První motoráky 845 dostanou ETCS. Dopravce zaplatí za osm vlaků téměř 140 milionů

Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTRJednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR

Podle smlouvy vybaví dodavatel mobilní částí ETCS první prototypovou jednotku do konce října 2025.

Odebírat
Upozornit na
guest
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v

Jen taková technická, vždyť ty jednotky byly levnější, než teď to ETCS, které do nich montují

asam

krásný vlaky jsme seškorotovali a místo toho kupujeme takovej klump.ať žijí provize.

Vlastimil Kocurek

Tak dáváme dotace do takového starého šrotu, no jen tak dál.

Tomáš Záruba

Tak to by mohli na té Šumavě prostě osadit L1 a nevymýšlet nějaké extra aplikace…

Jan

Ježíši Kriste, tenhle šrot dejte co nejrychleji do šrotu! Tuhle starou hrůzu nám byl čert dlužen!

Dfg

Asi tak, je hnus že se do toho ještě investuje

alpenflair

No aspoň by mohli zmenit ten tichý oddil na 1. Tridu. Stejne jsem si nevsiml, ze by to nekdo dodrzoval, naopak je tam vzdy plno, jelikoz vice mista

Laďa

U GWTR je na R25 normálně první třída a na Sp U52 Žatec – Ústí je také první třída ve většině případů jen preznačená na druhou třídu

Fliczek

Na R Plzeň-Most je to 1. třída. Na Sp Žatec – Ústí je to tichý oddíl, ale to se musíte obrátit na objednavatele – kraj. 🙂

Jaaa

Místo aby tyhle pekáče konečně zmizely, budou se za draho vybavovat ETCS. A my všichni na to přispějem.

Tenhle stát si prostě může dovolit rozhazovat.

Ondra K.

V podstatě je to stejná situace jako když ČD nechávají montovat ETCS do 842 a 954.

Vlastimil Kocurek

Nejde o to, kdo to vlastní, ale že je potřebné to dát do šrotu, a ne abychom ze svých daní platili tu ETCS, tamhle zase 90 mil, aby se kousek dálnice předělal na 150,….ani si netroufám pomyslet, kolik desítek takových dotací ještě někde jde úplně zbytečně.

František

Se mi líbí, jak za cenu krabičky co hlásí polohu a umí zastavit vlak by bylo 8 Dungl nových EV kloubáků s klimatizací 🙂

vbb

To kupujete ty elektrobusy na Aliexpresu?

Y.K.

Ono to bohužel není za cenu krabičky, ale za celý ten drážní papírovací elaborát, co kolem každé změny na vozidle je. Ne že by krabička byla zrovna levná, ale většinu peněz spolknou práce a papírování.

Doctor

S tím se dá než souhlasit.
Ale uvidíte, tyto německé werky mají nakročeno ke kariéře žabotlamů – jednou budou velebeny a jeden kus skončí ve sbírce NTM.
😁

Vlastimil Kocurek

Ony již dnes měl být ve sbírce NTM !!!!!!!!!!!!!!!!!! A neotravovat cestující na takové dlouhé trase jako je třeba Č.Budějovice – Nové Údolí, kde se jedo okolo 3 hodin na sedačkách jako z betonu, etc. ……..

Martin

No vidíte, u nás v Liberecké kraji je to páteř rychlíkové dopravy.

Zdrasa

To je mi upřímně líto.

Strojženoucí

To ale není vůbec nic k chlubení. Okolí Liberce je vůbec železniční skanzen.

Martin

Já se nechlubím, já suše konstatuji tristní stav železnice u nás.

Vlastimil Kocurek

Pak i vás region patří do muzea.

Vectron

To je zlodějina ta cena…😱🤮,nechápu,že na to všichni dopravci přistoupili…

Kubrt

Co by nepřistoupily; dopravcům se to zjevně ekonomicky vyplatí, v rámci kontraktu s objednavateli a s 50% dotací na instalaci.
Větší podiv by mělo vyvolávat chování objednavatelů, kteří to nakonec celé financují. Chápu, že zdroje nejsou nekonečné a někde budou i nadále jezdit tyhle vozy, ale počítat s nima na rychlících až do 30. let??

Petr

Je tam alespoň podmínka že nejdřív musí být klimatizace a pak teprve etcs?

3PO

Nebude zaveden provoz pod dohledem ETCS na tranzitních koridorech zaveden už od 1.1.2025?Nebo se ten termín posunul?Pokud bude od 1.1.2025,jak bude dopravce jezdit mezi Lovosicemi a Ústím,když první jednotka bude vybavena mobilní částí až do října 2025?

Kubrt

Trať Praha – Děčín není součást první vlny zavádění výhradního provozu pod ETCS.

platamond

A zřejmě ani další, nejdříve komplexní reko zabezpečovačky a pak úvahy co s Kralupami.

