První dva RegioPantery pro Zlínský kraj vyjely do zkušebního provozu s cestujícími
Třívozový RegioPanter Českých drah pro Zlínský kraj. Pramen: ČD
Zbylé tři jednotky by měly na koleje v regionu vyjet do konce roku.
Zbylé tři jednotky by měly na koleje v regionu vyjet do konce roku.
Je to trochu z jiného soudku, ale až pantery nahradí klasiky i v ÚK, tak už nebudou sysly potřeba nikde. Půjdou do šrotu, nebo se dají použít i na rychlíky? Je tam nějaké technické omezení, kvůli kterému by to nešlo?
Proč by ne. Tam, kde stačí 140 km/h, můžou jezdit.
V minulosti už syslové pravidelně jezdili na R23 a pokud se nepletu, před dodáním InterPanterů také na R13.
Na R13 jsem se s syslem nečekaně 2x setkal koncem září. Dle aplikace měl jet 5vozový Interpanter a dorazily 4 honeckery + sysel
Na R13 jezdí jako náhradní souprava celkem pravidelně, teď s ABpee, Honeckery a sysel k tomu
Pravidelně se syslem na R13 jezdí R 826 v úseku Břeclav – Brno.
Tak a koupím si křišťálovou kouli
Do Zborovic jezdí regionovy…
Ale tam není elektrifikováno, takže za regionovy můžete být rád
Kdyby třeba existovaly nějaké lepší vozy, než 810+010, ze kterých je Regionova vyrobená…
Má někdo přehled, kolik panterů ještě celkem má přijít, a ideálně i kolik starých souprav ještě zbývá (popř. potom bude zbývat) v elektrické trakci nahradit?
471 považujme pro tyto účely za nové vozidlo. 🙂
Cca 5ks 640.2 pro Prahu a 3ks pro Zlinský kraj.
Co se týče starých souprav tak zbývá nahradit cca 7 souprav Syslografů v Pardubickém kraji, a cca 5 souprav Syslografů v Praze a pak celý sever ale tam už to nahradí RegioJet.
Nejsou ty syslografy v Praze jen 3? Nebo se ta veteš množí?
Turnisová potřeba je 4 soupravy na Řevnice a jedna jako dispečerská záloha.
Dneska něco chcíplo na 9906
Tři kusy to byly na začátku, někdy v tom roce 2017, kdy sestavili dvě „megasoupravy“ na ranní špičku, složené z pěti pater a sysla. Za tím účelem vznikli tři syslové s první třídou. Ale později se to rozšířilo spíš na kratší posilové vlaky do Řevnic, syslů je potřeba více a jako vozy na tom jezdí patra, honekry, případně kombinace.
Limitující faktor byly původně řidičáky, ale je pravda, že s postupující civilizací v jiných krajích se uvolňují a hlavní město si tak může taky užít… 🙂
A Pardubice se svezou nepřímo díky RegioJetu, protože dojde k přesunu ústeckých panterů do Pardubic + jeden z JMK
Jo jo. Děkujeme Ústeckému kraji, že na linkách U1 a U8 přesunul putovní výstavku nových vozidel i do ostatních krajů…
Pantery tu linku U1 hoblovaly 13 let v kuse, tomu bych úplně neřekl putovní výstavka.
Stejně tak 13 lete vozidlo je spíše zánovní než nové.
Nerozumím nesouhlasum 13 let staré prostě není nové.
No myslím, že ten moc rychlej přesun se jim ve výsledku moc nevyplatí. Protože sysel, bdmtee a 363 krutě nestíhají jízdní doby a s 2 minutama na přestup jako je tomu třeba v Prunéřově, kterej je skoro na konci U1 si to pěkně sami rozhází.
Z JMK? A které?
Teď jsou v JMK 3 dlouhé a 2 krátké
A do budoucna se počítá s turnusem pro 4 + 1 zaloha
2 bývalé JMK dlouhé přešly na trvalo pod MSK
Právě jedna z těch co je právě v MSK….
Pokud nebudeme počítat motoráky pod dráty, tak budou zbývat 4 pražské sysly, Pardubický 010 vozopark a spoustu v Ústeckém kraji. Až Ústecký kraj přebere RJ, tak sice několik panterů přejde do České Třebové, ale mají se upravovat i oběhy, takže těžko říct, jestli to bude vůbec stačit. V Královéhradeckém kraji stále jezdí jedna klasická souprava, a to už je tam dodávka panterů dokončena. V MSK jezdí jedna souprava, která by měla skončit se změnou grafikonu. I když nebudeme počítat spěšné vozy, tak stále mnoho rychlíkových souprav jezdí na osobácích v okrajových částech dne a na Bechyňce to taky není zrovna… Číst vice »
Ta klasická souprava v Královéhradeckém kraji s novým jízdním řádem skončí. Teď tam jezdí jen kvůli rannímu spojování na 1824, od prosince to bude vyřešeno jinak.
Vítejte ve Zlínském dopravním skanzenu
Článek je nasazení nových jednotek ve Zlínském kraji. Co je na tom skanzen?
