dkv_obrazok

První jednotka od Škody pro RegioJet je hotová, začíná testování na okruhu

První jednotka pro RegioJet pro zakázku v Ústeckém kraji. Foto: RegioJetPrvní jednotka pro RegioJet pro zakázku v Ústeckém kraji. Foto: RegioJet

Kraj počítá s tím, že by se nové jednotky mohly na tratích objevit už příští rok v létě.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Mají i tyto jednotky speciální hlukový modul který vyrábí kravál i v případě, že je jednotka několik hodin odstavená mezi výkony?

Honza

Odbočím od tématu, jak to bude od příštího GVD u R20? Co jsem slyšel, tak má jezdit sysel jako náhrada za BDs, plus mají prý komplet zmizet posilová béčka tudíž by měla být souprava komplet moderní.

Tomáš

První co mě napadlo – hele, autobus Flixbus! To je nějaká náhoda, psychologický boj, anebo Jančura prohrál tu pomyslnou zákopovou válku o které kdysi mluvil?

Petr

Tak ti RegioJetPanteři vypadají suprově. 👌

Zdeny

S tou zelenou se budou alespoň tvářit,jakože zelená úsporám, když ten Severočeský kraj byl tak zaneřáděný tou průmyslovou výrobou. Tak demonsrativně naoko ekologie. Ta symbolika. Alespoň v něčem jsme první pro náš vnitřní klid,že se alespoň něco udělalo. A to je pozitivní!!!!!

Tomáš Záruba

Mluvit o průmyslu (automaticky) jako o „zaneřádění“ je dost divné, viz třeba: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/spolechemie-dokonale-cisteni-vody-zivotni-prostredi-vynalez.A251016_130323_usti-zpravy_pakr

Je pravda, že mnohdy je to takové „oku neladící“, samozřejmě, ale to je přece jen něco jiného.

Twix

Já se v tom nevyznám, ale v čem se to liší od posledních dodaných Panterů? Že to musí jezdit na okruhu a sveze to první cestující možná za tři čtvrtě roku…

Juraj

To je jen šílené místní schvalování.
Úplně stejně se musel testovat i panter pro PID, protože měl jiné uspořádání interiéru a víc první třídy. Člověk nechápe.

Honza89

Bohužel je to tak. Občas se mluví o hromadné objednávce více objednavatelů. Zase tak velká republika nejsme, aby cestující v Břeclavi měl jiné požadavky, než v Děčíně.

Twix

Asi tak, já chápu že jiné uspořádání interiéru má vliv na rozložení hmotnosti a tudíž na trakční charakteristiky, ale opravdu se toho musí testovat tolik a nedá se pokud možno všechno nahradit výpočty a simulacemi? Je mi jasné že vozidlo má nějaký vliv na infrastrukturu a jiná vozidla na trati, tudíž bezpečnost musí být zaručena, ale proč je vlastně podstatné vědět, jak rychle to zvládne brzdit nebo jestli nějaké kolo vykazuje nepatrně větší nápravový tlak? Zajímá mě to a rád se nechám poučit.

N.N.

Vzhledem k tomu, že cestující se za jízdy pohybují, někdy je více obsazená jedna strana … tohle si ale železnice upletla na sebe sama.

MHD

Připadá mi, že má horší sedačky.

libor

by mě jako zajímalo, když Boris přitáhl ponorky z Polska a udělali úpravy, zda to šlo taky na okruh 😀 a vůbec mají ve Velimi k dispozici bosenský rozchod? (ptám se pro kamaráda)

RafaK

Nátěr se mi nelíbí, ale co už… 😀

Václav Pašek

Je to tragédie, ale na barvu to naštěstí nejezdí.

Percula

Mne přijde hezčí než pyzamo PID.

Václav Pašek

Základ je pochopit teorii barev a pak vám dojde, proč je kombinace žluté, zelené a stříbrné to pravé grafické peklo.

Ladislav Boháč

Na jedné fotce vidím číslo 1 z boku jako označení cestovní třídy. Znamená to, že bude Regiojet mít na spojích v Ústeckém kraji mít 1. třídu? Nebo je to jen proto, kdyby se nějaká jednotka zatoulala na rychlík do Kolína?

tondovo

Máte to napsaný ve třetím odstavci.

