První kopnutí na rychlé trati u Přerova se přiblížilo. SŽ vypsala tendr na archeologický průzkum
Úsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnic![Úsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Nezamyslice.jpg)
![Úsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Nezamyslice.jpg)
Úseky Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov jsou z pěti chystaných staveb na trati Brno – Přerov v přípravě nejdále.
A zase to rušení staté tratĕ, tedy i možnosti odklonové trasy
Nová trať povede na více místech ve stopě té staré a nebo ji bude křížit, to by znamenalo mimoúrovňová křížení, mosty, zářezy, náspy atd. V takovém případě by to bylo akorát drahé řešení s diskutabilním přínosem.
Dokud nekopne hlavni stavba neverim, ze na ceske zeleznici bude cokoliv vic, nez udrzba. 2025 v zargonu dobre spravy muze znamenat taky 2035
Stavba např. NS1 byla podle vás také údržba?
Přípravy začaly okolo roku 2009, kdy SŽDC začala tvrdit, že stavět se začne za dva roky:-) Kopne se do země (když dobře) 2025, dokončení (když hodně dobře) 2033. A to se bavíme o trestuhodně poddimenzovaném spojení druhého a třetího města v ČR resp. dvou milionových aglomerací. To je zhruba časový rámec schopností SŽ, kdyby někdo chtěl uvažovat za jak dlouho bude hotové něco směrem např. na Boleslav/Liberec, Domažlice nebo Vizovice, případně jiných podobných směrů, které také „připravují“.
Já nevím, já bych začal z druhé strany (od Brna), aby se tam zase mohly zavést osobáky. Ale to je fuk, hlavně, ať už s tím začnou, táhne se to roky a furt houby… Snad se příští rok už opravdu kopne
Nechápu ty neustálé odklady. Mmch. jedna ta etapa – vedoucí přes Chropyni – měla výmluvu v námitkách Města Chropyně ohledně náhrady přejezdu podjezdem.
Na koho/co se může Dobrá správa vymluvit u ostatních etap?
P. S. Drobná technická poznámka – zastávkové vlaky Křenovice h. n. (ne Brno) – Vyškov přestaly (až na jeden pár časně ráno do Brna + pozdě večer z Brna, ten byl zrušen až nedávno) jezdit od 12/2005 (tzn. ne 2006).
Správa železnic si zadala studii s názvem Studie proveditelnosti PPP – Projekt Rychlá spojení Morava – viz níže:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_13804.html
A do ní kromě upgradu Brno-Přerov dodatečně na základě dodatku „strčila“ i VRT Brno-Velká Bíteš.
A podle toho – jak jsem to aspoň pochopil – zda ten balík bude nebo nebude PPP se budou reálně odvíjet termíny – v plánu výluk na rok 2025 je zahájení 5.stavby a příprava 4.stavby (pažení jednoho propustku), ale nikde jsem se nedočetl (zatím), zda tedy platí PPP nebo ne (?!). To by možná mohl pan Sůra někde ještě ověřit jak to je….
V mapě staveb jsou u dvou staveb jiné termíny než v letácích – 2.stavba i 3. stavba má letopočty 2028-2033. Je taky zajímavé, že u 5.stavby se zřizuje zkušební úsek trakčního vedení na V = 250 km/h.
Já doufám, že se bude stavět co nejvíce z těch pěti úseků dohromady. Že to nebude opět salámovou metodou „dva roky zavřeme tento kousek, další dva roky vedlejší, další rok a půl zase kousek“ – a ve výsledku přes pět let nepoužitelná trať.
B je správně … 🙂 Tu i onde…
Kde začneme? Od prostředka… 🙂 🙂 🙂
A neříkal náhodou Kupka, že to bude PPP projekt ?
Myslím, že padlo, že PPP budou úseky Neza-Brno, které nejsou připravené, koneckonců vždyť u některých není ještě ani stavba zanesena do územní dokumentace.
Volejte sláva a po dobu křižování v Komořanech se radujte (to jsou 3 minuty, až vyjedou bagry, tak se to samozřejmě prodlouží na radost dlouhou obvyklé čtrnáctidenní výluce na trati)!
Dokud tam neuvidím bagry, jsem nevěřící Tomáš (Lukáš).
Ano prosím?
😃👏👏👏👍
Brno – Přerov se zvojkolejni a upraví na 200 Km/h a pak se tam ještě nekde udela VRT?
Ne.
