První lednové pondělí se na rok uzavřou hned dvě stanice metra. Vlaky jimi budou jen projíždět
Vizualizace stanice metra B Českomoravská po rekonstrukci. Zdroj: DPP
Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, nahradí je hlavně tramvaje.
Chápete někdo, proč DPP vůbec nemluví o náhradní dopravě od jihu/Budějovické?
Včera jsem stanici prošel a natočil, takže kdo chce vidět aktuální stav před rekonstrukcí, koukněte sem https://www.youtube.com/watch?v=bLzdk0Ef3f8
Těch původně postsovětských eskalátorů bude na Českomoravské škoda kvůli rychlosti. Nevím, zda ty v současnosti montované loudavé splňují bůhví jaké normy či nařízení bůhví koho, nebo je to s ohledem na hůře pohyblivé osoby. I když pro ně tam bude jistě zřízený výtah.
Někde jsem četl že výtah teď při rekonstrukci Českomoravské nebude. Možná někdy později….
Marně pátrám, jak bude postavena náhradní doprava od Budějovické. Pokud jedu tam někam k Arkádám, jedu odspodu. 134 by mohla být, alespoň v některá období, zahuštěna, ale nebude. Procházka samozřejmě když tak neuškodí, možná to při svižnější chůzi bude rychlejší než jet k náměstí Hrdinů a pak vracečka posílenou devatenáctkou. Cestou aspoň bude k vidění velkorysá městská třída, kde je 2+2 pro nevysoké intenzity provozu a uprostřed dvojřadé šikmé parkování na tělese bývalé tramvajové trati, která se snad horko těžko někdy v budoucnu vlastně obnoví. Kdyby se chtělo, parkování může jít k chodníkům (podélné), tramvajové koleje zpátky, jednopruhové uspořádání pro… Číst vice »
Celou dobu to bylo plánováno tak, že bude na Budějovickou jezdit tramvaj. Praha 4 to odmítla, s tím, že mimo jiné je tramvaj zbytečná, když pod ní je metro. Takže náhradní doprava z Budějovické na Pankrác je přestup na Pražského povstání.
Teď hlavně, aby stanici Pankrác při té rekonstrukci nezmršili, jak bývá u DPP zvykem. Snad si teď budou do budoucna brát příklad z Jiřího z Poděbrad a ne třeba z Můstku.
U té Českomoravské doporučuji využít sdílená kola, v okolí je jich po celém údolí spousta a tam i zpět se to dá odjet na lítačku zdarma.
Nerealizovatelné:
-na kole neumím
-vezu plný tašky
-jak dámy v sukních?
-v zimě/dešti nevhodné
Norberte, vy jste dáma v sukni?
A než mi namítnete, že vy ne, ale někdo jiný jo: MP22 nepsal o systematickém řešení, psal radu, která se může někomu hodit
Českomoravská podle mě nebolí lidí jako pankrác, ano hůř se dostaneme k O2 aréně, ale dovezou nás sem 3 autobusové linky 151, 152 a 375
Českomoravská bude bolet hlavně při ukončení akce v aréně. Těch pár spojů třeba po 21 hodině to nepoberou.
Hlavně všude kolem jezdi tramvaje, ty to zvládnou v pohodě.
Kdyby pořadatel chtěl, tak si může k akci objednat posilový pendl v úseku Palmovka – Nádraží Libeň a bude mít obslouženo jak metro tak vlaky a navazující autobusy.
Pokud míníte ironicky, tak ok. Samozřejmě, že to je bez šance. I na metro se (po některých akcích) po určitou dobu stály fronty. Bude tlak, aby pořadatel zajistil tramvajové pendly, v podobě jedna za druhou, ale proč by to pořadatel dělal. On stanici metra neuzavřel. Budou husí pochody na Vysočanskou (DPP bude muset posilové vlaky obracet až na ČM), v lepším případě na Palmovku, mnozí půjdou na vlak, ale taky si nejsem jistý, co to udělá se spojem S1 v podobě elefantí jednotky, co ten nával zrovna trefí. Bude se to ale muset zvládnout, rekonstrukce stanice je nevyhnutelná. Ale bude… Číst vice »
Dobře. V pohodě bylo trochu moc. Ale reálně prostě lidi půjdou na Vysočanskou. Je to 10 minut chůze. A spíše se lidi rozutečou právě na ten vlak, nebo do tramvají/busů v okolí. Takže ve výsladku se stane víte co? Metro bude tu akci zvládat lépe.
Tam v tom případě zde máme exemplář dorpavní redukce a stanice by tak mohla zůstat uzavřená trvale. (sarkasmus)
V tomhle případě by se toho zase tolik nestalo. Pražské metro je postavené s velkorysou hustotou stanic, a tahle oblast je zároveň obsloužená tramvajemi.
Stadion Sparty na Letné má téměř stejnou kapacitu jako O2 aréna, metro tam není, a přesto nevím o tom, že by tam pravidelně nastávaly nějaké dopravní apokalypsy.
V docházkové vzdálenosti jsou dvě nádraží bohatě pokrytá spoji železničních linek S a R PID + dálkovými spoji.