První jednotka od Škody pro RegioJet je hotová, začíná testování na okruhu
První jednotka pro RegioJet pro zakázku v Ústeckém kraji. Foto: RegioJet

Kraj počítá s tím, že by se nové jednotky mohly na tratích objevit už příští rok v létě.
Mají i tyto jednotky speciální hlukový modul který vyrábí kravál i v případě, že je jednotka několik hodin odstavená mezi výkony?
Odbočím od tématu, jak to bude od příštího GVD u R20? Co jsem slyšel, tak má jezdit sysel jako náhrada za BDs, plus mají prý komplet zmizet posilová béčka tudíž by měla být souprava komplet moderní.
První co mě napadlo – hele, autobus Flixbus! To je nějaká náhoda, psychologický boj, anebo Jančura prohrál tu pomyslnou zákopovou válku o které kdysi mluvil?
Je to barva Dopravy Ústeckého kraje. S FlixBusem to nemá nic společného.
Tak ti RegioJetPanteři vypadají suprově. 👌
S tou zelenou se budou alespoň tvářit,jakože zelená úsporám, když ten Severočeský kraj byl tak zaneřáděný tou průmyslovou výrobou. Tak demonsrativně naoko ekologie. Ta symbolika. Alespoň v něčem jsme první pro náš vnitřní klid,že se alespoň něco udělalo. A to je pozitivní!!!!!
Mluvit o průmyslu (automaticky) jako o „zaneřádění“ je dost divné, viz třeba: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/spolechemie-dokonale-cisteni-vody-zivotni-prostredi-vynalez.A251016_130323_usti-zpravy_pakr
Je pravda, že mnohdy je to takové „oku neladící“, samozřejmě, ale to je přece jen něco jiného.
Já se v tom nevyznám, ale v čem se to liší od posledních dodaných Panterů? Že to musí jezdit na okruhu a sveze to první cestující možná za tři čtvrtě roku…
To je jen šílené místní schvalování.
Úplně stejně se musel testovat i panter pro PID, protože měl jiné uspořádání interiéru a víc první třídy. Člověk nechápe.
Bohužel je to tak. Občas se mluví o hromadné objednávce více objednavatelů. Zase tak velká republika nejsme, aby cestující v Břeclavi měl jiné požadavky, než v Děčíně.
Asi tak, já chápu že jiné uspořádání interiéru má vliv na rozložení hmotnosti a tudíž na trakční charakteristiky, ale opravdu se toho musí testovat tolik a nedá se pokud možno všechno nahradit výpočty a simulacemi? Je mi jasné že vozidlo má nějaký vliv na infrastrukturu a jiná vozidla na trati, tudíž bezpečnost musí být zaručena, ale proč je vlastně podstatné vědět, jak rychle to zvládne brzdit nebo jestli nějaké kolo vykazuje nepatrně větší nápravový tlak? Zajímá mě to a rád se nechám poučit.
Vzhledem k tomu, že cestující se za jízdy pohybují, někdy je více obsazená jedna strana … tohle si ale železnice upletla na sebe sama.
Připadá mi, že má horší sedačky.
by mě jako zajímalo, když Boris přitáhl ponorky z Polska a udělali úpravy, zda to šlo taky na okruh 😀 a vůbec mají ve Velimi k dispozici bosenský rozchod? (ptám se pro kamaráda)
Nátěr se mi nelíbí, ale co už… 😀
Je to tragédie, ale na barvu to naštěstí nejezdí.
Mne přijde hezčí než pyzamo PID.
Základ je pochopit teorii barev a pak vám dojde, proč je kombinace žluté, zelené a stříbrné to pravé grafické peklo.
Na jedné fotce vidím číslo 1 z boku jako označení cestovní třídy. Znamená to, že bude Regiojet mít na spojích v Ústeckém kraji mít 1. třídu? Nebo je to jen proto, kdyby se nějaká jednotka zatoulala na rychlík do Kolína?
Máte to napsaný ve třetím odstavci.
Bude mít 1. třídu.
Melo by tam byt 8 mist prvni tridy. V obou variantach.
Jak to bude u linky U2? Tam mají ČD smlouvu do roku 2029, to se tam budou jezdit oba dopravci půl na půl?
Do roku 2029 tam budou ČD s nezávislou trakcí, a pak záleží jestli Ústecký kraj „ukecá“ Karlovarský aby tam objednávku zajišťoval on skrz Elektrickou páteř.
Prodloužení U51 do KV je také o domluvě, prostoje v Klášterci na to dávají dostatečnou rezervu.
Vzhledem k tomu, kdo má v KV kraji nyní na starosti dopravu a s jakým dopravcem má tato osoba jisté vazby, nepovažuji ani jedno za příliš pravděpodobné.
Už jen přežít rok takového trochu chaosu, kdy ČD postupně odváží své pantery (snad zde dvě kratší soupravy nechá). Soupravy v barvách kraje vypadají fakt hezky.
Jaké dvě kratší soupravy?
Od prosince jsou turnusovány na U1 dvě dvouvozové 650.2 ČD.
Děkuji za info. Odkud se přesunou?
Jeden z pravobřežky a druhý co jezdí okolo Teplic, Litvínova. Tam mají jít regionovy od ČD, které tam kapacitně stačí a od prosince 2026 se vrátí zpět Pesy elf.
To jsou Pesy, já se ptal na pantery 😉
Z Bohumína
Díky.
V té zelené vypadá panter o hodně líp než v modrobílé.
Modrá je dobrá.
Mně se to nelíbí, na tom by čd měly zapracovat.
Rozhodně oboje mnohem lepší než ta pražská pidžama.
Na exteriér moc názor nemám, ale interiér těch pražských mi přijde, že je naspecifikovaný docela hezky.
A co teprve modrozelená pro bulharsko ! To bude pastva pro oči
Vypadá to kýčovitě
Trochu mě zaráží, že Škodovka stále nepřešla u sedaček na cantilevery a stále chytá konec sedaček do podlahy…
Škoda umí oboje – viz Moravie pro JMK. Co si zákazník poručí (a zaplatí), to dostane.
A co Pesy na R8, které svět neviděl? Ty už také mají nejvyšší čas se objevit.
Nemyslíte R9?
Už jsou ve výrobě. Holt tam nemůžou zvát osobně každého šotouše.
Tak ještě aby nebyly. Ale touhle dobou by se už měly začít zajíždět. Je to úplně nový typ.
Dohledejte si starší články, je tam termín, kdy budou na okruhu.
Jedná se o novou řadu, nikoliv typ. Takže doba schvalování cca 8 měsíců, nikoliv dva roky jako u nového typu, navíc ze začátku mohou jezdit ve zkušebním provozu do doby schválení řady, podobně jako tomu bylo u řad 654 a 655. Podstatné je, jestli se dostanou na VÚZ zhruba v březnu, dubnu či později.
Ty soupravy pro R9 už někde (jako typ) jezdí? Jsem měl za to, že to bude novinka. Děkuji.
No to asi nee… Tohle fakt nebude jen dlouhá 654 (Pesa El II.) Navíc je to první vlak od Pesy na 200km/h. Těch odlišností oproti Elf II. tam bude povícero. Tak uvidíme…
Pesa Dart má typové schválení, jezdi v Polsku. Takže se bude jednat o novou řadu, která bude mit několik úprav jako možnost jízdy pod napětím 25 kV AC/3 kV DC, ETCS, atd.
No nevím, Dart je vysokopodlažní.
a svět dlouho neuvidí 🙂