyj zavod a pamatuji si, že jízda v tom byla totální utrpení.
Po poslední redukci regionální dopravy v Maďarsku je cokoliv podobného už nejspíš naprosto bez perspektivy.
Jakou redukci máte na mysli?
Ano, sem tam něco se převedlo do busů, viz Ujszeged, Csenger, Ipolytárnoc.
Ale mnohé další nadále s Bzmoty, od nejvýchodnější části země přes i poměrně blízké okolí Budapešti (z Vácu na sever atd.) až po jih země vč. zajíždění do Beli Manastiru.
Možná trochu provokativní, ale Arriva ani Jančura je nechtěli. Proč by je teda měli chtít jinde ve světě, když o to nestojí ani ti, kterým se tady imrvére nadává za starý šrot?
regionovy neměly vůbec nikdy vznknkout, takže brečet, že nepatří do pecí 20 let poté, je docela úsmevné
Já myslím že to byl dobrý nápad, jen jich nemělo být tolik a dávat je na výkony kam nepatří. Trio nemělo vznikat vůbec.
Jsou na tratě, kde je to optimální řešení. Kapacita kolem 70 míst, nízkopodlažní část, solidní místo na kola nebo kočárky.
To vlastně platí už pro 810. Na lokálky jako naftová tramvaj dobrý.
Chyba byla, že politici zakázali výrobu chrochtadel a radši nasazovali šukafony kam nepatřily, dokonce i na rychlíky.
Chrochtadla nebyla vyložené zakázána, ale „jen“ se nepodařilo najít výrobní kapacitu pro jejich pohon. Zatímco motory Liaz a převodovky Praga byly vyráběny velkosériově pro autobusy, takže se podařilo je zajistit. Nápravové převodovky se v rámci RVHP zajistit nepodařilo, takže se kupovaly u SGP v Rakousku.
Otázka je co by se dělo kdyby se chrochtadla do výroby dostala. Místo toho máme novější 842 a 843 s modernějším vybavením, ale pořád té samé nevhodné koncepce „lokomotiva se sedadly a služebním oddílem pro tahání vozů“, takže v dnešní době ten objednatel skoro raději sáhne po 814 nebo 845.
To se přece nevylučuje, tvrdit že neměly vzniknout, ale zároveň tvrdit, že když už teda vznikly, do šrotu by ještě jít neměly.
To se snadno říká, ale realita prvních let století byla prostě taková, že masivní nákup nových vozidel byl z říše snů a slušné ojetiny ještě nebyly k dispozici.
Regionova sice není žádná výhra, ale oproti 810 pořád zlepšení o 100 % díky nízkopodlažní části.
Větsinu spojů jezdí tria .
To jo. Ale pořád tam jsou duo Regíny č. např. 096, 106, 107, 108, 110, 115, které jsou tam jak doma, jedna z nich se každý den otáčí i na horním Pacifiku a ty se všechny uvolní, protože jiné tratě neobsluhují.
Pořád nějak nechápu, že trať Praha-Vrané je dlouhodobě totálně mimo zájmu města i Ropidu. Vymýšlí se tangenty S61/S71 s neexistující infrastrukturou, a přitom podél Vltavy vyrostlo za pár let obrovské sídliště a další roste v Komořanech, vše závislé na jediné tramvajové trati nebo autobusech. Jasně, je to z větší části jedna kolej, ale Braník-Kačerov je čerstvě po rekonstrukci, Kačerov-Vršovice je na druhou kolej připraveno, kolem řeky by prostor byl. Nabízí se zastávka u Belárie a klidně tam může BEMU drandit několikrát za hodinu. Vložené spoje mohou klidně otáčet na bývalém modřanském nádraží nebo na Zbraslavi, tolik kolejí tam je. V… Číst vice »
Osobně tipuji šotosen ROPIDu o vlakotramvaji.
Krč-Kačerov je po částečné rekonstrukci, dvojkolejka Kačerov – Vršovice nejspíš nikdy nebude, pozemky pod trianglem, který měl vzniknout v rámci projektu usměrněných odjezdů z ranžíru Vršovice a měl stavební přípravu, teď patří developerovi.
Modřany jsou vytrhané, zbyly 3 dopravní koleje.
Před Zbraslaví zasahuje až do kolejí nová dostavba domu. Na Zbraslavi jsou 2 dopravní koleje, zbylé 2 koleje jsou manipulační a mají pouze ručně stavěné výhybky.
