První miliardová zakázka na trať Brno – Přerov. Napájecí stanici postaví EŽ
Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Napájecí stanice vznikne na přerovském zhlaví v Nezamyslicích.
Napájecí stanice vznikne na přerovském zhlaví v Nezamyslicích.
Připomínám: „Do 10 let se na prvním uceleném úseku rychlé železnice svezeme,“ SŽ.
„Stále platí, že do 10 let se svezeme vlakem po vysokorychlostní trati“ ministr, říjen 2024.
Popisovaná trať je, když se podíváte na ta data výstavby, právě Brno-Přerov. Letos se začíná, devět let.
„4. a 5. stavba jsou přitom navzdory číslování v přípravě rychlého spojení Brno – Přerov nejdále, na zhotovitele aktuálně běží soutěž.“
Opravdu běží soutěž na 5. stavbu? Máte k tomu nějaký odkaz?
Milujeme dvoumetrové protihlukovky.
Pozor, váš prispevok mozno chapat dvojakým spôsobom. Ironicky, alebo doslovne 🙂 Pretože dvojmetrové PHS (ak aj 2 m od temena koľajnice) sú stále priateľské k vyhľadu z vlaku. A hoci krajinu hyzdia tiež, ani zďaleka nedosahujú obludnych rozmerov uz realizovanych na sieti SŽ alebo ŽSR, kedy nemajú daleko alebo dokonca presahujú výšku 5m, a pritom mnohokrát neobsahujú ani priehľadne segmenty, kedy už vyhľad do krajiny nie je možný ani z poschodovej jednotky. V dnešnej dobe zábradlománie 2m predstavujú velmi prijemny kompromis medzi psychohygienou cestovania a poziadavkami na primeraný zisk betonární a plnenie absurdných noriem.
No super. Až na to, že to mělo být před 15 lety. Tahle trať by měla mít větší prioritu než D52 i než dostavba VMO.
S první větou souhlasím. Ale neporovnáváte v té druhé tak trošku hrušky s jabkama?
Nemyslím si. Některé projekty dálnic jako D52, D4 a D49 jsou naprosto zbytečné.
Jako velký fanda nové trati Brno – Přerov nesouhlasím.
Rozhodně se nejedná o nějakou binární volbu mezi těmito dálnicemi a touto železnicí.
SŽ i ŘSD prostě jenom staví tam, kde se dokážou buď svou vůli, nebo schopnostemi, nebo kompromisem nebo soudy vyspořádat s NIMBY, případně s Patrikem
Nestavění jakékoliv dálnice by nikterak stavbu trati Brno – Přerov nepřiblížilo
Myšleno, že kdyby se peníze z celého SFDI vrhly na VRT, již dávno jezdíme. Stavět přednostně dálnice na 130km/h je nesmysl.
Jo, VMO městský okruh Brna s tou železniční tratí opravdu nijak nesouvisí.
u stavby Brno-Blažovice je v letáku zaznačeno že současná trať přes Šlapanice bude zrušena, před tím se říkalo že bude ponechána, jak to tedy bude?
Interaktivní mapa (která by v principu měla mít aktuálnější info, než pdf leták) uvádí, že: „Stavba vychází ze studií proveditelnosti trati Brno – Přerov a Železničního uzlu Brno. Při modernizaci dojde k částečnému přeložení trati mimo obec Ponětovice a kolem letiště Brno-Tuřany při současném zachování úseku přes město Šlapanice. Tím vznikne čtyřkolejný úsek mezi stanicemi Brno-Slatina a Blažovice.“
Obávám se, že nová trafačka má stát na Vyškovském zhlaví.
Tak na vyškovském zhlaví už stojí trafačka a napáječka už nyní. Nevím, proč by se nová měla cpát na zhlaví přerovské, když vedle té současné je místa dost…
Tohle je pomník neschopnosti Správy železnic a Ministerstva dopravy. Nějakým nedopatřením se absolutně nedostatečné jednokolejné spojení dvou milionových aglomerací nedostalo mezi prioritizované koridory. Na začátku tisíciletí se na to přišlo, v roce 2009 se rozhodlo, že se to bude řešit. Pak 5 let kličkování jestli opravdu a jak. Pak 5 let příprav na projektovou přípravu. Pak 5 let projektové přípravy. Pak příprava soutěže na to, že za 1,3 mld. budeme stavět 4 roky alespoň trafačku? Při nejmenším první dva úseky stavebně jednoduché – v absolutní rovině a fakticky přidání druhé koleje, čili nic, co bychom neznali z koridoru na Budějice.… Číst vice »
Napsal jste to naprosto správně. Toto by měl Svoboda (resp. Kupka) číst každý večer před spaním.
Ono to nejde jen za SŽ, hlavním důvodem je absolutní nezájem státu respektive MD o železnice. Nelze taky zapomenou na Bártu a to že ukončil přípravu těchto staveb. A v roce 2016 se pak začalo znovu od nuly. A 9 let na přípravu je v ČR standart ŘSD není rychlejší.
Zajímavé, že v té absolutní rovině musí stavět jeden tunel (a případ Pohůrka to fakt není).
„Zlatý voči“, k těm termínům přidejte 5 – 10 let, hlavně pro první a druhý úsek. Pokud to bude hotové v roce 2050 budou naši potomci rádi.
Jakože představa, že Správa železnic bude schopná stavět zároveň více než 2 desetikilometrové úseky novostavby trati, je úsměvná.
Oni chtějí stavět celou VRT z Prahy do Brna v podstatě naráz, k tomu i Moravu… Jako jo, Mátl by to asi zvládl. Ten 250 km dálnic stavět umí.
Tu VRT nebudou ale stavět oni.
Tak už se současně stavělo Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí, což jsou v podstatě novostavby, podobně jako tato trať. A šlo jim to mnohem lépe než modernizace tratí za provozu.
SFC?
Jelikož jsou naceněny měniče, zjevně ano.
„běží tendr na archeologický průzkum“
Neběží, už na konci řijna byl vybrán vítěz a už by měly probíhat i první práce.
Asi to tak bude, ale stejně pocitově mi přijde 1.3miliardy za napájející stanici jako opravdu hodně.
1 miliarda projekt a 300 milionů stavba…..
Stačí si ten odkaz na smlouvu rozkliknout a přečíst a neplácat zde píčoviny.
Záleží, co všechno si k tomu ještě nechá zaplatit egd.
To nestačilo rozšíření napájecí stanice na Vyškovském zhlaví? Zvláštní…
Pokud chcete jednu fázi a funkční rekuperaci v řádu nízkých desítek megawattů, tak to asi jinak nepůjde.
Mám ten dojem, že půjde zbourat, bude tam nová trať
Stačilo ale stojí na blbé místě, povede přes ní přeložka tratě.