Takhle zní lež, ne „názor“.
Ano, ale to my tu již nebudeme
Ano. Zatím je třeba nejprve postavit mezi Brnem, Vyškovem a Přerovem normální železnici (tj. dvoukolejnou na 200 km/h), která bude sloužit jak rychlíkům a regionálním vlakům, tak i těm nákladním. A v budoucnu po roce 2050 se postaví konečně VRT. Pokud by se stavělo hned VRT, tak to neřeší regionální ani nákladní dopravu.
Rozumim. Jen teda konvenční trať se měla stavět tak před 30 lety.
Před 50.
Jsem toho názoru, že zde nikdy VRT nepovede, neb nebude potřeba ani dlouho po roce 2050.
Pro regionálku by pak docela stačila i jednokolejka (max. s dílčími dvoukolejnými úseky). Tím víc když Brno – Blažovice je dvoukolejné tak jako tak.
A Brno – Přerov není trasa pro tranzitní nákladní dopravu.
Jasně že spojnici 2. a 3. největšího města ČR stačí jednokolejka. Stejně jako ji stačí dvoupruh na silnici a do kopce předjížděcí navíc.
/s
Ne, nestačí. To čtete špatně. Mám to na mysli tak, že: – buď by měla stačit modernizovaná dvoukolejka na 200 km/h (max. tedy 4 koleje – ne nutně vedle sebe – mezi Brnem a Blažovicemi) mezi Brnem a Přerovem, kam by se ideálně vešlo vše (aspoň by byl důvod necpat „vše přes Brno“, ale část dálkových vlaků nechat přes – mezitím též zrychlenou/zkapacitněnou – trasu přes Pardubice) – nebo by bylo vhodné postavit rovnou VRT na 320 km/h a na ni přesunout veškerou dálkovku (i tu, která by z ní sjela u Nezamyslic nebo u Přerova) a tím pádem by… Číst vice »
Hmm, rychlost „až 200“, jaký teda vlastně bude rychlostní profil?
Je to 200 km/h v celé délce bez rychlostního propadu, aspoň takto to MD schválilo…
Jako pravítko, s postupným poklesem až na konci u zapojení do Přerova.
Platná varianta třeba tady:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/modernizace-trati-brno-prerov/
V trasování bych problém neviděl, opravdu by to celé mělo být na 200 km/h. Větší problém bude s propady rychlosti, až tam pustíte všechny vlaky včetně nákladních a naplníte kapacitu.
No to určitě, jestli tam pak budou ty objednávané rychlíky, osobní vlaky a k tomu pak nově rychlá vrstva Praha – Ostrava, tak to moc nebude pobírat… Ale to holt bude daň za trať se smíšeným provozem, namísto oddělené VRT.
Nová rychlá trať mezi Brnem a Prahou je rozdělena na celkem pět staveb, se stavbou tří úseků blíže k Brnu se počítá na přelomu 20. a 30. let.
Prosím autora článku, opravte Praha na Přerov, pak příspěvek smažte.
Děkuji.
Přerov nebo Praha, to máte jedno. Taky pět úseků, taky se o tom zatím jenom mluví…
Plánovací a přípravná fáze obvykle trvá déle než samotná stavba, ale to jak je vidět někteří zaměstnanci Správy Železnic ještě nevědí.
Vždyť celý tento článek je o tom, že se reálně řeší archeologický průzkum, jaká ze staveb VRT z Brna na Prahu je v podobné fázi? Podle mě to tedy jedno opravdu není, není to srovnatelné.
Nejsem sám, kdo si to musel 3x přečíst než pochopil, že chyba není na mém přijímači…..Praha opravdu nemá s touto tratí nic společného. Jinak pokud jde o spojení Vyškov – Brno, tak mám za to, že přesun cestujících na silnici je dlouholetý.
Však ale cestující v busech a autech určitě spolehlivě odradí kolony po dobu rozšiřování D1 na jihu Brna. Brněnské ŘSD to rozšiřování naplánovalo pěkně rozvolněně – mezi Kývalkou a Holubicemi to bude příštích 10 let slušně rozkopané…To asi, aby se auta naučila Brnu vyhýbat. Škoda jen je, že solidní trať Brno-Přerov stále nebude v těchto letech alternativou. Slušná nabídka vlaků by určitě na sebe natáhla spoustu cestujících… Takto budeme rádi, když i tam bude za 10 let hotovo…
Neodradí. 🙂