První dva RegioPantery pro Zlínský kraj vyjely do zkušebního provozu s cestujícími

Třívozový RegioPanter Českých drah pro Zlínský kraj. Pramen: ČDTřívozový RegioPanter Českých drah pro Zlínský kraj. Pramen: ČD

Zbylé tři jednotky by měly na koleje v regionu vyjet do konce roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hoermalmeister

Je to trochu z jiného soudku, ale až pantery nahradí klasiky i v ÚK, tak už nebudou sysly potřeba nikde. Půjdou do šrotu, nebo se dají použít i na rychlíky? Je tam nějaké technické omezení, kvůli kterému by to nešlo?

Kubrt

Proč by ne. Tam, kde stačí 140 km/h, můžou jezdit.

Twix

V minulosti už syslové pravidelně jezdili na R23 a pokud se nepletu, před dodáním InterPanterů také na R13.

Berhof

Na R13 jsem se s syslem nečekaně 2x setkal koncem září. Dle aplikace měl jet 5vozový Interpanter a dorazily 4 honeckery + sysel

Lukáš

Na R13 jezdí jako náhradní souprava celkem pravidelně, teď s ABpee, Honeckery a sysel k tomu

Lms

Pravidelně se syslem na R13 jezdí R 826 v úseku Břeclav – Brno.

Hasak

Tak a koupím si křišťálovou kouli

Frantík

Do Zborovic jezdí regionovy…

Hoermalmeister

Ale tam není elektrifikováno, takže za regionovy můžete být rád

Jiří Kocurek

Kdyby třeba existovaly nějaké lepší vozy, než 810+010, ze kterých je Regionova vyrobená…

Tomáš Záruba

Má někdo přehled, kolik panterů ještě celkem má přijít, a ideálně i kolik starých souprav ještě zbývá (popř. potom bude zbývat) v elektrické trakci nahradit?
471 považujme pro tyto účely za nové vozidlo. 🙂

Medvěd JihoČech

Cca 5ks 640.2 pro Prahu a 3ks pro Zlinský kraj.
Co se týče starých souprav tak zbývá nahradit cca 7 souprav Syslografů v Pardubickém kraji, a cca 5 souprav Syslografů v Praze a pak celý sever ale tam už to nahradí RegioJet.

Michal M

Nejsou ty syslografy v Praze jen 3? Nebo se ta veteš množí?

Kubrt

Turnisová potřeba je 4 soupravy na Řevnice a jedna jako dispečerská záloha.

hor411

Dneska něco chcíplo na 9906

Twix

Tři kusy to byly na začátku, někdy v tom roce 2017, kdy sestavili dvě „megasoupravy“ na ranní špičku, složené z pěti pater a sysla. Za tím účelem vznikli tři syslové s první třídou. Ale později se to rozšířilo spíš na kratší posilové vlaky do Řevnic, syslů je potřeba více a jako vozy na tom jezdí patra, honekry, případně kombinace.

Michal M

Limitující faktor byly původně řidičáky, ale je pravda, že s postupující civilizací v jiných krajích se uvolňují a hlavní město si tak může taky užít… 🙂

Tomariero

A Pardubice se svezou nepřímo díky RegioJetu, protože dojde k přesunu ústeckých panterů do Pardubic + jeden z JMK

Honza1

Jo jo. Děkujeme Ústeckému kraji, že na linkách U1 a U8 přesunul putovní výstavku nových vozidel i do ostatních krajů…

Twix

Pantery tu linku U1 hoblovaly 13 let v kuse, tomu bych úplně neřekl putovní výstavka.

Edudant

Stejně tak 13 lete vozidlo je spíše zánovní než nové.

Edudant

Nerozumím nesouhlasum 13 let staré prostě není nové.

Gajda

No myslím, že ten moc rychlej přesun se jim ve výsledku moc nevyplatí. Protože sysel, bdmtee a 363 krutě nestíhají jízdní doby a s 2 minutama na přestup jako je tomu třeba v Prunéřově, kterej je skoro na konci U1 si to pěkně sami rozhází.

Avlaky

Z JMK? A které?

Teď jsou v JMK 3 dlouhé a 2 krátké

A do budoucna se počítá s turnusem pro 4 + 1 zaloha

2 bývalé JMK dlouhé přešly na trvalo pod MSK

LetecJaromír

Právě jedna z těch co je právě v MSK….

Hoermalmeister

Pokud nebudeme počítat motoráky pod dráty, tak budou zbývat 4 pražské sysly, Pardubický 010 vozopark a spoustu v Ústeckém kraji. Až Ústecký kraj přebere RJ, tak sice několik panterů přejde do České Třebové, ale mají se upravovat i oběhy, takže těžko říct, jestli to bude vůbec stačit. V Královéhradeckém kraji stále jezdí jedna klasická souprava, a to už je tam dodávka panterů dokončena. V MSK jezdí jedna souprava, která by měla skončit se změnou grafikonu. I když nebudeme počítat spěšné vozy, tak stále mnoho rychlíkových souprav jezdí na osobácích v okrajových částech dne a na Bechyňce to taky není zrovna… Číst vice »

Radek Papež

Ta klasická souprava v Královéhradeckém kraji s novým jízdním řádem skončí. Teď tam jezdí jen kvůli rannímu spojování na 1824, od prosince to bude vyřešeno jinak.

Basak

Vítejte ve Zlínském dopravním skanzenu

El Barto

Článek je nasazení nových jednotek ve Zlínském kraji. Co je na tom skanzen?

