První kloubové autobusy pro linky Ústeckého kraje dodá SOR Libchavy

Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLNové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

DSÚK počítá s nasazením na dvě vytížené linky.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mufiklo

No vlastně to nejsou první kloubové autobusy. Krátce provozoval DSUK kloubový IVECO Urbanway.

Jirka

Já jen doufám, že se harmonika vejde do všech zastávek … Zkoušel to vůbec někdo?

M M

Když už se zavádí kloubáky i v Ústeckém kraji, neví někdo, proč vlastně Jihomoravský kraj nepožaduje kloubové autobusy? Třeba relace Brno-Pohořelice by si to určitě zasloužila.

kubiqcz

Nedaří se mi to najít, nevíte někdo, o kolik více míst k sezení bude mít Sor oproti Ivecu 14,5?

hrom7

Já to, přiznávám, nevím, ale tipuju –1.

Arthur

DSÚK má v LE14,5 59 míst, tady bude 50+2, takže o sedm méně.

Lubomír

Takže máme přeplněné autobusy, proč je nenahradit souběžně jedoucím kapacitnějším vlakem? Mluvím zejména o spojení Děčín – Varnsdorf. Pro spojení Ústí – Krupka by bylo potřeba obnovit stanici Chabařovice a trošku zkultivovat okolí, aby byly obslouženy i Chabařovice a Přestanov, které vlak nyní neobsluhuje.

P73

Tak vlaky tam teď jezdí, ne?

Sap1k

Kdyby větev linky U8 do Varnsdorfu jezdila až ke starému nádraží / pivovaru, pak by byla alespoň trochu použitelná.

V současném stavu neobslouží pořádně ani Varnsdorf, ani plno vesnic na trase. Autobus zvládá oboje – proto taky praská ve švech a vlak jezdí s max. pár lidma.

Sap1k

Silně anekdotální data ze včerejšího Os 26057 – nebýt přestupu z linky L7, býval bych jel z Varnsdorfu sám, takhle jelo cca 5 lidí, za celou trasu pak nastoupilo <15.

Kubrt

To je otázka, jestli U8 směřovat do Rumburku, nebo Varnsdorfu. Teď má přednost Rumburk a Krásná Lípa, což chápu jako reakci ne moc vhodnou polohu nádraží ve Varnsdorfu. Asi ideální by bylo soupravu U8 dělit v Rybništi a obsloužit oba směry, ale to by bylo nákladově někde jinde, než zavést na 402 kloubové busy.
Chabařovice? Ne, to by fakt nebylo zlepšení veřejné dopravy v oblasti. Ta tu je pro lidi, ne pro maximalizaci provozu vlaků.

_mm

Hlavně by z Rybniště do Varnsdorfu mělo být více zastávek a lépe umístěných. Především Dolní Podluží

FrenkyUL

Chabařovice nádraží neni ve městě. Auto nemají jen důchodci a omladina a ta první skupina raději nastoupí na náměstí. Ta druhá taky, akorát ta první tam nedojde. Chaba jsou rozlehlé a vlak je mimo město a s tou Krupkou je to dobrý vtip. Takže zase kecy někoho, kdo umí jen psát.

Lubomír

Není to tak daleko, a chůze je zdravá.

Nikola

Třeba taková Chřibská 4km přes les, anebo 5,5 km po silnici. Na denní dojíždění ideální 🤦

Honza1

Zdravíme ze Chřibské a posíláme klíčenku s mašinkou. Mohu se zeptat na Vaší docházkovou vzdálenost, pokud tedy využíváte VHD?

Nikola

Jestli to nebude tím, že autobus lépe obsluhuje obce po cestě😉 Zkuste se alespoň projet prstem po mapě, aby jste věděl kde jsou zastávky vlaku a centra obcí.