umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Parkování

První parkovací zóny v Praze 10 by měly začít fungovat 24. srpna

Parkování na Praze 10. Foto: Praha 10
Parkování na Praze 10. Foto: Praha 10

Zóny placeného stání v Praze 10 by měly začít fungovat 24. srpna ve Vršovicích a části Vinohrad, 5. října ve Strašnicích a 2. listopadu v Malešicích. Radnice ještě na základě podnětů občanů upravuje finální projekt, který následně schválí rada městské části a poté se odešle na magistrát, který o úpravách zón rozhoduje. Zastupitelé Prahy 10 o připojení do systému rozhodli loni v červnu.

Projekt zón podle mluvčího Jana Hamrníka radní schválili začátkem března, následně mohli obyvatelé posílat svoje připomínky, které radnice částečně nebo zcela zapracovala. Následovat měla veřejná prezentace, kterou však muselo vedení radnice z důvodu pandemie nového koronaviru zrušit a místo toho návrh představilo na internetu.

Lidé poté dostali další možnost se k návrhu vyjádřit. „Tyto podněty projedná komise pro dopravu a parkování, následně projekt bude schvalovat rada městské části a stanovisko odešleme na magistrát,“ řekl mluvčí. Radnice chce zóny zavést proto, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, kde již fungují, a parkující auta se přesouvají na její území.

Na Praze 10 má v první etapě vzniknout dvacet tisíc míst v zónách placeného stání.

Parkovací zóny na Praze 10. Foto: Praha 10
Parkovací zóny na Praze 10. Foto: Praha 10

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a část Prahy 16. Platí také ve vybraných částech Prahy 4, 5, 6, 8 a 9. Část radnic postupně zóny na svém území rozšiřuje.

ČTK

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Odpadlik

Až tak pozdě? Zóny vítám. Ale modré ne, spíše fialové, kde se dá normálně parkovat

PatriK

Ostatní motoristé mohou na modré zóně parkovat časově omezeně, a to jen po platbě parkovného prostřednictvím webové aplikace Virtuální parkovací hodiny (mpla.cz/praha).

kanafasik

jděte už s těma zonama do prdele. díky

PatriK

Zjevně nejste rezident P10 🙂

Otmar

Zóny jsou špatně i pro rezidenty.

kanafasik

jsem rezident v zoně a stejně říkám jděte se zonama v této podobě do prdele. Každý je vězněm jen své městské části. tenhle model, co městká část to samostatná zona je špatný.

PatriK

Můžete lépe parkovat tam, kde jste rezidentem, což je zcela správně. Jakási celopražská zóna s volným parkováním by parkování a hustotu dopravy se všemi důsledky jedině zhoršila – přesuny po městě autem nejsou žádoucí. Pro cesty po Praze je k dispozici kvalitní a cenově dostupná MHD.

kanafasik

opět mantra s „kvalitní“ MHD. ha ha ha

PatriK

Pouze čtyři města na světě mají podle mezinárodní studie kvalitnější veřejnou dopravu než Praha.
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-nejlepsi-mhd-zebricek-pate-misto.A171101_180712_praha-zpravy_hell

...

A o tom, co je a co není žádoucí, rozhodujeme my, Strana, že…

Bivoj

Na P10 se za minulého vedení uspořádala dotazníková akce, a modré zóny byly odmítnuty. Současná Koalice Vlasta zřejmě potřebuje přísun peněz, tak zóny budou. A taky zvýšení daně z nemovitosti o 100%. Čert vem aktivistku Chmelovou ! A to si ji lidi zvolili ještě do Senátu.

robert

Běž si autíčkařit někam jinam. Město je pro lidi, ne aby všude zavazely ty nechutné pekáče. Kam se člověk podívá, samé auto.

...

Kdyby lidi ta auta nechtěli, tak je nemají. Auta jsou jednou z mnoha forem naplnění potřeb právě těch lidí.

náhodný kolemjdoucí

Protože bolševik potřeboval vymazat z mapy buržoasní Vinohrady, rozkopnul je do tří MČ. Desítka proto sahá hlouběji do centra a na hraničních ulicích typu Dykova pak parkují všichni z dvojky a trojky, kteří zrovna nemají zaplaceno. Chápu proto, že tady ty zóny nutné jsou, protože je mají sousední MČ a výsledek je pak katastrofa. Strašnice a Malešice ale snad mohly ještě nějaký ten rok počkat.