Traveller

Zlínský dopravní skanzen? Jako vám tam funguje FAIRTIQ, na spousta tratích vám tam jezdí Arriva, kde jezdí ČD, tak většinou RegioShark, i na S9 byl alespoň jeden ten sysel, nejhorší, co vám tam jezdí samostatně, kde nemáte na výběr, tak RegioNova, autobusy vám můžu z Královéhradeckého kraje závidět, stejně jako vám závidím FAIRTIQ, a vy si dovolíte nazvat veřejnou dopravu ve Zlínském kraji skanzenem?

Michal

Ano je to skanzen viz odpověď kovedu Občas skutečně dochází k neplánované výměně motorových jednotek, a to právě z důvodu dosluhování těchto motoráků. Dopravce se vždy snaží zajistit kontinuální přepravu, nicméně výjimečně dojde k odřeknutí vlaků, jelikož se operativně nepodaří v případě poruchy nějaké jednotky zajistit včas náhradní soupravu.

Výhledově Zlínský kraj počítá s postupným vyřazením dosluhujících souprav a s nasazením nových jednotek BEMU, které budou využívat jak motorové, tak elektrické trakce.

Jiří Kocurek

Skanzen bylo možno vidět ještě letos, nadšenci vyprodali jízdu řady 460. Bohužel ne z Horní Lidče, tam se jim moc nechtělo a železniční povinnost za ně místní nesplnili.

MajsterN

Skanzen je infrastruktura, spojení do Zlína ze všech stran všema dopravnímavmožnostma, to staré autobusové a vlakové nádraží co tam bylo (pardon, jsem už pár let pryč z kraje), Vlárská trať ve stavu bez elektriky a další a další věci.
Ale ty vlaky jezdí moderní.

johny

Pantery už v ZL kraji měli dřív, krom Vsetína ještě předtím v Chropyni na trati 300 🙂

Jiří Kocurek

Jestli se smát nebo brečet …

Jiří Kocurek

To k té Chropyni, v rámci Zlínského kraje se tím jeden moc nesveze.

Michal

K panterům by mohl také kraj s dopravcem vyšetřit časté výpadky nasazených Regionov a jejich technický stav na souboru Valmez-kojetin/Bystřice-zborovice není možné aby jinde jezdily bez problémů

Hasak

Valmez – Kojetín často vypadávají Reginy a že sem si nevšiml..když to tam z větší části vozí saryky.

Michal

Tak bral jsem to obecně protože pár spojů obsluhuje Regionova případně zaskakuje za dárky nicméně i tak je dislokovány počet 4 kusů s mopajem málo na soubor Bystřice-Zborovice když věčně musí být nahrazeny jiným bez mopaje nebo záložní 810 též bez mopaje o tom že půl roku hned ze začátku jř museli jezdit revizoři protože dopravce neměl nachystané mopaje kdy do teď pořádně nefungují je veselé

Hasak

Zlínský kraj si mnel objednat víc saryku … A tlačit na elektrifikace trati ..jako další kraje . Na mopaj to nejezdí. Valmez už má jen jednu 810.

Michal

Tak to máte pravdu že měl objednat více saryku nebo si měl domluvit lišky,nicméně kdyby nebylo 810-373-1 tak by měly větší problemy jinak mopaj/validátor je podmínka pro vpuštěni daného vozidla na trať Kroměříž-zborovice jelikož z 6 dislokovaných Regin mají pouze 4 automat a denní potřeba jsou 3 jednotky nehledě na to že všechny 4 jsou více poruchové tak si i podle sledovačky může každý zjistit jaka je pak obslužnost když se zruší část nebo celý spoj.

Hasak

Jo mohlo saryka nebo lišku

Jiří Kocurek

Další kraj, který by si koupil valstní vlaky. ČD fans budou proti.

Elektrizace Zlína se řeší už od bůhvíkdy, ale tuším za tím dědičnou touhu pomstít se Zlínu za Baťu. Dodnes se najdou tací, kteří Baťovy domky srovnávají s Buchenwaldem, což dle nich pomstu vyžaduje.

Traveller

Nevíte někdo, jak bude fungovat doplatek do 1. třídy na území Zlínského kraje? Přibude doplatek do tarifu IDZK, nebo bude povolen tarif ČD? Nebo budou cestující, kteří budou chtít jet v 1. třídě, odkázáni na OneTicket, a k IDZK nepůjde doplatek žádný?

Jan Z.

Nebude, stejně jako u RegioSharků, 1 bude přelepena na 2. Myslím, že zlínští Panteři už rovnou nemají červené potahy.

johny

Zrovna červené myslím nejsou, ale narozdíl od OL panterů jsou tam vizuálně odlišné, trochu lepší sedačky. Jinak přelepené to opravdu má být.

Traveller

Mám informaci, že přelepené to bude pouze v úseku Moravský Písek – Břeclav, tedy na území Jihomoravského kraje, že Zlínský kraj chce na svém území mít tu 1. třídu zpoplatněnou. Plány KORDIS JMK jsou též, že IDS JMK bude bez doplatku platit v 1. třídě i v úseku Moravský Písek – Staré Město, ale od známého mám informaci, že se kvůli tomu kraje pohádaly, to ale nemám oficiální informaci od ČD ani od jednoho z krajů. Nikdo tedy neví jak to bude pro cestující IDS JMK v úseku Moravský Písek – Staré Město, ale jedno se ví, Přerov – Moravský… Číst vice »