První lowcost s novým Airbusem. Wizz Air převzal A321XLR

Airbus A321XLR pro Wizz Air. Zdroj: AirbusAirbus A321XLR pro Wizz Air. Zdroj: Airbus

Wizz Air plánuje s Airbusy A321XLR zpočátku posílit svou nabídku letů mezi Evropou a Saúdskou Arábií.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda79

Tak hned druhý obrat byla Praha, taková pocta 🙂

Npor. Pavel Vodsloň

Užijte si jej ve zdraví!

lvy

„V závislosti na konfiguraci a počtu cestujících na palubě uletí až 8 700 kilometrů (asi 8 hodin letu).“

Prosím opravte si ten nesmysl, děkuji.

lvy

Koukám tady devět lidí nemá ani základní představu o rychlosti A321, anebo neumí počítat. 😀

SYN

Anebo je poněkud se..te tím jak děláte frajera jak dobře umíte počítat a jak máte v hlavě cestovní rychlost A321xlr.
Pro ostatní – je to až 11 hodin letu (což je samozřejmě obrovský rozdíl).

Daniel

Tak v tomhle letět 8 hodin bude za trest, ale klientelu si to asi najde. Bohužel, touha cestovat je obrovská a jsou lidi, co poleti snad i v cargu, jen aby se někam podívali. Za me nepochopitelne, ale asi nejsem ta idealni cilovka. Na tohle jsem kazdopadne zvedavej.

Zbyněk

Pokud zvládne bojovat cenou, tak budou plní určitě. Např. na linkách do Emirátů – 6 hodin letu a v akcích nabízí ceny i pod 3 000 Kč. A když se jeden rozhoduje, jestli dá za letenku 3 nebo 10-15 000, tak těch pár hodin nepohodlí vydrží.

vladimir.r

Přesně tak, pro mě bylo za trest v něčem podobnym sedět 40 minut do Amsterdamu. Tu zálibu v lítání fakt nechápu.

lvy

Hodina do Benátek byla tak akorát, bohužel tou konfigurací sedaček je to pro jen trochu náročnější klientelu k ničemu.

Jacek

Záleží, kolik měříte. Pro velké lidi za trest, pro mrňouse bez problémů s batohem pod sedačkou. Létám tak často.

lvy

V cargu klidně, vzal bych si matračku a vydržel ležet klidně deset hodin. 🙂

Miloš

Osm hodin je pěkný let, ale tím i řekvapil A220 – 300 pro Smartwings od výrobce z Toronta bez mezipřistání do Prahy.

Lukáš

Ano, bez cestujících a bez zavazadel

Air Traveller

a220 to da i s cestujicimi a bagazi. takze to neni zadne “prekvapeni”.

Milan

Ať si každý lítá jak chce a s kým chce, ale já bych 8 hodin s Wizzairem nedal.

Pepa

Dal jsem s ním 6 hodin a záleží na okolnostech. Cesta tam byla přes den, kdy je člověk odpočatý, tak to šlo. Cesta zpět byla v noci, kdy si člověk chce zdřímnout nebo se nějak lépe uvelebit, a to už bylo o dost horší

Sch

Jsem zvědav, kam všude jej nasadí. Přijde mi na zatím zmíněné relace by stačil A321LR. A pak je otázka, zda standardní seat pitch od Wizzairu je tolerovatelny na 8 hodinový let.

Juraj

Neříkalo se něco o spojení z Maďarska a Německa do Indie?
https://zdopravy.cz/do-indie-s-wizz-airem-budapest-ma-ziskat-prelomovou-linku-239934/

Nechci pochybovat o tom, že to své zákazníky bude mít. Ale i tak je mnohem těžší s tímto obchodním modelem konkurovat na dálkových trasách, kde přeci jen málokomu stačí malý baťůžek.

Jasně, legacy aerolinky už taky v basic economy nenabízí nic moc, ale Wizz Air bude muset jít se základním tarifem extrémně nízko, aby to i s poplatky vycházelo nějak atraktivně.

Dominic

Už i „normálnější“ aerolinky mají v základní ceně jen baťůžek a některé dokonce ani ten, třeba takový Condor má v základní ceně jen kabelku 😀 (max 40 x 30 x 10 cm). A pak je možnost si připlatit za větší zavazadlo a to i u Wizzu.

Juraj

To jo, ale ten Condor třeba pořád na dálkovém letu dá nějaké jídlo, má nějaké IFE a tak. A carry-on není pouze v Economy Zero, což je zase cenové dno.

Nejen Norwegian se docela bolestivě přesvědčil, že low cost long haul není tak snadný, jako krátké skoky po Evropě. Ale uvidíme, jak se s tím Wizz popere. Šikovní jsou dost a moje rady nepotřebují.

Gajda

Ta drobnost v podobě sklopného držáku telefonu/tabletu s USB k napájení vedle, v horní části sedačky, jako mají některé aerolinky, by tomu slušela. Přeci jen 8 hodin už je jistá porce času.

Adam H

Tak hlavně nízkonákladovky na delších trasách většinou stojí téměř stejně jako full servis aerolinky.

V lednu jsem kupoval Thajsko – Air Arabia bez jídla a kufru za cenu Turkish.
Teď jsem kupoval Malajsii – Air India levnější jako Scoot, Air Arabia i IndiGo

A takový funfact. Na stejný termín byla Air India do Malajsie z Vídně levnější, než Ryanair na Tenerife (ale bez kufru a jídla). Takže rozhodování těžké nebylo 🙂

Stano

To nemá chybu. Ryanair už s Kanárskymi ostrovmi veľmi, naozaj veľmi špekuluje. Je ale stále dosť obsadený, takže cestujúci ho stále pobádajú k ďalším cenovým špekuláciám.

Průvodce původní Aleš

Třeba Finnair už má na evropských linkách tarif ultralight, kdy máte v ceně jen batůžek pod sedadlo.

Petr

Při vší úctě, vaše otázka je hloupá. Odpověď zní „jak pro koho“. Někomu těch ušetřenejch pár stovek/tisíc za to stojí, jinýmu ne.