První kopnutí na rychlé trati u Přerova se přiblížilo. SŽ vypsala tendr na archeologický průzkum

Úsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnicÚsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnic

Úseky Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov jsou z pěti chystaných staveb na trati Brno – Přerov v přípravě nejdále.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

A zase to rušení staté tratĕ, tedy i možnosti odklonové trasy

El Barto

Nová trať povede na více místech ve stopě té staré a nebo ji bude křížit, to by znamenalo mimoúrovňová křížení, mosty, zářezy, náspy atd. V takovém případě by to bylo akorát drahé řešení s diskutabilním přínosem.

Clovek

Dokud nekopne hlavni stavba neverim, ze na ceske zeleznici bude cokoliv vic, nez udrzba. 2025 v zargonu dobre spravy muze znamenat taky 2035

tarten

Stavba např. NS1 byla podle vás také údržba?

Vladimír Bílý

Přípravy začaly okolo roku 2009, kdy SŽDC začala tvrdit, že stavět se začne za dva roky:-) Kopne se do země (když dobře) 2025, dokončení (když hodně dobře) 2033. A to se bavíme o trestuhodně poddimenzovaném spojení druhého a třetího města v ČR resp. dvou milionových aglomerací. To je zhruba časový rámec schopností SŽ, kdyby někdo chtěl uvažovat za jak dlouho bude hotové něco směrem např. na Boleslav/Liberec, Domažlice nebo Vizovice, případně jiných podobných směrů, které také „připravují“.

Radim

Já nevím, já bych začal z druhé strany (od Brna), aby se tam zase mohly zavést osobáky. Ale to je fuk, hlavně, ať už s tím začnou, táhne se to roky a furt houby… Snad se příští rok už opravdu kopne

xyz

Nechápu ty neustálé odklady. Mmch. jedna ta etapa – vedoucí přes Chropyni – měla výmluvu v námitkách Města Chropyně ohledně náhrady přejezdu podjezdem.

Na koho/co se může Dobrá správa vymluvit u ostatních etap?

P. S. Drobná technická poznámka – zastávkové vlaky Křenovice h. n. (ne Brno) – Vyškov přestaly (až na jeden pár časně ráno do Brna + pozdě večer z Brna, ten byl zrušen až nedávno) jezdit od 12/2005 (tzn. ne 2006).

Dušan

Správa železnic si zadala studii s názvem Studie proveditelnosti PPP – Projekt Rychlá spojení Morava – viz níže:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_13804.html
A do ní kromě upgradu Brno-Přerov dodatečně na základě dodatku „strčila“ i VRT Brno-Velká Bíteš.
A podle toho – jak jsem to aspoň pochopil – zda ten balík bude nebo nebude PPP se budou reálně odvíjet termíny – v plánu výluk na rok 2025 je zahájení 5.stavby a příprava 4.stavby (pažení jednoho propustku), ale nikde jsem se nedočetl (zatím), zda tedy platí PPP nebo ne (?!). To by možná mohl pan Sůra někde ještě ověřit jak to je….

Dušan

V mapě staveb jsou u dvou staveb jiné termíny než v letácích – 2.stavba i 3. stavba má letopočty 2028-2033. Je taky zajímavé, že u 5.stavby se zřizuje zkušební úsek trakčního vedení na V = 250 km/h.

mgr.pavel

Já doufám, že se bude stavět co nejvíce z těch pěti úseků dohromady. Že to nebude opět salámovou metodou „dva roky zavřeme tento kousek, další dva roky vedlejší, další rok a půl zase kousek“ – a ve výsledku přes pět let nepoužitelná trať.

JosBun

B je správně … 🙂 Tu i onde…

JosBun

Kde začneme? Od prostředka… 🙂 🙂 🙂

Dušan

A neříkal náhodou Kupka, že to bude PPP projekt ?

Rei

Myslím, že padlo, že PPP budou úseky Neza-Brno, které nejsou připravené, koneckonců vždyť u některých není ještě ani stavba zanesena do územní dokumentace.

Šalina na Špilas

Volejte sláva a po dobu křižování v Komořanech se radujte (to jsou 3 minuty, až vyjedou bagry, tak se to samozřejmě prodlouží na radost dlouhou obvyklé čtrnáctidenní výluce na trati)!

Lukáš

Dokud tam neuvidím bagry, jsem nevěřící Tomáš (Lukáš).

Tomáš M

Ano prosím?

Pája

😃👏👏👏👍

Jan Hasek

Brno – Přerov se zvojkolejni a upraví na 200 Km/h a pak se tam ještě nekde udela VRT?

Bram

Ne.

tarten

Takhle zní lež, ne „názor“.

