Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) je prvním městským dopravcem, který musí kvůli očekávanému nedostatku peněz z důvodu výpadku tržeb od cestujících zrušit soutěž na nákup nových autobusů. Konkrétně zrušil soutěž na dodávku tří nových naftových autobusů a nevypíše plánovanou soutěž na dodávku dalších tří kloubových vozů.
„Vzhledem k velmi napjatému rozpočtu města zásadně narůstá tlak na výši kompenzace pro Dopravní podnik. Proto jsme soutěž zrušili, především z opatrnosti. Nechceme se dostat do situace, že budeme kupovat něco, na co nemáme,“ vysvětlil Zdeněk Abraham, generální ředitel DPMHK.
Do soutěže podle zprávy zadavatele přišly čtyři nabídky: SOR, Zliner (Iveco), Scania a Škoda Electric. Právě její účast vzbudila největší rozruch, jde o první soutěž, kam se Škoda hlásí s autobusy. Nabídla vozy od tureckého výrobce Temsa.
Podle Abrahama by nemělo zrušení soutěže výrazně zkomplikovat provoz podniku. „Byly situace, kdy se tu tři roky nenakoupil žádný autobus,“ řekl Abraham. Dopravce v posledních letech pravidelně nakupoval nové autobusy, průměrné stáří je tak do sedmi let. Celkem má DPMHK 136 vozidel, z toho 72 autobusů.
Jedna inspirace pro Hradec, třeba DP Liberec jezdí po evropě a skupuje staré šroty od Mercedesu…………Narvou do toho hromadu peněz a vesele jezdí. Město je tak blbé, že jim to nevadí a všichni vyhazují randály peněz do vozového parku co měl být dávno v hutích.
Tak konkrétně seconhandové Mercedesy Citara ze Schwerinu dodnes patří mezi to nejlepší, co kdy v Liberci jezdilo. Město blbé není, ale někdo by si měl vše ověřit, než začne ťukat do klávesnice.
Nevím jestli Hradec potřebuje kupovat ojetiny. Nejstarší sólo autobusy tu jsou Citelisy r.v.2005 a Liberec nakoupil podobně staré Citara, které jsou sice (nejspíš) lepší, ale nahrazovat stejně staré autobusy jinými stejně starými mi moc nedává smysl.
V případě Liberce šlo o to, že skončila smlouva se společností Busline, která zajišťovala značnou část mhd v Liberci smluvně DPMLJ. Proto bylo třeba urychleně nakoupit starší vozidla, neboť Dopravní podnik již zajišťuje celou mhd ve své režii vlastními prostředky.
jedna inspirace pro všechny vizionáře, plánovače, bourače, stavěče, přeložkáře, vyměňovače, nákupčí a další tupé hlavy – HRADEC … mejdan totiž skončil… a v Hradci to někdo řekl nahlas…
U nás v Ústí nad Labem naopak od prosince rozšiřujeme rozsah dopravy. Sice pro navýšení neexistuje poptávka, pouze politická, ale u nás se místo investic do infrastruktury radši zaplatí vzduchovoziče.
Myslím, že kromě Prahy, Brna, Ostravy a Plzně ostatní krajská města a tudíž i jejih Dopravní podniky, takříkajíc „ostrouhají“. Omezení investic bude čitelné.
oprava :… omezení investic bude citelné.
Kéž by bylo i čitelné
Praha už teď řeší zdražení jízdného, protože provoz je drahý.
Zejména platí, že pražské předplatní jízdné je velmi levné (nemluvě o širokých skupinách „zadarmistů“ z těch, kdo si vyřídí takovou jízdenku).
Praha bude taky ve velkých problémech. Naštěstí není moc zadlužená, tak si na dokončení těch už rozjetých investic půjde půjčit. Ale třeba ty nové tramvajové tratě podle mě půjdou bohužel do koše.
Naopak, tato 4 města mají celkový příjem z RUD vynásobený ještě speciálním koeficientem, takže jim v % ubyde ještě víc…