První lowcost s novým Airbusem. Wizz Air převzal A321XLR

Wizz Air plánuje s Airbusy A321XLR zpočátku posílit svou nabídku letů mezi Evropou a Saúdskou Arábií.
Letecká společnost Wizz Air převzala s dvouměsíčním zpožděním svůj první Airbus A321XLR. Stává se tak vůbec prvním nízkonákladovým dopravcem, který tento nejnovější typ letounu od Airbusu zařazuje do své flotily. Dosud ho provozují Iberia a Aer Lingus.
Celkem má Wizz Air objednáno 47 Airbusů A321XLR, a to v konfiguraci s jednou cestovní třídou pro 239 pasažérů. Se stejnou kapacitou létá Wizz Air také u Airbusů A321neo. Jak napsal web fly4free.pl, do konce roku očekává aerolinka příchod sedmi A321XLR.
Airbus A321XLR nabízí oproti letounům řady Neo například delší dolet nebo nižší spotřebu paliva. Aerolinky si od něj slibují efektivnější provoz a prodloužení letecké konektivity. Má jim umožnit létat třeba na některých dosud nedosažitelných trasách. V závislosti na konfiguraci a počtu cestujících na palubě uletí až 8 700 kilometrů (asi 8 hodin letu).
Výrobce chce s letadlem proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit. Na letoun má v současnosti asi 500 pevných objednávek.
Wizz Air plánuje s Airbusy A321XLR zpočátku posílit svou nabídku letů mezi Evropou a Saúdskou Arábií. Poprvé má stroj obsloužit páteční let na trase Londýn – Džidda. Konkrétně v souvislosti s A321XLR byla oznámena linka z Londýna do Medíny.
Wizz Air pojí s převzetím A321XLR ještě jedno prvenství, jeho letadlo pohání motory Pratt & Whitney GTF. Stroje dvou zmíněných aerolinek létají s motory LEAP-1A od společnosti CFM.
Airbus získal od Agentury EU pro bezpečnost letectví (EASA) razítko nutné pro provoz nového letadla A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF teprve před třemi měsíci.
Novinka od Airbusu může létat s motory Pratt & Whitney, získala certifikaci