První dálnice s ptačími sítěmi a piloty. Na Slovácku otevřeli 21 kilometrů D55, část ještě v režimu 1+1

Nově otevřený úsek D55. Foto: ŘSDNově otevřený úsek D55. Foto: ŘSD

Příští rok ŘSD otevře další dva úseky D55.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba

Ve 12:45 h. se po dálnici ještě nejezdí, no ale den ještě nekončí. I kdyby ju otevřeli až ve 23h., pořád je to 19.12.2024.

Mivoj Táček

V úterý si stavba D55 u Napajedel vybrala první daň. Na objízdné trase zemřel cyklista pod koly kamionu 🙁

Ondra

No jestli myslíte nehodu co sem dohledal, „na kruhovém objezdu mezi Otrokovicemi a Napajedly“ tak to je mimo tady ten otvíraný úsek, ne? a je to v podstatě původní silnice, která má být dálnicí nahrazena..

Leon

Kvůli stavbě dálničního mostu přes Moravu je bez náhrady uzavřena cyklostezka podél Moravy.

Ondra

Jo tak, okej.

Jiří Kocurek

A víme, kam jel, abychom mohli tvrdit, že nebýt uzavírky cyklostezky, tak by …

A být cyklostezka uzavřená kvůli stavbě na železnici, tak se to bude vyčítat strojvedoucím?

malejjarda

Ale díky uzavírce páteřní cyklostezky tam jezdí cyklistů opravdu hodně (a to raději někteří jezdí i přes uzavřené staveniště).

Frantík

Dalo se to řešit vymezením bezpečného koridoru a uzávěrka jenom na pár riskantních dní, ale ne…

Frantík

A Otrokovice získaly ocenění za cykloměsto…

Jiří Kocurek

https://zlinsky.denik.cz/nehody/napajedla-nehoda-cyklista-20241217.html

„který přejížděl vozovku po přechodu pro chodce.“

Proč jste zamlčel fakt, že se cyklista nechoval zrovna předvídatelně?

Jiří Kocurek

PS: https://www.cistoustopou.cz/cista-mobilita/clanek/muze-jet-cyklista-po-prechodu-pro-chodce-773

Z pohledu pravidel při přejíždějí přechodu pro chodce vjíždíte do vozovky z místa mimo pozemní komunikaci, a tak na přechodu bez světelné signalizace musíte dát přednost v jízdě ostatním řidičům.

Zdeněk Hynek

Cyklista přijel po MK IV. tř., kam se cyklostezky řadí. Přednost v jízdě zde není řešena místní úpravou, tudíž platí obecná úprava sil. provozu. Vaše tvrzení nemá oporu v předpisech.

Frantík

Ano, je potřeba počítat s tím, že cyklisté jsou ta blbější část dopravní populace – a proto lepší, ať se vysekají někde na stavbě než aby zasekali kruháč.
Další věc je, že te kruháč je celkově blbě dělaný.

Zdeněk Hynek

Proto většinu dopravní nehod mezi motorovými vozidly a cyklisty zaviní řidiči motorových vozidel, ta chytřejší část dopravní populace.

hroch.obojzivelny

„Proč jste zamlčel fakt, že se cyklista nechoval zrovna předvídatelně?“

Protože se to rozumí samo sebou.

Zdeněk Hynek

Můžete to nějak doložit nebo je to jen další točvolantský dojem?

Mivoj Táček

Nic jsem nezamlčel. Stalo se to na přejezdu pro cyklisty. Jen pan novinář to holt nepozná.

sněhulák

Ne, stalo se to na přechodu pro chodce, přejezd tam není. Stal jsem v tom hodinu.

Jakub

i na přejezdu pro cyklisty platí, že jej smí cyklista přejet až v momentě, kdy mu zastaví vozidla v obou směrech, poté se musí přesvědčit, jestli lze silnici bezpečně přejet a až poté smí vjet na přejezd pro cyklisty

Zdeněk Hynek

Kde jste v zákoně o silničním provozu našel, že cyklista smí přejet až v momentě, kdy mu zastaví vozidla v obou směrech? Můžete uvést ustanovení zákona?

Krusty55

Klasicky priklad toho, jak nimbysti nakonec skodi sami sobe. Jen diky tydytum z Napajedel jim budou dal jezdit tuny aut a kamionu primo pod oknama 🤷‍♂️🤦‍♂️.

Frantík

Protestovali ve Spytihněvi…

Leon

Tak on hlavně tento úsek, kdy dálnice povede v úzkém hrdle mezi řekou Moravou a podnikem Fatra Napajedla + následné křížení železničního koridoru nebyl projekčně vůbec jednoduchý.

