První lowcost s novým Airbusem. Wizz Air převzal A321XLR
Airbus A321XLR pro Wizz Air. Zdroj: Airbus

Wizz Air plánuje s Airbusy A321XLR zpočátku posílit svou nabídku letů mezi Evropou a Saúdskou Arábií.
Wizz Air plánuje s Airbusy A321XLR zpočátku posílit svou nabídku letů mezi Evropou a Saúdskou Arábií.
Osm hodin je pěkný let, ale tím i řekvapil A220 – 300 pro Smartwings od výrobce z Toronta bez mezipřistání do Prahy.
Ano, bez cestujících a bez zavazadel
a220 to da i s cestujicimi a bagazi. takze to neni zadne “prekvapeni”.
Ať si každý lítá jak chce a s kým chce, ale já bych 8 hodin s Wizzairem nedal.
Dal jsem s ním 6 hodin a záleží na okolnostech. Cesta tam byla přes den, kdy je člověk odpočatý, tak to šlo. Cesta zpět byla v noci, kdy si člověk chce zdřímnout nebo se nějak lépe uvelebit, a to už bylo o dost horší
Jsem zvědav, kam všude jej nasadí. Přijde mi na zatím zmíněné relace by stačil A321LR. A pak je otázka, zda standardní seat pitch od Wizzairu je tolerovatelny na 8 hodinový let.
Neříkalo se něco o spojení z Maďarska a Německa do Indie?
https://zdopravy.cz/do-indie-s-wizz-airem-budapest-ma-ziskat-prelomovou-linku-239934/
Nechci pochybovat o tom, že to své zákazníky bude mít. Ale i tak je mnohem těžší s tímto obchodním modelem konkurovat na dálkových trasách, kde přeci jen málokomu stačí malý baťůžek.
Jasně, legacy aerolinky už taky v basic economy nenabízí nic moc, ale Wizz Air bude muset jít se základním tarifem extrémně nízko, aby to i s poplatky vycházelo nějak atraktivně.
Už i „normálnější“ aerolinky mají v základní ceně jen baťůžek a některé dokonce ani ten, třeba takový Condor má v základní ceně jen kabelku 😀 (max 40 x 30 x 10 cm). A pak je možnost si připlatit za větší zavazadlo a to i u Wizzu.
To jo, ale ten Condor třeba pořád na dálkovém letu dá nějaké jídlo, má nějaké IFE a tak. A carry-on není pouze v Economy Zero, což je zase cenové dno.
Nejen Norwegian se docela bolestivě přesvědčil, že low cost long haul není tak snadný, jako krátké skoky po Evropě. Ale uvidíme, jak se s tím Wizz popere. Šikovní jsou dost a moje rady nepotřebují.
Tak hlavně nízkonákladovky na delších trasách většinou stojí téměř stejně jako full servis aerolinky.
V lednu jsem kupoval Thajsko – Air Arabia bez jídla a kufru za cenu Turkish.
Teď jsem kupoval Malajsii – Air India levnější jako Scoot, Air Arabia i IndiGo
A takový funfact. Na stejný termín byla Air India do Malajsie z Vídně levnější, než Ryanair na Tenerife (ale bez kufru a jídla). Takže rozhodování těžké nebylo 🙂
Třeba Finnair už má na evropských linkách tarif ultralight, kdy máte v ceně jen batůžek pod sedadlo.
Při vší úctě, vaše otázka je hloupá. Odpověď zní „jak pro koho“. Někomu těch ušetřenejch pár stovek/tisíc za to stojí, jinýmu ne.