První Kremlíkova čistka. V čele ŘSD končí Jan Kroupa, nahradí ho Pavol Kováčik
Tři dny po svém jmenování se odhodlal ministr dopravy Vladimír Kremlík k první zásadní personální změně. V čele Ředitelství silnic
Tři dny po svém jmenování se odhodlal ministr dopravy Vladimír Kremlík k první zásadní personální změně. V čele Ředitelství silnic a dálnic končí Jan Kroupa, nahradil ho Pavol Kováčik.
Kroupův konec oznámil Kremlík na svém twitteru, k odchodu mělo dojít po „vzájemné dohodě“. Kroupa ve vyjádření pro ČT24 uvedl, že se už cítil unaven a jde skutečně o odchod po dohodě.
Po vzájemné dohodě s ředitelem Janem Kroupou jsem se rozhodl pro změnu ve vedení ŘSD. Chci, aby tato klíčová resortní organizace získala nový impuls a dynamiku. Generálním ředitelem se stane Pavol Kováčik, který je pro mě zárukou dalšího zrychlení výstavby. pic.twitter.com/ECh2xRY2Nx
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) May 3, 2019
Kremlík splnil přání prezidenta Miloše Zemana, který dlouhodobě Kroupu kritizoval. Jan Kroupa spojil většinu kariéry s ŘSD, od nástupu Dana Ťoka do funkce organizaci vedl. Kováčik dosud působil jako šéf slovenského svazu podnikatelů ve stavebnictví, v minulosti působil jako ředitel výstavby slovenské obdoby ŘSD – Národné diaľničné spoločnosti.
O Kováčikově příchodu se mluvilo poslední týden, kdy se setkával s řadou manažerů ŘSD a oznamoval jim, že bude na tento post jmenován. Kremlík uvedl, že by byl rád, kdyby Kroupa dál zůstal v resortu. Kroupa dostal nabídku působit na ministerstvu i na ŘSD, aktuálně ji zvažuje. Podle svých slov chce ale zkusit i působení v soukromém sektoru.
„Od nastupujícího generálního ředitele očekávám nový impuls k zefektivnění práce ŘSD, dopravní stavby je třeba dobře připravit, správně nastavit smlouvy a důsledně dohlížet na jejich plnění, musí také dbát na kvalitu staveb. Je potřeba nastavit účinné řídící i kontrolní mechanismy a projektové řízení, měl by také zvážit celkovou transformaci ŘSD,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Nový generální ředitel Pavol Kováčik by se měl také zaměřit na mimořádné události, jejich včasné řešení a komunikaci. „Řidiči musí mít při nehodách nebo překážkách na silnicích dostatek informací, aby mohli na situaci okamžitě reagovat. Je také potřeba probrat s policií i kraji, jak lze zrychlit odstraňování nehod,“ dodal Kremlík.
Pavol Kováčik doposud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, na Ministerstvu dopravy byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP D4, dříve působil také jako investiční ředitel Národní dálniční společnosti nebo jako předseda představenstva Inženýrských staveb Košice. Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a Vysokou školu ekonomie a managementu v Praze.