Jiří

Bolševik rozdělil Vinohrady na 5 částí.

Asd

Velicešpatná zpráva pro všechny obyvatele a návštěvníky. Ty zóny jsou jak korona.

PatriK

Pochopitelně zóny přinesou významné zlepšení možnosti zaparkování místním a zkulturnění dopravy, přesně jak nastalo všude jinde.

Bivoj

Pochopitelně zóny nepřinesou vůbec nic pozitivního. Jen si zaplatíte za právo si najít někde místo. Žádná nová nepřibudou. Večer bude stejně plno, jako teď. Ale zato bude dopoledne hodně volných míst, až rezidenti odjedou, a „cizí “ tam nebude smět zaparkovat, ani krátkodobě. A ve Strašnicích a Malešicích bude tím “ cizincem“ i člověk ze Zahraďáku nebo Hostivaře. Ale pro někoho, kdo od baráku jezdí jen do Kauflandu a zpět, nebo pro někoho, kdo má k dispozici firemní parkoviště, to může jako zlepšení vypadat. Nebo pro někoho , kdo pracuje tam, kde zóny nejsou.

PatriK

Díky tomu, že „má v první etapě vzniknout dvacet tisíc míst v zónách placeného stání“, o stejný počet míst se sníží možnost bezplatného odstavení aut dojížděčů, ve prospěch místních. Návštěvníci pochopitelně krátkodobě zaparkovat mohou, v souladu s režimem zón, jak je uvedeno zde: http://www.parkujvklidu.cz/cs/parkovani-pro-navstevniky/

ABC

dojížděči zase odpoledne odjíždějí. co přibude ve prospěch místních večer?

Xapadlo

Škoda, že zavedení zón na Praze 10 trvalo tak dlouho. Místní kmotři provozující předražená parkoviště představovali zřejmě mocně lobbovali. Vršovice jsou nyní plné odstavených dodávek a nepojízdných vozů obyvatel okolních čtvrtí, kteří nechtějí kupovat parkovací karty. Mnohé maxíky zabírají dvě parkovací místa. Situace se navíc zhoršila zavedením zón na Praze 4 – rozblácené plácky obsypané zaparkovanými vozy v jinak neobydlené ulici U Seřadiště jsou toho důkazem. Podle mého názoru měly zóny ve Vršovicích vzniknout společně s nuselskou částí Prahy 4, ne-li dříve, hlavně ve vršovické části Vinohrad je situace už mnoho let naprosto zoufalá (Korunní ulice a okolí).

Bob

A kdy se plánuje zavedení na Bohdalci a Zahradním městě, jak je v obrázku?

...

Doufejme, že tam to ještě zůstane co možná nejdéle normální.

Vít Jůza

Zaujalo mě, že tím vzniknou tisíce míst, a na plánku přirozená hranice tvořená koridorem jednoho z mnoha železničních dopravců a přepravců.

Honza 128

Bohužel nevzniknou, pouze budou vyznačeny a zpoplatněny.

JakubP

Obcas i vznikaj, na P6 jsou namalovany i v mistech, kde predtim radnice dlouhy leta tvrdila, ze se parkovani povolit neda a mestaci pokutovali.

kanafasik

přesně tak! s mpdrpu čarou lze stát i v hranici křižovatky. dříve na stejném místě s lístkem od MP.

milan

Mohli by napodobit třeba paskvil spojující ul.Antala Staška a Olbrachtovu v Praze 4, tuším ul.Ke Krči. Parkování po obou stranách uliček tak, že projede jen jedno auto. Zcela běžně se tam couvá přes přechody zpátky na obě frekventované komunikace. Užil jsem si tam i lahůdku, že jsem tam potkal sanitku za kterou se rval DHL, takže jsem musel couvat přes přechod, na který se zrovna cpal nějaký svalovec s blondýnou a kočárkem, mlátil mi pěstí do střechy a řval, že mi rozbije držku.

milan

Ještě doplněk: Přesně na stejném místě, před poštou, jsem před zavedením zón platil za parkování v tehdejším zákazu pokutu.

Honza 128

no a?

PatriK

„má v první etapě vzniknout dvacet tisíc míst v zónách placeného stání“ chápu to jako prosté konstatování faktu. Koridor využívají ČD, takže ani to není nějak překvapivé.

Asd

Samozřejmě žádná nová parkovací místa nevzniknou jen se namalují čáry.

PatriK

Původní tvrzení platí přesně jak je uvedeno.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast