Zatím nic neteče. Dva z odstavených autobusů Iveco se v Praze vrátily do provozu
Autobus Iveco Streetway 18M. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Kvůli únikům nafty skončilo v garážích celkem 94 autobusů. Další vozy zatím DPP od výrobce nepřejímá.
Stačí napsat že je to autobus Jan Palach nemusí se nic opravovat 😃
A potom vám někteří lidé nepíší, že budoucnost je ve vodíku jakožto paliva.
Tak ten v takovém případě aspoň nekape 😃
Jo, určitě bych chtěl tureckej autobus na cenu ve vodíku a hezky do center měst…
Z pohledu cestujícího nejlepší autobus pražské MHD, kterým jsem jel. Doufám, že se vrátí do ulic…
Za mě jsou nej autobusy MAN. Provozuje např. Stenbus na lince 240.
MAN je super, ale je tu úplná minorita. A zrovna na 240 je to kompenzovaný šíleně klikatou trasou na hrozný silnici a řidičema, kteří u Stenbusu často jezdí brzda-plyn
Nejlepší autobusy? Tak proč jsou teda odstaveny z provozu, když jsou nejlepší? 🤔 Proč jim začalo téct palivo? Čest výjimkam 2, co vrátili do provozu.
Asi jste přehlédl začátek „z pohledu cestujícího“. Cestující úniky z palivového systému nepozná.
Nepozná, ale třeba pozná, když je kvůli tomu ten autobus odstavený z provozu.
To má být provokace? Měl jsem na něj „štěstí“ hned v úterý a čuměl jak puk na ty nakloněný sedačky. To je nějaký turecký řešení po vzoru jejich záchodů, aby to náhodou nebylo příliš pohodlný?
Ale jo, mohl jsem být rád, že na mě vůbec nějaká sedačka vyšla, při jejich počtu.
Tyhle sedačky v předklonu jsou řešení, které aplikovala už kdysi Karosa na Citybusech. I na hybridech je. Všude tam, kde jsou sedačky u stěny, nebo zády k sobě.
Přesto se tady nadává na SOR, který tyhle prasárny nedělá.
Zatím co v SOR, jsou sedačky řešené skvěle, že?? Na čtyřku se nedá sednout proti sobě, na dvojce u dveří, si mlatíte kolena o plexisklo a normálně stát se tam dá, jen v kloubu nebo v prostoru dveří kde prekážíte, protože tam není žádný prostor.
No hlavně aby se také podařil vyřešit problém s dveřmi. Před odstavením skrz únik nafty stejně už část nejezdila právě kvůli dveřím.
To je dobře, že se tento problém vyřeší, hlavně ať jsou busy opět v provozu. Tím busem jsem jel a oproti rozhrkaným a vrzajícím pixlám SOR je v nich komfortní jízda a rozložení sedaček tak, že se na ně vejdou i normální lidi, ne jen trpaslíci.
Za mne by mohly být ještě nějaké sedačky vlevo za kloubem. Stejně tak napravo ta podelná sedadla jsou dost zvláštní. Ale jinak souhlasím.
Bohužel pro kočárky/vozíky stále jen dvě ofiko místa, proti SORúm je k nim o dost horší přístup, nejsou u nich sklopný sedačky, takže doprovod kočárku si nesedne nikdy. A jsou citelně menší, takže s větším kočárem je to docela náročný nepřekážet v uličce.
Tak zrovna sedačky jako takové jsou podle mě mnohem lepší v těch SORkách.
Jako cestující bych si dovolil zdvořile nesouhlasit. Na rachtání, třesení a vrzání od úplné novoty i na hladkém povrchu jsou etalonem Citelisy a tyto stroje jdou dobře v jejich stopách. Přirovnal bych to k tak deset let starému podprůměrně udržovanému a nadprůměrně zhuntovanému SORu. Interiér je velmi nešťastný se spoustou zabitého místa, které nelze využít pro stání, protože se není čeho chytit, zároveň poměrně málo sedaček, už zmíněný mizerný přístup s kočárkem nebo vozíkem, výstup znamená prodírání se chudáky, kteří stojí u tyčí, kterých se mohou držet atd. Na linku s velkou výměnou cestujících v kratších úsecích je to z… Číst vice »
To jako Iveco neumí vyrobit autobus? Nebo co je tak speciálního na těch pro Prahu?
Turci z Otokaru 🙂
Tak bratislavské otokary tieto problémy nemajú, ktovie prečo…
V tom bude mít prsty Erdogan… 🙂
V Bratislavě mají jiné motory.
Tak v Bratislavě zase blafaly CNG Solarisy, zatímco jinde to byla výjimka…
Protože tam si Otokar řeší i motory a přívod paliva. U těch pražských to dělá Iveco, takže ten problém nejsou Turci z Otokaru jak píše Mickey, ale Turci z Iveca.
Otokar na svých vlastních autobusech s motorem Cummins tyhle problémy nemá…
Ne, lajdactvi Iveca. Otokar dodava jen kastli (podobne jako Sor karoserie Skode apod.), prakticky veskerou dalsi montaz si resi v Ivecu (turci, ale pod Ivecem) a je realne jen na firme, jak si ohlida kvalitu dilu a montaze. Uprimne (a ted tu dostanu minuaovou cocku) zatim mi prijde Streetway v ramci flotily DPP jako asi nejlepsi vozidlo (respektive temer plichta s poslednimi iteracemi NB18), jizda s novym Urbanwayem mne rychle vylecila z falesnych nadeji, ze by to nebyl mizerne vyresenej tresouci se kram. Ano, nema zdaleka tolik mist k sezeni, furt je to lowcost, ale prinasi pro provoz jine vyrazne… Číst vice »
V Pardubicích jsme měli jeden…po osmi měsících se podělala elektrika, nesvítí světla nejdou dveře, klima nikdo neví co s tím. Tak stojí již skoro rok mezi vraky. Kvalita hrozná. Mělo se jich kupovat víc, ale rychle z toho sešlo . Možno se dočíst na seznamu autobusů.
Díky za insider info. Říkal jsem si, co se s tím vozem stalo. Upřímně, jsem rád, že klekl, oproti Urbanwayům i trolejbusovým SORům to bylo pro cestujícího nejhorší svezení.
Nepřišli gumičky
Všechno vylejt…
Street je to nejlevnejsi, co Iveco prodava 😀
Tak alespoň DPP má část autobusů skoro zadarmo.
No tak to asi ne. Pouze u elektrobusů jenž jsou ve Vršovicích se už snad jeden zaplatil na penále…
Aha. Praha asi nemá prachy, že…
Rozhodně nemá prachy na rozhazování.
No jo, autobusy, které stojí v garáži, to je strašně výhodné.
Kdy už lidi pochopí, že nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci?