První parní lokomotiva s ETCS. Ve Velké Británii začali s jejím testováním

ETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive Trust

Instalace zabezpečovače byla součástí velké opravy parní lokomotivy.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Practicus

otázka je, jak ta elektronika bude fungovat v tom horku, 70°C a všechno se vypíná, aby to neshořelo

Vojtaano

Timhle tempem jiz brzy u nas etcs v sukafonech…. Ne nadarmo se jim rikalo i plevel protoze toho se jentak nezbavis.

Krachbumente

Systém ETCS nebyl pro řadu 380 plánován. Proto je modernizace drahá. Systém ETCS nebyl určen ani pro parní lokomotivy. Ale funguje.

M.Z.

Jak jsem (mozna neforemne) psal vedle. Tomu RT linuxu je fakt celkem jedno na cem jede. Jasne, musi to plnit pozadavky na redundanci atp. Ale technicky neni problem aby ten etcs kernel bezel na kdejakem domamontu. ProfiBus, ctecka baliz, modem… Nic z toho nevyzaduje rack velikosti americke lednice…

Eliášek

Až na to, že a tím domamontem by Vás vyfakoval první posuzovatel

M.Z.
Patrik

Když se chce, všechno jde.

vbb

Když jsou peníze, všechno jde.

Jaroslav Tyle

Ano, každé hobby něco stojí.

Nose Peak

Škoda, že náklady majitel neuvedl, čistě pro srovnání s těmi našimi…

Jiří Kocurek

Mno zástavba do parní mašiny se v ČR ještě nedělala a nejblíž jsou tomu Bobiny a Hrbaté, taky nemají žádný řídící systém, všecko mechanicky.

Tonda Sehnal

230, 130, 830…

X 1

Je to neověřené info. Ale vzhledem k tomu, že majitel nechal mašinu vyrobit nedávno, tak konstruktéři ze zástavbou ETCS počítali od začátku a přizpůsobili tomu konstrukci i jednotlivé technické elementy. Cena jen za instalaci zabezpečovače prý byla (neověřená) 300.000£. Pokud by to prý šlo do původní historické parní mašiny, tak 3 miliony liber.

Eliášek

Prosím zdroj vašich nepodložených informací, zejména to, že výrobce instalaci plánoval už při výrobě. 🙂

josef.simek0

moc tam toho nepřibylo pár škatulek to je divný ja tam celej rozvaděč jako stodolu

Michal M

A takový rozvaděč by byl v kabině?

vbb

U Siemensů v Berlíně měli vystavenou nějakou malou dieselovou posunku, kde ETCS bylo umístěné asi v 5 škatulích na ochozu.

Michal M

Škoda, že prasátko nemá ochoz, taky mohlo mít ETCS… 🙂

Eliášek

Prase nemá ochoz???

Jiří Kocurek

Dlužno dodat, že se jedná o čistě soukromou aktivitu, cílem jsou zážitkové parní vlaky.

Jaroslav Tyle

A znáte v současné době jiný parní vlak než zážitkový?

T_t

Ano, například v takové Bosně stále slouží na posunu…pak třeba na takové HSB slouží v denním provozu…..a ještě do předloňska jezdil i školní vlak nedaleko Drážďan v parní trakci….asi tak….

Jan T.

To je stále zážitková jízda. Asi jako retrovozy na pražské lince 23, které taky slouží běžnému provozu. Ranní výjezdový spoj v pracovní dny od Vozovny Žižkov běžně rozváží školáky po okolí v trase linky 11.

Jiří Kocurek

Nejpsíš jen výjimky potvrzující pravidlo. Hornatá část Indie a tak, kde to funguje jako veřejná doprava.

Ondřej

Přijde mi trochu škoda, že jim ty budíky na těch obrazovkách nezobrazují v trochu historizujícím stylu, věřím, že pár korun za grafika, který by jim nakreslil budíky už by nebyl takový rozdíl

Adam Tywoniak

Nepodléhá to nějaké standardizaci nebo schvalování? Ovládací a bezpečnostní prvky se snad v málokterém odvětví smí dělat volným stylem

vbb

Pár korun za grafika a desetitisíce za schvalování nového softu.

Nose Peak

Naopak, ten kontrast působí jak z Návratu do budoucnosti…

Michal Němčanský

Tam už chybí jen ten Flux Capacitor 🙂

Tomasek

Vzdyt u nas nefunguje ani zakladni opravarenstvi ( myslim CD Nostalgii ) podivejte se jak dlouho opravuji napr 464.008

Michal M

A s článkem to má společného co?

Tomasek

Ze pokud se nezvladaji zakladni veci tak na ETCS zapomente !

A ty minusy hadam jsou od pohunku Marecka…..

Jiří Kocurek

Základní věc je parní mašina a nikoliv zabezpečení tratí v denním provozu?

Michal M

Takže když porovnáte počet provozuschopných parních lokomotiv před 15 lety a dnes, tak je jich výrazně méně?

Tomasek

Rozhodne pocet stroju je mensi..zalostne mensi…
Hlavne co se tyce velkych kol. Proc to na Slovensku jde?

josef.simek0

přestavba brejláku na slavnej etcs je půl roku

Bez přezdívky

Mareček je bohužel mimořádně neschopný…

Tomasek

Kdyby Marecek nemel kryti od Jirika Jesetuu tak by uz davno letel …..

Bez přezdívky

Jo, evidentně je někomu zalezlej v zadku až po paty…

Mendy

No výborně, perspektivní parní lokomotiva vyrobená v roce 2008. Tak hlavně musíme zavést ULEZ a zakázat spalovací auta ještě dříve než v EU. My tu silniční lobby prostě zničíme, ať to stojí co to stojí!

Martin

No vida, když se chce , tak to jde.

337

To víte. Když jim v UK stačí mnohem, mnohem řidší železniční sít (a která je mnohem využívanější) než v ČR, tak zbyde i na libůstky.

Trumway

A zase mají ostrované primát.

Mojmír

Nevím jestli to je hodné nějakeho uznání. Nechtějí montovat ABS koněspřežku???

ldx

Nejspíš proto, že mimo EU mají méně byrokracie. Zatímco tady se budou hledat roky důvody, proč to nejde.

Petr

To už je ta národní povaha.

Michal M

A na to jsi přišel jak, že mají méně byrokracie?

josef.simek0

u nás už to funguje to etcs na tratích nebo ne? samá bouračka

Michal M

V Británii je taky jen na některých tratích.

Jiří Kocurek

V Británii a méně byrokracie… jistě, pane ministře.

tarten

Jako že je v GB méné byrokracie – to jste si prostě vysnil, nebo k tomu máte jakýkoli důvod? Měl byste nějaký věcný argument, kdyby vám někdo tvrdil, že evropská byrokracie je jen slabý odvar té britské?

Jan T.

Tahle lokomotiva byla vyrobena s přípravou na ETCS když byla Británie v EU (a my už také), takže to lze. A jsou to hlavně místní, kteří si byrokracii zpřísňují nad rámec nařízení EU.

Franta

To není nic nového. V Británii jsem 3 roky žil a v adaptacích nových věcí jsou extrémně rychlí. Je to vidět třeba na hudbě. BBC Radio 1 je jejich hlavní rádio a ze zásady tam nehrají hudbu starší než 1 rok. Díky tomu řešili třeba i 60 let staří kolegové aktuální hity a nejposlednější výstřelky módy. Beatles tam neposlouchal v podstatě nikdo. To byl pro ně pravěk. Uznávali to, ale patřilo to do muzea a ne do rádií. V adaptaci sociálních sítí taky frčeli lidi 60+ byli hned po vzniku dané sociální sítě na Instagramu, Twitteru, Faceboolu atd. Díky tomu… Číst vice »

Gregyros

Že je něco nové neznamená že je to dobré, obzvlášť teď a obzvlášť v hudbě
(Jsem generace Z)

Ares

Nene, přesně vím, co chtěl Franta na příkladu říct. Naše společnost je tak extrémně konzervativní a uzavřená, že jakákoli inovace, nápad, novinka se jen těžko prosazují. Je to o myšlení lidí, ne o trendech.

Michal M

A to jako třeba jaká?
Mně napadá Euro a volby po internetu, ale ze soukromého sektoru asi nic…

Nose Peak

No vida, hned dva dobré příklady. My nechceme, aby stát fungoval jak appka v mobilu, ve stylu 21. století; my chcem, aby pošta chodila 2x denně jak v roce 1937…

Jan T.

U nás máme taky Radio 1 a to jako první soukromou stanici (začínali ještě jako nelegální), ale je to stále spíš underground. Nehrají mainstream, novinek jsem od nich pochytil spousty, ale stejně tak hrají i klasické, starší alternativní tracky, prostě záleží na pořadu a vkusu moderátora/DJ. Tedy kdo chce své si může najít i u nás, akorát to dá víc práce. Je pravda že když někde slyším ty Blaníky, Impulsy nebo i Rozhlas tak mě jímá hrůza jak je půlka programu zamrzlá o několik dekád v historii.

Jaroslav

Já chci být zamrzlý, se.. na Vaše debi… novoty!!

Nose Peak

Tady, kdyby Kája neumřel, tak je Slavík dodneška…country for the future…