Jakub

Díra jménem Spytihněv. Což si vyžerou, teď jim to tam přes tu díru bude jezdit aspon 5 let, nez se to dostavi….

Dálnice

Vyborne, další kus skládačky hotovy. Veseli a Straznice si ted sice uziji par let dopravni peklicko ale snad se bude za 6 let jezdit i tam. Doufejme, ze se do te doby vyresi i obchvat Breclavi az na hranice a ze do te doby si to tam poladi i Rakousko.

Honza

Pořád stejná blbost.Je to spojka na D2 už to pochopte a nepište blbosti.V Rakousku je jen dalnice na Mikulov a tu jsme nespojili……

Bohdan

… a mozna neni stastne, ze je to smerovane pres MIkulov. Z meho pohledu by davalo smysl nenutit dopravu Rakousko – Polsko jet pres nesmirne vytizeny brnensky uzel, kdyz od Breclavi bude pres Prerov dalnice az do Polska.

Honza

Chcete říct ,že spojit Brno a Vídeň nejkratší cestou ,,není šťastné,,.?
To je prostě top priorita na Moravě.

PetrN

Samozřejmě v současnosti to je mega priorita, ale musíme se vrátit pár desítek let zpátky když se toto spojení plánovalo… Zcela upřímně zkapacitněná D2 na 3+3 pruhy z Brna po Břeclav a D55 protažená kolem Břeclavi až na rakouské hranice namísto spojení přes Mikulov by z hlediska proudění dálkové dopravy a optimalizace dálniční sítě byla jasně lepší než když velmi silná nákladní doprava z Polska do Rakouska musí přes brněnský uzel. Trasa Brno-Vídeň by přes Břeclav byla cca jen o 10 km kratší, což je zanedbatelné… D52 má zase výhodu že zajišťuje rychlé spojení se Znojmem, takže by určitá forma… Číst vice »

Dálnice

D55 je samozrejme primarne propojka na D2 a dale na jihovychod. Ale garantuju vam, ze tem kolonam Polaku to bude uplne jedno a pri cestach na jih, do Alp a k Jadranu a s tim, jak se bude D55 dokoncovat, budou tuhle cestu stale vic vyuzivat. A cim driv si v Rakousku poridi obchvat Reintalu a Grosskrutu, tim lepe pro ne. Tak uz to pochopte.

Honza

Nemusím nic polského chápat.
Rakušáci prostě nikdy nebudou dělat polskou zkratku ve své krajině.Na to je tam dálnice A5.

Dálnice

Az se jim tam pohrnou kolony osobaku, neco udelat budou muset. Nejakou 4proudovku tam samozrejme nikdo neceka ale obchvaty by to chtelo. Kazdopadne jejich boj…

Sáček

A jak asi automobilistům zabrání jezdit po obchvatu Břeclavi a následně přes Reintal nejkratší cestou. Co máte za problém, že to berete tak osobně. Mapu nemáte. Obchvat Břeclavi se začne příští rok stavět, postaví se to nezávisle na D52, nic s tím nenaděláte. Tak se svěřte.

Honza

Co nechápete na tom ,že na transit i osobní je prostě dálnice a nikdo kromě ,,pendlpoláků,, co si chtějí zkrátit svoji 8 hodinovou jízdu o pár minut a tím projíždějí vesnické silničky 120km rychlostí nikdo nepotřebuje nesmysl za milion euro

Leon

Tak to si pište, že budou.
Už teď si občané Reintal a Groskrut stěžují na velký provoz.

Nemanic

Dálnice, nedálnice, osobákům tuhle trasu nezakážete. A pokud si to většina osobáků namíří tudy, tak Rakušáci asi zareagují… 🙂

Jakub

Rakousko tam nic neplánuje. Dálnici má k Mikulovu, dále má Dalnici do Bratislavy, proč by dělalo dálnici mezi tím? Pokud se tam rozhodnou jezdit polští točvolanti, tak zapláčou nad penězma, až je tam v tom zákazu nad 3,5 tuny budou policajti odchytávat.

Dálnice

Nepochopil jste vubec nic. Pojede tudy osobni doprava (NA maji zakaz). Dalnici z Rakouska na Breclav nikdo soudny neocekava. Postaci obchvaty obci. Ty jsou ovsem pouze na papire.

Honza

Konečně normální názor a příspěvek.Kvůli polským pendlerům chtít dělat spojky může jen člověk, který si neváží krajiny a vyhazuje eura do vzduchu.Stejně hlavně odjíždějí kolony v Mikulově, které tam už dávno napojením dálnice z Brna neměli být…..

malejjarda

Začnou jezdit Valtice – Katzelsdorf – tam je paradoxně povolených 7,5t, i když je ta cesta opravdu úzká.