První nádražní dřevostavba v Česku. V Kladně začalo budování nové výpravní budovy

Vizualizace nové nádražní budovy v Kladně. Zdroj: SŽVizualizace nové nádražní budovy v Kladně. Zdroj: SŽ

Samotná budova nádraží vyjde na 150 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M K

Držím palce, zde nebourači a skanzenisti nevyhráli. 😊

Dušan

Dobře, že tu ratejnu zbořili. Dřevostavbu navrhl TOP architekt Jakub Cígler, takže nemém obavu z výsledku. https://jakubcigler.archi/

Jiný Petr

Tak to já o tu dřevěnou boudu obavu mám – dřevostavba vyžaduje více a častější údržbu než barák z betonu či cihel. A na tu neúdržbu to „dojede“

Honza

To my tu máme obavy všichni 😂 vydrží to tak 14 dní neposkozený a pak se postupně naši spoluobčani na to vrhnou, včetně bezdomovců a feťáků… To teprve bude nádhera 😂 a už se těším na ty požáry, co jsou po celém Kladně tak často 😂

Honza

A jestli to byl pro některé TOP architekt, tak to bude pěkná rateina, nevzhledná, a s dráhou nebude mít nic společného, jen to že bude stát u kolejí

jan táborský

Určitě dostane JES v kladné podobě

Duffy

Není to tak dlouho, někdy v polovině července, vylezu z vlaku a stolečky, vlaječky, pan Kupka s panem Svobodou se usmívají do kamer… A ono to otevření nového podchodu! Bomba! Včera zase, vlaječky, občerstvení, nálada je výborná a kladívka připravená… To zúčastněným jednoduše nedojde ta absurdita? Co je k oslavě? Že třicel let nic a teď s tím teda hneme? Šašci…

Juraj

Já ty věčné nostalgiky prostě nechápu. Zbořila se tuctová příšerná drážní barabizna, stavěná pro úplně jiné potřeby personálu i cestujících. Postaví se něco, co daleko víc odpovídá poměrům doby.

Stejně tak nová hala v Radotíně nebo Vršovicích. Prostě se dráha nějak vyvíjí a není důvod lpět na barácích, které vznikaly z nutnosti v úplně jiných podmínkách.

Honza

Ty říkáš nostalgie, jenže Kladno nemá nic historického, protože na Kladně se po staletí jen bourá a bourá… A když se někde objeví historická budova, tak už jsou dávno plány, jak tu budovu zbourat. To je asi to co nechápeš

2101

A že má ta nová hala v Radotíně obrovské využití… 90% cestujících přes ní vůbec nejde

Twix

A to znamená že je nevyužitá? To jsou právě ty změněné potřeby, cestujících přibylo ale většina budovu nepotřebuje, hlavní je přístup rovnou do podchodu, budova stačí menší a přehledná. Chcete ji ještě zmenšit? Má tam přibýt nová výchozí linka S71. Nová budova je rozhodně přívětivější než ta špeluňka ve staré budově, která je dál od města, autobusů i podchodu, chodí se tam jedněmi dveřmi a není skoro vidět ven.

platamond

Tak zrovna nová Radotínská budova je tím hezčí, čím jste od ní dále. Na místě vidíte jen schody, schody, schody…, zídky a podobně, celkově naprosto tragické s pracováním výšky podlahy. I staré Klánovice, po rekonstrukci jsou sice z dálky nic moc, ale zblízka to tam prostě funguje o dost lépe.

Frantisek X

To by se dalo upravit, nebyly snad všechny stěny nosné. Jasné, že se snáze pracuje na uvolněném „brownfield“, na druhou stranu je to zase hromada suti a těžba nového materiálu, jehož není k dispozici nekonečně mnoho. Kdyby to bylo opravdu neschůdné, budiž; ale v Kladně to šlo, bylo to už naplánováno. Komplikace mohou nastat i u stavby budovy nové. Zbytek je věc vkusu; nová sice asi není špatná, ale stejně, starou takto šmahem odsoudit…

Nose Peak

Před 150 lety existovaly v C.-K. monarchii typizované projekty stanic různé velikosti, podle kterých se jelo. Dneska co kus, to originál. A ještě nekvalitně (ÚnO). Tak nevím, jestli jdeme správnou cestou…

jans

Klad? No!

MHD

To by mě zajímalo, jakou má tahle dřevostavba životnost. Aby to nebylo jako spousty poválečných provizorií, co pak musely přežívat svojí životnost, protože za pár desetiletí došly peníze.

Jiří Kárný

Doporučuju autorovi navštívit v Praze nádraží Masarykovo! Možná uvidí odbavovací halu, která má mnoho konstrukčních prvků ze dřeva a opraví své tvrzení o unikátní dřevostavbě. JK

Rudolf Tuček

Přesně, stejně tak kdysi byla dřevěná hala v Olomouci přes několik kolejí

Marky

Proč si tento zbytečný barák nezaplatí Město Kladno??? Zbytečný z pohledu dopravy. Obdobná koncová kolejová zastávka (Depo Hostivař) nepotřebuje žádný zbrusu nový dedikovaný barák, zvláště pokud cenovka je trojmístná. Podobně i jiná kolejová koncová zastávka Luhačovice atd atd.

