První odpočívku na jihočeské D3 postaví Strabag, cena je vyšší
Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD
Obě strany dálnice u Chotýčan obsadí s čerpací stanicí společnost MOL, která v soutěži nabídla nejvýhodnější cenu.
Je nesmysl aby na každé odpočívce bylo místo pro 100 osobních vozů. To se nezaplní ani v době kdy se národ stěhuje do Chorvatska. Navrhuji řešení 120míst pro LKW a 60míst PKW.
Jó taková „odpočívka“. To je věc.
Za mých mladých let byla pouze odpočívadla.
Ach jo. 🙂 Šťastnou cestu.
Na obrázcích mi chybí zeď oddělující parkoviště od dálnice – snížení úrovně hluku pro „odpočívající“.
Když k tomu přičtu již zmiňované chybějící plošiny pro odstranění sněhu z nákladních aut, tak je to spíš jenom čerpací stanice s trošku větším parkovištěm.
Mohl by se někdo kompetentní z ŘSD k absenci obou výše uvedených prvků vyjádřit, případně výčtově uvést, co je minimální povinný standard vybavení odpočívky a co již fakultativní nadstandard?
Tady v ČR je nadstandard už jen samotná existence odpočívky.
Zní to dost cynicky, ale máte bohužel pravdu.
😀 😀 jak si to představujete? Že někdo kompetentní z ŘSD si pročítá zdejší diskuzi? Ano, absence prvků, které zmiňujete vy je demetní. Stejně demetní jako váš požadavek. Nechcete se stát úředníkem ŘSD? 🙂
Milý Jakube,
tuto diskusi možná ŘSD nečte, ale zcela jistě jí čte redakce tohoto serveru a autor článku by po shrnutí diskuse jeden souhrnný dopis s kvalifikovanými dotazy na ŘSD k vyjádření poslat mohl. Je to pro vás další moje dementní představa?
Usnadním Vám to, abyste nemusel obepisovat redakci, ŘSD atd. Návrh odpočívek se řídí technickými předpisy pro jejich návrh.
Viz zde: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/PPK-a-dopravni-znaceni
Typový návrh zpracovával Valbek dle požadavků ŘSD.
Jakube, je vidět, že jste z oboru. To já jsem jen pouhý laik, který porovnal obrázky z Chotýčan s tím, co vidí a používá na dálnicích v Rakousku a Německu.
Pokud tam naše ŘSD řešilo takové novoty, jako zábrana světelnému smogu z parkoviště, tak jsem nejdřív naivně předpokládal, že ostatní „přízemní“ záležitosti jsou samozřejmě úspěšně vyřešeny. Ony doopravdy vyřešeny jsou, typicky českou cestou podle zásady: „zamítnutá žádost je vyřízená žádost“.
Omlouvám se za původní ostrý komentář. To, že kvalita odpočívek je žalostná je opět „náš český“ problém.
Investor (ŘSD) pořádně neví co má chtít, jelikož nemá odborníky, ale úředníky. Projektant se řídí metodickými pokyny, TP, atd. Metodické pokyny a TP schvaluje opět investor. Projektant se tedy toho drží.
Jednotlivé podklady se aktualizují, když to jde dobře á 3-5 let. Od zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí po začátek realizace uběhne, když to jde dobře 3-5 let. Takže, když se to „hezky“ sejde, tak zhotovitel začne stavět odpočívku dle dle požadavků starých 6-10 let.
Takže, až všechno, co jste vyjmenoval, projde přes „bachor – čepec – kniha – slez“, je doba už někde jinde. Škoda.
Netušil jsem, že zajištění základních předpokladů pro zajištění bezpečnosti silničního provozu (rampy pro řidiče nákladních aut) a ochrana před hlukem z dálnice (zeď) je pro ŘSD takový oříšek.Česká astronomická společnost, co se týká prosazování metodiky, je asi aktivnější, než Hygiena, nebo Policie.
Myslim ze jsme cesi tak proc odpocivka kdyz je to parkoviste a dost male
80 míst na obou stranách je hodně chabý výsledek…
Nikde nevidím zmínku o plošinách pro odmetání sněhu a odstraňování ledu z kamionů apod. Bylo by fajn, aby to byla u novostaveb samozřejmost.
Výborná poznámka!
Policie ČR se k tomuto projektu nevyjadřovala, nebo je spokojená?
Taky by bylo fajn kdyby byly všechny větší odpočívky vybaveny sprchami, normální restaurací (ne fastfoodem) a hlavně kdyby byly pravidelně udržované. S údržbou má ŘSD velké problémy, neexistuje žádná její koncepce. Výsledkem je přerostlá tráva,
zborcené obrubníky, rozježděné krajnice, parkoviště pokryté vajgly, oříšky, petkami, které sem tam odfoukne vítr . Olejové a naftové skvrny na které se chytá špína všeho druhu.
to by měla bejt samozřejmost doplnit i u stávajících staveb. a k tomu začít za padající led dávat nepodmíněný pentle za obecný ohrožení (a pokud se někomu něco stane tak to řešit jako úmyslnej čin, protože ten řidič o tom musí vědět) a stav ometení kamionů kontrolovat a nekompromisně řešit. on pak každej pochopí, že ten nafukovací rukáv pod plachtou, kterej se při stání nafoukne nestojí zase tolik peněz. primární problém sou plachťáky, kde tající voda ze sněhu na plachtě tu plachtu promáčkne a vytvoří se tam celkem hluboká kaluž. ta pak zmrzne a 10cm ledu není problém. pevný skříně… Číst vice »
Raději si nastudujte rozdíl mezi úmyslem a nedbalostí.
Ono totiž může na auto sletět i ze stromu, z mostu nebo odjinud shůry. To by taky mohl zastavovat každých 150 metrů a čistit RZ… protože ji v zimě úmyslně zaházel aby mohl jezdit přes 130 km/h.
Vzhledem k tomu co předchází vzniku takovýho kusu ledu na plachtě a tomu, že řidič byl o problematice řádně proškolen a pak se na to vědomě vykašlal, no je to dost na hraně, asi jako když fíra projede stůj. Samozřejmě jít po tom jak slepice po flusu má smysl tehdy, až bude infrastruktura pro řidiče, aby to mohli řešit. Nejvíc mě sejří to, že řešení je kus gumovýho rukávu za 5 litrů a že bych to někdy viděl na cestách v činnosti se říct nedá.