První parní lokomotiva s ETCS. Ve Velké Británii začali s jejím testováním
ETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive Trust
Instalace zabezpečovače byla součástí velké opravy parní lokomotivy.
Instalace zabezpečovače byla součástí velké opravy parní lokomotivy.
otázka je, jak ta elektronika bude fungovat v tom horku, 70°C a všechno se vypíná, aby to neshořelo
Timhle tempem jiz brzy u nas etcs v sukafonech…. Ne nadarmo se jim rikalo i plevel protoze toho se jentak nezbavis.
Systém ETCS nebyl pro řadu 380 plánován. Proto je modernizace drahá. Systém ETCS nebyl určen ani pro parní lokomotivy. Ale funguje.
Jak jsem (mozna neforemne) psal vedle. Tomu RT linuxu je fakt celkem jedno na cem jede. Jasne, musi to plnit pozadavky na redundanci atp. Ale technicky neni problem aby ten etcs kernel bezel na kdejakem domamontu. ProfiBus, ctecka baliz, modem… Nic z toho nevyzaduje rack velikosti americke lednice…
Až na to, že a tím domamontem by Vás vyfakoval první posuzovatel
Proc by mel? Pozadavky a sady testu jsou stejne pro kazdeho. https://www.era.europa.eu/era-folder/1-ccs-tsi-appendix-mandatory-specifications-etcs-b4-r1-rmr-gsm-r-b1-mr1-frmcs-b0-ato-b1
Když se chce, všechno jde.
Když jsou peníze, všechno jde.
Ano, každé hobby něco stojí.
Škoda, že náklady majitel neuvedl, čistě pro srovnání s těmi našimi…
Mno zástavba do parní mašiny se v ČR ještě nedělala a nejblíž jsou tomu Bobiny a Hrbaté, taky nemají žádný řídící systém, všecko mechanicky.
230, 130, 830…
Je to neověřené info. Ale vzhledem k tomu, že majitel nechal mašinu vyrobit nedávno, tak konstruktéři ze zástavbou ETCS počítali od začátku a přizpůsobili tomu konstrukci i jednotlivé technické elementy. Cena jen za instalaci zabezpečovače prý byla (neověřená) 300.000£. Pokud by to prý šlo do původní historické parní mašiny, tak 3 miliony liber.
Prosím zdroj vašich nepodložených informací, zejména to, že výrobce instalaci plánoval už při výrobě. 🙂
moc tam toho nepřibylo pár škatulek to je divný ja tam celej rozvaděč jako stodolu
A takový rozvaděč by byl v kabině?
U Siemensů v Berlíně měli vystavenou nějakou malou dieselovou posunku, kde ETCS bylo umístěné asi v 5 škatulích na ochozu.
Škoda, že prasátko nemá ochoz, taky mohlo mít ETCS… 🙂
Prase nemá ochoz???
Dlužno dodat, že se jedná o čistě soukromou aktivitu, cílem jsou zážitkové parní vlaky.
A znáte v současné době jiný parní vlak než zážitkový?
Ano, například v takové Bosně stále slouží na posunu…pak třeba na takové HSB slouží v denním provozu…..a ještě do předloňska jezdil i školní vlak nedaleko Drážďan v parní trakci….asi tak….
To je stále zážitková jízda. Asi jako retrovozy na pražské lince 23, které taky slouží běžnému provozu. Ranní výjezdový spoj v pracovní dny od Vozovny Žižkov běžně rozváží školáky po okolí v trase linky 11.
Nejpsíš jen výjimky potvrzující pravidlo. Hornatá část Indie a tak, kde to funguje jako veřejná doprava.
Přijde mi trochu škoda, že jim ty budíky na těch obrazovkách nezobrazují v trochu historizujícím stylu, věřím, že pár korun za grafika, který by jim nakreslil budíky už by nebyl takový rozdíl
Nepodléhá to nějaké standardizaci nebo schvalování? Ovládací a bezpečnostní prvky se snad v málokterém odvětví smí dělat volným stylem
Pár korun za grafika a desetitisíce za schvalování nového softu.
Naopak, ten kontrast působí jak z Návratu do budoucnosti…
Tam už chybí jen ten Flux Capacitor 🙂
Vzdyt u nas nefunguje ani zakladni opravarenstvi ( myslim CD Nostalgii ) podivejte se jak dlouho opravuji napr 464.008
A s článkem to má společného co?
