První motoráky 845 dostanou ETCS. Dopravce zaplatí za osm vlaků téměř 140 milionů
Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR
Podle smlouvy vybaví dodavatel mobilní částí ETCS první prototypovou jednotku do konce října 2025.
Místo aby tyhle pekáče konečně zmizely, budou se za draho vybavovat ETCS. A my všichni na to přispějem.
Tenhle stát si prostě může dovolit rozhazovat.
V podstatě je to stejná situace jako když ČD nechávají montovat ETCS do 842 a 954.
Je tam alespoň podmínka že nejdřív musí být klimatizace a pak teprve etcs?
Nebude zaveden provoz pod dohledem ETCS na tranzitních koridorech zaveden už od 1.1.2025?Nebo se ten termín posunul?Pokud bude od 1.1.2025,jak bude dopravce jezdit mezi Lovosicemi a Ústím,když první jednotka bude vybavena mobilní částí až do října 2025?
Trať Praha – Děčín není součást první vlny zavádění výhradního provozu pod ETCS.
A zřejmě ani další, nejdříve komplexní reko zabezpečovačky a pak úvahy co s Kralupami.
Ale je, stačí se podívat do implementační plánu … 1.1.2026
Díky,to jsem nevěděl.
Evidentně máte přehled o dění na kolejích Sž. Znáte tu o mluviti stříbro,…….
Bude GWTR potřebovat ETCS i na lince Nové Údolí/Volary – České Budějovice, kde jede v části úseku po trati směrem do Linze a někdy okolo roku 2027 bude ETCS povinná v Českých Budějovicích v rámci provozu na IV. koridoru.
Domnívám se že nikoliv, neboť až po Rožnov nejde o širou trať, ale součást stanice České Budějovice. Zajíždění do odbočné stanice bude pro vlaky bez ETCS povoleno. Takže instalace by byla nutná až s případným výhradním provozem na příslušné trati.
Nebude tam v takovém případě omezená rychlost na 40 km/h?
Jak do které stanice, třeba do Přerova od 1.1. bez ETCS nevjede ani kolo ani od Věžek.
Tohle jsou ty nejhorší vlaky, které u nás jezdí v současnosti s cestujícími. Pidi okénka, bez klimatizace, u arrivy jeste s jejich typickou ne/údržbou a špínou všude. Měly by jít do šrotu, ne je vybavovat etcs a ještě to dotovat veřejnými penězi.
Klimatizaci tyto jednotky právě teď dostávají, stejně jako nové sedačky, je to součást smlouvy. Pidi okénka ve srovnání s čím, snad ne 843 nebo 854? Jednotky GWTR bývají čisté, infosystém funguje… na tu zapadlou rychlíkovou linku je to podle mě ucházející, výhledově by to chtělo už něco nízkopodlažního, zároveň ale pořád chybí skoro všude pořádná nástupiště.
tak doufám, že jim ta klimatizace bude fungovat líp, než Arrivě…
Neříkám, že je to něco super a ta absence klimatizace je v létě opravdu špatná, ale osobně je tedy na R26 mám celkem oblíbené. Rozhodně ve srovnání s tím, co tam bývalo k vidění dříve. Ano, moderní rychlíková jednotka by byla lepší, ale že by to bylo zas tak hrozné, mi nepřijde.
Většinou tím jezdím Praha – Beroun (tj. donedávna konkurencí Regionovy na S6 a mnohdy béčka na R16), ale párkrát jsem tím jel i do Písku a též to šlo. Je zkrátka hodně typů vlaků, které si osobně vyberu výrazně méně rád.
Tyto jednotky u GWTR vypadají ještě ze všech dopravců nejlépe 🙂 Není to žádný zázrak, ale jako jo, na tuto trať (na rozdíl třeba od osobních vlaků v Libereckém kraji) to je celkem vhodné.
V tehdejším západním Německu! Nutno podotknout. Každá železniční správa DR, DB, měla až na výjimky jiná vozidla