Daniel Jablonecký

Bude mít 1. třídu.

Ondra L.

Melo by tam byt 8 mist prvni tridy. V obou variantach.

Milda

Jak to bude u linky U2? Tam mají ČD smlouvu do roku 2029, to se tam budou jezdit oba dopravci půl na půl?

Sap1k

Do roku 2029 tam budou ČD s nezávislou trakcí, a pak záleží jestli Ústecký kraj „ukecá“ Karlovarský aby tam objednávku zajišťoval on skrz Elektrickou páteř.

Prodloužení U51 do KV je také o domluvě, prostoje v Klášterci na to dávají dostatečnou rezervu.

HHonza

Vzhledem k tomu, kdo má v KV kraji nyní na starosti dopravu a s jakým dopravcem má tato osoba jisté vazby, nepovažuji ani jedno za příliš pravděpodobné.

Pavel

Už jen přežít rok takového trochu chaosu, kdy ČD postupně odváží své pantery (snad zde dvě kratší soupravy nechá). Soupravy v barvách kraje vypadají fakt hezky.

Kubrt

Jaké dvě kratší soupravy?

Apollo17

Od prosince jsou turnusovány na U1 dvě dvouvozové 650.2 ČD.

Kubrt

Děkuji za info. Odkud se přesunou?

noerf

Jeden z pravobřežky a druhý co jezdí okolo Teplic, Litvínova. Tam mají jít regionovy od ČD, které tam kapacitně stačí a od prosince 2026 se vrátí zpět Pesy elf.

Kubrt

To jsou Pesy, já se ptal na pantery 😉

Ventura35

Z Bohumína

Kubrt

Díky.

Alenkaf

V té zelené vypadá panter o hodně líp než v modrobílé.

Punkz

Modrá je dobrá.

Alenkaf

Mně se to nelíbí, na tom by čd měly zapracovat.

Mirek/

Rozhodně oboje mnohem lepší než ta pražská pidžama.

vlachjan

Na exteriér moc názor nemám, ale interiér těch pražských mi přijde, že je naspecifikovaný docela hezky.

asfalter

A co teprve modrozelená pro bulharsko ! To bude pastva pro oči

Michal.S

Vypadá to kýčovitě

Berhof

Trochu mě zaráží, že Škodovka stále nepřešla u sedaček na cantilevery a stále chytá konec sedaček do podlahy…

Pavel P

Škoda umí oboje – viz Moravie pro JMK. Co si zákazník poručí (a zaplatí), to dostane.

Punkz

A co Pesy na R8, které svět neviděl? Ty už také mají nejvyšší čas se objevit.

Tom

Nemyslíte R9?

N.N.

Už jsou ve výrobě. Holt tam nemůžou zvát osobně každého šotouše.

Punkz

Tak ještě aby nebyly. Ale touhle dobou by se už měly začít zajíždět. Je to úplně nový typ.

N.N.

Dohledejte si starší články, je tam termín, kdy budou na okruhu.

noerf

Jedná se o novou řadu, nikoliv typ. Takže doba schvalování cca 8 měsíců, nikoliv dva roky jako u nového typu, navíc ze začátku mohou jezdit ve zkušebním provozu do doby schválení řady, podobně jako tomu bylo u řad 654 a 655. Podstatné je, jestli se dostanou na VÚZ zhruba v březnu, dubnu či později.

Kubrt

Ty soupravy pro R9 už někde (jako typ) jezdí? Jsem měl za to, že to bude novinka. Děkuji.

Happy

No to asi nee… Tohle fakt nebude jen dlouhá 654 (Pesa El II.) Navíc je to první vlak od Pesy na 200km/h. Těch odlišností oproti Elf II. tam bude povícero. Tak uvidíme…

noerf

Pesa Dart má typové schválení, jezdi v Polsku. Takže se bude jednat o novou řadu, která bude mit několik úprav jako možnost jízdy pod napětím 25 kV AC/3 kV DC, ETCS, atd.

Kubrt

No nevím, Dart je vysokopodlažní.

Jarda

a svět dlouho neuvidí 🙂