Jiný Petr

Jednak to není koncová stanice. Je to za a) nádraží, za b) odtud vlaky mohou (a také pokračují do Rakovníka a Kralup.
Za druhé kdyby se nezbourala původní budova – kterou SŽ chtěla zbourat za každou cenu, tak se nemusí nic stavět.
A proč by cizí stavbu mělo platit město?

Marky

Protože zákazníci SŽ tenhle barák neuživí (stejně jako 99% jiných baráků SŽ), tudíž by SŽ měla utrácet pouze do výše svého zisku, Jaký je reálný zisk SŽ, po odseknutí/odetnutí velmi předražených pijavic – OTESÁNKŮ nádražních monopolů – to nevím, ale vzhledem k tomu, že od dopravců za použití kolejí utrží SŽ cca 4 miliardy ročně, tak je zřejmé, že na budování baráků, vyjma letiště V. Havla, v kase SŽ není a ještě dlouho nebude. P.S. Jel jste někdy z Kladna směr Rakovník???? Jakpak velký počet pax, vyjma šotomagorů a režijkářů, přistoupil v Kladně do Rakovníka? Nula? Jeden/jedna? Proto zbytečný. P.P.S.… Číst vice »

Jiný Petr

Ano, párkrát jsem z Kladno do Rakovníka jel – na této relaci jako nepravidelný cestující – a pár cestujících se najde. Nevím, kolik lidí jezdí pravidelně mezi Kladnem a Kralupy – jezdívali učni/učnice (jestli to tak ještě je, nevím). kdo nejede individuální dopravou, tak z Kladna do Kralup raději použije vlak, protože autobus je ještě větší šílenství. Ale není to masovka, to uznávám. Já když chci jet vlakem na „sever“ / severozápad – jedu z Kladna vlakem do Kralup, kde pak přestoupím na vlak z Prahy (nejedu to přes Prahu) do jede směr Ústí. tedy vše za podmínky, že není… Číst vice »

Marky

Přesně tak. O tom mluvím. SŽ plýtvá silami na naprosté 3,14viny. Zatímco chybí trať do Německa. A snad chybí trať na Letiště V. Havla. Dosavadní přístup = utrácet peníze na státní dluh, aby SŽ „udělala dojem“ na lidi, na kterých jí ve skutečnosti vůbec nezáleží – totiž na 99% dopadne tak, že naprosto celá doprava osob po kolejích bude státem opuštěna. A koleje převezme nákladní doprava plus pár kolejí v okolí aglomerací si k městským kolejím přikoupí některé z těch cca 3 až 4 aglomerací, co jsou v ČR. Zopakuji ty zásadní problémy absolventů „vysoké nádražácké, co vychovává samé nezaměstnantelné… Číst vice »

Juraj

Bože, co je to za moudra?!
SŽ je státní organizace pověřená výstavbou, údržbou, správou a provozem železniční infrastruktury. Do toho logicky patří i elementární služby cestujícím, včetně nějakého komfortu čekání na vlak a služeb s přidanou hodnotou.

SŽ z principu negeneruje zisk a zákazníci (primárně dopravci a objednavatelé) ten barák samozřejmě uživí už z principu.

Frantisek X

Jasně, všichni do aut a všichni přes Prahu, to chceme. A ostatní jsou magoři. Prima. 🙂

Nose Peak

A chybí tam ta budova reálně někomu?

Kubrt

Stát si založil Správu železnic, aby se starala, provozovala a rozvíjela jeho železniční infrastrukturu. K té patří i budovy pro cestující. Jiná otázka je, jak velká a jak vybavená by taková budova v jednotlivých stanicích/zastávkách měla být, co se od ní očekává. Při dnešním způsobu provozu, zejména v příměstské dopravě, už nikdo netráví na nádraží hodiny čekání. Spíš projde z ulice k vlaku, případně si koupí nějaké občerstvení. Umím si představit, že odpovědnost za budovy pro veřejnost přijmou města/obce, ale většinou v je v jedné budově jak prostor pro cestující, tak zázemí pro provoz dráhy, případně pro dopravce. Takže celkem… Číst vice »

Marky

případné baráky pro busovou dopravu či autovou dopravu si řeší nezávisle na státní kase. A tomu taky odpovídají částky, taková busová zastávka (budova) je v nižších stovkách tisíc. Zatímco pokud jde o jinou formu dopravy, tak pravidelně je víc než stonásobné prodražení a to jen a pouze z důvodu, že na útraty na státní dluh není tak dobře vidět jak dobře občané vidí na útraty z obecní (či vlastní či firemní) kasy. Čili stačí narovnat situaci, kdy 95% délky sítě SŽ nemá nic společného s mezistátní dopravou, tj. má být státem opuštěna. a buďto si ji převezmou např. obce (viz… Číst vice »

Jiný Petr

njn Marky se rozčiluje, že stát (SŹ) postaví (modernizuje) dráhu a voni mu tam lezou lidi – a ještě by chtěli, aby na ně nepršelo. Je to pakáž 🤣

Marky

račte si vyměnit brýle. Mluvím o baráku. Trať do Kladna, bude-li v rozumných cenových relacích (tj. nikoliv ty šílenosti co zkouší otestánci v Č. Třebové) by mohla dávat smysl. Proto jsem o trati nepsal o této trati ani čárku, neboť se zatajemným dechem čekám na cenovku, jaké dosáhne SŽ. Je to asi poslední šance těchto kabrňáků zkusit se odpoutat z otroctví otestánků = nádražních monopolů a zrealizovat přípravu tak, aby celková stavba byla ekonomicky rentabilní s návratností 10 let. Popř. ať nežeru, 15 let. V opačném případě, bude-li obdoba 3,14vin typu miliardy do Lovosice-Louny, tak celou SŽ opustit a to… Číst vice »

El Barto

AXEL je zpět 🙂

Jack roztahovač

Podchod bude z budovy?

Jiný Petr

tak i tak – část budovy má být pod zemí (kolem ní jde podchod) a část budovy bude nad podchodem). Podchod už stojí

Jouda

…..a je to tady. Zase se Kladno nechalo napálit. Prej počkejte si na nové nádraží, to budete čumět. A nakonec tam dle očekávání bude něco jako útulna, nebo seník. Tak hlavně nezapomenout na to seno , ať má primátor Volf co chodit žrát.

Honza

Nejhorší je, že Kladno od počátků bourá veškeré historické co zde bylo. Například roky 1892-1901… Tohle co postaví na nádraží, se mi nejen nelíbí, ale s rostoucím počtem bezdomovců a feťáků se obávám obsazování podchodů, kde se bude normální člověk bát i chodit… A to radši nemluvím o sprejerech který to zničí hned v prvních týdnech, tak jak to na Kladně bývá…

Jouda

Ne téhle radnici není nic cizí. Ty jsou schopny dát vedle do Lidic fotovoltaiku místo památníku, když to bude zrovna výhodné

Honza

To máte pravdu!!!

Jiný Petr

👍

Adam Ř

Jakože tam má být úrovňový přístup na nástupiště, nebo co tím chcete říct?

Honza

Já tím poukazuji na to, jak to na Kladně chodí a můj pohled na to, jak to tam bude vypadat po tom, co to dostaví… Už na bývalém nádraží tam byly problémy, natož až jim tam postaví tyhle ,,schovky“

Adam Ř

Hmm, tak tam budou občas fetky. Lepší než chodit přes takto vytíženou trať bez podchodu.

Jiný Petr

Ona zas tak vytížená trať to tedy není (a od té doby co nejezdí náklad – tak když chcete dětem / vnoučatům ukázat vlak – tak je to jak čekání na Godota)
A úrovňově přes koleje se tam chodilo více než 100 let a žádný masakr se nekonal

Adam Ř

Teď není, ale celé to je součástí akce po jejímž dokončení tam má ve špičce jezdit 8 párů vlaků za hodin, mimo špičku 6 (a možná i o něco víc, pokud se bude chtít).

Projektak

Já tedy cestuji pravidelně brzo ráno nebo pozdě večer a nemůžu říct, že bych na Kladenském nádraží někoho takového potkával. V okolí samozřejmě ano, ale konkrétně v nejbližší hranici už nikoliv

Leinad

Co kdyby město místo vymýšlení předřazeného luxusu taky platilo obecní policii, hlídky v problémových místech.

N.N.

Otázka do pranice: Co tam teda měla Správa železnic postavit, aby tam sprejeři nenaběhli a zároveň se dalo nastoupit do vlaku?

Honza

To je otázka do pranice 🙂 Zachovat stávající budovu, které už nešlo více ublížit? :)))))

Jiný Petr

100% souhlas: bourá veškeré historické co zde bylo. A 100x předělává, co předělat není potřeba nebo je zcela zbytečné (nám. Svobody, pěší zónu; osobně považuji za zbytečnost nový zimní stadion – žádnou top ligu už nikdy hrát nebudeme a druhý Jágr už na Kladně taky nikdy nebude))
Neřeší se zásadní problémy (např. že zadní polovina busů v MHD je „no-go“ zóna; že pořád na spoustě míst je elektrika vedena na sloupech a ne v zemi; že na Kladně je stále nebezpečněji a nebezpečněji atd.)

Jiný Petr

Já jsem nic jiného nečekal. Už tu žiju dlouho a oba „dárečky“ – Volfa i Jiránka znám. Co taky čekat od odéesáka a ex-odéesáka

Rudolf Tuček

Spíš bych viděl že Volf má v hlavě místo mozku hokejový puk.