Ze pokud se nezvladaji zakladni veci tak na ETCS zapomente !
A ty minusy hadam jsou od pohunku Marecka…..
Základní věc je parní mašina a nikoliv zabezpečení tratí v denním provozu?
Takže když porovnáte počet provozuschopných parních lokomotiv před 15 lety a dnes, tak je jich výrazně méně?
Rozhodne pocet stroju je mensi..zalostne mensi…
Hlavne co se tyce velkych kol. Proc to na Slovensku jde?
přestavba brejláku na slavnej etcs je půl roku
Mareček je bohužel mimořádně neschopný…
Kdyby Marecek nemel kryti od Jirika Jesetuu tak by uz davno letel …..
Jo, evidentně je někomu zalezlej v zadku až po paty…
No výborně, perspektivní parní lokomotiva vyrobená v roce 2008. Tak hlavně musíme zavést ULEZ a zakázat spalovací auta ještě dříve než v EU. My tu silniční lobby prostě zničíme, ať to stojí co to stojí!
No vida, když se chce , tak to jde.
To víte. Když jim v UK stačí mnohem, mnohem řidší železniční sít (a která je mnohem využívanější) než v ČR, tak zbyde i na libůstky.
A zase mají ostrované primát.
Nevím jestli to je hodné nějakeho uznání. Nechtějí montovat ABS koněspřežku???
Nejspíš proto, že mimo EU mají méně byrokracie. Zatímco tady se budou hledat roky důvody, proč to nejde.
To už je ta národní povaha.
A na to jsi přišel jak, že mají méně byrokracie?
u nás už to funguje to etcs na tratích nebo ne? samá bouračka
V Británii je taky jen na některých tratích.
V Británii a méně byrokracie… jistě, pane ministře.
Jako že je v GB méné byrokracie – to jste si prostě vysnil, nebo k tomu máte jakýkoli důvod? Měl byste nějaký věcný argument, kdyby vám někdo tvrdil, že evropská byrokracie je jen slabý odvar té britské?
Tahle lokomotiva byla vyrobena s přípravou na ETCS když byla Británie v EU (a my už také), takže to lze. A jsou to hlavně místní, kteří si byrokracii zpřísňují nad rámec nařízení EU.
To není nic nového. V Británii jsem 3 roky žil a v adaptacích nových věcí jsou extrémně rychlí. Je to vidět třeba na hudbě. BBC Radio 1 je jejich hlavní rádio a ze zásady tam nehrají hudbu starší než 1 rok. Díky tomu řešili třeba i 60 let staří kolegové aktuální hity a nejposlednější výstřelky módy. Beatles tam neposlouchal v podstatě nikdo. To byl pro ně pravěk. Uznávali to, ale patřilo to do muzea a ne do rádií. V adaptaci sociálních sítí taky frčeli lidi 60+ byli hned po vzniku dané sociální sítě na Instagramu, Twitteru, Faceboolu atd. Díky tomu… Číst vice »
Že je něco nové neznamená že je to dobré, obzvlášť teď a obzvlášť v hudbě
(Jsem generace Z)
Nene, přesně vím, co chtěl Franta na příkladu říct. Naše společnost je tak extrémně konzervativní a uzavřená, že jakákoli inovace, nápad, novinka se jen těžko prosazují. Je to o myšlení lidí, ne o trendech.
A to jako třeba jaká?
Mně napadá Euro a volby po internetu, ale ze soukromého sektoru asi nic…
No vida, hned dva dobré příklady. My nechceme, aby stát fungoval jak appka v mobilu, ve stylu 21. století; my chcem, aby pošta chodila 2x denně jak v roce 1937…
U nás máme taky Radio 1 a to jako první soukromou stanici (začínali ještě jako nelegální), ale je to stále spíš underground. Nehrají mainstream, novinek jsem od nich pochytil spousty, ale stejně tak hrají i klasické, starší alternativní tracky, prostě záleží na pořadu a vkusu moderátora/DJ. Tedy kdo chce své si může najít i u nás, akorát to dá víc práce. Je pravda že když někde slyším ty Blaníky, Impulsy nebo i Rozhlas tak mě jímá hrůza jak je půlka programu zamrzlá o několik dekád v historii.
Já chci být zamrzlý, se.. na Vaše debi… novoty!!
Tady, kdyby Kája neumřel, tak je Slavík dodneška…country for the future…