První policejní Tesla v Česku. Model Y posílil strážníky v Táboře

Tesla model Y u Městské policie Tábor. Zdroj: Město TáborTesla model Y u Městské policie Tábor. Zdroj: Město Tábor

Elektromobil vyšel na 1,3 milionu korun, 300 000 pokryla dotace.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
acab

proč vyhazují peníze oknem? reálně by si vystačili s dacii 😅

Miroslav

Opak je pravdou, na tísňovou linku do NONSTOP provozu je Dacia nevhodná.

Radek Šindel

Jedna technická poznámka. MP zřejmě nehoní celou šichtu kriminálníky jako v Kobře 11, ale jezdí po městě, spoustu času prostojí na volnoběh.
Průměrné auto za hodinu spálí na volnoběh asi 1l paliva, což odpovídá zhruba 10KWh energie. S tímhle by šlo vytopit celou policejní stanici. Elektrické vozidlo vezme při stání 500-1000W. Tesla navíc disponuje režimem kempování, kdy ta spotřeba bude ještě menší.
Proto je ta úspora na palivu tak vysoká.

Tonda Sehnal

Design toho Rosenbauera vypadá setsakra dobře! 💯👍

Josef

Z mého pohledu by měla být podpora jakékoli dotace z EU na vozidla veřejné správy a dopravy spojena pouze s elektrickými vozidly. Přirozeně by vznikala ve městech infrastruktura i pro místní občany, kteří by se snadněji rozhodovali pro nákup EV. Jinak po amerických volbách do 5ti let v USA jiný policejní auto než tesla téměř neuvidíme. Hlavně Cybertruck je pro ozbrojený složky jak dělanej.

Honza

Cybertruck stojí 5,5 mega….
Pro ozbrojený složky jak dělanej ?
Koukáte moc na televizi.

Josef

Chápu že jsi Honzí z ČEZchistánu a v autosalonu ti to říkali. Ale internet máš, tak si můžeš cenu dohledat. S pohonem všech kol stojí 80 000 dolaru. Což je zhruba 1,8 mil. I z pohledu evropy je to super cena za neprustřelný auto co má 600 koní, z 0 -100 za 4 sekundy. A taky už je to 3 nejprodávanější elektroauto v USA. Pokud budeš chtít stejně výkony americký suv dovybavit nějakou balistickou ochranou, určitě to bude mnohem dražší a zoufalejší auto. Prostě nic takovýho nenajdeš.

Primářek

Když už někoho odkazujete na internet, tak se sám podívejte jak moc „neprustřelný auto“ ten Kybertruk opravdu je.

Kebab

Super cena za auto, které může legálně na silnici jen na výjimku kvůli ostrým hranám.

Honza

Prosím tě, José, co s tím má co společného ČEZ???
Já mám s prací u ozbrojených složek zkušenost, takže vím, co policie v centru města ocení a co potřebuje. Cybertruck to fakt není.
A pokud jde o sledování Autosalonu, tak v tom tedy jsi odborník asi jen ty. Doporučuji diskuzi na jejich webu, tam to jistě ocení.

Josef

Honzí, ty jsi začal z cenou 5 míču vycucanou z prstu. Cybertruck je auto pro USA. Je moc hezký si něco přát s pozice policajta, ale pak je tu i pohled daňového poplatníka potažmo města, co to platí. A v Táboře ti spočítali, že místo protáčení motoru jednoho služebního kodiaqa kdesi v podjezdu, můžou každej rok postavit několik dětských hřišt například. A za stejnou službu. Nebo by ti mohli přidat, nebo snížit hodiny? To bys jako nebral?

Mickey

Cybertruck je nesmyslná težká krabice. Na výstavě jsem to viděl z blízka divím se, že to může do provozu a že s tím vůbec někdo jezdí. I jen při blbým otevfírání dveří a nastupování hrozí úraz od ostrých plechových hran.

Josef

Pro srovnání:
škoda kodiaq: cena: 1600 000 kč
(policejní verze) hmotnost s rámem: 2000 kg
výkon: 245 koni
zrychlení 0 – 100 6,5 s

Cybertruck AWD: cena: 1800 000 kč
hmotnost(neprůstřelné):3000 kg
výkon: 600 koni
zrychlení 0 -100. 4,3 s

okk

3000kg. To znamená 500kg na řidiče a náklad. V pickupu. Mimochodem to znamená, že podle norem pro osobáky do 3,5t je to max pro 3 lidi. To chceš. Za mě je to do Evropy velká těžká krychle, která jako osobák nic neuveze. Velice praktické auto do města. Aby se v tom mohlo legálně jezdit v plném počtu s nákladem, tak by to muselo být registrované jako náklaďák se všemi neduhy (tachograf, omezení vjezdu) – to zní vyloženě praktické pro policejní auto :D.

Josef

Pokud jde o ostré hrany Cybertrucku. Dají se řešit dodatečným krytím, jako u dodatečně homologovaných kusů dovezených do evropy. Jak Cybertuck tak policejní auto s rámem ti na přechodu v nejlepším případě doláme nohy. Rozdíl je ale v tom, že Cybertruck má v americe všechny certifikáty bezpečnosti. Policejní auta čr nikoli. Rám je tam nelegálně bez jakéhokoli atestu. A myslím, že v „Hradci“ tuším s tím zabili při bočním nárazu nevinou řidičku v křižovatce.

https://www.kverulant.org/cases/nasilne-policejni-zastavovani-vozidel-s-trubkovym-ramem-na-cyklisty/

Ferda

On to ten Ryba má dobře odargumentované, pro službu ve městě je elektromobil ideální volba…

Miroslav

Děkuji za komentář.

Náhodný Kolemjdoucí

Trochu nešťastná značka, ale jinak asi ideální využití BEV.

Jsem dost konzervativní, takže u státní policie, hasičů a záchranky bych raději viděl spíš PHEV.

Nose Peak

Zbytečný. Jestli to pojede i bez nabíjení, tak to policajt nabíjet nebude. Čistě z lenosti…

Hans

Buď máte normální spalovací auto, nebo elektromobil. Spojení obou do jednoho celku dávalo smysl u takových aut jako byl Prius z hlediska nižší spotřeby. U záchranných složek jsou na prvním místě jiné vlastnosti.

Michal M

Zajímavé jsou zkušenosti s elektromobilem (lékařský vůz pro randez-vous) v Hradci, kde si ho hodně pochvalují, zatímco ve Zlíně se jim nelíbil jak dojezd, tak složité vypínání jízdních asistentů při každém startu.
(Ale ti asistenti jsou v každém novém autě a v záchranářském se to vypíná – oni měli půjčené běžné auto.)

Pražec

Pro tento druh nasazení (měšťáci) je elektrika ideál. Škoda jen, že si tohle řeší každá samospráva sama, protože při hromadném nákupu by byla elektrifikace ještě výhodnější.

Mimochodem, řešila se zrovna v případě Tesly ochrana osobních údajů? Všechny kamerové záznamy ze zásahů bude mít k dispozici firma sídlící v USA. Tam je zákonná ochrana osobních digitálních dat prakticky nulová a naveliko se s nimi kšeftuje. Nemluvě o skandálu, kdy si zaměstnanci Tesly v chatech sdíleli ty nejlepší „úlovky“ z kamer.

Kebab

Dobrá otázka. Každopádně to i tak bude lepší, než kdyby měli čínské kamery. Pak by všechny informace měla přímo komunistická Čína, kde je ochrana osobních údajů naprosto nulová a naopak fízlování stoprocentní.

Pražec

Číňan se dostane spíš k datům z Tesly, než k datům z kamery made in China, která zapisuje na SD kartu.

Auto už bohužel přestává být stroj, nad kterým má majitel kontrolu. Je to spíš komplexní řešení na klíč, které mj. používá síťovou infrastrukturu, jejíž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní.

Nose Peak

Cajti nakupujou auta hromadně, a co výběrko, to skandál. A vždycky je to Škoda…

PetrD

Zajímavé informace, které v článku chybí(a jsou jinde): Ta jejich KIA už ujela 256 000km. „Střídají se velmi pomalé hlídkové jízdy, pak ‚stojky‘, kdy hlídáte určitý prostor, s jízdou ‚pod majáky‘, kdy využíváte téměř celý výkonnostní potenciál vozu. Průměrná rychlost našich vozů je 25 až 28 km/h. Třeba předchozí Škoda Octavia 2.0 FSI druhé generace měla spotřebu kolem 12 l/100 km, ke konci životnosti spotřebovávala ještě motorový olej tempem asi 0,5 l/1000 km. Aktuálně provozovaná Škoda Octavia 2.0 TDI třetí generace má u nás spotřebu 8,664 l/100 km. Vysoká je i poruchovost u těchto vozů,“ vysvětluje Miroslav Ryba. „V našem… Číst vice »

Frantisek

Ty policejni auta taky jeste dlouho stoji se zapnutym motorem na volnobeh – coz uplne neodpovida beznemu provozu a pokud to neni nejaky takhle koupeny special, tak se to casto opravuje.

Docela dobre jsou na to staveny i hybridy od Toyoty – RAV4 a nebo Camry se pak jako policejni auto pouziva docela casto.

Kebab

A taky občas jezdí na plný plyn se studeným motorem, to je pro životnost ještě horší.

Miroslav Ryba

Děkuji za komentář a data z jiných zdrojů „ode mne“…