Jistě, nešlo by to zavést bez úprav.
Na druhé straně, ty úpravy zase nejsou vyloženě tragické, ve srovnání s jinými šotopředstavami prezentovanými v plánu rozvoje linek PID.
Výměna výhybek je rutinní věc. Kačerov-Vršovice bude mít minimálně věcné břemeno, protože sloupy TV jsou dimenzované na druhou kolej. Most přes Modřanskou už dvoukolejný je, stejně jako kus kolem modřanské zastávky.
I kdyby tam byl krátký jednokolejný úsek v Komořanech, pořád je to dosažitelnější než zastávky na spojce Malešice-Běchovice nebo zastávka Spořilov.
Na Belárii je zpracován i projekt na tramvajovou a autobusovou zastávku (zkrácení 190 resp. její spojení se 106), ale od konce Scheinhera o tom není ani zmíňky, přitom tam těch bytů vyrostlo hodně a na okolní zastávky to je daleko.
Takže na Nera víc vlaků, víc křížení, více řetězení zpoždění… Ale aspoň v chládku a s nabíječkou na telefon. A to se vyplatí!
Víc vlaků se tam stejně nevejde.
Ještě prosím o info kde to chcete křížit častěji aby to nějak vycházelo. Ve špičce se už kříží na každé možnosti co lze (i když ne v obou směrech). Tj. kříží se v Satalicích (os proti sobě), Čakovicích (os na Nera a Sp/R na Prahu), Měšicích (os na Prahu a Sp/R na Nera a ve špičce i os proti sobě) a v Nera (os nebo Sp/R). Další možnost křížení není. Prostě tady toho víc vyjezdit reálně nejde. Nehledě na to že křížení v Měšicích pomocí jízdy rychlíku do odbočky čtyřicítkou není už ani teď ideální (ale díky aspoň za to,… Číst vice »
To ať vysvětlí kraj, jak je tam chce dostat. Doufám, že nepočítá se stavbou nových výhyben, protože toho bychom se v tomto století nedočkali. Nicméně jak tak koukám, po půl hodině to jezdí už teď aspoň do Čakovic, takže v pražské části vlaků nepřibude.
Ono to v podstatě jezdí po půlhodině celodenně (kromě času od 10:30 – 13:30 kdy je interval hodinový). V ranní špičce je tam dokonce i ještě vložený os po čtvrt hodině navíc. Nevidím asi žádnou možnost jak by se to dalo ještě navýšit. A jestli postaví novou výhybnu a nechají jednu kolej tak patří do pekla! Téhle trati by nejvíc pomohly dvě koleje a ideálně za Čako do tunelu, případně „líbeznická spojka“ na vrtku pro pravnoučata. Tady je největší problém neustálé přenášení zpoždění větší než „rychlost“, která je skoro po většinu trati 100.
Však já s Vámi souhlasím. Ale prostě taková je realita modernizace železničních tratí v ČR. Stačí se podívat na 20 let starý dokument o „nových projektech“ z pera ČD. Jediné, co se z toho realizovalo, je Nové spojení, většina upadla v zapomnění…
Půl hodiny ano, ale včetně R, které objednává MD(a týká se to vlastně jen Všetat, Neratovic a částečně Tišic). Pokud tam MD od roku 29 chce dvě rychlíkové linky + kraj 30 min, tak jsem zvědav.
Tak ona tam jedna výhybna a jedna stanice historicky byly, jen se jaksi zrušily.
Tak bylo kdysi (pokud si to vybavuji co sem kdy o tom četl) zrušeno nádraží ve Kbelích a v Kojeticích. Takže -2 křížení. A zrovna ty Kojetice by určitě pomohli hodně (samozřejmě raději bych rovnou dvě koleje v celé trase).
SŽ plánuje 2 koleje do Čakovic. Ano jsou o 30 let pozadu a dvě koleje by měly být alespoň do Všetat, ale lepší pozdě než nikdy jak to v Česku běžné bývá.
Nějak nechápu proč v tom výčtu vozidel nejsou +2 jednotky pro linku S34, společně s toutou zakázkou by se dala co nejlevněji zvýšit kvalita cestování na městské lince.
To je čistě pražská záležitost, zatímco článek řeší rozhodnutí Středočeského kraje.
To ano, ale provoz bateriových jednotek bude financovat i Praha, protože budou jezdit na území Prahy.
