První policejní Tesla v Česku. Model Y posílil strážníky v Táboře
Tesla model Y u Městské policie Tábor. Zdroj: Město Tábor
Elektromobil vyšel na 1,3 milionu korun, 300 000 pokryla dotace.
Elektromobil vyšel na 1,3 milionu korun, 300 000 pokryla dotace.
Z mého pohledu by měla být podpora jakékoli dotace z EU na vozidla veřejné správy a dopravy spojena pouze s elektrickými vozidly. Přirozeně by vznikala ve městech infrastruktura i pro místní občany, kteří by se snadněji rozhodovali pro nákup EV. Jinak po amerických volbách do 5ti let v USA jiný policejní auto než tesla téměř neuvidíme. Hlavně Cybertruck je pro ozbrojený složky jak dělanej.
Cybertruck stojí 5,5 mega….
Pro ozbrojený složky jak dělanej ?
Koukáte moc na televizi.
Cybertruck je nesmyslná težká krabice. Na výstavě jsem to viděl z blízka divím se, že to může do provozu a že s tím vůbec někdo jezdí. I jen při blbým otevfírání dveří a nastupování hrozí úraz od ostrých plechových hran.
On to ten Ryba má dobře odargumentované, pro službu ve městě je elektromobil ideální volba…
Trochu nešťastná značka, ale jinak asi ideální využití BEV.
Jsem dost konzervativní, takže u státní policie, hasičů a záchranky bych raději viděl spíš PHEV.
Zajímavé jsou zkušenosti s elektromobilem (lékařský vůz pro randez-vous) v Hradci, kde si ho hodně pochvalují, zatímco ve Zlíně se jim nelíbil jak dojezd, tak složité vypínání jízdních asistentů při každém startu.
(Ale ti asistenti jsou v každém novém autě a v záchranářském se to vypíná – oni měli půjčené běžné auto.)
Pro tento druh nasazení (měšťáci) je elektrika ideál. Škoda jen, že si tohle řeší každá samospráva sama, protože při hromadném nákupu by byla elektrifikace ještě výhodnější.
Mimochodem, řešila se zrovna v případě Tesly ochrana osobních údajů? Všechny kamerové záznamy ze zásahů bude mít k dispozici firma sídlící v USA. Tam je zákonná ochrana osobních digitálních dat prakticky nulová a naveliko se s nimi kšeftuje. Nemluvě o skandálu, kdy si zaměstnanci Tesly v chatech sdíleli ty nejlepší „úlovky“ z kamer.
Dobrá otázka. Každopádně to i tak bude lepší, než kdyby měli čínské kamery. Pak by všechny informace měla přímo komunistická Čína, kde je ochrana osobních údajů naprosto nulová a naopak fízlování stoprocentní.
Číňan se dostane spíš k datům z Tesly, než k datům z kamery made in China, která zapisuje na SD kartu.
Auto už bohužel přestává být stroj, nad kterým má majitel kontrolu. Je to spíš komplexní řešení na klíč, které mj. používá síťovou infrastrukturu, jejíž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní.
Cajti nakupujou auta hromadně, a co výběrko, to skandál. A vždycky je to Škoda…
Zajímavé informace, které v článku chybí(a jsou jinde): Ta jejich KIA už ujela 256 000km. „Střídají se velmi pomalé hlídkové jízdy, pak ‚stojky‘, kdy hlídáte určitý prostor, s jízdou ‚pod majáky‘, kdy využíváte téměř celý výkonnostní potenciál vozu. Průměrná rychlost našich vozů je 25 až 28 km/h. Třeba předchozí Škoda Octavia 2.0 FSI druhé generace měla spotřebu kolem 12 l/100 km, ke konci životnosti spotřebovávala ještě motorový olej tempem asi 0,5 l/1000 km. Aktuálně provozovaná Škoda Octavia 2.0 TDI třetí generace má u nás spotřebu 8,664 l/100 km. Vysoká je i poruchovost u těchto vozů,“ vysvětluje Miroslav Ryba. „V našem… Číst vice »
Jsou jinde tady:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-model-y-mestska-policie-tabor/r~1a837c24a76011ef95ee0cc47ab5f122/
Ty policejni auta taky jeste dlouho stoji se zapnutym motorem na volnobeh – coz uplne neodpovida beznemu provozu a pokud to neni nejaky takhle koupeny special, tak se to casto opravuje.
Docela dobre jsou na to staveny i hybridy od Toyoty – RAV4 a nebo Camry se pak jako policejni auto pouziva docela casto.
A taky občas jezdí na plný plyn se studeným motorem, to je pro životnost ještě horší.