První dálnice s ptačími sítěmi a piloty. Na Slovácku otevřeli 21 kilometrů D55, část ještě v režimu 1+1
Nově otevřený úsek D55. Foto: ŘSD
Příští rok ŘSD otevře další dva úseky D55.
Příští rok ŘSD otevře další dva úseky D55.
Ve 12:45 h. se po dálnici ještě nejezdí, no ale den ještě nekončí. I kdyby ju otevřeli až ve 23h., pořád je to 19.12.2024.
V úterý si stavba D55 u Napajedel vybrala první daň. Na objízdné trase zemřel cyklista pod koly kamionu 🙁
No jestli myslíte nehodu co sem dohledal, „na kruhovém objezdu mezi Otrokovicemi a Napajedly“ tak to je mimo tady ten otvíraný úsek, ne? a je to v podstatě původní silnice, která má být dálnicí nahrazena..
Kvůli stavbě dálničního mostu přes Moravu je bez náhrady uzavřena cyklostezka podél Moravy.
Jo tak, okej.
A víme, kam jel, abychom mohli tvrdit, že nebýt uzavírky cyklostezky, tak by …
A být cyklostezka uzavřená kvůli stavbě na železnici, tak se to bude vyčítat strojvedoucím?
Ale díky uzavírce páteřní cyklostezky tam jezdí cyklistů opravdu hodně (a to raději někteří jezdí i přes uzavřené staveniště).
Dalo se to řešit vymezením bezpečného koridoru a uzávěrka jenom na pár riskantních dní, ale ne…
A Otrokovice získaly ocenění za cykloměsto…
https://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/otrokovice-titul-cyklomesto-roku-2024.html
https://zlinsky.denik.cz/nehody/napajedla-nehoda-cyklista-20241217.html
„který přejížděl vozovku po přechodu pro chodce.“
Proč jste zamlčel fakt, že se cyklista nechoval zrovna předvídatelně?
PS: https://www.cistoustopou.cz/cista-mobilita/clanek/muze-jet-cyklista-po-prechodu-pro-chodce-773
Z pohledu pravidel při přejíždějí přechodu pro chodce vjíždíte do vozovky z místa mimo pozemní komunikaci, a tak na přechodu bez světelné signalizace musíte dát přednost v jízdě ostatním řidičům.
Cyklista přijel po MK IV. tř., kam se cyklostezky řadí. Přednost v jízdě zde není řešena místní úpravou, tudíž platí obecná úprava sil. provozu. Vaše tvrzení nemá oporu v předpisech.
Ano, je potřeba počítat s tím, že cyklisté jsou ta blbější část dopravní populace – a proto lepší, ať se vysekají někde na stavbě než aby zasekali kruháč.
Další věc je, že te kruháč je celkově blbě dělaný.
Proto většinu dopravní nehod mezi motorovými vozidly a cyklisty zaviní řidiči motorových vozidel, ta chytřejší část dopravní populace.
„Proč jste zamlčel fakt, že se cyklista nechoval zrovna předvídatelně?“
Protože se to rozumí samo sebou.
Můžete to nějak doložit nebo je to jen další točvolantský dojem?
Nic jsem nezamlčel. Stalo se to na přejezdu pro cyklisty. Jen pan novinář to holt nepozná.
Ne, stalo se to na přechodu pro chodce, přejezd tam není. Stal jsem v tom hodinu.
i na přejezdu pro cyklisty platí, že jej smí cyklista přejet až v momentě, kdy mu zastaví vozidla v obou směrech, poté se musí přesvědčit, jestli lze silnici bezpečně přejet a až poté smí vjet na přejezd pro cyklisty
Kde jste v zákoně o silničním provozu našel, že cyklista smí přejet až v momentě, kdy mu zastaví vozidla v obou směrech? Můžete uvést ustanovení zákona?
Klasicky priklad toho, jak nimbysti nakonec skodi sami sobe. Jen diky tydytum z Napajedel jim budou dal jezdit tuny aut a kamionu primo pod oknama 🤷♂️🤦♂️.
Protestovali ve Spytihněvi…
Tak on hlavně tento úsek, kdy dálnice povede v úzkém hrdle mezi řekou Moravou a podnikem Fatra Napajedla + následné křížení železničního koridoru nebyl projekčně vůbec jednoduchý.
Díra jménem Spytihněv. Což si vyžerou, teď jim to tam přes tu díru bude jezdit aspon 5 let, nez se to dostavi….
