První DualShunter je hotov, lokomotivu kombinující pohon na elektřinu a naftu čekají zkoušky

Dualshunter 2000 v Pávově. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKODualshunter 2000 v Pávově. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO

Přítomnost troleje na vlečce simuluje elektrické topení z brejlovce.

Tuzemský výrobce kolejové techniky CZ LOKO dokončil výrobu své první duální lokomotivy. DualShunter 2000 umožní jezdit na naftu i elektřinu. Ve světové premiéře se nový stroj představí v září v polském Gdaňsku na veletrhu Trako.

O posunu ve výrobě informovalo CZ LOKO na svém facebookovém profilu. Začínají první testy, zatím pouze na vlečce CZ Logistics v Jihlavě-Pávově. Kvůli testům si CZ LOKO na neelektrifikovaný úsek přivezlo lokomotivu 750.308 Brejlovec, který řeší napájení nové lokomotivy prostřednictvím elektrického topení. Tím je simulována přítomnost troleje o napětí 3 kV DC. Díky tomu mohly být v Jihlavě provedeny první jízdní zkoušky v motorovém i elektrickém režimu.

Pro CZ LOKO jde o úplně nový typ lokomotivy. Budou určeny pro italského nákladního dopravce Mercitalia, který patří pod italské státní dráhy. CZ LOKO bude nabízet verze pro tři různé systémy napájení (3kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC) a vždy bude vybavena dieselovým motorem CAT C32 o výkonu 895 kW.

Lokomotivy umožní kombinovat jízdu na sběrač na hlavních tratích pod trolejí, dieselový motor pak pro provoz na vlečkách a vedlejších tratích bez elektrifikace. Tím odpadá nutnost mít buď dvě lokomotivy (elektrickou a dieselovou), nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích.

První smlouva je na dvě lokomotivy s opcí na další dvě.

Tagy CZ Loko DualShunter 2000
55 komentářů