Pavel

Ano, ale to my tu již nebudeme

Pavel

Ano. Zatím je třeba nejprve postavit mezi Brnem, Vyškovem a Přerovem normální železnici (tj. dvoukolejnou na 200 km/h), která bude sloužit jak rychlíkům a regionálním vlakům, tak i těm nákladním. A v budoucnu po roce 2050 se postaví konečně VRT. Pokud by se stavělo hned VRT, tak to neřeší regionální ani nákladní dopravu.

Jan Hasek

Rozumim. Jen teda konvenční trať se měla stavět tak před 30 lety.

Michal M

Před 50.

Bram

Jsem toho názoru, že zde nikdy VRT nepovede, neb nebude potřeba ani dlouho po roce 2050.

xyz

Pro regionálku by pak docela stačila i jednokolejka (max. s dílčími dvoukolejnými úseky). Tím víc když Brno – Blažovice je dvoukolejné tak jako tak.

A Brno – Přerov není trasa pro tranzitní nákladní dopravu.

Mgr.pavel

Jasně že spojnici 2. a 3. největšího města ČR stačí jednokolejka. Stejně jako ji stačí dvoupruh na silnici a do kopce předjížděcí navíc.

/s

xyz

Ne, nestačí. To čtete špatně. Mám to na mysli tak, že: – buď by měla stačit modernizovaná dvoukolejka na 200 km/h (max. tedy 4 koleje – ne nutně vedle sebe – mezi Brnem a Blažovicemi) mezi Brnem a Přerovem, kam by se ideálně vešlo vše (aspoň by byl důvod necpat „vše přes Brno“, ale část dálkových vlaků nechat přes – mezitím též zrychlenou/zkapacitněnou – trasu přes Pardubice) – nebo by bylo vhodné postavit rovnou VRT na 320 km/h a na ni přesunout veškerou dálkovku (i tu, která by z ní sjela u Nezamyslic nebo u Přerova) a tím pádem by… Číst vice »

J.K.

Hmm, rychlost „až 200“, jaký teda vlastně bude rychlostní profil?

martin.janecek

Je to 200 km/h v celé délce bez rychlostního propadu, aspoň takto to MD schválilo…

Bobek

Jako pravítko, s postupným poklesem až na konci u zapojení do Přerova.
Platná varianta třeba tady:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/modernizace-trati-brno-prerov/

JiriP

V trasování bych problém neviděl, opravdu by to celé mělo být na 200 km/h. Větší problém bude s propady rychlosti, až tam pustíte všechny vlaky včetně nákladních a naplníte kapacitu.

J.K.

No to určitě, jestli tam pak budou ty objednávané rychlíky, osobní vlaky a k tomu pak nově rychlá vrstva Praha – Ostrava, tak to moc nebude pobírat… Ale to holt bude daň za trať se smíšeným provozem, namísto oddělené VRT.

Standea

Nová rychlá trať mezi Brnem a Prahou je rozdělena na celkem pět staveb, se stavbou tří úseků blíže k Brnu se počítá na přelomu 20. a 30. let.

Prosím autora článku, opravte Praha na Přerov, pak příspěvek smažte.

Děkuji.

Jaaa

Přerov nebo Praha, to máte jedno. Taky pět úseků, taky se o tom zatím jenom mluví…

Michal M

Plánovací a přípravná fáze obvykle trvá déle než samotná stavba, ale to jak je vidět někteří zaměstnanci Správy Železnic ještě nevědí.

El Barto

Vždyť celý tento článek je o tom, že se reálně řeší archeologický průzkum, jaká ze staveb VRT z Brna na Prahu je v podobné fázi? Podle mě to tedy jedno opravdu není, není to srovnatelné.

Pája

Nejsem sám, kdo si to musel 3x přečíst než pochopil, že chyba není na mém přijímači…..Praha opravdu nemá s touto tratí nic společného. Jinak pokud jde o spojení Vyškov – Brno, tak mám za to, že přesun cestujících na silnici je dlouholetý.

Marty-t

Však ale cestující v busech a autech určitě spolehlivě odradí kolony po dobu rozšiřování D1 na jihu Brna. Brněnské ŘSD to rozšiřování naplánovalo pěkně rozvolněně – mezi Kývalkou a Holubicemi to bude příštích 10 let slušně rozkopané…To asi, aby se auta naučila Brnu vyhýbat. Škoda jen je, že solidní trať Brno-Přerov stále nebude v těchto letech alternativou. Slušná nabídka vlaků by určitě na sebe natáhla spoustu cestujících… Takto budeme rádi, když i tam bude za 10 let hotovo…

JosBun

Neodradí. 🙂