Martin Kosek

Ale je, stačí se podívat do implementační plánu … 1.1.2026

Bram

Datum v implementačním plánu ale reálně znamená pouze to, od kdy smí být provoz pod ETCS zaveden, ne že skutečně bude zaveden.

platamond

A ona byla letos ta velká výluka na 090 s reko zabepečovačky? Mám dojem, že byla zrušena.

Pony

Ona z velké části etcs teď hlavně vůbec nemá, těžko nařídíte výhradní provoz se zabezpečením co tam není.

Kubrt

A napsal jsem snad, že tam je ETCS? Samozřejmě nenapsal.

3PO

Díky,to jsem nevěděl.

Marty

Evidentně máte přehled o dění na kolejích Sž. Znáte tu o mluviti stříbro,…….

3PO

Když něco nevím,tak se normálně zeptám.Od někoho dostanu normální odpověď,za kterou poděkuji.Od někoho ne.Každý ať se chová,jak umí.

Kubrt

Však se normálně zeptal. Nasázet smršť mínusů za jasnou a legitimní otázku, ti je teda síla.

Jan

Umíte také něco jiného, než rýt do druhých?

noerf

Bude GWTR potřebovat ETCS i na lince Nové Údolí/Volary – České Budějovice, kde jede v části úseku po trati směrem do Linze a někdy okolo roku 2027 bude ETCS povinná v Českých Budějovicích v rámci provozu na IV. koridoru.

Přelepkář

Domnívám se že nikoliv, neboť až po Rožnov nejde o širou trať, ale součást stanice České Budějovice. Zajíždění do odbočné stanice bude pro vlaky bez ETCS povoleno. Takže instalace by byla nutná až s případným výhradním provozem na příslušné trati.

Kubrt

Nebude tam v takovém případě omezená rychlost na 40 km/h?

Martin Kosek

Jak do které stanice, třeba do Přerova od 1.1. bez ETCS nevjede ani kolo ani od Věžek.

Bakiy

Trochu opravím, ne na příslušné trati, ale v příslušné stanici. A výhradní provoz na trati Praha – ČB má být Nemanice (mimo) – Praha.
ETCS do Dvořiště má být později a co jsem zatím v agentuře JPP slyšel, tak opět ČB (mimo).

Johnny

Tohle jsou ty nejhorší vlaky, které u nás jezdí v současnosti s cestujícími. Pidi okénka, bez klimatizace, u arrivy jeste s jejich typickou ne/údržbou a špínou všude. Měly by jít do šrotu, ne je vybavovat etcs a ještě to dotovat veřejnými penězi.

Twix

Klimatizaci tyto jednotky právě teď dostávají, stejně jako nové sedačky, je to součást smlouvy. Pidi okénka ve srovnání s čím, snad ne 843 nebo 854? Jednotky GWTR bývají čisté, infosystém funguje… na tu zapadlou rychlíkovou linku je to podle mě ucházející, výhledově by to chtělo už něco nízkopodlažního, zároveň ale pořád chybí skoro všude pořádná nástupiště.

Sériový jezdec

tak doufám, že jim ta klimatizace bude fungovat líp, než Arrivě…

Dfg

No pár za zažítku ze šumavy mám a funkční klima v GW šrotu to není

Zdrasa

843 byly výrazně lepší, pokud se bavíme o větrání (malá část vyklápěcí u 845 vs stahovací okna do půlky u 843).

Jinak ale souhlasím, zrovna GWTR s 845 dosahuje asi nejlepšího možného a je to naprosto nesrovnatelné s Arrivou nebo RegioJetem, co na začátku v Ústeckém kraji provozoval dokonce v původním stavu.

SaulGoodman

Neříkám, že je to něco super a ta absence klimatizace je v létě opravdu špatná, ale osobně je tedy na R26 mám celkem oblíbené. Rozhodně ve srovnání s tím, co tam bývalo k vidění dříve. Ano, moderní rychlíková jednotka by byla lepší, ale že by to bylo zas tak hrozné, mi nepřijde.

Většinou tím jezdím Praha – Beroun (tj. donedávna konkurencí Regionovy na S6 a mnohdy béčka na R16), ale párkrát jsem tím jel i do Písku a též to šlo. Je zkrátka hodně typů vlaků, které si osobně vyberu výrazně méně rád.

Aaabbb

Tyto jednotky u GWTR vypadají ještě ze všech dopravců nejlépe 🙂 Není to žádný zázrak, ale jako jo, na tuto trať (na rozdíl třeba od osobních vlaků v Libereckém kraji) to je celkem vhodné.

libor

a já myslel, že nejhorší je 810 a další deriváty

Petr

V tehdejším západním Německu! Nutno podotknout. Každá železniční správa DR, DB, měla až na výjimky jiná vozidla