První obrazy z Innotransu: Nástup Číňanů a jednotka Škody pro DB Regio

Innotrans 2018, turecké exponáty, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, turecké exponáty, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Berlínský Innotrans pokaždé překonává sám sebe. Až se zítra otevřou brány výstaviště, 12. ročník železničního veletrhu nabídne 146 světových premiér,

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

jal lze koupit vstupenku na vikend na volnou plochu Vystaviste ? nikde ji na webu nevidim ? Kolik stoji vikendova vstupenka ? Dekuji za zpravu.

Martin

Koupíš přímo na místě za 3 EUR https://www.innotrans.de/de/Besucher/Publikumstage/ ale podle FAZ se čeká nával, tak to chce klid a pevné nervy (ale červená sexy kráska z CZ LOKO za to stojí…)

Asdf

Mimochodem v CZ Loko už skutečně vyrobili 1000 lokomotiv? Ty brďo, to jsem netušil, myslel jsem, že se zatím pohybují jen v pár stovkách.

Tomáš

No spíš, než vyrobili bych se přiklonil k názvu „opravili“ nebo „částečně zmodernizovali“, navíc do tohoto počtu jsou započítány i vozidla typů MUV XX (např. 74, 74M, nebo 75)a zřejmě i slavná série WŽB 10 pro DP Praha

Aleš

Všude jednotky, to je mor pro mě nepochopitelnej…

železničář v důchodu

Spíše móda – ten „mor“ je až jedním z jejích důsledků …

Apollo 17

T.en „mor “ nepotřebuje posunovací lokomotivy,posunovače,vozmistry.Je to takový malý motoráček :-))

X 1

To není mor. Říká se tomu, ekonomika provozu.

Tomáš

Přál bych Škodovce, aby zase vylétla na hvězdnou oblohu….bude to ještě hodně bolet, ale věřím že to zmákne….ikdyž je tenhle projekt (NIM_EX) tím zatím zřejmě nejprůserovějším projektem v novodobé historii.

Ta firma, značka a většina lidí, těch správných „srdcařů“ v ní nemůžu za to, kam to bývalí majitelé dohnali

TrainDriver

Bohužel ve škodovce už není nikdo, kdo umí vyrábět pořádný lokomotivy. A to, že je projekt NIM docela povedený (i když čas ukáže) je jen díky tomu, že jim Němci stáli téměř nonstop za zadnicema (a i tak byly problémy). Tak co dodat?

Asdf

Jací Němci? Nějací technici z DB? Nebo kdo?

TrainDriver

Samozřejmě že technici a odborníci od DB. Kdyby to nechali jen na Škodě, mají stejné zmetky jak my.

X 1

Nebýt DB System technik, tak to dopadlo jako naše 380 s panterama dohromady. Immervére se něco sra.o.

Tomáš

Dodat lze jen to, že pár LOKOMOTIVÁŘů se ve Škodovce ještě najde, zase bych to neviděl tak pesimisticky

Dan

Marně přemýšlím, co nebylo v novodobé historii průserem…

Vorech

Asi chápu,že hodně lidí je rozčarováno z kvality lokomotiv Škoda,ale na jejich obhajobu,dnes prostě neexistuje zkušební verze,která jezdí 2 roky a vychytávají se mouchy.Toď výhoda té Německé jednotky,kde už mají škodováci zpětnou vazbu a lze udělat zlepšení.Přeji Škodovce,aby vyjela i loko nákladní verze a aby se jí dařilo.

Kubrt

To, že neexistovala „zkušební verze“, ale rovnou zkušební 20ks série 109E, není obhajoba Škody, ale spíš obžaloba. Na druhou stranu, když jim to je tolerováno, co by utráceli za neadresné prototypy…

Vorech

Jenze v tom fofru se prototypy nedelaji nikde.Jakmile si nekdo dovolí ten luxus a udělá prototyp a dva roky ho zkouší,konkorunce ho rozseká.Dnes je jiná doba než před 40 lety,kde bylo daný,že plzeňáci dodaji 2000 lokomotiv do RVHP!!!!

Kubrt

To není pravda. Když Siemens začínal z Vectronem, postavili několik zkušebních kusů a sériová výroba se rozjela až o cca tři roky později. Nebo MaK (nyní snad stále ještě Vossloh Kiel) – když začali vyrábět současnou generaci, taky postavili od každého typu nejprve kus pro zkoušky, schvalování, zápujčky potenciálním uživatelům. A to jsou firmy s kontinuitou výroby lokomotiv mnoho desítek let. Škoda má v té kontinuitě vývoje a výroby dost hluboký zářez a tím spíš by neměla to prototypové stadium vývoje přeskakovat. Newag, Softronic, CZloko – ty taky nemají dlouhou tradici a asi ani takové finanční zázemí, jako Škoda, ale… Číst vice »

železničář v důchodu

Hmm – a jak se tady na mě před časem někteří „sesypali“, když jsem připomínal, že v dávnější minulosti měli výrobci odborníky, kteří uměli odhadnout, co by zákazníci mohli potřebovat, a sami se to snažili vyvíjet a potenciálním zákazníkům nabízet (aniž by čekali na objednávky či „výběrová řízení“) …

TrainDriver

To je to o čem mluvím. Vectron i Taurus měli své „předskokany“ na testování a sériové až po doladění. A i tak se musely doladit drobnosti. Škoda udělala rovnou 20 kusů a všechny stejně na ho. Byl sem v Parsu, měl sem tu čest kouknout na 380 rozebranou a takové dílenské zfušované zpracování sem dlouho neviděl. Mno a Panter na tom není o moc lépe….

Petr.R

nemáte fotky?

Asdf

Opravdu? Já byl v 380 uvnitř ve strojovně, docela podrobně jsem ji studoval, ale že bych si všiml nějaké viditělné fušeřiny, to tedy ne. Mimochodem chvilku před tím jsem by ve stojovně Traxxu, takže jsem mohl porovnávat.

Jan

No, zítra ráno tam jedu, tak jsem zvědavej😉.

Xaver

Musím říct, že ten NIM Epress vypadá opravdu dobře a design se povedl. To je první jednotka od Škody, která se mi skutečně líbí a dovolím si tvrdit, že se jedná i jednu z nejhezčích patrových jednotku současnosti vedle Stadleru Kiss200.

A ta tramvaj pro Chemnitz patří taky k těm povedenějším. Je vidět, že si Škoda na německém trhu dává záležet aspoň co do designu. Doufám, že si dají i záležet co do dílenského zpracování a celkové kvality.

Fandík

Co se týče patrové soupravy od ŠKODY,tak by mě zajímalo v čem se liší od běžných jednotek v podobném hávu,které jezdí například do Draždan z Bad Schandau?? 🙂 Tím nechci říct,že vypadá špatně a vůbec by nevadilo,kdyby to jezdilo i u nás 🙂

Josef Petrák

Jak je vybavený interiér uvidíme zítra po ofic. otevření veletrhu. Dnes Messe připomínalo spíš staveniště…

miminko

Patrové vozy vyrábí finský Transtech?

Josef Petrák

Škoda Vagonka Vítkovice

miminko

Díky

Xaver

Transtech také vyrábí párové vozy, ale pokud vím, tak zatím jen pro finské dráhy a jsou spíš podobné Elefantům.