OK, ale linka S34 je jen pražská.
Jasně, ale mohli se domluvit na spolčené objednávce souboru. Na společných linkách to zvládají všechny sousedící kraje, Praha se StčK (jako dve největší a nejzkušenější objednatelé VHD v zemi) by to mohli zvládnout i na souboru obsahují nespolečnou linku. Je to jen o domluvě, kterou by měli zvládnout
Ale fuj, domluvit se. Čím víc soutěží, tím víc adidas. Každý soubor má pěkně svoji provozní zálohu, kterou pod „trestem smrti“ (tedy smrtící sankce) nesmíte použít do jiného souboru.
To ano, minisoubor jen pro S34 je nesmysl a nikdy nebude ekonomicky rozumný. Ovšem když si vzpomenu na jeho vznik, tak se nemůžu ubránit dojmu, že hlavní smysl S34 je zajistit práci pro KŽC a až v druhém kole se řeší efektivita. Ale třeba se pletu.
Právě proto by to mělo být v souboru s linkou S3 když mají linky stejnou trasu i stejné zastávky (jen teď kvůli rekonstrukci Masaryčky jezdí S3 dočasně na hlavák)
Třeba by oběhy vyšly líp, než potřeba dvou souprav na linku s jízdní dobou daleko kratší než interval. Ale to by se nemuselo kzc vyplatit.
to těžko pro linku S34 jsou určené Mravce do kterých se dává ETCS 🙂
Určitě dobrá zpráva, nicméně bych řekl že za zrovna na Pacifiku, za Vraným bude BEMU ve všední dny totálně kapacitně přestřelená a nechci radši vidět cenu za km, ale to je bohužel daň za nové jednotky.
BEMU145 má prakticky stejnou kapacitu jako 814.2, která tam jezdí dnes. Plus má samozřejmě větší nízkopodlažní část, všechny nástupy nízkopodlažní, více míst pro kola a kočárky, komfortnější pojezd. A cena za km bude nižší než u toho Foxe.
Cena za km BEMU bude vyšší než za 847, na to skoro vsadil. Ale O.K, pokud bude velmi vysoká dotace na pořízení, tak bude cena fiktivně nižší, ale čistě provozně to bude výš.
Že dnes jsou kapacitně zbytečné regiony přeci neznamená, že se musí vzduch vozit i nadále, ale vzhledem k tomu, že nic menšího v elektrické trakci asi není tak je to jasné.
Když porovnám cenu za km elektrické trakce v Moravskoslezském kraji (kde jsou zasmluvněny BEMU) a cenu za km motorové trakce v Plzeňském (Foxy) tak elektrická trakce vychází výrazně dráž. Sem tedy skeptický, že zrovna Praha a Středočeský kraj byl měl poměr výrazně opačný.
Trať Praha – Vrané – Čerčany byly desítky let smetiště šrotu a trať kde se Borecký a spol. snažili co nejvíc lidi vyhnat do autobusů a aut a najednou se stal zázrak a začne se to řešit? Elektřina tam je nepodstatná důležité je zkrácení jízdních dob a odstranění zbytečných zastávek a ideálně nasazení spěšných spojů a hlavně i přímých spojů Praha – Vrané – Čerčany – Říčany – Praha
Jak se prosím Borecký snažil vyhnat lidi do autobusů z trati 210?!
Něco jiného je Mníšek a Dobříš, kde je paralelní dálnice, takže objednávka vlaků tam nedává takový smysl.
Podél Sázavy se jezdí pořád stejně, za uplynulých deset let tam jen zmizely fazole Bdtx a přišly Regionovy. Lidé z Jílového nebo Týnce ale stejně preferují bus, protože jede přímo do Prahy bez vyhlídkové jízdy a nestaví úplně mimo obce.
Už zase to vymýtání ďábla, teda vlastně vyhánění lidí z vlaků. Tenhle šotoušskej blábol mě vždycky spolehlivě rozesměje 😂
Dobrý den,
vymítání — je to historicky příbuzné slovu vymetání. Nemá to nic společného s mýcením.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vym%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD
Děkuji.
Já taky děkuji, dám si na to příště pozor, protože tenhle komentář jsem nepsal naposledy 😁
A ty RegioFoxy se vezmou z balíku pro západ středních Čech a trati Praha – Kladno, kde byly slíbené?
Regionova a Hydra na této trati for ever 🙂
🤣🤣🤣 přesně, to mate jako “na chalupu/Kladno ještě dobrý”
Hydra ne, ale Regionova bude na této trati ještě dloooouho standard. 😄
že by nás hydra na této trati opustila. No to snad ne 🙂 To by narušilo historické panorama 🙂
Nebyly sem slíbené od začátku zároveň také? Tedy aspoň na Neratovice, u Čerčan si nejsem jistý. A předpokládám že se tím rozumí i větev do Čisovic/Dobříše, kde jezdí regíny oběhově provázané s čerčanskou větví.
Do Čerčan určitě slíbené nebyly. Tedy minimálně ne RegioFoxy od roku 2026. To je novinka a doufám, že se nejedná o nějaké šílené zbrklé rozhodnutí, ale že je za tím něco sofistikovanějšího.
Je docela zásadní rozdíl mezi slibem (smlouvou) a marketingovou malůvkou… Středočeský kraj má jednu Smlouvu na celý kraj = díky přímému zadání si může přehazovat vozidla skoro dle libosti (omezuje přechodnost a trochu údržba).
Na Kladno se s nima prapůvodně uvažovalo, ale objednány tam myslím nikdy nebyly.
Na Kladno patří EMU 300.
Zatím ale ne – nejsou dráty. A až jednou budou, tak možná.
Ale protože tunel z Dejvic na Veleslavín je stále v nedohlednu – tak to buď zůstane u nafty, nebo nějaký BEMU, který pojede část pod trolejí (až jednou bude) a část na baterky
EMU 300 může jezdit do Kladna (na Kladno) z Veleslavína. Ono to v první fázi stejně tak dopadne.
Alespoň něco. Taková slabá náplast. Sice tedy pořád jednokolejně, bez drátů a se zpožděním, ale aspoň konečně klimatizované a nízkopodlažní jednotky. Víc by mi ale udělalo radost, kdyby konečně někdo začal opravdu pracovat na již dlouho slibovaném zdvoukolejněním, protože víc se na téhle trati už stejně nedá vyjezdit ale i tohle udělalo radost.
A taková zajímavost – na téhle trati by velmi dával smysl levostranný provoz kvůli uspořádání úseku Vysočany – Skály. Odpadlo by dost kolizních jízd.
Ne! Lidi jsou zvyklí že vlaky stejně jako auta jezdí vpravo. Mít tady jednu trať kde z nějakého divného důvodu (z pohledu obyčejného člověka) jezdí vlaky vlevo by alorát způsobovalo zmatky na zastávkách.
Dát na vhodná místa cedule, hlásit dřív než to dovolí paragraf jedna, lidí si zvyknou.
Že na hlaváku běžně přijíždí vlak od Smíchova na čtvrté nástupiště a zároveň z pátého odjíždí něco do Vršovic (=potkaj se levými boky), to šotouš z plánku pochopí a ostatním stačí říct „S8 do Vraného jede z 5. nástupiště.“
Lidem je to úplně jedno a zvyknou si. Problém je to pouze u bočních nástupišť, kde je to otázka zvyku.
Kolikrát se ale stává, že dispečer pošle elefanta po nesprávné, aby kolem něj protlačil zpožděný rychlík, pokud je zrovna místo.
Ten důvod není divný a takové řešení naopak dává velký smysl.
Před rekonstrukcí tratě a zabezpečovacího zařízení do současného stavu (před pár lety) se jezdilo tak, že po prostřední koleji ze Skal do Vysočan jezdily všechny vlaky (od Lysé i od Všetat), zatímco pro směr od Vysočan používaly vlaky „své“ krajní koleje.
Jak to vychází teď netuším, dnešní zabezpečovací zařízení umožňuje jet do Vysočan i po krajní koleji. Nicméně používat u jedkokolejky výraz levostranný provoz mi nepřijde šťastné 🙂
Aktuálně se nejčastěji jezdí po první koleji od Vysočan do Skal a po druhé, nebo třetí ze Skal do Vysočan. Záleží v jaké časové poloze se jede a s kým se kříží a jak je co zpožděné (není to pravidlo).
Ten levostranný provoz byla reakce na to hypotetické zdvojkolejnění.
Aha, tak to jsem nepochopil 🙂
S trochou štěstí se spolu se zdvojkolejněním zároveň spáchá přesmyk (v SP ŽUP je uveden, spolu s výhybnou pro levostranné cesty nákladních vlaků Vysočany – Čakovice, díky které bude možné ten přesmyk udělat poměrně strmý a tedy levný)
Tak s automatizací a ETCS by se snad mělo nechat bezpečně jezdit po kterékoliv koleji. A Caprad má naprostou pravdu: cestující by z toho byli zoufalí.
Jak jsme to mohli přežít na Ferdinandce…
Ideální by byl pravostranný provoz a přesmyk u Skal, celkem standardní řešení v místech kde se oddělují dvě tratě s intervalem <15 minut každá…
To je oficiální doporučení SP ŽUP, spolu s čtyřkolejkou z Vysočan (pro mě nepochopitelně chtějí čtyřkolejku až do H. Počernic)
Tipoval bych možnost přejíždění zastávkových vlaků na trati do Lysé rychlíky/expresy na MB a Liberec. V nerealizované maximální variantě rekonstrukce Praha – Lysá měla být čtyřkolejka až do Mstětic.
Ok, to dává celkem smysl, díky. Trochu se divím že radši nechtějí předjíždět u Lysé nebo u Mstětic (kde by se to stavělo snáz), ale je možné že to tak vyšlo z návrhu GVD
Tak to zní dobře. Jen mě napadá, je na tu čtyřkolejku nějak připravená čerstvě otevřená zastávka na Rajské Zahradě?
Ta která byla postavená spolu s nešťastnou tříkolejkou? Divil bych se, nevypadá tak. A upřímně ani nevím jak by taková příprava (t.j. úprava stavby za poměrně malé náklady aby případná přestavba byla výrazně snazší) měla vypadat.
Levostranný provoz by dával smysl i na cancourku Výstaviště – Bubny, klidně jen od cesťáku v Bubnech, aby vlaky na Masaryčku jely ze stejného peronu.
Proc linky do Prahy maji byt schvaleny Stck i prazskym zastupitelstvem? Jinde to funguje tak, ze si kraje linky rozdeli a jednu celou objednava jeden kraj a druhou celou druhy kraj. Nebylo by to tak jednodussi i tady? Praha by mela napr. S5 a S9 a Stredocwsky kraj vse ostatni.
U těch mezikrajských linek to bývá tak, že jeden kraj řeší soutěž a objednávku a druhý „jen“ platí svůj podíl, ale příslušné vedení kraje to samozřejmě také musí schválit.
To by bylo moc jednoduché – garant objednávky a každý si platí své. Realita je taková, že garant platí celé a to přeprodává dále. A ten druhý kraj nemá nárok na nic přesného o ceně…
No, různé linky se objednávají na různá období a s v čase se měnící intenzitou a kvalitou. Hledat dělení linek aby to bylo fér z hlediska toho kdo kolik platí by bylo velmi komplikované. Mnohem rozumnější je to prostě objednat společně a náklady rozdělit
To je jak plivnutí do tváře cestujícím po 070. Ta trať má být min do Vsetat dvojkolejná. Cestu to nezkrátí ani o minutu.
Kraj (+ Praha) se stará o to, co je v jeho kompetenci – rozsah provozu, vozidla. Za infrastrukturu může lobovat, ale finálně o investicích rozhoduje ministerstvo.
Nechal bych u nádraží vyvěsit transparenty „Již brzy dvoukolejně do Všetat“ 😉
Ale radši jen v Mělníce 😉
To je totéž jako soutěž na rychlíky na této trati (a sousedních). KDYBY byla SŽ schopna rychle postavit pár nabíječek a desítek km trolejí, mohl by tam dopravce za pár let vyslat akutrolejové jednotky. Ale nelze, takže tam až do roku 2059 bude smrdět nafta.
Nicméně jízdní dobu by to trochu zkrátit mohlo, elektrika má lepší akceleraci a v elektrifikovaných úsecích zvládne i vyšší rychlost. Tedy pokud se tohle zrychlení nespálí delším čekáním ve výhybnách.
Stejně to bude Škodovka s Panterem – nikdo jiný AC/DC BEMU nedělá.
Stejně tak ta požadovaná kapacita přesně odpovídá.
A na Mělník je to málo. Tam by to chtělo trojvozovky. A (permanentní) spojování dvouvozovek zase leze do peněz.
Velmi podobnou kapacitu má i třeba 654.
No sláva. Na této trati byli systematicky lidi roky vyháněni do aut a autobusů a konečně se probírají. Pak se bude udiveně psát že tam jezdí dvakrát tolik lidí a že má trať obrovský potenciál a je lepší než autobusy a auta
Už teď v ranní špičce nastupuje pravidelně postupně víc a víc lidí. Počítám si (úchylka) lidi na zastávce Nera Sídliště pravidelně když na ni jdu. Ranní R1139 využívá cca 60lidí (zde se počet v čase moc nemění), Os9503 využívá cca 80 lidí (před dvěma lety sem počítal kolem 40) a do Sp1543 přistoupí průměrně 120lidí (před dvěma lety to bylo kolem 80). Jiné spoje takhle přehled nemám, ale už teď tam ta rostoucí tendence je a výrazná.
Tady velmi záleží, kam v Praze jedete. Ve většíně případů to asi dál bude rychlejší autobusem na Ládví a dál metrem. Vlak má smysl do východní části Prahy, zvlášť se zastávkou na Rajské zahradě.
Správně, záleží odkud kam se jede. Ale pokud je cesta busem a metrem i třeba o 10 minut rychlejší než Foxem/BEMU, dost lidí bude ten vlak stejně upřednostňovat.
Vyhánění lidí 😂😂😂😂😂
Už se těším, jak přibudou v Praze další spoje, ktere nadále budou zmenšovat kapacitu kolejí pro nákladní dopravu.
Pro jakou? Kolik nákladů omezí osobáky do Neratovic? 2 za den, a to možná přeháním
Mýlíte se. 3 🙂
Aby v ty Praze neumřeli, když jim tam bude jezdit míň nákladních vlaků
Ale no tak, tohle je výkřik nějakého chovance ústavu…
Mám n nákladních vlaků= víc nákladních aut a ty musí taky přes Prahu.
Myslite po obchvatu? Na magistrale pred hlavnim nadrazim jsem nevidel tolik tranzitujicich nakladnich aut jako nakladnich vlaku …
No tak nemám přehled o 100% spojích, ale tady projedou za den max dva náklady směrem na Prahu (od Nera) a to většinou z Měšic s kamením. To zas takové omezení určitě nebude, ono tady stejně větší kapacita není a nebude dokud se nepřidá druhá kolej (není kde křížit).
Co furt máte s tím křížením ? Vy pracujete v nějaké chovatelské nebo pěstitelské stanici ?
Joo, vy myslíte křižování ? Tak to jo😀.
Samozřejmě že křižování. Omlouvám se, ale vysvětlete to prosím debilním automatickým opravám na mobilu. Pokaždé mi to změní na křížení. Budu se snažit si na to dát příště pozor. Nebylo by fajn, kdyby se nám vlaky v Měšicích (mmj zde mobil prozměnu píše Měsíce) křížily. Bůhví jaká jednotka by z toho vznikla 😀
Vy si ty „debilní automatické opravy mobilu“ neumíte vypnout?
Umím. Ale to spíš potom vidět jak by potom to psaní vypadalo. V tomhle případě jde o efektivitu a rychlost psaní. Jen u některých slov je nutno „učit“. Obecně jsem ale s pomocí swift key ve psaní mnohem rychlejší a přesnější, než když to po mě nikdo neopravuje a nekontroluje. Je to věc zvyku. Což mě samozřejmě neomlouvá v tom, že chci nechat vlaky křížit ve výhybnách do jiných druhů. Obávám se, že tímto způsobem zajímavé hybridní jednotky nevytvořím :D.
Možná stačí přečíst si po sobě příspěvek, než ho odešlu.
V této diskuzi máte pojem „křížení“ tolikrát, že to absolutně snižuje a nezdůvěryhodňuje obsah vašeho sdělení.
Ano, je to o zvyku a někdy je lepší si to po sobě přečíst i tak. Tady sice swift key asi zařídil, že tam nemáte překlepy, ale ve druhé větě zcela chybí přísudek a „po mě“ se správně píše „po mně“ 🙂
V pohodě, nechci být hnidopich😊.Vaše příspěvky mají „hlavu a patu“ , takže mě mohlo napadnout , že o dopravě víte dost a je to způsobeno tím “ zázrakem“ zvaným aut .oprava.
Sám vim, co to dokáže kolikrát způsobit, když člověk v rychlosti ťuká a ťuká a pak to bez kontroly odešle ☹️