Zlínský dopravní skanzen? Jako vám tam funguje FAIRTIQ, na spousta tratích vám tam jezdí Arriva, kde jezdí ČD, tak většinou RegioShark, i na S9 byl alespoň jeden ten sysel, nejhorší, co vám tam jezdí samostatně, kde nemáte na výběr, tak RegioNova, autobusy vám můžu z Královéhradeckého kraje závidět, stejně jako vám závidím FAIRTIQ, a vy si dovolíte nazvat veřejnou dopravu ve Zlínském kraji skanzenem?
Ano je to skanzen viz odpověď kovedu Občas skutečně dochází k neplánované výměně motorových jednotek, a to právě z důvodu dosluhování těchto motoráků. Dopravce se vždy snaží zajistit kontinuální přepravu, nicméně výjimečně dojde k odřeknutí vlaků, jelikož se operativně nepodaří v případě poruchy nějaké jednotky zajistit včas náhradní soupravu.
Výhledově Zlínský kraj počítá s postupným vyřazením dosluhujících souprav a s nasazením nových jednotek BEMU, které budou využívat jak motorové, tak elektrické trakce.
Skanzen bylo možno vidět ještě letos, nadšenci vyprodali jízdu řady 460. Bohužel ne z Horní Lidče, tam se jim moc nechtělo a železniční povinnost za ně místní nesplnili.
Skanzen je infrastruktura, spojení do Zlína ze všech stran všema dopravnímavmožnostma, to staré autobusové a vlakové nádraží co tam bylo (pardon, jsem už pár let pryč z kraje), Vlárská trať ve stavu bez elektriky a další a další věci.
Ale ty vlaky jezdí moderní.
Pantery už v ZL kraji měli dřív, krom Vsetína ještě předtím v Chropyni na trati 300 🙂
Jestli se smát nebo brečet …
To k té Chropyni, v rámci Zlínského kraje se tím jeden moc nesveze.
K panterům by mohl také kraj s dopravcem vyšetřit časté výpadky nasazených Regionov a jejich technický stav na souboru Valmez-kojetin/Bystřice-zborovice není možné aby jinde jezdily bez problémů
Valmez – Kojetín často vypadávají Reginy a že sem si nevšiml..když to tam z větší části vozí saryky.
Tak bral jsem to obecně protože pár spojů obsluhuje Regionova případně zaskakuje za dárky nicméně i tak je dislokovány počet 4 kusů s mopajem málo na soubor Bystřice-Zborovice když věčně musí být nahrazeny jiným bez mopaje nebo záložní 810 též bez mopaje o tom že půl roku hned ze začátku jř museli jezdit revizoři protože dopravce neměl nachystané mopaje kdy do teď pořádně nefungují je veselé
Zlínský kraj si mnel objednat víc saryku … A tlačit na elektrifikace trati ..jako další kraje . Na mopaj to nejezdí. Valmez už má jen jednu 810.
Tak to máte pravdu že měl objednat více saryku nebo si měl domluvit lišky,nicméně kdyby nebylo 810-373-1 tak by měly větší problemy jinak mopaj/validátor je podmínka pro vpuštěni daného vozidla na trať Kroměříž-zborovice jelikož z 6 dislokovaných Regin mají pouze 4 automat a denní potřeba jsou 3 jednotky nehledě na to že všechny 4 jsou více poruchové tak si i podle sledovačky může každý zjistit jaka je pak obslužnost když se zruší část nebo celý spoj.
Jo mohlo saryka nebo lišku
Další kraj, který by si koupil valstní vlaky. ČD fans budou proti.
Elektrizace Zlína se řeší už od bůhvíkdy, ale tuším za tím dědičnou touhu pomstít se Zlínu za Baťu. Dodnes se najdou tací, kteří Baťovy domky srovnávají s Buchenwaldem, což dle nich pomstu vyžaduje.
Nevíte někdo, jak bude fungovat doplatek do 1. třídy na území Zlínského kraje? Přibude doplatek do tarifu IDZK, nebo bude povolen tarif ČD? Nebo budou cestující, kteří budou chtít jet v 1. třídě, odkázáni na OneTicket, a k IDZK nepůjde doplatek žádný?
Nebude, stejně jako u RegioSharků, 1 bude přelepena na 2. Myslím, že zlínští Panteři už rovnou nemají červené potahy.
Zrovna červené myslím nejsou, ale narozdíl od OL panterů jsou tam vizuálně odlišné, trochu lepší sedačky. Jinak přelepené to opravdu má být.
Mám informaci, že přelepené to bude pouze v úseku Moravský Písek – Břeclav, tedy na území Jihomoravského kraje, že Zlínský kraj chce na svém území mít tu 1. třídu zpoplatněnou. Plány KORDIS JMK jsou též, že IDS JMK bude bez doplatku platit v 1. třídě i v úseku Moravský Písek – Staré Město, ale od známého mám informaci, že se kvůli tomu kraje pohádaly, to ale nemám oficiální informaci od ČD ani od jednoho z krajů. Nikdo tedy neví jak to bude pro cestující IDS JMK v úseku Moravský Písek – Staré Město, ale jedno se ví, Přerov – Moravský… Číst vice »