První jihomoravský Stadler GTW pro Arrivu dostal ETCS, bude moci na koridor
Jednotka Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje. Autor: Jan Švehla/Škoda Group

Na koridor mezi Hodonínem a Rohatcem vyjede jednotka nejspíš v létě.
A kde je zpráva že IDS JMK je součástí idos? Po systému duk je druhým, který prodává i přes tuto platformu. O duk v idosu tady článek už je.
Slušelo by se doplnit zprávu o informaci, že za Arrivu v tomto úseku obslužnost zajišťují ČD prodloužením některých os. vlaků až do Rohatce a zastavováním rychlíků.
Tak ony to ČD asi nedělají ze své dobré vůle, ale protože si to Jihomoravský kraj objednal, ne?
Už aby to zase jezdilo normálně. Občas z Veselí do Hodonína potřebuju a toto je fakt za trest. „Normální vlaky“, od skupin v celou hodinu ve Veselí, končí ve Strážnici a přidané vlaky do Rohatce projíždí Zarazice. To udělali beztak proto, aby Míčka ještě více dožrali (jsem ze Zarazic)! 😁 Takže jezdím autobusem, který jede oproti vlaku +30 minut.
Ale jináč věřím tomu, že to brzy zvládnou a tato zpráva mi to jen potvrzuje.
To udělali proto, že ty jednotky nemají Knoflík pro zastávku na znamení a muselo by se zastavit vždycky. Stejně jako Rohatec kolonie – už dvakrát tu zastávku zkusili neúspěšně zaříznout, zkouší to potřetí.
Teda to je důvod jak „poďme dom“, ale smysl to asi dává. Už dřív mi známý říkal, že kvůli zastavení v Zarazicách by se papírově nestihly obraty.
Rohatec kolonka je kapitola sama o sobě, zastávka pro čtyři lidi týdně. Možná sedm.
Žádné knoflíky, prostě se nebude zastavovat, a hotovo. Tomu říkám přístup. 🙂 No, kdysi se to umělo na požádání (dotaz průvodčího), ale proč to dělat pro lidi, že jo… 🙂
ta laxnost manažerů IDSJMK je trestuhodná co se týče roční výluky kvůli ETCS na koridoru nových jednotek. ČD vyšachovali kvůli ceně a Arrivě je to na háku, když má zanesený prosinec 2025 ve smlouvě. Bohužel IDSJMK jde rok ood roku do kopru víc a víc, všude v kraji
A v čem ? Že ČD je neschopná nabídnout za rozumnou cenu vhodný jednotky ? A ta výluka na ETCS se vztahovala i na ně.
Můžete jen připomenout, s jakými vlaky, splňujícími zadání a mající v prosinci 2024 ETCS, se tam ty vyšachované ČD hlásily?
Ono stačilo udělat výběrko dřív, aby dopravci stačili instalovat ETCS. Takže máslo na hlavě má IdsJmk.
Nikdo je nebude instalovat, když neví, jestli zakázku vůbec dostane.
Zřejmě netušíte, co za schvalovací a byrokratický proces je „razítko“ na ETCS jednotku. A proč by to dopravci neudělali, nenechali si montovat ETCS, když implementační plán ETCS je daný a bohužel se ho SŽ drží jako „čert klíště“ a všechny výhrady ze strany dopravců svádí na MD.
Smlouva byla podepsaná 1,5 roku před začátkem plnění. Není chyba objednavatelů že „železnice“ je tak neuvěřitelně pružná že je to pořád málo.
Jistě, místo koordinace správy a samosprávy si budeme „přepinkávat“ odpovědnost a zapláče výsledek. Hodíme to neadresně na železnici jakožto dopravní systém, který sám o sobě nerozhoduje.
A kolik času by si milostpán přál ? 1,5 roku a požadavkům vyhoví i ojetý vozidla. Že to jistý „národní“ dopravce nezvládl a prohrál není chyba výběrka. A nemá smysl tady řešit a platit nový vozidla, když je furt v plánu výběrko na hybridní vozidla.
Kdo rozhoduje o tom kolik razítek bude potřeba na instalaci ETCS? Kamionová lobby nebo drážní úřad?
Tak mohlo by to být dříve, ale pak to není o vyšachování ČD Arrivou, protože Arriva prostě vyšla jako vítěz na základě hodnotících kritérií.
ČD by ta vozidla měla?
Já tvůj negativní pohled na JMK celkem sdílím, ale tady zrovna ne. ČD nabídly NOVÉ jednotky, ale než by začaly jezdit, pravděpodobně by byl koncept dopravy úplně stejný jako teď, jenom s RegioKřápy…
To s čím jezdí Arriva je v mnoha ohledech lepší vlak a JMK chtěl holt ušetřit, no.
A když už jsem psal o sdíleném negativním pohledu na JMK, tak se to přestává týkat validátorů. Ono to totiž celkem funguje, lidi si na to zvykají a ubylo i stížností. Pozoruju to jako výpravčí ve stanicích Vlkoš a Bzenec.
Ještě by mohli dostat lepší topení.