Vyborne, další kus skládačky hotovy. Veseli a Straznice si ted sice uziji par let dopravni peklicko ale snad se bude za 6 let jezdit i tam. Doufejme, ze se do te doby vyresi i obchvat Breclavi az na hranice a ze do te doby si to tam poladi i Rakousko.
Pořád stejná blbost.Je to spojka na D2 už to pochopte a nepište blbosti.V Rakousku je jen dalnice na Mikulov a tu jsme nespojili……
… a mozna neni stastne, ze je to smerovane pres MIkulov. Z meho pohledu by davalo smysl nenutit dopravu Rakousko – Polsko jet pres nesmirne vytizeny brnensky uzel, kdyz od Breclavi bude pres Prerov dalnice az do Polska.
Chcete říct ,že spojit Brno a Vídeň nejkratší cestou ,,není šťastné,,.?
To je prostě top priorita na Moravě.
Samozřejmě v současnosti to je mega priorita, ale musíme se vrátit pár desítek let zpátky když se toto spojení plánovalo… Zcela upřímně zkapacitněná D2 na 3+3 pruhy z Brna po Břeclav a D55 protažená kolem Břeclavi až na rakouské hranice namísto spojení přes Mikulov by z hlediska proudění dálkové dopravy a optimalizace dálniční sítě byla jasně lepší než když velmi silná nákladní doprava z Polska do Rakouska musí přes brněnský uzel. Trasa Brno-Vídeň by přes Břeclav byla cca jen o 10 km kratší, což je zanedbatelné… D52 má zase výhodu že zajišťuje rychlé spojení se Znojmem, takže by určitá forma… Číst vice »
D55 je samozrejme primarne propojka na D2 a dale na jihovychod. Ale garantuju vam, ze tem kolonam Polaku to bude uplne jedno a pri cestach na jih, do Alp a k Jadranu a s tim, jak se bude D55 dokoncovat, budou tuhle cestu stale vic vyuzivat. A cim driv si v Rakousku poridi obchvat Reintalu a Grosskrutu, tim lepe pro ne. Tak uz to pochopte.
Nemusím nic polského chápat.
Rakušáci prostě nikdy nebudou dělat polskou zkratku ve své krajině.Na to je tam dálnice A5.
Az se jim tam pohrnou kolony osobaku, neco udelat budou muset. Nejakou 4proudovku tam samozrejme nikdo neceka ale obchvaty by to chtelo. Kazdopadne jejich boj…
A jak asi automobilistům zabrání jezdit po obchvatu Břeclavi a následně přes Reintal nejkratší cestou. Co máte za problém, že to berete tak osobně. Mapu nemáte. Obchvat Břeclavi se začne příští rok stavět, postaví se to nezávisle na D52, nic s tím nenaděláte. Tak se svěřte.
Co nechápete na tom ,že na transit i osobní je prostě dálnice a nikdo kromě ,,pendlpoláků,, co si chtějí zkrátit svoji 8 hodinovou jízdu o pár minut a tím projíždějí vesnické silničky 120km rychlostí nikdo nepotřebuje nesmysl za milion euro
Tak to si pište, že budou.
Už teď si občané Reintal a Groskrut stěžují na velký provoz.
Dálnice, nedálnice, osobákům tuhle trasu nezakážete. A pokud si to většina osobáků namíří tudy, tak Rakušáci asi zareagují… 🙂
Rakousko tam nic neplánuje. Dálnici má k Mikulovu, dále má Dalnici do Bratislavy, proč by dělalo dálnici mezi tím? Pokud se tam rozhodnou jezdit polští točvolanti, tak zapláčou nad penězma, až je tam v tom zákazu nad 3,5 tuny budou policajti odchytávat.
Nepochopil jste vubec nic. Pojede tudy osobni doprava (NA maji zakaz). Dalnici z Rakouska na Breclav nikdo soudny neocekava. Postaci obchvaty obci. Ty jsou ovsem pouze na papire.
Konečně normální názor a příspěvek.Kvůli polským pendlerům chtít dělat spojky může jen člověk, který si neváží krajiny a vyhazuje eura do vzduchu.Stejně hlavně odjíždějí kolony v Mikulově, které tam už dávno napojením dálnice z Brna neměli být…..
Začnou jezdit Valtice – Katzelsdorf – tam je paradoxně povolených 7,5t, i když je ta cesta opravdu úzká.